Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"En saanut mieheltäni joululahjaa"

Vierailija
25.12.2014 |

Miksi aikuiset naiset valittavat siitä etteivät saaneet mieheltään mieleistään joululahjaa tai "pahimmassa" tapauksessa ollenkaan. Oletteko tosissanne? Jos olette niin niiden lahjojen perään niin kertokaa niille miehillenne hyvissä ajoin mitä haluaisitte. Tyrkätkää varmuudeksi vielä lista käteen niin tulee varmasti mieleinen lopputulos. Toinen, ehdottomasti parempi vaihtoehto on pysähtyä miettimään mikä siinä joulussa on tärkeintä. Toivon todella ettei niiden mietintöjen lopputulos ole se että lahjat ovat joulussa tärkeintä...

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:39"]

Tuntuu, että joillekin se turha krääsäkin on parempi lahja kuin ei lahjaa ollenkaan. Mulle tärkeintä on, että saan viettää joulun perheeni kanssa rauhakseen ja nautin siitä kun lapset ovat innoissaan :)

[/quote]

Tuntuu, ettet oivalla sitä, että jos on tärkeä, sinua huomioidaan ja muistetaan lahjalla, joka voi olla arvoltaan vaatimaton. Muistaminen on nro 1.

[/quote]

Eli muuten ei voi muistaa kuin lahjoilla ja tavaroilla? Ja sekin vain kerran vuodessa? Eikö teille riitä vuoden aikana tapahtuneet aineettomat muistamiset? Arjen huomioimiset? Ja kyse ei ole siitä, ettenkö itse olisi lahjaa mieheltä saanut. Sain kyllä ja ihanan sainkin. Mutta arkiset muistamiset ja huomioimiset ovat mielestäni materiaa parempaa.

Vierailija
22/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:10"]Ihminen, joka välittää puolisostaan, muistaa häntä Jouluna lahjalla, se ettei vaivaudu edes yhtä lahjaa hankkimaan kertoo,ettet ole hänelle tärkeä. Ajattelen näin, rakkaintaan HALUAA MUISTAA. Olen aina saanut toivomani lahjat, mieheni haluaa muistaa, emme ole nuori pari, mies60+ ja minä 50+, muistamme ja hellimme toisiamme. [/quote] Niin, sinä oletkin osannut toivoa lahjoja mieheltä, nämä muut kun eivät tunnu saavan suutaan auki ja kertoa toivovansa joululahjoja!

[/quote]

Meillä ihan yhteisestä sopimuksesta ei osteta aikuisten kesken joululahjoja, koska pidämme tuota toivomussysteemiä ihan pointittomana. Että minä sanoisin miehelleni että toivoisin hänen ostavan minulle tavaran X ja mieheni sanoisi että haluaa minun ostavan hänelle tavaran Y? Sitten menisimme molemmat tahoillamme ostamaan sen tavaran maksaen ne yhteiseltä tililtämme ja antaisimme ristiin? Mikä sen harjoituksen tarkoitus olisi? Miksemme ostaisi kumpikin saman tien sitä mitä haluamme?

Jotta lahjojen antamisella olisi minulle mitään merkitystä, siinä pitäisi toisen osapuolen vähän vaivata päätään ja miettiä itse mikä voisi ilahduttaa minua, keksiä ehkä jotain mitä en ole itse ollenkaan tullut edes ajatelleeksi.

Mikä siinä on pointtina teille jotka pyydätte toisilta aikuisilta että he ostaisivat teille jonkun tietyn tavaran? En siis mitenkään paheksu tätä tapaa, en vain itse saa siitä mitään irti.

[/quote]

Pointtina on, muistaminen ja toisen huomioiminen. Voin kertoa, mitä haluan, ihan siksi, ettei tule pahoja "huteja". Naista pitää muistaa, meitä on kaksi ja aina muistamme. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:45"]

Tuntuu, että joillekin se turha krääsäkin on parempi lahja kuin ei lahjaa ollenkaan. Mulle tärkeintä on, että saan viettää joulun perheeni kanssa rauhakseen ja nautin siitä kun lapset ovat innoissaan :)

[/quote]

Tuntuu, ettet oivalla sitä, että jos on tärkeä, sinua huomioidaan ja muistetaan lahjalla, joka voi olla arvoltaan vaatimaton. Muistaminen on nro 1.

[/quote]

Eli muuten ei voi muistaa kuin lahjoilla ja tavaroilla? Ja sekin vain kerran vuodessa? Eikö teille riitä vuoden aikana tapahtuneet aineettomat muistamiset? Arjen huomioimiset? Ja kyse ei ole siitä, ettenkö itse olisi lahjaa mieheltä saanut. Sain kyllä ja ihanan sainkin. Mutta arkiset muistamiset ja huomioimiset ovat mielestäni materiaa parempaa.

[/quote]

Ei vain jouluna, vaan koko vuoden, pitää huomioida, mutta Jouluna muistaminen on erityisen tärkeää. Minua ei sytytä mikään arki.

Vierailija
24/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:08"]Mäkin olen aina luullut, että joulun tarkoitus on yhdessäolo perheen kanssa, hyvä ruoka ja lapsille muutama lahja. Nyt kun näitä viestejä lukee niin tuntuu, että oon ollut ihan väärässä - joulun tarkoitus lieneekin marttyyrius ja kalliit lahjat AIKUISILLE. Oikeestikko ootte niin lahjojen perään? Eikö siinä ole tarpeeksi iloa kun näette lasten iloitsevan lahjoista? Sinkkujen ja "vastarakastuneiden" napinan jotenkin ymmärrän, mutta perheellisillekin tärkeämpää tuntuu olevan se, että mies muistaa ja tajuaa ostaa lahjan, kuin että perhe viettää yhdessä ihanan rauhallista ja tunnelmallista aikaa?
Ja tosiaan, jos nyt ihan välttämättä on pakko saada lahjoja niin sanokaa se miehelle suoraan, ei ne kaikki tajua vääntämättä rautalangasta sillä kun moni mies ei lahjojen saannista välitä niin ajattelevat, ettei se puolisokaan niin välitä ja että hänellekkin tärkeämpää on ne lasten lahjat.
[/quote]

Kyllä kuule miehet niitä lahjoja haluaa samalla tavalla. Minunkin isäni sanoo joka joulu, että mitään ei tarvitse antaa, mutta joka kerta hän on aidosti iloinen lahjastaan.

Vierailija
25/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:51"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:08"]Mäkin olen aina luullut, että joulun tarkoitus on yhdessäolo perheen kanssa, hyvä ruoka ja lapsille muutama lahja. Nyt kun näitä viestejä lukee niin tuntuu, että oon ollut ihan väärässä - joulun tarkoitus lieneekin marttyyrius ja kalliit lahjat AIKUISILLE. Oikeestikko ootte niin lahjojen perään? Eikö siinä ole tarpeeksi iloa kun näette lasten iloitsevan lahjoista? Sinkkujen ja "vastarakastuneiden" napinan jotenkin ymmärrän, mutta perheellisillekin tärkeämpää tuntuu olevan se, että mies muistaa ja tajuaa ostaa lahjan, kuin että perhe viettää yhdessä ihanan rauhallista ja tunnelmallista aikaa? Ja tosiaan, jos nyt ihan välttämättä on pakko saada lahjoja niin sanokaa se miehelle suoraan, ei ne kaikki tajua vääntämättä rautalangasta sillä kun moni mies ei lahjojen saannista välitä niin ajattelevat, ettei se puolisokaan niin välitä ja että hänellekkin tärkeämpää on ne lasten lahjat. [/quote] Kyllä kuule miehet niitä lahjoja haluaa samalla tavalla. Minunkin isäni sanoo joka joulu, että mitään ei tarvitse antaa, mutta joka kerta hän on aidosti iloinen lahjastaan.

[/quote]

Miehet haluavata lahjoja yhtä lailla, ja etenkin isoisät erityisesti, jokainen haluaa, että joku muistaa.

Vierailija
26/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

On minustakin arjen huomioiminen tärkeämpää kuin se että huomioidaan jouluna, mutta tämähän on vähän kuin kysyisi että miksi ihminen on pahoillaan siitä ettei saa ruokaa jouluna, kun eikö se kuitenkin ole paljon tärkeämpää että ruokaa riittää vuoden muut 364 päivää. On, juu, on se ihan ratkaisevasti tärkeämpää. Silti voi olla harmissaan jos just jouluna ei ruokaa tipu.

Vierailija
27/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon aina miehelleni hyvissä ajoin, että minulle ei tarvitse hankkia mitään joululahjaa. Ei oikeasti tarvitse (meillä on vähän tilanpuutetta ja tulojakaan ei ole ruhtinaallisesti). Mutta aina hän silti hankkii, kultainen on.

Vierailija
28/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:39"]Tuntuu, että joillekin se turha krääsäkin on parempi lahja kuin ei lahjaa ollenkaan. Mulle tärkeintä on, että saan viettää joulun perheeni kanssa rauhakseen ja nautin siitä kun lapset ovat innoissaan :)
[/quote]

No itse en ole turhaa krääsää saanut mieheltäni koskaan.
En esitä toiveita vaan hän yllättää minut joka vuosi, niin kuin minäkin hänet.
Tänä vuonna hän yllättikin minut täysin, sillä sain kalliin lahjan.

Vierailija
29/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin hyvissä ajoin, ettei mulle sitten mitään.. Miespä oli ostanut mun autoon uudet iskarit!! Ihan bueno ja tarpeellinen joululahja :)

Vierailija
31/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 10:56"]

Ei ne lahjat tietenkään ole tärkeintä, mutta jos minä kulutan joulukuun vähäisen vapaa-aikani siihen, että tarjoan muille ihanan joulun (siivoilen, valmistan ruuat, laittelen kortit, koristelen kodin joulukuntoon, ostan lahjat muille...) niin olisi se ihan kiva jos joku ajattelisi minuakin ja vaivautuisi antamaan minullekin edes yhden paketin

[/quote]

Aivan. Ja ilman, että pitää miehelle tai muille sukulaisille antaa toivelappu käteen tai sanoa, että ostapa nyt mulle sitä hajuvettä lahjaksi.

Sellaiset ihmiset ovat vitun itsekkäitä, jotka ottavat vain kaiken vastaan, antamatta mitään takaisin. Äitini ei saanut jouluisin lahjoja, kun isäni oli juuri tuollainen itsekäs paska. Lapsena itkin sitä, että onko äiti ollut tuhmana, kun ei saanut lahjoja. Paketoin sitten oman nukkeni äidille ja yritin sen antaa äidille lahjaksi, koska äitini oli maailman paras äiti

Vierailija
32/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on äiti laittanut kystä kyllä, hän lahjat antaa ja lahjat saa...

Lahjan antaminen osoittaa arvostusta. Ihan sama, vaikka paketissa olisi suklaarasia ja raaputusarpa.

Vierailija
33/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:10"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 10:56"]Ei ne lahjat tietenkään ole tärkeintä, mutta jos minä kulutan joulukuun vähäisen vapaa-aikani siihen, että tarjoan muille ihanan joulun (siivoilen, valmistan ruuat, laittelen kortit, koristelen kodin joulukuntoon, ostan lahjat muille...) niin olisi se ihan kiva jos joku ajattelisi minuakin ja vaivautuisi antamaan minullekin edes yhden paketin
[/quote]

Miksi teet kaikki yksin marttyyri-asenteella? Mies ja perhe mukaan hommiin niin kenenkään ei tarvii mököttää kun joutuu yksin tekemään eikä edes saa "vaivanpalkkaa" mistä joulussa,ei edes ole kyse.
[/quote]
Millä ihmeen marttyyriasenteella. Lapset 4- ja 2-vuotiaita, joista ei ole kyllä paljon apua ja mies tekee pitkiä työpäiviä. Pidän tuosta kodin järjestämisestä eikä se ole minulle mikään ongelma: nautin siitä kun voin tehdä muut iloisiksi hyvällä ruualla, puhtaalla ja kauniilla kodilla, mutta ei se poista sitä että olisi se kiva minustakin saada jotain "ekstraa"
[/quote]

Ootko tosissas, 4- ja 2-vuotiaista ei ole apua? Ootko koskaan ajatellut antaa heille edes mahdollisuuden auttaa? Meidän 2.5v hoiti hienosti tänä vuonna piparien leivonnan - annoin taikinan, kaulimen käteen ja näytin mitä pitää tehdä ja mihin vuokaan piparit laitetaan. Sillä aikaa tein muita hommia ja kun lapsi oli piparit tehnyt niin vietiin yhdessä uuniin ja syötiin masut täyteen valmiita pipareita. Voi sitä lapsen iloa kun sai ihan ite tehdä!
[/quote]

:D :D Joo niin varmaan. "Meidän 3 kk imuroi koko talon, koristeli kuusen ja passasi sukulaiset piloille. Ei tarvinnut vanhempien kuin istua sohvalla ja nauttia."

Vierailija
34/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että ne ovat nimenomaan muijia, jotka nostavat metelin lahjoista. Miehiä ei voisi vähempää kiinnostaa. Nykyoäivänä, kun ihmisiä on liikaa ja tavaroita on liikaa pitäisi ostaa sellaista mitä aivan oikeasti tarvitsee ja sellaista pystyy itsekin itselleen ostamaan.[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:08"]Mäkin olen aina luullut, että joulun tarkoitus on yhdessäolo perheen kanssa, hyvä ruoka ja lapsille muutama lahja. Nyt kun näitä viestejä lukee niin tuntuu, että oon ollut ihan väärässä - joulun tarkoitus lieneekin marttyyrius ja kalliit lahjat AIKUISILLE. Oikeestikko ootte niin lahjojen perään? Eikö siinä ole tarpeeksi iloa kun näette lasten iloitsevan lahjoista? Sinkkujen ja "vastarakastuneiden" napinan jotenkin ymmärrän, mutta perheellisillekin tärkeämpää tuntuu olevan se, että mies muistaa ja tajuaa ostaa lahjan, kuin että perhe viettää yhdessä ihanan rauhallista ja tunnelmallista aikaa?
Ja tosiaan, jos nyt ihan välttämättä on pakko saada lahjoja niin sanokaa se miehelle suoraan, ei ne kaikki tajua vääntämättä rautalangasta sillä kun moni mies ei lahjojen saannista välitä niin ajattelevat, ettei se puolisokaan niin välitä ja että hänellekkin tärkeämpää on ne lasten lahjat.
[/quote]

Kyllä kuule miehet niitä lahjoja haluaa samalla tavalla. Minunkin isäni sanoo joka joulu, että mitään ei tarvitse antaa, mutta joka kerta hän on aidosti iloinen lahjastaan.
[/quote]
Itse olen huomannut, että ne ovat nimenomaan muijia, jotka nostavat metelin lahjoista. Miehiä ei voisi vähempää kiinnostaa. Nykyään, kun ihmisiä on liikaa ja tavaroita on liikaa, pitäisi ostaa sellaista mitä aivan oikeasti tarvitsee ja sellaista pystyy itsekin itselleen ostamaan.

Vierailija
36/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet ovat niin tasa-arvon perään. Naiselle ei voi mitään pientäkään lahjaa ostaa. Jos lahjoja kaipaatte, niin ottakaa ulkomaalainen mies, joka on kasvatettu hyvin. Nainen hoitaa miehelle ja lapsille ruoan pöytään joka päivä. Kyllä tästä hyvästä voisi edes jouluna jonkin pienen lahjan saada. T: 13 vuotta onnellisesti yhdessä ulkomaalaisen miehen kanssa, joka huomioi naistaan ei vain jouluna vaan muulloinkin

Vierailija
38/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin sovittiin ettei osteta lahjoja toisillemme ollenkaan. Meni muutenkin ruokiin ja lasten lahjoihin sen verran rahaa, että on kiva et jää joulun jälkeiseenkin elämiseen jotain tilille. Paras ilo löytyy yhteisistä hetkistä, ei siitä tavarasta. Tänäänkin pulkkakävelyllä oli kiva seurata kun ihmiset pihoilla telmi lasten kaa pihoillaan=)

Vierailija
39/79 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ketjuja kun lukee tulen entistä kiitollisemmaksi omasta miehestäni. Meillä hän suunnitteli, hankki ja laittoi kaikki ruuat ja siivouskin hoidettiin lähes puoliksi. Eikä ole edes koti-isä vaan vaativassa työssä, matkustaa paljon jne. mutta tykkää kokkailla ja laittaa. Lahjankin sain mutta niin sai tottakai hänkin :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan