Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltapäiväkerho vs yksin kotona

Nnnnnnnnnnnnnn
21.01.2023 |

Te joiden 2-luokkalaiset eivät ole iltapäiväkerhossa; kuinka pitkään he ovat yksin kotona? Mitä he puuhaavat iltapäivän aikana ja koetteko, että lapsi voi hyvin yksin ollessaan?

Meidän 2-luokkalainen (täytti joulukuussa 8v) ei enää viihdy ilttiksessä, koska siellä on ihan hirveä hälinä ja ohjaajat kohtelevat lapsia huonosti. Vastaava ohjaaja huutaa väsyneenä lapsille ja muut kouluttamattomat ohjaajat / työkkärin työkokeilijat eivät osaa olla lasten kanssa. Osaa ei edes kiinnosta koko työ ja sen huomaa. Iso lapsiryhmä (noin 50 lasta) pienissä tiloissa. Osa lapsista on kiusaajia tai muuten vaan haastavia tapauksia.

Lapsemme jää nyt omasta tahdostaan pois ilttiksestä ja itsekkään en enää haluaisi häntä sinne laittaa, kun on tullut selville millaista siellä on. Hän joutuu olemaan noin 2h yksin ja pärjää kyllä hyvin sen ajan, mutta minusta itsestäni vain tuntuu hieman kurjalta koko tilanne. Kyllä lapsi olisi ehtinyt itsenäistyä myöhemminkin, viimeistään syksyllä, kun aloittaa 3-luokan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin vaan, jos itse haluaa ja pärjää. Iltiksen toimintaa sivusta seuranneena oon tullut tulokseen, että siellä pärjää vaan vahvimmat ja äänekkäimmät. Puoli vuotta sinne tänne.

Vierailija
2/11 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ja isällä on oikeus lyhentää työpäivää/-viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhosin iltista lapsena ja oli helpotus kun sinne ei tarvinnut enaa menna. Kotona taas rakastin olla yksin - riippuu ihan lapsestasi. Tykkaako olla yksin vai tarvitseeko viela enemman huolenpitoa/seuraa? Menisin ihan sen mukaan.

Vierailija
4/11 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, minä tulen lyhentämään työviikkoa ja siksi lapsi joutuu olemaan vain 2h yksin. Muuten olisi 3-4h yksin.

Ap

Vierailija
5/11 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nnnnnnnnnnnnnnnn kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, minä tulen lyhentämään työviikkoa ja siksi lapsi joutuu olemaan vain 2h yksin. Muuten olisi 3-4h yksin.

Ap

Mies voi lyhentää myös, esim niin että työskentelee neljänä pöivänä jolloin lapsi tulee yhtenä pöivänä kotiin jossa isä on jo.

Vierailija
6/11 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi sopia jonkun lapsen kaverin kanssa, että viettävät iltapäivät yhdessä?

Vierailija
7/11 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon ikäinen pärjää jo kotona ja on itsekin sitä mieltä. Katsot hänen kanssaan jääkaappiin sopivaa välipalaa. Kotona saa levätä. Saa kasvurauhaa. Puhelimella voi viestiä laittaa sms äidille jos jotain akuuttia on.

Vierailija
8/11 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tuon ikäisenä vaan tykkäsin kun sai olla yksin kotona vähän aikaa.

Vierailija
9/11 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 v lapsen vanhemmat saa tehdä 80% työaikaa.

Vierailija
10/11 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin pärjää tuon ikäinen varmasti kotona. Toki on myös arkoja lapsia, jotka ei edes halua olla yksin koulun jälkeen, mutta itse tunnet lapsesi parhaiten. Pari tuntia menee nopsaan. Senkus syö välipalaa ja tekee läksyjä. Voihan sitä pelailla puhelimella yms tai ulkoilla.

Vierailija
11/11 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tuntia kuulostaa varsin kohtuulliselta yksinololta 2-luokkalaiselle näin kevätlukukaudella. Välipala ja läksyjen teko vie hyvässä lykyssä lähemmäs tunnin ja toiseksi tunniksi keksineet leikit, pelaamista jne. Ja tosiaan toisinaan voinee pyytää kavereitakin kylään? Hyvin se sujuu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi