Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

gallup: kuinka paljon miehenne ovat auttaneet jouluvalmisteluissa

Vierailija
23.12.2014 |

ja siivouksissa?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai auttanut? Kyllä tässä kumpikin on osallistunut valmisteluihin eikä voi sanoa, että toinen olisi toista auttanut. Emme ole tarvinneet työnjohtajaa käskyttämään vaan ihan oma-aloitteisesti on tehty jotain juttuja ja jotain juttuja yhdessä tuumin.

Vierailija
22/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tehnyt lähes kaiken, itsellä työputki päällä. Onneksi vietetään joulua pienellä porukalla aikuisten kesken, joten hommaakaan ei ole ollut ihan valtavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on käynyt kaupassa ja siivonnut. Ruoanlaittoon se ei puutu, en usko että edes osaa leikata kinkkua. Lohen oli nakannut kokonaisena pakkaseen kun en ollut paikalla. Nyt mietin saako siitä enää graavia vai paistaako suosiolla.

Vierailija
24/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, että jouluvalmistelut on naisen tehtävä ja mies "auttaa" ???

Vierailija
25/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 23:23"]

Tekee mitä vain pyydän, mutta minusta on ärsyttävää, että asenne on hänellä lähtökohtaisesti juurikin se, että avustaa minua. Ei suunnittele itse ikinä mitään, olen koko homman (lastenhoito, vapaa-ajan suunnittelu ja arjen rullaus) aivot ja sitten joudun koko ajan pyytämään"apua" kun ei itse tajua. Epäitsenäistä, itse olen vastakohta eli oma-aloitteinen ja toimelias. On paketoinut lahjoja ja ollut kanssani niitä ostamassa, graavannut lohen ja äsken sai kinkun uuniin (kunhan kysyi siitäkin joka vaiheesta neuvot ensin)kun ääneen voivottelin teini-pojalle, ettei ole aikaa viedä koiraa ulos kun kädet täynnä keittiössä. Mies katsoi leffaa. En jaksanut pyytää apua, kun ei itse tajua tarjota sitä/ osallistua pyytämättä. Imuroi kyllä ja pyykkiä pesee itsenäisesti, ja käy kaupassakin, mutta siitäkin asiasta kysyy mitä pitää ostaa jne. vaikka voisi itsekin jääkaappiin kurkata ja päätellä... Toisinaan ahdistaa, nyt jouluna annan mennä enkä ainakaan ala riitelemään. Tein itse laatikot, perunasalaatin, joululimpun sekä sinapin ja aamulla skagenröran sekä puuroa ja lohimoussea. Tykkään tehdä, ei sillä. Olisi vain kiva, jos muutkin..

[/quote]

Joo, tämä on meilläkin "ongelmana". Eikä se koske pelkästään kotitöitä, vaan ihan kaikkea jollain tavalla yhteistä. Koko suhteemme ajan olen ollut aloitteellinen osapuoli melko lailla kaikessa.

Vierailija
26/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräsi tölkit, laittoi tiskit tiskikoneeseen ja kävi kanssani kaupassa.

Vierailija
27/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sinkkumies ja joudun tekemään kaiken itse ;) Laitoin juuri kinkun uuniin.

Vierailija
28/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei auta jouluvalmisteluissa vaan osallistuu niihin siinä missä minä ja jossakin määrin jo lapsetkin. 

Meillä on sellainen perusjako, että mies siivoaa ja minä laitan ruuan, sama pätee joulunakin. Jos tarvitsen kantoapua, mies tulee kauppareissulle kanssani. Kuusenhaku on miesten ja lasten homma ollut aina, koristelu taas yhteistä puuhaa. Ollaan tehty 16 joulua yhdessä, joten ollaan jo aika hyviä tässä lajissa. :)

Vierailija
29/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 korjaa, että kuusenhaku on ollut MIEHEN ja lasten homma ... Mulla on vain yksi mies. :D

Vierailija
30/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 01:11"]Ai, että jouluvalmistelut on naisen tehtävä ja mies "auttaa" ???
[/quote]

Juurikin näin. Jos nyt suinkaan ehdin \ saan auttaa.. Imuriin en ole saanut ikinä koskea saatikka sitten tiskiharjaan.

Vierailija
31/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On auttanut siivouksessa ja ruuan laitossa, ihan pyytämättä tullut auttamaan. Yhdessä on käyty lahjaostoksilla. Siinäpä varmaan kaikki jouluvalmistelut.

Vierailija
32/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi siivouksissa ja muissa valmisteluissa melko paljon, mä hoidin kummiski suurimman osan koska mies on töissä ja itse olen työtön.

Vierailija
33/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä haki kuusen. On kyllä nyt kotona lomautettuna, minä töissä.Jos muuta tekee, täytyy kädestäpitäen neuvoa.Ruokia ei osaa tehdä ollenkan, leipomisesta puhumattakaan. Mikään muukaan kotihomma ei suju. Laiskuutta vai osaamattomuutta?Siivoamisesta on sanottava kaikki erikseen: pyyhi pöytä, imuroi se ja tämä lattia jne. Säälittävää...

Vierailija
34/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teilläpä on ihania miehiä:) Meillä mies ei tee mitään. Jos pyytää "apua" suutuu. On kaiken lisäksi kotona ja minä töissä. Kaikki olen tehnyt itse.Ei puhettakaan että kävisi kaupassa, osallistuisi ruokien valmistamiseen. Kaikki vastuu minulla kaikesta arjenpyörittämisestä aina. Väsyttää.Ei uskalla  valittaa ääneen , mies käskee olemaan hiljaa. Täytyy valittaa täällä;)

Vierailija
35/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 08:45"]

Meillä haki kuusen. On kyllä nyt kotona lomautettuna, minä töissä.Jos muuta tekee, täytyy kädestäpitäen neuvoa.Ruokia ei osaa tehdä ollenkan, leipomisesta puhumattakaan. Mikään muukaan kotihomma ei suju. Laiskuutta vai osaamattomuutta?Siivoamisesta on sanottava kaikki erikseen: pyyhi pöytä, imuroi se ja tämä lattia jne. Säälittävää...

[/quote]

Ehkä kuitenkin viisautta :)  Työnjohtaja kädestä pitämässä :(  En ihmettele, ettei kiinnosta!

Vierailija
36/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siivosi ja mä imuroin, kävin kaupassa ja mies kävi mun jälkeen hakemassa unohtuneet tarvikkeet. Tänään tehdään loput yhdessä miehen ja siskojeni kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän