Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022
Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?
Kommentteja vaan tulemaan!
Kommentit (1080)
Julppi kirjoitti:
Toimiiko muilla toi Helsingin yliopiston soveltuvuuskokeiden hakukone? Ois kiva nähdä miten pisteet on jakautuneet.
Mulla ei ainakaan puhelimella lähde toimimaan.
Ja mikä se numerosarja tarkalleen ottaen on/ mistä se löytyy? Jos kokeilenkin vahingossa väärällä..
Kiitos avusta!
Mullakaan ei toiminu ekoilla kerroilla mut sit muutaman yrityksen jälkeen toimi. Se numerosarja on se koko numeroliuta mikä lukee siinä opintopolun sähköpostissa hakemusnumero: kohdan jälkeen
Liikkuuko varasijat monta kertaa päivässä vai vaan kerran, tietääkö joku?
Vierailija kirjoitti:
Julppi kirjoitti:
Toimiiko muilla toi Helsingin yliopiston soveltuvuuskokeiden hakukone? Ois kiva nähdä miten pisteet on jakautuneet.
Mulla ei ainakaan puhelimella lähde toimimaan.
Ja mikä se numerosarja tarkalleen ottaen on/ mistä se löytyy? Jos kokeilenkin vahingossa väärällä..
Kiitos avusta!
Mullakaan ei toiminu ekoilla kerroilla mut sit muutaman yrityksen jälkeen toimi. Se numerosarja on se koko numeroliuta mikä lukee siinä opintopolun sähköpostissa hakemusnumero: kohdan jälkeen
Kiitos avusta :)
Pääsin Jyväskylään erkkapedaan :) Nyt iso muutto edessä Vantaalta, apua!
Unelmii kirjoitti:
Onnea! Jyväskylä on aivan ihana kaupunki ja yliopisto järven rannalla!
Unelmii kirjoitti:
Onnea koulupaikasta! Meistä omisi tullut opiskelukaverit ellen olisi päässyt ylempään hakutoiveeseen :) Tavallaan harmittaa kun haluis kaikkiin valittuihin koulutuksiin mut pakko joku järjestys valita!
Vierailija kirjoitti:
Opintopolun mukaan kerran päivässä aamupäivästä
Pääsin mihin hainkin, mutta nyt kiire päättää, että ottaako paikkaa vastaan. Arveluttaa heittäytyä tyhjän päälle aikuisena ja perheellisenä.
Miltäköhän varasijalta olisi vielä mahkuja päästä tuhat+ ohjelmaan mukaan?
Onko täälä jo joku joka olisi paikkansa hylännyt Tampereen varhaiskasvatuksen puolelle? Kovasti sinne odottelen varasijoilta :D
En ois koskaan uskonu menestyväni näin hyvin tänä vuonna. Toiskertalaisena 99 pistettä ja ylimpään toiveeseen pääsy!
Äitinä haluan kannustaa kaikkia rohkeuteen ja luottamaan että unelmat kantaa! Itsekin muutan perheen kanssa uuteen kaupunkiin, säästöjä 0e ja vielä edellistä lainaa maksamatta . Mutta koska aion ottaa uutta lainaa, saan reilu vuoden opintotukea ja opiskelen varhaiskasvatusta niin kaikessa näen enemmän mahdollisuuksia kuin uhkia 🥰 Suomessa voimme nauttia yliopistosta ja tarvittaessa saamme rahallista tukea siihen, vaikka perheellisenä. Kaikki äidit ja isät te pystytte siihen!
Nuori äiti kirjoitti:
Äitinä haluan kannustaa kaikkia rohkeuteen ja luottamaan että unelmat kantaa! Itsekin muutan perheen kanssa uuteen kaupunkiin, säästöjä 0e ja vielä edellistä lainaa maksamatta . Mutta koska aion ottaa uutta lainaa, saan reilu vuoden opintotukea ja opiskelen varhaiskasvatusta niin kaikessa näen enemmän mahdollisuuksia kuin uhkia 🥰 Suomessa voimme nauttia yliopistosta ja tarvittaessa saamme rahallista tukea siihen, vaikka perheellisenä. Kaikki äidit ja isät te pystytte siihen!
Tähän hulluuteen mäkin olen lähdössä mukaan. Kahden pienen lapsen äiti Helsingissä, opintoja takana vuosikausia ja unelmien opiskelupaikka irtosi Oulusta. Se tuntuu ainoalta omalta tutkinnolta niin minkäs teet, sitä sit pakko olla toinen jalka siellä sitten! Uskon myös siihen että kyllä unelmien perässä kannattaa juosta vaikka ne lyhyellä tähtäimellä tuntuisivatkin hullunkurisilta ja järjettömiltä. Nää on niitä juttuja jotka tuottaa pitkällä aikavälillä positiivisia asioita Jospa sitä sillä ajatuksella jaksaa ne vaikeatkin hetket kun miettii että miksi piti lähteä tähän..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin, että liikkuukohan nuo yleisen varasijat yleensä vielä tähän aikaan kovastikin? Olen hyväksytty alempaan hakukohteeseen, mutta varasijalla 20 yleiselle ouluun edelleen. Varasijalta 40 jotain aloitin odottelun, eli pitkä matka tultu jo tähän saakka 😁
Ja oliko nyt niin, että jos hyväksyn tuon alemman paikan, niin jään vielä automaattisesti varasijajonoon ylempään toiveeseen?
Millaisia pisteitä saitte eri osa-alueista? Itselläni pisteet jakautuivat: 23, 22, 18, 17, 24.
Olin luullut, että saan tuosta pysäkki C:stä huonot pisteet. Varsinkin, kun luki täältä kommentteja, mitkä olisivat ne "oikeat" vastaukset. Olin yllättänyt, että tuo D pysäkki oli itselläni heikoin.
Pääsin Tampereelle 1000+ opiskelijaksi! :) Soveltuvuuskokeesta sain 62 pistettä, olen ensikertalainen. Alin hyväksytty pistemäärä 60. Haastattelutilanteessa jännitti hirveästi,noin todella onnellinen että pääsin!
Minulla on vielä avoimessa opiskeluoikeutta jäljellä, osaisiko joku neuvoa että miten nyt kuuluu toimia? Ei varmaan ole järkeä jatkaa kasvatustieteitä enää avoimessa samaan aikaan. Saanko kuitenkin pitää vanhat tunnukset sisuun ja moodleen, vai pitääkö ne tehdä uusiksi?
Onnea muillekin opiskelupaikan saaneille <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin, että liikkuukohan nuo yleisen varasijat yleensä vielä tähän aikaan kovastikin? Olen hyväksytty alempaan hakukohteeseen, mutta varasijalla 20 yleiselle ouluun edelleen. Varasijalta 40 jotain aloitin odottelun, eli pitkä matka tultu jo tähän saakka 😁
Ja oliko nyt niin, että jos hyväksyn tuon alemman paikan, niin jään vielä automaattisesti varasijajonoon ylempään toiveeseen?
Sun ekaan kysymykseen en osaa vastata mut opintopolussa lukee monessaki kohtaa että HUOM! Voit ottaa vastaan vain yhden korkeakoulututkintoon johtavan opiskelupaikan samana lukukautena alkavasta kouluksesta. Eli toisinsanoen jos sä otat sen vastaan jo niin sä et voi enää perua sitä vastausta.
Pääsin Rovaniemelle luokanopettajaksi! Mietin nyt tuota paikan vastaanottamista, miten se tehdään? Opintopolusta en löytänyt kohtaa josta voisin ottaa paikan vastaan. Vai onko niin, että koska tuo luokanopettaja oli minulla vasta 3. vaihtoehto ja olen varasijoilla 1. ja 2. hakukohteeseen, niin en voi ottaa paikkaa vielä vastaan? En usko että noihin muihin pääsen, kun olin varasijoilla 29 ja 36... Mitään sähköpostiviestiä minulle ei ole tullut....
Vähän yllätyin tuosta paikasta kyllä, en ole ensikertalainen ja soveltuvuuskokeessa tuntui että mokasin ihan totaalisesti viimeisen pysäkin... En ole löytänyt tarkkoja pisteitä mistään. Oon kai liian vanha käyttämään tuollasia opintopolkuja... 😅
Vain ylimmät toiveet voi toistaiseksi ottaa vastaan.
Sitten kun alempia saa alkaa ottaa vastaan (viimeistään viikon päästä, tämä riippuu muiden aineiden tulemisesta, vaikka kukaan ei täältä olisi niihin hakenutkaan) voi valita ottaako tarjotun paikan sitovasti vastaan ja hylätä ylemmät vai ottaako sen vastaan ehdollisena ja jonottaa samaan aikaan ylöspäin.
Jo saatua paikkaa alempaa ei voi ottaa vastaan, ne ovat peruuntuneet.
Jos on opiskellut avoimessa, samat tunnukset siirtyvät saman yliopiston tutkinto-opiskelupuolelle.
Sovaripisteet pysäkeittäin näkyvät Vakavan sivuilta, ei Opintopolusta.
Onnea kaikille opiskelupaikoista! 🥰
Ilmanmuuta otat paikan vastaan jos kyse on unelmien ammatista. Kaikki asiat järjestyy varmasti Onnea koulupaikasta!