Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022
Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?
Kommentteja vaan tulemaan!
Kommentit (1080)
Mitenköhän Tampereen elinikäisen oppimisen ja kasvatuksen tuloksissa kestää niin kauan? Katsoin myös, että 2019 soveltuvuuskokeisiin osallistuneille tuli tulokset 27.6. eli 4 päivää juhannuksen jälkeen. Todella raastavaa odotusta! Vaikeaa keskittyä mihinkään kun tulokset pyörii koko ajan mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tästä yleisestä valmistuu?? Käytännössä siis mihin noi yleisen maisterit oikeasti työllistyy?
Yleisen kasvatustieteen ja aikuiskasvatustieteen koulutus on tosi monipuolinen. Valmistuneet maisterit ovat kasvatusalan asiantuntijoita ja työllistyvät esimerkiksi koulutuksen ja opetuksen suunnittelu- ja kehittämistehtäviin, hallintotehtäviin tai tutkimustehtäviin. Käytännössä siis esimerkiksi koulutussuunnittelijoiksi, opintosihteereiksi tai suunnittelijoiksi, HR-tehtäviin, erilaisiin uraohjauksen tehtäviin, tutkimusprojekteihin ym. Riippuen ihan omista mielenkiinnon kohteista ja sivuaineista. Osalla on myös opettajan pedagogiset opinnot tehtynä, mikä avaa taas uusia ovia työelämässä ja jatkokouluttautumismahdollisuuksissa.
Olen itse järjestöalalla ja minulla on tavallaan jo siihen soveltuva koulutus. Hain tähän maisteriin täydentääkseni tätä käytännön osaamista (AMK). Eikös yleinen ole ihan käypä järjestöalalle, näin olen itse ainakin ajatellut ja avoimesta saanutkin paljon välineitä hyvin laajalti työhöni erilaisissa järjestöissä esim kansalaistoiminnan parissa, vaikka "kasvatus" ei olisikaan niin mustavalkoisesti mukana. Toki asiakkaat ovat iälleen tyypillisissä kehitysvaiheessa.
Tiedän ihmisiä, jotka ovat esim henkilöstähommissa. En tiedä kiinnostaako tämä itseäni.
Kertokaapa, mihin ajattelisitte sitten erityispedagogiikasta valmistuneen työlllistyvän. Kyseessä on siis ns. yleisen puolen puolelta valmistunut, jolla ei ole opettajaopintoja taustallaan.
Erkka? kirjoitti:
Kertokaapa, mihin ajattelisitte sitten erityispedagogiikasta valmistuneen työlllistyvän. Kyseessä on siis ns. yleisen puolen puolelta valmistunut, jolla ei ole opettajaopintoja taustallaan.
Hallinnollisiin töihin kunnille, valtiolle, järjestöihin.
Onko opettajakoulutukseen tullut jo palkit opintopolkuun?
Ei oo tullut ainakaan mulle. Helsingin maisterin tutkinto yleisestä ja kasvatustieteestä puuttuu multa myös.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo tullut ainakaan mulle. Helsingin maisterin tutkinto yleisestä ja kasvatustieteestä puuttuu multa myös.
Helsingistä ei ole tullut mitään maistereita.
Mitkä palkit? Minulla näkyy vaan, että valinta kesken.
Tänään tullu logopedia ja psyka... Tuleekohan opetulokset vasta ens viikolla
Pitäisin ihmeenä jos tulisi tällä viikolla opet ja vakat
Vakava-kokeen pisteitä pääsee jo tarkastelemaan tulokset.korkeakouluun.fi -palvelussa, mutta soveltuvuuskokeen pisteitä siellä ei näy vielä.
Onko soveltuvuuskokeen tulokset jo jonnekin tulleet, kun tänään Turun yliopiston sivuilla julkaistu
29.6. Matematiikan, fysiikan tai kemian aineenopettaja ja luokanopettaja
Luokanopettajaan kuitenkin varmaan soveltuvuuskoe?
Mulla lukee luokanopettajassa, että opiskelija valinta kesken sekä Turun että Helsingin kohdalla.
Joko kirjoitti:
Onko soveltuvuuskokeen tulokset jo jonnekin tulleet, kun tänään Turun yliopiston sivuilla julkaistu
Niihin on eri soveltuvuuskoe.
Joko kirjoitti:
Kokeilitko syöttää oman hakijanumerosi siihen hakukenttään?
Mitä teille näkyy noissa soveltuvuuskokeen tuloksissa? Mulla on 6 kohtaa siinä. Luulin, että on 5. Mikä mahtaa olla Max. Piste per kohta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä teille näkyy noissa soveltuvuuskokeen tuloksissa? Mulla on 6 kohtaa siinä. Luulin, että on 5. Mikä mahtaa olla Max. Piste per kohta?
Mulla ei näytä vielä mitään, ei mene mihinkään.
Kokeilitko vakava-sivun kautta siis? Laitoin pari kertaa ennenkun meni läpi se mun hakemusnumero
Minullakin näkyy 6 kohtaa. Ja jokaisessa osa-alueessa tosi heikon näköiset pisteet.
Yleisellä pääsee vaikka opetushallitukseen tai -ministeriöön tai kunnan opetusvirastoon.
Yleinen antaa sellaisiin töihin paremmat valmiudet kuin luokanopettaja.