Miksi en aikaisemmin tajunnut ryhtyä yrittäjäksi!
Tein noin 3 päivän työn. Laskutin 2 tonnia+alv. Ja näitä on jonossa vaikka kuinka.
Miksi en aikaisemmin tajunnut ryhtyä insinöörinä yrittäjäksi. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista.
Kommentit (16)
Tosin ap, olit palstalla, et töissä. Muuten hyvä. :D
Millä alalla olet? Itse miettinyt myös samaa. T. insinööri
Vierailija kirjoitti:
Rakennusinsinööri, mutta kokemusta monenlaisesta insinöörihommasta. En nyt tarkemmin kerro, mutta iskin markkinarakoon. Minulla on aikaisempien töiden vuoksi laajat suhteet erilaisiin teollisuusyrityksiin kautta Suomen ja he tilaavat minulta kaikenlaisia selvityksiä ja lupa-asioiden tekemistä viranomaisille.
Vierailija kirjoitti:
No hienoo, jos on noin hyvä liikeidea. Kaikilla liikeidea ei ole yhtä kannattava ja harva pääsee heti alkumetreillä noille tuloille hyvälläkään yritysidealla. En kyllä omia yritysideoitani lähde toteuttamaan taantuma-aikana, en välttämättä koskaan. Tuleeko koskaan riittävän hyvä aika vai pitääkö voittaa lotossa ensin.
Nyt on lama, ei taantuma.
Minä sairaanhoitajana ja logistiikkainssinä ihmettelen samaa. Nyt menossa 3:s vuosi yrittäjänä. Laskuihin on koko tämän ajan saanut säveltää ihan mottipäisiä summia eikä maksajat edes ihmettele. Mikä vaan menee läpi kun se lasku tulee YRITTÄJÄLTÄ JOLLA ON LY-TUNNUS! Olisin halvempi työntekijänä työsuhteessa kaikkine sivukuluineenkin, mutta ei, nämä haluaa väkisin maksaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hienoo, jos on noin hyvä liikeidea. Kaikilla liikeidea ei ole yhtä kannattava ja harva pääsee heti alkumetreillä noille tuloille hyvälläkään yritysidealla. En kyllä omia yritysideoitani lähde toteuttamaan taantuma-aikana, en välttämättä koskaan. Tuleeko koskaan riittävän hyvä aika vai pitääkö voittaa lotossa ensin.
No joo ihan sama. Ei mun yrityksillä edes nousukautena rikastuisi, mutta ns. normaaliaikana niillä voisi elättää itsensä. Ei missään tapauksessa vaurastuisi vaan saisi vaan kohtuullisen tai riittävän jonkinlaisen minimiturvan. Joten ei sellaisia yrityksiä uskalla taantuma-aikana perustaa, kun parhaimmillaankin tulot jäisi pieniksi ja johtuu jokseenkin rajatusta asiakasryhmästä ja just tuollaisia ylimääräisiä palveluja ja nautintoja kukaan ei taantuma-aikana osta.
Miksi et saman tien tee sitä kunnolla etkä vaan yritä?
Vierailija kirjoitti:
Tosin ap, olit palstalla, et töissä. Muuten hyvä. :D
Taas joku idi-ootti 😂😂😂😂😂😂😂
Juu. Sellaista se on insinööreillä. Rahaa kaatuu päälle.
Aina kannattaa ottaa loparit firmasta kun on ensin opetellut sen työtavat, laskutuksen ja kaiken muun mahdollisen. Sen jälkeen vain yksinyrittäjänä mainostamaan samoja hommia kuin työnantaja tekee. Silloin pääset käärimään työnantajan välistä käärimät fyrkat omaan taskuusi. Siis ehdottomasti kannattaa käyttää tilaisuudet hyväksi. Isoissa firmoissa on välistävetäjiä joten voit aina tehdä työn asiakkaalle halvemmalla kuin se firma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lama alkaa jos on ollut 3 negatiivista kvartaalia putkeen. En tiedä onko ollut, mielestäni ei.
Vierailija kirjoitti:
Minä sairaanhoitajana ja logistiikkainssinä ihmettelen samaa. Nyt menossa 3:s vuosi yrittäjänä. Laskuihin on koko tämän ajan saanut säveltää ihan mottipäisiä summia eikä maksajat edes ihmettele. Mikä vaan menee läpi kun se lasku tulee YRITTÄJÄLTÄ JOLLA ON LY-TUNNUS! Olisin halvempi työntekijänä työsuhteessa kaikkine sivukuluineenkin, mutta ei, nämä haluaa väkisin maksaa enemmän.
Isolla firmalla parin tonnin lasku ei tunnu missään. Päälliköt vain helpottuvat kun ei itse tarvitse tehdä tätäkin asiaa. Minulla on kalenteri täynnä ainakin 9 kuukauden ajalle.
Mutta ajelua tämä vaatii. Harkinnassa on jopa oma pienlentokone ja lentolupakirjat mittarilentokelpuutuksineen. Olisi niin paljon nopeampaa kulkea toiselle puolelle Suomea.
Viimeksi viime viikolla ajoin 800 km palaveriin ja katselmukseen, aikaa meni noin 4 tuntia. Hotelliin yöksi ja näpyttelin iltasella läppärillä työjuttuja.
Aamulla sitten takaisin. Lasku 4 tonnia+alv, töitä tein 7 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakennusinsinööri, mutta kokemusta monenlaisesta insinöörihommasta. En nyt tarkemmin kerro, mutta iskin markkinarakoon. Minulla on aikaisempien töiden vuoksi laajat suhteet erilaisiin teollisuusyrityksiin kautta Suomen ja he tilaavat minulta kaikenlaisia selvityksiä ja lupa-asioiden tekemistä viranomaisille.
Itsellä pitkä kokemus teollisuudesta ja tehtaista, sekä laatustandardien hankintaprosesseista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä pitkä kokemus teollisuudesta ja tehtaista, sekä laatustandardien hankintaprosesseista.
Siis sertifikaatin hankinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isolla firmalla parin tonnin lasku ei tunnu missään. Päälliköt vain helpottuvat kun ei itse tarvitse tehdä tätäkin asiaa. Minulla on kalenteri täynnä ainakin 9 kuukauden ajalle.
Mutta ajelua tämä vaatii. Harkinnassa on jopa oma pienlentokone ja lentolupakirjat mittarilentokelpuutuksineen. Olisi niin paljon nopeampaa kulkea toiselle puolelle Suomea.
Viimeksi viime viikolla ajoin 800 km palaveriin ja katselmukseen, aikaa meni noin 4 tuntia. Hotelliin yöksi ja näpyttelin iltas
Trolli mee nukkumaan.
Otit vaan huumeita, se siitä.
Diileri laskuttaa sua.