Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mulla on? Ahdistuksesta asiaa

Vierailija
21.10.2021 |

Olen kouluttautunut korkealle ja ollut hyvissä työpaikoissa eli periaatteessa menestynyt elämässä ja selviytynyt varsin hyvin sosiaalisesti vaativassa työssä.

Nyt kuitenkin pikkuasiatkin on muuttuneet mahdottoman tuntuisiksi kun ne ahdistaa. Kun pitäisi varata lapselle parturiaika niin se ahdistaa niin valtavasti että en saa klikattua edes nettiajanvarauksesta lähiparturista aikaa. Tai lopulta saan ahdisteltuani tästä viikon. Kun pitää ilmoittaa päiväkotiin viestillä että lapsi on ensi viikon pois niin en saa tätä yhtä viestiä aikaiseksi kun kiva ahdistus valtaa minut enkä pysty toimimaan. Sama koskee suunnilleen kaikkia hoidettavia asioita, jotain laskun maksamistanin jumitan kaksi viikkoa ahdistuneena kun en vain saa sitä maksettua. Vaikka tilillä on ihan rahaa kyllä. Ystäviä en enää pysty tapaamaan koska ajatukskin jostain illanvietosta saa niin voimakkaan ahdistuksen aikaiseksi että en vain pysty millään.

Mitä ihmettä tämä on? Kuitenkin kotityöt hoidan ihan ongelmitta, ulkoilen ongelmitta jne mutta kaikki asiat joihin edes jollain etäisellä tavalla liittyy joku perheen ulkopuolinen (esim sähköyhtiö, kampaaja jne) on aivan kamalan ahdistavia enkä vain saa niitä ahdistukseltani hoidettua.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla kunnon kyytien tarpeessa.

Vierailija
22/25 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa siis asiat joissa joku pyytää, vaatii ja kysyy jotain. Pyytää vastaamaan viestiin, pyytää maksamaan laskun (ajoissa), vaatii hoitamaan jonkun asian, kyselee meidän asioista (joita en vain jaksa miettiä jonkun vanhan yksityiskohdan tarkkuudella kun olen niin väsynyt). Ei ahdista sosiaaliset kontaktit sinänsä ahdista. Ap

Kiiren tunne ahdistaa -> uupuminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa siis asiat joissa joku pyytää, vaatii ja kysyy jotain. Pyytää vastaamaan viestiin, pyytää maksamaan laskun (ajoissa), vaatii hoitamaan jonkun asian, kyselee meidän asioista (joita en vain jaksa miettiä jonkun vanhan yksityiskohdan tarkkuudella kun olen niin väsynyt). Ei ahdista sosiaaliset kontaktit sinänsä ahdista. Ap

Mulla ihan juuri tätä samaa ja toki vähän muutakin. Ihan just sitä, että lähes pää leviää jos joku VAATII jotain, muistuttaa, kysyy, pyytää jne. Diagnoosina keskivaikea masennus ja toki ahdistusta on myös. Itse olen lähtenyt nyt purkamaan sisimpään kertyneitä, käsittelemättömiä asioita. Otin myös lääkityksen tueksi.

Vierailija
24/25 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa liian kuormittavalta arjelta.

Mitä voisit poistaa saadaksesi jotakin hukka-aikaa tai muuta tekemistä? Jos nyt miettisit siitä näkökulmasta, että nuo kuormittavat sinua syystä tai toisesta eikä ratkaisu olisi pelkästään keskustelu vaan aikataulujenkin rukkaaminen.

24h elämästäsi voisi ehkä jakautua toisin, jotta saisit itsellesi paremman olon.

Itsellä esim. juuri nuo laskut, joihin on rahaa ja aikaa, mutta en saa aikaiseksi maksaa, liittyvät arjen tuntien järjestämiseen eri tavalla. Aikatauluongelma se ei ole vaan enemmän mielen ongelma. Ei varmasti sama kuin sinulla, mutta jos keksisit jotakin uutta, se voisi auttaa.

En tiedä millaisia ajatuskikkoja olet kokeillut, mutta itsellä auttaa hieman mielihyvään se, että maksan laskut tiettyä mielentilaa painottaen. Silloin kun pystyn maksamaan ne ja hetki on otollinen, paisuttelen kiitollisuutta kyseisestä palvelusta tai aineellisesta hyvästä.

Vierailija
25/25 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha uupumus.