Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022

opintoihin joskus
22.10.2021 |

Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?

Kommentteja vaan tulemaan!

Kommentit (1080)

Vierailija
761/1080 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään päivittyny vielä varasijat tälle päivää?

Vierailija
762/1080 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt päivittyi varasijat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1080 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään päivittyny vielä varasijat tälle päivää?

Mulla oli päivittynyt yhdessä mihin ei ilmeisesti haettu Vakava-kokeen kautta. Vähän vaikeeta aina sanoa liikkuuko nuo kun on toiskertalainen ja voisi kuvitella että meidän jono liikkuu hitaammin kuin ensikertalaisten.

Vierailija
764/1080 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuun varhaiskasvatus kutsuuu😍 en oo ees ensikertalainen ja suoraan pääsin sisään, niin kreisiä

Vierailija
765/1080 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään liikkunu varasijat Oulun lo? Ensikertalaiset tai kaikki? Mulla ei oo kumpikaan 🤔

Vierailija
766/1080 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain kokemusta, kuinka paljon nuo luokanopettajan maisterilinjojen varasijat yleensä liikkuu?

Vierailija
767/1080 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori äiti kirjoitti:

Äitinä haluan kannustaa kaikkia rohkeuteen ja luottamaan että unelmat kantaa! Itsekin muutan perheen kanssa uuteen kaupunkiin, säästöjä 0e ja vielä edellistä lainaa maksamatta . Mutta koska aion ottaa uutta lainaa, saan reilu vuoden opintotukea ja opiskelen varhaiskasvatusta niin kaikessa näen enemmän mahdollisuuksia kuin uhkia 🥰 Suomessa voimme nauttia yliopistosta ja tarvittaessa saamme rahallista tukea siihen, vaikka perheellisenä. Kaikki äidit ja isät te pystytte siihen!

Tähän hulluuteen mäkin olen lähdössä mukaan. Kahden pienen lapsen äiti Helsingissä, opintoja takana vuosikausia ja unelmien opiskelupaikka irtosi Oulusta. Se tuntuu ainoalta omalta tutkinnolta niin minkäs teet, sitä sit pakko olla toinen jalka siellä sitten! Uskon myös siihen että kyllä unelmien perässä kannattaa juosta vaikka ne lyhyellä tähtäimellä tuntuisivatkin hullunkurisilta ja järjettömiltä. Nää on niitä juttuja jotka tuottaa pitkällä aikavälillä positiivisia asioita Jospa sitä sillä ajatuksella jaksaa ne vaikeatkin hetket kun miettii että miksi piti lähteä tähän..

Minulla ei ole vielä lapsia,mutta täysaikainen työ jota aion jatkaa. En ole vielä tuota maisteripaikkaa ottanut vastaan, varmaan pakko kyllä ottaa kun tätä on niin pitkää yritetty (yleinen). Jännittää ihan hirveästi, miten saan asiat sumplittua keskenään tai onko se edes mahdollista ja joudunko jossain vaiheessa sanomaan moikat työlle, jossa on suunnitteilla myös uusia juttuja. Toki, akateeminen vapaus, mutta jännittää silti että tuleeko tästä katastrofi 😁 tietääkö joku, onko Helsingin yliopistossa miten joustavaa ja saako korvaavia tehtäviä jne? Haluan uskoa, että asiat järjestyy mutta jännittää ja vähän pelottaakin.

Vierailija
768/1080 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo hakemusnumero löytyy? Ei ole opintopolussa, ei myöskään soveltuvuuskoekutsussa (pääsin suoraan todistusvalinnalla).

Vierailija
769/1080 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuo hakemusnumero löytyy? Ei ole opintopolussa, ei myöskään soveltuvuuskoekutsussa (pääsin suoraan todistusvalinnalla).

Vahvistusviestissä, jonka Opintopolku lähetti sinulle hakemisesta keväällä.

Vierailija
770/1080 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

s kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori äiti kirjoitti:

Äitinä haluan kannustaa kaikkia rohkeuteen ja luottamaan että unelmat kantaa! Itsekin muutan perheen kanssa uuteen kaupunkiin, säästöjä 0e ja vielä edellistä lainaa maksamatta . Mutta koska aion ottaa uutta lainaa, saan reilu vuoden opintotukea ja opiskelen varhaiskasvatusta niin kaikessa näen enemmän mahdollisuuksia kuin uhkia 🥰 Suomessa voimme nauttia yliopistosta ja tarvittaessa saamme rahallista tukea siihen, vaikka perheellisenä. Kaikki äidit ja isät te pystytte siihen!

