Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022
Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?
Kommentteja vaan tulemaan!
Kommentit (1080)
Osaako joku Ouluun päässyt sanoa, minä päivänä opinnot alkaa?
Minut on hyväksytty, mutta en voi vielä ottaa paikkaa vastaan, kun olen (huonolla) varasijalla ylempään kohteeseen.
Onkohan 6. varasijalta mahiksii päästä luokanopeksi? Millonkoha noi varasijat alkaa liikkuu
Vierailija kirjoitti:
Onkohan 6. varasijalta mahiksii päästä luokanopeksi? Millonkoha noi varasijat alkaa liikkuu
Riippuu minne olet varasijalla. Helsinkiin on aika mahdotonta päästä, mutta jonnekin muualle voi ehkä päästä. Nää riippuu tosi paljon vuodestakin. Jonakin vuonna varasijat liikkuu enemmän ja jonakin vähemmän.
Jos tarjotaan paikkaa sekä siirtohaun että yhteishaun kautta samaan hakukohteeseen, josta on ensimmäisen vuoden opinnot tehty, kumpaa reittiä kannattaa mennä? 😅
Olisiko ketään jolla on jo opintoja vo opiskelijana ja olisi pääsemässä nyt 1000+ Opiskelijaksi toisaalle,miten mahtaa mennä opiskeluoikeuden kesto?
1000+kun ei voi nopeuttaa?
Vakailija kirjoitti:
Jos tarjotaan paikkaa sekä siirtohaun että yhteishaun kautta samaan hakukohteeseen, josta on ensimmäisen vuoden opinnot tehty, kumpaa reittiä kannattaa mennä? 😅
Siirtohaun, koska tällöin varmasti päästät jonkun yhteishaun osallistujan opiskelemaan.
Tietääkö joku onko Vipunen tänään päivittynyt?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ketään jolla on jo opintoja vo opiskelijana ja olisi pääsemässä nyt 1000+ Opiskelijaksi toisaalle,miten mahtaa mennä opiskeluoikeuden kesto?
1000+kun ei voi nopeuttaa?
Niinhän tuolla sanottiin ettei opintoja valitettvasti voi nopeuttaa.
Mä oon tehnyt avoimessa lähes 100 opintopistettä ja oletan todella että niistä hyötyä.
Teen varmaan 1000 + aikana lisää avoimessa.
Niistä hyötyä sit myöhemmin kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku onko Vipunen tänään päivittynyt?
On päivittynyt.
Hui. Sain 97 pistettä soveltuvuuskokeesta, pääsin Helsinkiin opiskelemaan luokanopettajaksi. En uskonut että voisin päästä... Nyt iski hirveä jännitys! Uskallanko? Suuri osa opiskelutovereista varmasti paljon nuorempia. Minulla ei todellakaan ole rahaa säästössä, opiskelubudjettiin on siirryttävä heti. Nykyään koulussa taidetaan tarvita läppärit ja kaikki?
Vakailija kirjoitti:
Mä ottaisin ehdottomasti yhteishaun kautta saadun paikan, koska siirtohaun kautta päästynä et saa hakea lisäaikaa eli tutkinto tulee suorittaa niissä aikapuitteissa mitä sulla on edellisestä tutkinnosta jäljellä. Aina voi elämässä tulla jotain juttuja mitkä hidastaa suoriutumista ja valmistumista ja sit harmittais todella jäädä luu kouraan. Kannattaa harkita tarkkaan. Onneksi olkoon uudesta koulupaikasta😊
Niinhän tuolla sanottiin ettei opintoja valitettvasti voi nopeuttaa.
Mä oon tehnyt avoimessa lähes 100 opintopistettä ja oletan todella että niistä hyötyä.
Teen varmaan 1000 + aikana lisää avoimessa.
Niistä hyötyä sit myöhemmin kuitenkin.[/quote]
Mihin sä olet menossa?
Avoimessa et ole kuluttanut vielä opinto-oikeutta, mut jos vaihtaa ns peruslinjat 1000+ niin saisi ikäänkuin lisä aikaa opintojen suorittamiseen?
Paljon sulla on ikää? Oletko työelämässä? Voitko hakea uudelleenkouluttautumiseen tai lisäkoulutukseen aikuiskoulutustukea?
Miten toi nyt meni, että pystyykö käsityönopettajan kautta jotenkin lukee itteensä luokanopettajaks?
Vierailija kirjoitti:
Miten toi nyt meni, että pystyykö käsityönopettajan kautta jotenkin lukee itteensä luokanopettajaks?
Suorittamalla luokanopettajan monialaiset, mutta niihin on tosi kova tunku.
Helpommalla pääset hakemalla uudestaan yhteishaussa.
Jännittää kyllä vähän tää täyspäiväisen työn ja yleisen maisterin yhdistäminen, mutta päivä kerrallaan ja ilman valmistumis kiirettä, menee vaikka yli 2 vuotta 😁 onneksi työssä ainakin pikkusen joustoa. Uskomatonta, että pääsin.
Kuinkakohan paljon varhaiskasvatuksen varasijat liikkuvat?
Toimiiko muilla toi Helsingin yliopiston soveltuvuuskokeiden hakukone? Ois kiva nähdä miten pisteet on jakautuneet.
Mulla ei ainakaan puhelimella lähde toimimaan.
Ja mikä se numerosarja tarkalleen ottaen on/ mistä se löytyy? Jos kokeilenkin vahingossa väärällä..
Kiitos avusta!
Mulla ei toimi toi Helsingin yliopston soveltuvuuskokeiden pisteiden hakukone.
Ärsyttää - haluaisin niin nähdä ne osa-aluepisteet.