Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"En saanut mieheltäni joululahjaa"

Vierailija
25.12.2014 |

Miksi aikuiset naiset valittavat siitä etteivät saaneet mieheltään mieleistään joululahjaa tai "pahimmassa" tapauksessa ollenkaan. Oletteko tosissanne? Jos olette niin niiden lahjojen perään niin kertokaa niille miehillenne hyvissä ajoin mitä haluaisitte. Tyrkätkää varmuudeksi vielä lista käteen niin tulee varmasti mieleinen lopputulos. Toinen, ehdottomasti parempi vaihtoehto on pysähtyä miettimään mikä siinä joulussa on tärkeintä. Toivon todella ettei niiden mietintöjen lopputulos ole se että lahjat ovat joulussa tärkeintä...

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:51"]

Näitä ketjuja kun lukee tulen entistä kiitollisemmaksi omasta miehestäni. Meillä hän suunnitteli, hankki ja laittoi kaikki ruuat ja siivouskin hoidettiin lähes puoliksi. Eikä ole edes koti-isä vaan vaativassa työssä, matkustaa paljon jne. mutta tykkää kokkailla ja laittaa. Lahjankin sain mutta niin sai tottakai hänkin :-)

[/quote]He`s a keeper!

Vierailija
42/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:10"]Ihminen, joka välittää puolisostaan, muistaa häntä Jouluna lahjalla, se ettei vaivaudu edes yhtä lahjaa hankkimaan kertoo,ettet ole hänelle tärkeä. Ajattelen näin, rakkaintaan HALUAA MUISTAA. Olen aina saanut toivomani lahjat, mieheni haluaa muistaa, emme ole nuori pari, mies60+ ja minä 50+, muistamme ja hellimme toisiamme.
[/quote]

Niin, sinä oletkin osannut toivoa lahjoja mieheltä, nämä muut kun eivät tunnu saavan suutaan auki ja kertoa toivovansa joululahjoja!
[/quote]

Miksi miehen ei tarvitse saada suutaan auki kysyäkseen mitä lahjaksi? Miksi naisella velvollisuus kysellä ja kertoa? Milloin mies lopettaa olemasta perästä vedettävä leikkiauto jolle annettava suunta?
ja joo, sain kivoja lahjoja mieheltä.

Vierailija
45/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
46/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 10:56"]Ei ne lahjat tietenkään ole tärkeintä, mutta jos minä kulutan joulukuun vähäisen vapaa-aikani siihen, että tarjoan muille ihanan joulun (siivoilen, valmistan ruuat, laittelen kortit, koristelen kodin joulukuntoon, ostan lahjat muille...) niin olisi se ihan kiva jos joku ajattelisi minuakin ja vaivautuisi antamaan minullekin edes yhden paketin [/quote] Miksi teet kaikki yksin marttyyri-asenteella? Mies ja perhe mukaan hommiin niin kenenkään ei tarvii mököttää kun joutuu yksin tekemään eikä edes saa "vaivanpalkkaa" mistä joulussa,ei edes ole kyse.

[/quote]

En ole lainaamasi kirjoittaja enkä myöskään tarvitse lahjoja vaan ilomielin ostan itse itselleni mitä haluan, mutta täytyy puuttua tuohon "mies ja perhe mukaan hommiin niin ei kenenkään tarvitse mököttää" -kommenttiin. Ainakin mun ajoittainen joulunlaittomarttyyriuteni kumpuaa nimenomaan siitä, miten sairaan VAIKEAA on saada miestä mukaan hommiin. Se haluaa että kaikki se tapahtuu: pöydät notkuvat herkuista, on vieraita ja juhlan tuntua, koti on jouluiseksi koristeltu ja lapsilla pakettivuoret jne, mutta se ei tee M-I-T-Ä-Ä-N oma-aloitteisesti. Joka jumalan tikku jonka se nostaa ristiin pitää erikseen käskyttää. On inhottavaa joutua komentamaan aikuista ihmistä joka askeleen suhteen sen sijaan että toinen ottaisi osan vastuusta.
[/quote]
Amen.

Vierailija
47/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

X

Vierailija
48/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:10"]Ihminen, joka välittää puolisostaan, muistaa häntä Jouluna lahjalla, se ettei vaivaudu edes yhtä lahjaa hankkimaan kertoo,ettet ole hänelle tärkeä. Ajattelen näin, rakkaintaan HALUAA MUISTAA. Olen aina saanut toivomani lahjat, mieheni haluaa muistaa, emme ole nuori pari, mies60+ ja minä 50+, muistamme ja hellimme toisiamme.
[/quote]

Mieheni kertoo minulle joka päivä, että olen tärkeä. Tuo minulle vettä, tekee leipiä, keittää kahvia, tekee aamupalaa ja tuo sänkyyn, siivoaa vaikka minun pitäisi (olisi minun vuoro), käyttää koiria jne. Tähän yhtälöön en osaisi ynnätä tuota ilman lahjaa en ole tarpeeksi tärkeä ja mies ei rakasta. Kyllä se rakastaa, ihan joka päivä, eikä vain kerran vuodessa. Toki tähän yhtälöön vaikuttaa se, että molemmat vihaamme krääsää ja käytämme edelliset loppuun, ennen kuin ostamme uusia (vaatteet yms), meillä on vähän rahaa ja nautimme enemmän ruoasta ja matkustelusta, kuin lahjoista.

Vierailija
49/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 16:34"]

Mieheni kertoo minulle joka päivä, että olen tärkeä. Tuo minulle vettä, tekee leipiä, keittää kahvia, tekee aamupalaa ja tuo sänkyyn, siivoaa vaikka minun pitäisi (olisi minun vuoro), käyttää koiria jne..... Kyllä se rakastaa, ihan joka päivä, eikä vain kerran vuodessa. 

[/quote]

Ajattele, toisten miehet tekee noi kaikki myös ja rakastaa joka päivä myös, mutta ostavat myös lahjoja, ihmeellistä eikö.

Oikeasti nuo teidän viestit miten rakastatte sitä ettette saa lahjoja jne. ja mies joka päivä ihan rakastaa kuitenkin jne. kuulostavat vähän säälittäviltä.

Ihan kuin luulisitte, että lahjoja ostavat miehet käyttäisivät loppuvuoden niiden naisten hakkaamiseen ja johonkin väkisin perseeseen panemiseen....ja lahjojen ostamatta jättäminen olisi joku merkki muka jostain suuremmasta rakkaudesta, kuulostatte katkerilta.

Vierailija
50/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:10"]Ihminen, joka välittää puolisostaan, muistaa häntä Jouluna lahjalla, se ettei vaivaudu edes yhtä lahjaa hankkimaan kertoo,ettet ole hänelle tärkeä. Ajattelen näin, rakkaintaan HALUAA MUISTAA. Olen aina saanut toivomani lahjat, mieheni haluaa muistaa, emme ole nuori pari, mies60+ ja minä 50+, muistamme ja hellimme toisiamme. [/quote] Mieheni kertoo minulle joka päivä, että olen tärkeä. Tuo minulle vettä, tekee leipiä, keittää kahvia, tekee aamupalaa ja tuo sänkyyn, siivoaa vaikka minun pitäisi (olisi minun vuoro), käyttää koiria jne. Tähän yhtälöön en osaisi ynnätä tuota ilman lahjaa en ole tarpeeksi tärkeä ja mies ei rakasta. Kyllä se rakastaa, ihan joka päivä, eikä vain kerran vuodessa. Toki tähän yhtälöön vaikuttaa se, että molemmat vihaamme krääsää ja käytämme edelliset loppuun, ennen kuin ostamme uusia (vaatteet yms), meillä on vähän rahaa ja nautimme enemmän ruoasta ja matkustelusta, kuin lahjoista.

[/quote]

Tiedätkö mitä, tuo mitä kerroin, minä50+ ja mies60+ ei sulje pois jokapäiväistä toisen huomioon ottamista. En todellakaan olis sietänyt mitään moukkaa, ja materia on minulle tärkeä, valehtelisin jos väittäisin muuta. Olen siis saanut kaiken, rikkauden ja rakkauden.

Vierailija
51/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:47"]Me ainakin sovittiin ettei osteta lahjoja toisillemme ollenkaan. Meni muutenkin ruokiin ja lasten lahjoihin sen verran rahaa, että on kiva et jää joulun jälkeiseenkin elämiseen jotain tilille. Paras ilo löytyy yhteisistä hetkistä, ei siitä tavarasta. Tänäänkin pulkkakävelyllä oli kiva seurata kun ihmiset pihoilla telmi lasten kaa pihoillaan=)
[/quote] kaikki ei ole niin köyhiä kuin te

Vierailija
52/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 16:34"]

Mieheni kertoo minulle joka päivä, että olen tärkeä. Tuo minulle vettä, tekee leipiä, keittää kahvia, tekee aamupalaa ja tuo sänkyyn, siivoaa vaikka minun pitäisi (olisi minun vuoro), käyttää koiria jne..... Kyllä se rakastaa, ihan joka päivä, eikä vain kerran vuodessa. 

[/quote]

Ajattele, toisten miehet tekee noi kaikki myös ja rakastaa joka päivä myös, mutta ostavat myös lahjoja, ihmeellistä eikö.

Oikeasti nuo teidän viestit miten rakastatte sitä ettette saa lahjoja jne. ja mies joka päivä ihan rakastaa kuitenkin jne. kuulostavat vähän säälittäviltä.

Ihan kuin luulisitte, että lahjoja ostavat miehet käyttäisivät loppuvuoden niiden naisten hakkaamiseen ja johonkin väkisin perseeseen panemiseen....ja lahjojen ostamatta jättäminen olisi joku merkki muka jostain suuremmasta rakkaudesta, kuulostatte katkerilta.
[/quote]

Miksi minä olisin katkera? Olen saanut sen, mitä ole toivonutkin eli hyvän aviomiehen, mikä on todella harvinaista. Tiedostan sen itsekin, että olemme vähemmistöä siinä, miten paljon annamme arvoa lahjoilla tai materialle, olemme oppineet tulemaan vähällä toimeen. Harmittaa vain niiden hyvien miesten puolesta, joille ollaan vihaisia, kun eivät tajua ostaa lahjoja ja varsinkaan tarpeeksi hyviä, vaikka ovat muuten miehinä oikeita aarteita. Täälläkin puhutaan jatkuvasti niin, että ellei mies muista lahjoilla=ei rakasta, ei arvosta, vaikka ei se niin ole :).

Sain aikaisemmissa suhteissa lahjoja aina syntymäpäivänä ja jouluna oikein avokätisesti, mutta näistä suhteista ja nykyisestä avioliitosta ei voi edes puhua samana päivänä. Niin suuri ero on siinä, miten minua nykyään arvostetaan ja rakastetaan, vaikka aikaisemmat suhteenikin oli ihan normaaleihin, hyviin suomalaisiin miehiin. Yritän vain sanoa, että älkää naiset tuijottako sitä materiaa, vaan sitä, miten mies teitä kaikkina muinakin päivinä kohtelee. Nähkää ne pienet teot ja suurempi kokonaisuus.

Vierailija
53/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on kiva, että toinen muistaa jouluna. Ei ole pakko olla kallis tai suuri lahja, kivat itsetehdyt lahjat lämmittää ainakin minun mieltäni eniten. Niissä on ajatusta.

Vierailija
54/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:10"]Ihminen, joka välittää puolisostaan, muistaa häntä Jouluna lahjalla, se ettei vaivaudu edes yhtä lahjaa hankkimaan kertoo,ettet ole hänelle tärkeä. Ajattelen näin, rakkaintaan HALUAA MUISTAA. Olen aina saanut toivomani lahjat, mieheni haluaa muistaa, emme ole nuori pari, mies60+ ja minä 50+, muistamme ja hellimme toisiamme. [/quote] Mieheni kertoo minulle joka päivä, että olen tärkeä. Tuo minulle vettä, tekee leipiä, keittää kahvia, tekee aamupalaa ja tuo sänkyyn, siivoaa vaikka minun pitäisi (olisi minun vuoro), käyttää koiria jne. Tähän yhtälöön en osaisi ynnätä tuota ilman lahjaa en ole tarpeeksi tärkeä ja mies ei rakasta. Kyllä se rakastaa, ihan joka päivä, eikä vain kerran vuodessa. Toki tähän yhtälöön vaikuttaa se, että molemmat vihaamme krääsää ja käytämme edelliset loppuun, ennen kuin ostamme uusia (vaatteet yms), meillä on vähän rahaa ja nautimme enemmän ruoasta ja matkustelusta, kuin lahjoista.

[/quote]

Tiedätkö mitä, tuo mitä kerroin, minä50+ ja mies60+ ei sulje pois jokapäiväistä toisen huomioon ottamista. En todellakaan olis sietänyt mitään moukkaa, ja materia on minulle tärkeä, valehtelisin jos väittäisin muuta. Olen siis saanut kaiken, rikkauden ja rakkauden.
[/quote]

Eli olemme erilaisia ihmisiä. Sinä pidät materiasta, me emme. Emme suoraan sanottuna ymmärrä kerskakulutusta. Surettaa vain niiden miesten puolesta, jotka eivät ole materialisteja, mutta joiden rakkaus arvotetaan lahjojen määrässä ja kalleudessa.

Vierailija
55/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 16:34"]

[/quote]

[/quote]

Eli olemme erilaisia ihmisiä. Sinä pidät materiasta, me emme. Emme suoraan sanottuna ymmärrä kerskakulutusta. Surettaa vain niiden miesten puolesta, jotka eivät ole materialisteja, mutta joiden rakkaus arvotetaan lahjojen määrässä ja kalleudessa.
[/quote] hah ja oikeasti nämä mammat tippa silmässä nyyhkii, että en minä mitään tarvitse, olen tyytyväinen, kun mies kantaa kauppakassin autosta sisään :-) minä en tarvitse materiaa ja silti kadehtivat kun naapurin martta sai mieheltään lahjaksi lempikirjailijan uusimman kirjan ja timanttikorvakorut. Happamia, sano kettu...:-)

Vierailija
56/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 16:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] hah ja oikeasti nämä mammat tippa silmässä nyyhkii, että en minä mitään tarvitse, olen tyytyväinen, kun mies kantaa kauppakassin autosta sisään :-) minä en tarvitse materiaa ja silti kadehtivat kun naapurin martta sai mieheltään lahjaksi lempikirjailijan uusimman kirjan ja timanttikorvakorut. Happamia, sano kettu...:-)
[/quote]

Täh :D? Miksi minä olisin katkera siitä, mitä naapuri saa lahjaksi? Miksi se olisi minulta pois? Minä en halua timanttikorviksia ja kirjoja en ehdi tällä hetkellä lukea :). Onko se niin vaikeaa käsittää, että naisia ja ihmisiä on erilaisia? Se ei ole minulta pois, että te saatte lahjoja. Yritin vain sanoa näille hyvien miesten vaimoille, että älkää vetäkö liikaa johtopäätöksiä joulun lahjoista, tai niiden puutteesta. Päin vastoin, olen iloinen siitä, jos joku on iloinen!

Vierailija
57/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:47"]Me ainakin sovittiin ettei osteta lahjoja toisillemme ollenkaan. Meni muutenkin ruokiin ja lasten lahjoihin sen verran rahaa, että on kiva et jää joulun jälkeiseenkin elämiseen jotain tilille. Paras ilo löytyy yhteisistä hetkistä, ei siitä tavarasta. Tänäänkin pulkkakävelyllä oli kiva seurata kun ihmiset pihoilla telmi lasten kaa pihoillaan=) [/quote] kaikki ei ole niin köyhiä kuin te

[/quote]

Suurin osa suomalaisista kuitenkin on. Vain pieni osa suomalaisista ostelee lahjoja, koska töitä ei ole ja rahaa ei ensinnäkään.

Vierailija
58/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:47"]Me ainakin sovittiin ettei osteta lahjoja toisillemme ollenkaan. Meni muutenkin ruokiin ja lasten lahjoihin sen verran rahaa, että on kiva et jää joulun jälkeiseenkin elämiseen jotain tilille. Paras ilo löytyy yhteisistä hetkistä, ei siitä tavarasta. Tänäänkin pulkkakävelyllä oli kiva seurata kun ihmiset pihoilla telmi lasten kaa pihoillaan=) [/quote] kaikki ei ole niin köyhiä kuin te

[/quote]

Suurin osa suomalaisista kuitenkin on. Vain pieni osa suomalaisista ostelee lahjoja, koska töitä ei ole ja rahaa ei ensinnäkään.

[/quote]

Suurimmalla osalla menee hyvin, ei ole pieni osa, joka jonottaa kauppojen tungoksessa. Olisitpa nähnyt jouluruuhkat, et puhuisi köyhyydestä.

Vierailija
59/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 18:36"]

[/quote]

[/quote]

Suurimmalla osalla menee hyvin, ei ole pieni osa, joka jonottaa kauppojen tungoksessa. Olisitpa nähnyt jouluruuhkat, et puhuisi köyhyydestä.

[/quote]

velaksi elävät. Lainalla menevät

Vierailija
60/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän mielikuvitusta peliin. Hyviä perhelahjoja esim. kirjoita pahviin : tiskaan joka pv, tai siivoan viikottain. Koulussa voisi myös puhua, mikä on tärkeää Joulussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän