Miten oikeat rikkaat nykyään erottuvat, kun köyhilläkin on merkkilaukkuja?
Olen pohtinut, että voiko nykyään erottaa enää mitenkään oikeasti varakkaita ihmisiä ulkonäön perusteella. Ei sillä, että pitäisi erottua, mutta jos ajatellaan vaikkapa merkkilaukkuja, niin niitähän näkee nykyään jokaisella blogistilla ja tavallisella opiskelijatytöllä.
Kommentit (98)
Rikkailla ei ole köyhien harrastamia rumia merkkilaukkuja.
Olen todella tiukilla elävä 50% yh, eli lapset ovat viikko viikko mulla ja ex.llä.
olen saanut muutaman merkkilaukun aikoinaan ex.ltä ja chanelin ex-anopiltani. Koska ns ihan akuuttiakuutti rahapulaa ei ole ollut, en ole niitä myynyt. Tai on ollut, mutta laukun myyminen olisi auttanut vain tilapäisesti ja onneksi olen voinut välttää sen.
olen aina ollut pyöreä, mutta eron jälkeen laihduin ihan sen takia ettei ollut rahaa ostaa herkkuja, söin paljon saamiani vihanneksia ja puuroa.
koska vaatteet mitä tulen tulevaisuudessa käyttämään, ovat nyt kaapissa ja uusia ei ihan heti tule, pidän kaikista hyvää huolta.
minulla on päivisin kevyt ja siisti meikki, hiukset lähes aina laitettuna kiinni kauniisti, vaatteet sopivan yhteen hyvin ja joku pieni twist on aina, esim just merkkilaukku, kaunis huivi, rintakoru jne, eli asu on hyvä.
minua luullaan jatkuvasti rikkaammaksi kun olen . Hyvä ryhti, vaatteet jotka istuu ja ovat siistit ovat tärkeimmät. Onneksi olen aikoinaan ostanut mm selkeitä korkokenkiä, ajattomia, ei tarvi uusiin panostaa.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 01:09"]
Ne oikeasti varakkaat, eivät useinkaan halua erottua. Ei ole tarvetta, nousukkaat erottuvat käytöstavoillaan ja puhetyylillä, puhe kertoo taustasta. Oikeasti varakkaan ei tarvitse "esittää rikasta ihmistä."
[/quote]
Mistä tämä "oikeaa" varakkuutta glorifioiva myytti on syntynyt? Ja miten ihmeessä ilman mitään omaa ansiota peritty raha on hienoa ja oikeaa, mutta itse ansaittu on halveksittavaa nousukkuutta?
Rikkailla on varaa ns köyhäillä kun se on vapaaehtoista ja ei oikeaa köyhyyttä! Eero Lehti kertoi Hesarista miten nuukailee ja köyhäilee esim Lidliä käyttämällä. He saavat siis nautintoa kun tietävät että voisivat ostaa sen limukkapullon vaikka 10 eurolla mutta säästävät miljooniaan kun ostavat sen 0.99 e litra niin kuin me tavikset! Me vain emme voi valita.
Nenänvarttaan pitkin he katsovat köyhemmiksi ja tyhmemmiksi olettamiaan ihmisiä.
Kengät kertovat paljon!
Usein on veetteet kohdillaan, hiukset ok ja meikki kunnossa. Kengät sitten! Turkkirouvalla voi nähdä neliökärkiset (20v sitten muotia) saapikkaat. Nuorella naisella laadukkaan takin kanssa keinonahkaiset (= muoviset) saapikkaat, joiden korkolappuja ei ole ikinä vaihdettu. Tyylikkään ulkoiluhaalarin kanssa sporttitytöllä after-skissä halvat jalassa kamalantuntuiset toppamötikät, joista ei erota kumpi on vasen, kumpi oikea. Ugg-kopiot laitetaan jalkaan loskasäällekin, niitä ei hoideta ja astutaan linttaan lättäjaloilla.
Suomalaisilla on neljä vuodenaikaa, silti käytämme rahaa jalkineisiin vähemmän kuin ikuisen kesän maissa Espanjassa, Portugalissa tai italiassa.
Fiksun, tyylikkään, tilanteeseen sopivan asun kruunaa säähän sopivat jalkineet. Useilla on vain ne harmaaksi kulahtaneet valkoiset converset kesät talvet tai keinonahkasaapikkaat kuin Julia Robertsilla Pretty Womanissa. Ja kesän sandaaleissa mustat, karheat kantapäät ja lohkeillut neonvärinen kynsilakka. Ah.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 01:09"]
Ne oikeasti varakkaat, eivät useinkaan halua erottua. Ei ole tarvetta, nousukkaat erottuvat käytöstavoillaan ja puhetyylillä, puhe kertoo taustasta. Oikeasti varakkaan ei tarvitse "esittää rikasta ihmistä."
[/quote]
Mistä tämä "oikeaa" varakkuutta glorifioiva myytti on syntynyt? Ja miten ihmeessä ilman mitään omaa ansiota peritty raha on hienoa ja oikeaa, mutta itse ansaittu on halveksittavaa nousukkuutta?
[/quote]
Koska nousukkaat esittelevät rahojaan avoimesti ja käyttävät rahaa leväperäisesti. He myös suhtautuvat epäempaattisemmin vähäosaisiin.
http://www.therichest.com/rich-list/old-money-families-that-have-been-richest-the-longest/
Eiköhän se ole vain köyhien ongelma, jotka ostelevat halpoja merkkituotteita, sillä varakkailla ostajilla ei tuota ongelmaa edes ole, sillä laadukkaissa ja kalliissa merkkituoteessa ei merkit ole ongelma, koska merkit ovat ommeltu vain muutamin pistoin ja tarkoitus on ottaa ne pois tai ne on ommeltu vuoreen. Ei kait kukaan todella varakas halua olla yrityksen kävelevä mainos, vaan oma persoonansa.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 13:16"]
Rikkailla on varaa ns köyhäillä kun se on vapaaehtoista ja ei oikeaa köyhyyttä! Eero Lehti kertoi Hesarista miten nuukailee ja köyhäilee esim Lidliä käyttämällä. He saavat siis nautintoa kun tietävät että voisivat ostaa sen limukkapullon vaikka 10 eurolla mutta säästävät miljooniaan kun ostavat sen 0.99 e litra niin kuin me tavikset! Me vain emme voi valita.
[/quote]
Surullista, että köyhät tuhlaavat ja rikkaat köyhäilevät. Tämä tarkoittaa, etteivät köyhät koskaan rikastu tai rikkaat koskaan köyhdy.
Olen rikas ja minulla on tekonahkainen käsilaukku ja halpisketjujen vaatteita. Urheiluvaatteissa satsaan laatuun ja ulkoilutakkini maksoi 700e, mutta ei sitä kukaan uskoisi jos ei tiedä:)
Vanha raha= yläluokka, uusi raha= nousukkaat, kärjistetysti. Yläluokkaan tosin voi kasvaa ja kuulua vaikkei olisi rikasrikas.
Itse miellän itseni tyylikkääksi ja asuinpaikan, kodin koon ja ulkonäön ja lasten harrastusten ja vaatteiden perusteella useat ehkä pitää meitä rikkaina, mutta ollaan kyllä keskituloisia, ei vaan tuhlata krääsään.
Lisäksi käytän kyllä merkkilaukkuja mutta en mitään merkkiä, jota myydään Suomessa.
Miten joku käsilaukku voisi edustaa varallisuutta, kun kaupat ovat niitä pullollaan ja saadaan jopa osamaksulla?
Rikas erottuu usein köyhästä, ettei ole postilaatikkoa tai jos on, niin siinä ei ole nimeä ja kotiin mennään useamman turvakoodin ja kameroiden kautta. Ja yhä edelleen se nimi puuttuu ovesta. Rikas tietää kyllä varallisuutensa, ilman, että sitä pitäisi kertoa/näkyä ulkopuolisille, jonkun firman mainoskyltein tai merkein.
Ihmetyttää kyllä tämä laukkubuumi. Joku 3000 euroa laukusta on aika suolainen. Markka-aikaan kenelläkään taviksella ei olisi tullut mieleenkään laittaa 18 000 markkaa laukkuun. Uskon, että blogit aiheuttavat riittämättömyyden tunnetta ihmisissä. Taviksille tulee sellainen olo, että pakko ostaa laukku kun muillakin on.
Meidän entinen vuokraanantaja on hyvin rikas, hänellä on aika monta vuokraasuntoja ja asuu itse Espanjassa. Kun on Suomessa kulkee verkkareissa ja on ihan tavallisen näköinen. Hän suhtautuu rahaan eri tavalla, ei panostaa ulkonäköön.
Luulen, ettei 99% ihmisistä kiinnitä huomiota tuon taivaalista, millainen käsilaukku naisella on, vaan persoonallisuus ratkasee, jota ei paranneta laukulla, köyhyydellä tai rikkaudella, saati siitä näkyisi jonkun varallisuus ja omaisuusmassat.
Eikä laukulla köyhyyttä poisteta, jos on sattunut syntymään köyhään sukuun, sillä lähes poikkeuksetta varakkaiden omaisuus on useamman sukupolven työn ja sattumien summa. Eikä siinä naisten käsilaukuilla ole mitään tekemistä tai että se lisäisi jonkun ihmisen arvostusta tai kunnioitusta ja jos joku näin kuvitteleen, niin se oman mielikuvituksen tuotetta, eikä elä elämäänsä todellisuudessa.
Meidän perhe on varakas ja pukeudutaan miten halutaan! Ei meitä kiinnosta näytetäänkö ulospäin rikkaille vai köyhille...