Tähän hulluuteen mäkin olen lähdössä mukaan. Kahden pienen lapsen äiti Helsingissä, opintoja takana vuosikausia ja unelmien opiskelupaikka irtosi Oulusta. Se tuntuu ainoalta omalta tutkinnolta niin minkäs teet, sitä sit pakko olla toinen jalka siellä sitten! Uskon myös siihen että kyllä unelmien perässä kannattaa juosta vaikka ne lyhyellä tähtäimellä tuntuisivatkin hullunkurisilta ja järjettömiltä. Nää on niitä juttuja jotka tuottaa pitkällä aikavälillä positiivisia asioita Jospa sitä sillä ajatuksella jaksaa ne vaikeatkin hetket kun miettii että miksi piti lähteä tähän..

Minulla ei ole vielä lapsia,mutta täysaikainen työ jota aion jatkaa. En ole vielä tuota maisteripaikkaa ottanut vastaan, varmaan pakko kyllä ottaa kun tätä on niin pitkää yritetty (yleinen). Jännittää ihan hirveästi, miten saan asiat sumplittua keskenään tai onko se edes mahdollista ja joudunko jossain vaiheessa sanomaan moikat työlle, jossa on suunnitteilla myös uusia juttuja. Toki, akateeminen vapaus, mutta jännittää silti että tuleeko tästä katastrofi 😁 tietääkö joku, onko Helsingin yliopistossa miten joustavaa ja saako korvaavia tehtäviä jne? Haluan uskoa, että asiat järjestyy mutta jännittää ja vähän pelottaakin.

Monista kursseista on ryhmä klo 16-18, mutta ne valitettavasti on varattu varhaiskasvatuksen opiskelijoille. Sille taataan työn ohessa suorittamisen mahdollisuus, yleiselle ei. Kyllä näihin ryhmiin yleensä mahtuu, nuoret opiskelijat eivät niin noita iltaryhmiä suosi.

Jos kurssiin kuuluu ryhmätyö, huhuilet ryhmän muodostusvaiheessa iltaopiskelijoita. Kyllä niitä aina yksi ryhmällinen löytyy!

Kaikki järjestyy kyllä jotenkin.

Vierailija
771/1080 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä itsekin mietin. Kärkipäässä ollaan mutta sijat eivät ole vielä liikkuneet minnekään.. inhottava tilanne.

Vierailija
772/1080 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain kokemusta, kuinka paljon nuo luokanopettajan maisterilinjojen varasijat yleensä liikkuu?

Tätä itsekin mietin. Kärkipäässä ollaan mutta sijat eivät ole vielä liikkuneet minnekään.. inhottava tilanne.

Vierailija
773/1080 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin Rovaniemelle luokanopettajaksi! Mietin nyt tuota paikan vastaanottamista, miten se tehdään? Opintopolusta en löytänyt kohtaa josta voisin ottaa paikan vastaan. Vai onko niin, että koska tuo luokanopettaja oli minulla vasta 3. vaihtoehto ja olen varasijoilla 1. ja 2. hakukohteeseen, niin en voi ottaa paikkaa vielä vastaan? En usko että noihin muihin pääsen, kun olin varasijoilla 29 ja 36... Mitään sähköpostiviestiä minulle ei ole tullut....

Vähän yllätyin tuosta paikasta kyllä, en ole ensikertalainen ja soveltuvuuskokeessa tuntui että mokasin ihan totaalisesti viimeisen pysäkin... En ole löytänyt tarkkoja pisteitä mistään. Oon kai liian vanha käyttämään tuollasia opintopolkuja... 😅

Voit ottaa paikan vasta 15.7. jos oleyt varalla ylempiin kohteisiin. Mikä pisteraja oli Rovaniemelle lo?

Vierailija
774/1080 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

s kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori äiti kirjoitti:

Monista kursseista on ryhmä klo 16-18, mutta ne valitettavasti on varattu varhaiskasvatuksen opiskelijoille. Sille taataan työn ohessa suorittamisen mahdollisuus, yleiselle ei. Kyllä näihin ryhmiin yleensä mahtuu, nuoret opiskelijat eivät niin noita iltaryhmiä suosi.

Jos kurssiin kuuluu ryhmätyö, huhuilet ryhmän muodostusvaiheessa iltaopiskelijoita. Kyllä niitä aina yksi ryhmällinen löytyy!

Kaikki järjestyy kyllä jotenkin.

Kiitos tästä viestistä en tiennytkään että on samoja varhaiskasviksen kanssa.

Onkohan noita opintoja miten paljon nykyään etänä? Tai siis esim luentotallenteita, etäluentoja, vuorovaikutusta verkossa.. Katsoin jotain luentoaikatauluja, joita löysin HYVIN pitkän kaivelun tuloksena netistä ja ainakin osa oli niin usein, että pakosti menee jotain päällekkäin 😁 Kuitenkin opiskeluun muuten olen hyvin sitoutunut, vaikka ehkä joutuu vähän hitaammin suorittamaan :)

Vierailija
775/1080 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://nopat.me/VAKAVA.html

Uskoakseni verrattain erikoinen valintakoekertomus ajassamme tämä, minkä kirjoitin ensireaktiona tulosten tulon ja aamukolmen välillä VAKAVA-kokeesta soveltuvuuskoetta ja sen kutakin etappia koskien omien kokemusteni pohjilta.

Vierailija
776/1080 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän vakan molemmat pisterajat tippunut nyt yhden pykälän alaspäin eli nyt 78/84.

Vierailija
777/1080 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän nuo varasijat liikkuu rovaniemellä luokanopeksi? oon kärkipäässä varasijoilla ja kauhee jännitys pääsenkö sisään

Vierailija
778/1080 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoakseni verrattain erikoinen valintakoekertomus ajassamme tämä, minkä kirjoitin ensireaktiona tulosten tulon ja aamukolmen välillä VAKAVA-kokeesta soveltuvuuskoetta ja sen kutakin etappia koskien omien kokemusteni pohjilta.

Kysyttiinkö sinulta todella kirjoittamallasi tavalla moninaisuudesta tuolla viimeisellä pysäkillä?

Omalla pysäkilläni puhuttiin oikeudenmukaisuudesta ja tulevaisuuden työpäivän sisällöstä. Tästä syystä olin yllättynyt, että tämän pysäkin arviointi peruste oli "moninaisuus".

Sain pysäkiltä melko huonot pisteet itse ja ymmärrän se kyllä, sillä en mitään moninaisuuteen viittaavaa tuonut esiin. Mielestäni oikeudenmukaisuus ja moninaisuus eivät ole synonyymejä. En tiedä, miten nämä asiat olisi voinut osata yhdistää toisiinsa, kun ei tiennyt pysäkin aihetta etukäteen. Jos sen olisin tiennyt, olisin oikeudenmukaisuutta toki käsitellyt eri näkökulmasta...

Vierailija
779/1080 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kirjoituksestasi. Tämä oli hyvä kirjoitus, ikävämpi kokemuksena. Mikä oli varasijasi?

Vierailija
780/1080 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyttiinkö sinulta todella kirjoittamallasi tavalla moninaisuudesta tuolla viimeisellä pysäkillä?

Omalla pysäkilläni puhuttiin oikeudenmukaisuudesta ja tulevaisuuden työpäivän sisällöstä. Tästä syystä olin yllättynyt, että tämän pysäkin arviointi peruste oli "moninaisuus".

Sain pysäkiltä melko huonot pisteet itse ja ymmärrän se kyllä, sillä en mitään moninaisuuteen viittaavaa tuonut esiin. Mielestäni oikeudenmukaisuus ja moninaisuus eivät ole synonyymejä. En tiedä, miten nämä asiat olisi voinut osata yhdistää toisiinsa, kun ei tiennyt pysäkin aihetta etukäteen. Jos sen olisin tiennyt, olisin oikeudenmukaisuutta toki käsitellyt eri näkökulmasta...

Samanlainen kokemus minullakin, vaikka sain kohtuuhyvät pisteet (15) tältä pysäkiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme