Narsisti suuttuu jokaisesta menostani
Minulla ei saa olla mitään elämää. Pitää istua kotona 24/7 ja keskittyä ainoastaan olemaan kuulolla narsistia varten. On huono homma jos poistuu koti-ovesta ulos. Pikainen lenkki jotenkuten vielä menettelee. Joskus sekin aiheuttaa närää jos esim. viestiin vastaaminen viivästyy sen vuoksi. Kaupassa käyminen on aika paha. Aiheuttaa jo suuttumusta ja mielenosoitusta. Mutta, pahin on mikä tahansa harrastus tai siihen verrattavissa oleva asia. Siitä seuraa suuttumus, katkeruus, mykkäkoulu, monen päivän yhteyden poikki laittaminen ja jonkinlainen rangaistus tai kosto. Miten ihmeessä voi ajatella, ettei toisella saa olla mitään elämää? Oletteko muut kokeneet tätä narsistin taholta? Aina uudestaan hämmästyn, kun toistuu, että suuttuu tällaisista ihan arkipäiväisistä menoista, mitkä on normaalia elämää. Mitkään tapahtumat, illanvietot tai esim. sukulaisten juhlat synttärit, matkat ei tietysti edes tule kyseeseenkään.
Kommentit (84)
Pysy ihmeessä ikuisesti hänen kanssaan <3
En kaipaa nyt mitään vinoiluja tai pilkkaa tähän tai kyselyjä miksi olen narsistin kanssa. Olisi kiva kuulla niiltä, joilla kokemusta samanlaisesta, että onko tyypillistä narsistille tuollainen suuttuminen toisen menoista?
-Ap
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa nyt mitään vinoiluja tai pilkkaa tähän tai kyselyjä miksi olen narsistin kanssa. Olisi kiva kuulla niiltä, joilla kokemusta samanlaisesta, että onko tyypillistä narsistille tuollainen suuttuminen toisen menoista?
-Ap
On tyypillistä.
Ja miksi ihmeessä olet tuossa suhteessa? Onko kiva päästä uhriutumaan itse?
t. narsun exä
Kun kerran olet hänet jo diagnosoinut, tiedät itse vastauksen.
Vähäisen kokemukseni perusteella totean, että tilanne pahenee ja voi saada jopa väkivaltaisia piirteitä. Joten mieti minkälaista elämää tahdot viettää ja tee päätös.
Mun puoliso on narsisti mutta ei meillä ole tuollaista. Ei tuota mun menot haittaa, tuskin edes huomaa jos lähden jonnekin.
On tyypillistä, kuten sekin, että jos narsisti on vaikka puhelimellaan jotain tekemässä (yleensä etsimässä pettämisseuraa), sinä et saa edes mainoslehteä vilkaista, kun et keskity 110% odottamaan jos vaikka narsisti keksii sinulle jotain sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
On tyypillistä, kuten sekin, että jos narsisti on vaikka puhelimellaan jotain tekemässä (yleensä etsimässä pettämisseuraa), sinä et saa edes mainoslehteä vilkaista, kun et keskity 110% odottamaan jos vaikka narsisti keksii sinulle jotain sanottavaa.
Kyllä täytyy olla olematon itsekunnioitus tai nauttii siitä kun pääsee itse uhriutumaan jos jää siihen sohvalle töröttämään ja odottamaan mitä narsu seuraavaksi keksii. t. taas se narsun exä
No miksi hemmetissä kukaan katsoo tuollaista puolisoa? Kilometritehtaalle vaan tuollainen.
En hae sääliä, enkä halua uhriutua. Olen vain vilpittömästi hämmentynyt ja kaipaan vertaistukea. Kirjoitin tänne, kun en voi kellekään tästä puhua. Narsismi on alkanut vasta paljastumaan ja siksi kyselen onko tällainen tyypillistä? Yritän vain ymmärtää tätä tilannetta. Kun tuntuu, ettei mikään auta ja teen aina kaiken väärin, vaikka yrittäisin kuin tehdä kaiken oikein. Ja mikään ei koskaan riitä, ei yhtään mitään.
On tyypillistä. Menin jopa niin pitkälle, ihan vain ärsyttääkseni, että pyysin lupaa lähteä ja kysyin haluaako hän sen myös kirjallisena anomuksena. Oman sukuni tapaamisissa hän onneksi kärsi alemmuudentunteesta ja peitti sen sillä, että oli "muita kiireitä" olla tulematta. Hän ei onneksi viiden minuutin välein kontroloinut niitä käyntejäni, koska kieltäytyi itse tulemasta ja halusi säilyttää kasvonsa.
Kaiken muun kenkkuilun kestin, mutta kun mies kiljuu falsetissa (lue:kirkuu korkealta) useamman päivän vain siksi että olin jossakin se vasta kuulolleni pahaa teki.
Jaksoin sitä kirkumista vuoden. Etsin asuntoa jonkun kuukauden ja siinä vaiheessa mietin, että voisikohan äijän tönäistä kaivoon.
Narsistien älyä ja taitavuutta liioitellaan ihan liikaa. Heistä on luotu pahuuden sankareita, vaikka kyse on usein reppanasta ja ihmissuhteissa kömpelö reppana. Mieti kannattaako kuluttaa aikaasi sellaisen reppanan kanssa?
Jos hän ajattelee, että sinun elämäsi on hänen elämänsä. Ei siihen kuulu sinun omat menot. Ei sitä voikaan terve henkilö ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Tämä oli havainnollistava.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
-Ap
En usko, että puolisollasi on diagnoosia. Tuo narsistin jankuttaminen oli 2000-luvun alun juttu, sen jälkeen ihmiset tajusivat, että kyseinen persoonallisuushäiriö on todella harvinainen ja se oma puoliso on ihan vain vttumainen eikä narsisti. Mutta sinä ilmeisesti haluaisit tulla säälityksi sairaan ihmisen omaishoitajana ja puolisona, kun jankutat tuota narsistiasi.
Luulen, että saisit itse jonkin diagnoosin, jos menisit kertomaan psykiatrille, millaiseen elämään alistut voidaksesi miellyttää ja sitten uhriutua. Ehkä F60.7 eli riippuvainen persoonallisuus.
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/Diagnoosi-tietoha…
Vierailija kirjoitti:
En hae sääliä, enkä halua uhriutua. Olen vain vilpittömästi hämmentynyt ja kaipaan vertaistukea. Kirjoitin tänne, kun en voi kellekään tästä puhua. Narsismi on alkanut vasta paljastumaan ja siksi kyselen onko tällainen tyypillistä? Yritän vain ymmärtää tätä tilannetta. Kun tuntuu, ettei mikään auta ja teen aina kaiken väärin, vaikka yrittäisin kuin tehdä kaiken oikein. Ja mikään ei koskaan riitä, ei yhtään mitään.
Et voi millään tehdä mitään oikein, koska hän on ainoa, joka osaa ja tietää kaikean.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän ajattelee, että sinun elämäsi on hänen elämänsä. Ei siihen kuulu sinun omat menot. Ei sitä voikaan terve henkilö ymmärtää.
Näin se tuntuu olevan. Mutta on vaikea käsittää, että miten joku voi ajatella niin.
-Ap
No saatko edes hyvää seksiä vai miksi oot tossa suhteessa?