Monelta miehesi tulee tänää aatonaattona kotiin töistä?
Siinäpä se kysymys kuuluikin. Meillä lähtee kuulema kotiin neljältä. Illaksi haluaa jouluostoksille fiilistelistelemään. Talo on siivoamatta, jouluruoat laittamatta ja kuusi koristelematta.
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:21"]
Tulee klo 18 ja mä lähden sit kaupungille. Siivottiin yhdessä vkonloppuna. Eilen hain lasten kanssa kuusen ja kinkun. Lapset koristeli. Tänään teen pipareita ja paistan kinkun.
[/quote]
Ahaa, kaupungille asioille;)
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:47"]Taitavat olla mahdollisimman pitkään tänään töissä. Pääsevät töissä paljon helpommalla kuin kotona. Näin nuo isot pojat on kertoneet :) [/quote] Tätä minäkin epäilen...Laatikot tekemättä, laukut lakkaamatta, ja mulla sylivauva, joten en saa valmisteluja tehtyä...:( mies ei voi ottaa lomaa, koska lorvii mieluummin tyhjässä toimistossa...hyvää joulua vaan...:(
[/quote]
Pitäisköhän sun katsoa uutta jormaa?!
Toimistolla mies lorvii, aina kun mahdollista, yhtään ylimääräistä lomapäivää ei tietenkään ota joulunpyhiksi, vaan pitää päästä officeen laiskottelemaan...Ei näy ukkoa, viimeisenä sammuttaa pitkin hampain valot ja menee varmaan salille ja shoppailemaan töiden jälkeen...minä täällä lasten kanssa raadan joulua kotiin...
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:33"]
Toimistolla mies lorvii, aina kun mahdollista, yhtään ylimääräistä lomapäivää ei tietenkään ota joulunpyhiksi, vaan pitää päästä officeen laiskottelemaan...Ei näy ukkoa, viimeisenä sammuttaa pitkin hampain valot ja menee varmaan salille ja shoppailemaan töiden jälkeen...minä täällä lasten kanssa raadan joulua kotiin...
[/quote]
Sun häätyy panna silleen, että mies ei viihdy tstossa vaan sun viekus;)
Mies on lasten kanssa kotona, itse juuri fiilistelin kaupoilla työpäivän jälkeen ja matkaan nyt kotiin.
Kahdeksan aikaan illalla tulee, lähti aamulla kolmen aikaan.
meillä on kinkku uunissa, kuusi koristeltu, eikä kauppaan mennä ennen välipäiviä. Mikä hätä täs ny o?
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:42"]
Siinäpä se kysymys kuuluikin. Meillä lähtee kuulema kotiin neljältä. Illaksi haluaa jouluostoksille fiilistelistelemään. Talo on siivoamatta, jouluruoat laittamatta ja kuusi koristelematta.
[/quote]
meillä on jo kotona. Minä töissä yhdeksään. Ei kuulema halua käydä tänään ruokakaupassa, ovat huomennakin auki. Suomeksi se tarkoittaa sitä, että lähtee korkeintaan mukaan, tai sitten saan mennä itsekseni. Juu. Ketuttaa. Ja itse olen kanteni valinnut juu.
Pääsee töistä 15:30, mutta tulee vanhemmilleen junalla vasta 19:30, minkä jälkeen käydään vielä nopsaan kaupassa hakemassa muutamia unohtuneita juttuja. Mä oon täällä ollut jo muutaman päivän korottamassa miniäpisteitä tekemällä laatikoita ja muita jouluruokia. Tänään vielä pitää perunalaatikko laittaa imeltymään ja appiukko laittaa kinkun uuniin.
Hyvää ja rauhallista joulua av-mammat! :)
Klo 20 menee Gigantti kiinni ja mies on kotona klo 20.30. Olisi kyllä ollut kiva, jos oltaisiin voitu tänäänkin olla perheen kesken vähän pidempään kuin puoli tuntia...
Vasta aaton puolella noin klo 01. Tyhmä iltavuoro.
Ai mitä minä olen tehnyt? Siivonnut alakerran, tehnyt 70 % jouluruoista valmiiksi, ulkoillut lasten kanssa, imettänyt vauvaa, pessyt pyykkiä, paketoinut lahjoja ja kyllä lorvinut myös av:lla. Sallittakoon se minulle. Ap
Mies pääsee klo 20 ja ajelee sitten 20min kotiin. Kaikki jouluvalmistelut oikeastaan tehty.
Noin klo 16 tulee kotiin. Sitten päästään joululoman viettoon koko perhe :)
Lentää tuossa neljän aikoihin koti-suomeen!
Täällä on paljon tämän tyylisiä aloituksia. Ainakin itse saan kuvan, että kirjoittaja on kotiäiti/äitiyslomalla/hoitovapaalla oleva nainen, ja perheessä vain mies käy töissä. Onko suurin osa kirjoittajista tässä asemassa? Nainen odottaa miestä kotiin tulevaksi ja harmittelee, jos perheen isi tekee pitkää päivää...
Meillä mies lähti jokin aika sitten iltavuoroon ja tulee kl 23 kotiin. Minä tulin just äsken töistä ja hain lapset hoidosta. Viikonloppuna tehtiin joulusiivoukset yhdessä ennen miehen iltavuoroja. Eilen ja tänään ei olla pahemmin nähty, koska itse teen arkityötä. Hän oli hakenut vapaapäivänään kuusen jo perjantaina terassille odottamaan. Koristellaan se huomenna.
Lähtee vähän ysin jälkeen. On kotona normaalisti kymmenen pintaan, mutta nyt on hirveä keli ja hirveä ruuhka niin saa nähdä.
Mies on kotona lasten kanssa ja toivottavasti siivoavat. Itse olen töissä kymmeneen asti ja en todellakaan ollut ajatellut enää siivota mitään. Aamupäivän käytin ruokaostoksiin ja vessan siivoamiseen, se riittää mulle. Jos ei neljä kädellistä osaa laittaa kotia jouluksi kuntoon itsenäisesti niin juhlitaan sitten kaaoksen keskellä.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:30"]Täällä on paljon tämän tyylisiä aloituksia. Ainakin itse saan kuvan, että kirjoittaja on kotiäiti/äitiyslomalla/hoitovapaalla oleva nainen, ja perheessä vain mies käy töissä. Onko suurin osa kirjoittajista tässä asemassa? Nainen odottaa miestä kotiin tulevaksi ja harmittelee, jos perheen isi tekee pitkää päivää...
[/quote]
Mä oon ihan joululomalla oleva opiskelija, mies valmistui puolitoista vuotta sitten ja on nyt työelämässä. Oishan se kiva jos mies ei tekis jatkuvasti pitkää päivää vaan sitä välillä näkis kotonakin. :/ Vaan ei auta, on vielä niin uus työpaikassaan, että se on töissä huomennakin 12:00 asti, kun muut haluaa olla kotona (pieni normaalisti 24 tuntia auki oleva ruokakauppa kyseessä) ja tekee just sen mitä pomo käskee. Mutta saapahan rahaa kun tekee yö- ja pyhävuoroja joita perheelliset ei halua.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:47"]
Taitavat olla mahdollisimman pitkään tänään töissä. Pääsevät töissä paljon helpommalla kuin kotona. Näin nuo isot pojat on kertoneet :)
[/quote]
Tämä selittääkin. Kasvatan omasta pojastani kyllä jotain ihan muuta kuin mitä nämä nykyajan isät ovat. Oppii mun poika siivoamaan, pyykkäämään ja tekemään ruokaa. Tehkää muutkin poikien äidit samoin.
[/quote]Kannattaa olla varovainen. Moni nainen kokee tällaisen omatoimisen miehen uhaksi tai sitten kokevat itsensä riittämättömäksi kun mies osaakin kotityöt paremmin kuin nainen. Nainen ei pystykään leikkimään "äitiä" miehelle ja uskokaa tai älkää moni suorastaan tuppautuu tuollaiseen rooliin. Epäreilu nainen jättää sekä koti- että ansiotyöt miehen huoleksi. Joten jos kasvatat poikasi näin niin kerro myös nämä varoituksen sanat. t.nimim.omatoiminen mies kaikkiin edellämainittuihin törmännyt