Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monelta miehesi tulee tänää aatonaattona kotiin töistä?

Vierailija
23.12.2014 |

Siinäpä se kysymys kuuluikin. Meillä lähtee kuulema kotiin neljältä. Illaksi haluaa jouluostoksille fiilistelistelemään. Talo on siivoamatta, jouluruoat laittamatta ja kuusi koristelematta.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kotiin juuri puoli tuntia sitten. Meillä alkaa olla jouluvalmistelut tehty. Yksi kakku olisi pitänyt leipoa mutta en taida jaksaakaan. Saunankin voisi pesaista. Itse olen ollut talvilomalla ma-ti. Meni nekin talvilomapäivät "hukkaan" koska molemmat lapset kuumeessa.

Vierailija
62/65 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudeksi menee töihin, aamulla kasilta pääsee töistä, nukkuu vähän aikaa ja sitten lähdetään ajamaan mun vanhempien luo, lapset meni tänään jo edeltä junalla. Minä teen tänään laatikot, laitan kinkun uuniin, vaihdan lakanat, pesen ne, siivoan keittiön, paketoin lahjat, ja toivon että ehdin nukkuakin jossain välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viideltä meinasi lähteä kotia kohti, kun pyysin, että tulee vähän aiemmin, että ehdin vielä asioille, ilman että tarvitsee ottaa molempia lapsia mukaan. Tekee nyt mielellään pidempää päivää, kun kuulemma töissä on mukavan rauhallista tehdä juttuja joita ei aina muuten ehdi.

Isomman lapsen pistin hoitamaan suurimman osan koristelusta. Osa koristeita on aika mielenkintoisissa paikoissa ja kuusen koristeet lähinnä alle metrin korkeudella, mutta lapsi on ylpeä aikaansa annoksestaan. Parit tekstiilit pitää vielä silittää, mutta se saa odottaa iltaa, jotta kukaan ei toheloi itseään kuumaan silitysrautaan Suurin osa ruoista ostetaan valmiina, joten niistä ei tarvitse stressata. Poikkeuksellisesti myös kinkku ja muutamat laatikot saadaan mummolasta. Vähän tänään vielä siivotaan ja viimeiset paketit pakataan, niin eiköhän se ole sitten siinä.

Vierailija
64/65 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:30"]Täällä on paljon tämän tyylisiä aloituksia. Ainakin itse saan kuvan, että kirjoittaja on kotiäiti/äitiyslomalla/hoitovapaalla oleva nainen, ja perheessä vain mies käy töissä. Onko suurin osa kirjoittajista tässä asemassa? Nainen odottaa miestä kotiin tulevaksi ja harmittelee, jos perheen isi tekee pitkää päivää...

Meillä mies lähti jokin aika sitten iltavuoroon ja tulee kl 23 kotiin. Minä tulin just äsken töistä ja hain lapset hoidosta. Viikonloppuna tehtiin joulusiivoukset yhdessä ennen miehen iltavuoroja. Eilen ja tänään ei olla pahemmin nähty, koska itse teen arkityötä. Hän oli hakenut vapaapäivänään kuusen jo perjantaina terassille odottamaan. Koristellaan se huomenna.
[/quote]
Tämä on Vauva-lehden foorumi. Ei pitäisi olla yllättävää, että suuri osa on vauvojen äitejä, jotka ovat kotona. Varsinkin jos ketjun aloittaa aatonaattona keskellä päivää, silloin aika harva työssä käyvä ehtii täällä surffailemaan.

Vierailija
65/65 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vastaus:

Olen kaksikultttuurisessa avioliitossa, joten jos haluan suomalaisia jouluruokia oikein tehtynä, niin teen ne itse.  Siksi en ole perjantain jälkeen käynyt töissä.  Laatikot, graavi lohi ja silli rosollia varten ovat valmiit.  Kinkku suolattu ja valmis uuniin (75 astetta, 16 tuntia).

Vaimo ja lapset tykkäävat pullasta enemmän, joten vaimo opetteli suomalaisen pullan teon.  Vaimo tekeekin sitten paikalliset jouluruuat lisäksi.

Miltä kulostaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi