6 vuotta merellä lapsien kanssa
Aurinkomatkojen ex- toimitusjohtaja lähtee kuuden vuoden purjehdukselle perheensä kanssa. Olen kateudesta vihreä.
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014121118882797_uu.shtml
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 16:10"]Varmasti upeaa!! Mutta mitä matkan jälkeen? Ei mökkiä, ei kotia, ei työtä..?
[/quote]
Kotiin tullessa myydään vene, hankitaan asunto ja työ. Eiköhän noiden kontakteilla ja työhistorialla töitä löydy. Vähän eri asia kuin joku perusduunari lähtisi vuodeksi Thaimaaseen pilveä polttelemaan.
Voin vain kuvitella miten huikean seikkailun kokevat.
Jep mahtavaa... Haluan joskus itse kokea saman! En välttämättä purjehtimalla mutta ns matkata maailmalla
Ei tuo lasten kouluttamissuunnitelma ainakaan vakuuta...
Lapsille ei ainakaan muodostu pysyviä kaverisuhteita. Satamat vaihtuu ja kaverit jää. Ihmissuhteiden loputon katkeamisen jana. Ja mitä kun paluu Suomeen koittaa? Uusien kaverisuhteiden luonti. Lähinnä mietin, onko toi niin ihanaa lapsille?
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 18:46"]
Lapsille ei ainakaan muodostu pysyviä kaverisuhteita. Satamat vaihtuu ja kaverit jää. Ihmissuhteiden loputon katkeamisen jana. Ja mitä kun paluu Suomeen koittaa? Uusien kaverisuhteiden luonti. Lähinnä mietin, onko toi niin ihanaa lapsille?
[/quote]
Samaa mietin. Tuollaiset reissut pitäisi tehdä aikuisten kesken, jotka lähtevät vapaasta tahdostaan. Nythän lapsilla ei ole mitään mahdollisuutta valita. Esikoinen on lähtiessään 8-vuotias, paluuvuonna 14-vuotias kasiluokkalainen. Ysiluokan todistuksella haetaan jatko-opintoihin. Toivon todella, että ovat ajatelleet koulutuspuolta tarkkaan.
Lapsia on kumminkin 3 eli seuraa on, sisarussuhteiden ja perheen merkitys kasvaa.
Minusta kuulostaa uskomattomalta seikkailulta myös lapsille.
Tämä on yolon todellinen merkitys :')
Elämästä pitää jäädä muistoja, you only live once <3
Sääolosuhteet vähän arveluttaa... Yllättäviä myrskyjä alueilla joilla ei niitä usein ole jne on nykysin ihan arkipäivää. Jos on siinä vaiheessa avomerellä niin väistäminen on vaikeaa. Koska heillä on tarkoiitus purjehtia ns turvallisilla vesillä eli välttää mahdollisia merirosvoja ja muita terrorisisia uhkia jne niin eivät voi aina purjehtia turvallisilla vesillä säitten puolesta... Huolestuttaa.
lasten puolesta satamiljoonaa kertaa rikkaampaa olisi, mikäli tuosta ajasta purjehdittaisiin vain puolet ja puolet oltaisiin eri paikoissa maailmaa satamakaupungeissa. No pakkomielteeltä kuulostaa tuo että ollaan ihan kuusi vuotta merillä, kai se on stten upeampaa kertoa kaikille että on seilannu kuusi vuotta kuin että on asunu eri puolilla maailmaa kolme ja ollut merilä kolme. Kuulostaa isukin pakkomileteeltä saavuttaa purjehdustavoite ja brassailla sillä henkisesti ja sosiaalisesti.
No ei ne sitä 6 vuotta vain veneessä istu vaan tarkoitus on käydä 75 eri maassa.
Minun unelma olisi päästä Yhdysvaltoihin road trip reissulle. Reissu kestäisi vähintään kuukauden. Ostaisin reissun ajaksi asuntoauton ja vain ajelisin pitkin Yhdysvaltoja.
Ehkä jätetään tulevan miehen kanssa hääjuhla väliin ja säästetään paljon rahaa ja tuo olisi meidän hääloma.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 17:54"]
Ei tuo lasten kouluttamissuunnitelma ainakaan vakuuta...
[/quote]
Enämpi ne lapset oppii ihan vaan mukana matkustamalla kuin normi peruskoulusta.
Lapset muistavat tuon kokemuksen yhtenä elämänsä parhaista.
Tulevat kotiin ennen ensimmäisen vuoden päättymistä.
Yläasteell vasta ne pysyvät kaverisuhteet alkaa olla tärkeitä. Ala-asteikäinen saa kavereita helposti(itse olen ollut viidellä eri ala-asteella vanhempien muutettua töiden perässä). Enkä ole katkera siitä, vaikka tietysti lapsuuteni on ollut erilaista kuin monella muulla. Hyvässä ja pahassa.
Varmasti upeaa!! Mutta mitä matkan jälkeen? Ei mökkiä, ei kotia, ei työtä..?