Mitä ja ketä palvelee valtakunnallinen kriisipuhelin?
Itse soitin sinne, ja kun kerroin monihaaraisista kriiseistäni, niin päivystäjä töksäytti yks kaks: "Nyt sitten lopetetaan tähän. Oletko ajatellut itsemurhaa koskaan?" Minä vastasin: " Mitä häh, miksi olisin ajatellut itsemurhaa?" Jatkaen hämmästyneenä: " Minähän tässä elämässäni olen ollut kiusattuna ja uhri".
Läksinkin sitten uimahalliin, ja "ajatteleemaan itsemurhaa".
Minkä alan koulutuksen nämä vapaaehtoiset kriisipäivystäjät oikein omaavatkaan? Lieneekö tuonne pääsee ihan millä tahansa koulutuspohjalla vastailemaan ja kuuntelemaan ihmisten juttuja, ja kirjoittavatko he niitä tarinoita ylös mahdollisesti omaan seuraavaan kirjateokseensa?
Kommentit (2)
Ap. jatkaen vielä edelliseen, että kriisipäivystäjä kysyi vielä minun ikävuoteni, mitä se kuului hänelle, minkä ikäinen mä olen? Ei voi olla totta, että tuonlaista luokatonta palvelua pidetään yllä, josta ei ole käytännössä minkäänlaista apua itse soittajalle. Pikemminkin päinvastoin. Riippuu tietysti, onko vastaajalla hajuakaan ihmismielestä sen toiminnasta eli ammatillista koulutusta esim. psykologin tai edes psykiatrisen sairaanhoitajan.
Mua joku stanan akka haukkui juopoksi kun soitin tuonne, ei ikinä enää!!