Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022

opintoihin joskus
22.10.2021 |

Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?

Kommentteja vaan tulemaan!

Kommentit (1080)

Vierailija
541/1080 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisellä pääsee vaikka opetushallitukseen tai -ministeriöön tai kunnan opetusvirastoon.

Yleinen antaa sellaisiin töihin paremmat valmiudet kuin luokanopettaja.

Vierailija
542/1080 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän Tampereen elinikäisen oppimisen ja kasvatuksen tuloksissa kestää niin kauan? Katsoin myös, että 2019 soveltuvuuskokeisiin osallistuneille tuli tulokset 27.6. eli 4 päivää juhannuksen jälkeen. Todella raastavaa odotusta! Vaikeaa keskittyä mihinkään kun tulokset pyörii koko ajan mielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1080 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tästä yleisestä valmistuu?? Käytännössä siis mihin noi yleisen maisterit oikeasti työllistyy?

Yleisen kasvatustieteen ja aikuiskasvatustieteen koulutus on tosi monipuolinen. Valmistuneet maisterit ovat kasvatusalan asiantuntijoita ja työllistyvät esimerkiksi koulutuksen ja opetuksen suunnittelu- ja kehittämistehtäviin, hallintotehtäviin tai tutkimustehtäviin. Käytännössä siis esimerkiksi koulutussuunnittelijoiksi, opintosihteereiksi tai suunnittelijoiksi, HR-tehtäviin, erilaisiin uraohjauksen tehtäviin, tutkimusprojekteihin ym. Riippuen ihan omista mielenkiinnon kohteista ja sivuaineista. Osalla on myös opettajan pedagogiset opinnot tehtynä, mikä avaa taas uusia ovia työelämässä ja jatkokouluttautumismahdollisuuksissa.

Olen itse järjestöalalla ja minulla on tavallaan jo siihen soveltuva koulutus. Hain tähän maisteriin täydentääkseni tätä käytännön osaamista (AMK). Eikös yleinen ole ihan käypä järjestöalalle, näin olen itse ainakin ajatellut ja avoimesta saanutkin paljon välineitä hyvin laajalti työhöni erilaisissa järjestöissä esim kansalaistoiminnan parissa, vaikka "kasvatus" ei olisikaan niin mustavalkoisesti mukana. Toki asiakkaat ovat iälleen tyypillisissä kehitysvaiheessa.

Tiedän ihmisiä, jotka ovat esim henkilöstähommissa. En tiedä kiinnostaako tämä itseäni.

Vierailija
544/1080 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa, mihin ajattelisitte sitten erityispedagogiikasta valmistuneen työlllistyvän. Kyseessä on siis ns. yleisen puolen puolelta valmistunut, jolla ei ole opettajaopintoja taustallaan.

Vierailija
545/1080 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erkka? kirjoitti:

Kertokaapa, mihin ajattelisitte sitten erityispedagogiikasta valmistuneen työlllistyvän. Kyseessä on siis ns. yleisen puolen puolelta valmistunut, jolla ei ole opettajaopintoja taustallaan.

Hallinnollisiin töihin kunnille, valtiolle, järjestöihin.

Vierailija
546/1080 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko opettajakoulutukseen tullut jo palkit opintopolkuun?

Vierailija
547/1080 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullut ainakaan mulle. Helsingin maisterin tutkinto yleisestä ja kasvatustieteestä puuttuu multa myös.

Vierailija
548/1080 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo tullut ainakaan mulle. Helsingin maisterin tutkinto yleisestä ja kasvatustieteestä puuttuu multa myös.

Helsingistä ei ole tullut mitään maistereita.

Vierailija
549/1080 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä palkit? Minulla näkyy vaan, että valinta kesken.

Vierailija
550/1080 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tullu logopedia ja psyka... Tuleekohan opetulokset vasta ens viikolla

Vierailija
551/1080 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin ihmeenä jos tulisi tällä viikolla opet ja vakat

Vierailija
552/1080 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava-kokeen pisteitä pääsee jo tarkastelemaan tulokset.korkeakouluun.fi -palvelussa, mutta soveltuvuuskokeen pisteitä siellä ei näy vielä.

Vierailija
553/1080 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko soveltuvuuskokeen tulokset jo jonnekin tulleet, kun tänään Turun yliopiston sivuilla julkaistu

29.6. Matematiikan, fysiikan tai kemian aineenopettaja ja luokanopettaja

Luokanopettajaan kuitenkin varmaan soveltuvuuskoe?

Vierailija
554/1080 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee luokanopettajassa, että opiskelija valinta kesken sekä Turun että Helsingin kohdalla.

Vierailija
555/1080 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kirjoitti:

Onko soveltuvuuskokeen tulokset jo jonnekin tulleet, kun tänään Turun yliopiston sivuilla julkaistu

Niihin on eri soveltuvuuskoe.

Vierailija
556/1080 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kirjoitti:

Kokeilitko syöttää oman hakijanumerosi siihen hakukenttään?

Vierailija
557/1080 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teille näkyy noissa soveltuvuuskokeen tuloksissa? Mulla on 6 kohtaa siinä. Luulin, että on 5. Mikä mahtaa olla Max. Piste per kohta?

Vierailija
558/1080 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teille näkyy noissa soveltuvuuskokeen tuloksissa? Mulla on 6 kohtaa siinä. Luulin, että on 5. Mikä mahtaa olla Max. Piste per kohta?

Mulla ei näytä vielä mitään, ei mene mihinkään.

Vierailija
559/1080 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilitko vakava-sivun kautta siis? Laitoin pari kertaa ennenkun meni läpi se mun hakemusnumero

Vierailija
560/1080 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin näkyy 6 kohtaa. Ja jokaisessa osa-alueessa tosi heikon näköiset pisteet.