Monelta miehesi tulee tänää aatonaattona kotiin töistä?
Siinäpä se kysymys kuuluikin. Meillä lähtee kuulema kotiin neljältä. Illaksi haluaa jouluostoksille fiilistelistelemään. Talo on siivoamatta, jouluruoat laittamatta ja kuusi koristelematta.
Kommentit (65)
En tiedä vielä :( tyhmää kun hän on vielä toisella paikkakunnalla työmatkalla joten kestää myöhään..
Mies on kotona, siivoaa ja käy kaupassa. Itse lähten töistä kolmen aikoihin.
On jo kotona kun tekee "töitä" kotona (sijoittaja).
Ja kaikki jouluhommat on jo tehty :) koti ok, lahjat kuusen alla ja kinkku uunissa. Illaksi lämmitetään sauna.
Hyvää ja rauhallista joulua!
Taitavat olla mahdollisimman pitkään tänään töissä. Pääsevät töissä paljon helpommalla kuin kotona. Näin nuo isot pojat on kertoneet :)
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:47"]
Taitavat olla mahdollisimman pitkään tänään töissä. Pääsevät töissä paljon helpommalla kuin kotona. Näin nuo isot pojat on kertoneet :)
[/quote]
Tämä selittääkin. Kasvatan omasta pojastani kyllä jotain ihan muuta kuin mitä nämä nykyajan isät ovat. Oppii mun poika siivoamaan, pyykkäämään ja tekemään ruokaa. Tehkää muutkin poikien äidit samoin.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:47"]Taitavat olla mahdollisimman pitkään tänään töissä. Pääsevät töissä paljon helpommalla kuin kotona. Näin nuo isot pojat on kertoneet :)
[/quote]
Ja mikäs kiire sinne kotiin on jos ei siellä ole hyvä olla?
Lähti lounaan jälkeen, normaalisti tekee n. 10-tuntista päivää. Tänään pitäisi vielä muuttaa...
Toivottavasti pääsee ajallaan, eli klo15.30... Ja siksi kun ei ole tehnyt mun joululahjaostoksia vielä :S
Mieheni ei ole tänään töissä. Minä sen sijaan menen klo 18 töihin.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:42"]
Siinäpä se kysymys kuuluikin. Meillä lähtee kuulema kotiin neljältä. Illaksi haluaa jouluostoksille fiilistelistelemään. Talo on siivoamatta, jouluruoat laittamatta ja kuusi koristelematta.
[/quote]
Miksi et sanonut suoraan sitä mitä halusit?
Eli, "saatanan äijä ei taaskaan tee mitään kotona!!!"
Ei kovinkaan monelta. Oikeastaan aika harvalta.
Ollut lomalla jo lauantaista asti. Minä samoin. Opettaja-perheen etuja. Ihan vaiheessa meillä silti kaikki hommat on :) Ja mua huvittais ehtiä tekemään vähän töitäkin vielä tänään.
Ennen minua, varmaan 15 aikoihin on kotona. Ekanan tekee tämän päivän ruuan.
Kuusen tuo muksun kanssa sisään ja varmaan jelppaa jouluruuan valmistelussa (rosollijuurekset keittämättä, kala graavaukseen ja possu uuniin), sitten meidän joulu on "valmis". Kuusi koristellaan yhdessä huomenna ja viimestellään ruuat.
15. Kuten aina.
Mä en ole tänä vuonna hankkinut kenellekään joululahjaa. Huomenna vien äidille sinne mennessäni kukkakimpun. Kotona meillä on muuttokamat purkamattomina. Enpä tosin koskaan ole mitään joulua kotiin tehnyt: siivonnut, koristellut, tehnyt jouluruokaa yms yms mitä ihmiset nyt sitten ikinä touhuavatkaan. Että muuttolaatikoita lukuunottamatta tämä päivä ei poikkea muista tiistaista mitenkään.
Kahelta lähtee. Tosin tulee olemaan koko joulun töissä: aamua, iltaa ja yövuoroa. Meillä on ennakoitu - siivottu on pikkuhiljaa, ruuat on ostettu ja laitettu, kuusi koristelua vaille valmis :) Tänään vielä vähän leivontaa leppoisissa merkeissä..sitten saa joulu tulla <3
Mies on kotona siivoamassa, leipomassa ja kokkaamassa. Itse olen töissä klo 18 asti, sitten vielä jouluostoksille.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:42"]
[/quote]
Höh, mitä SINÄ sitten teet, kun et ole mitään edes aloittanut?
Mies on syövän takia saikulla. Minä menen kahdeksi duuniin. Koti on jo siivottu, kuusi koristeltu, lahjat paketoitu, ruuat tehty siltä osin kun ne etukäteen voi jne. Kun illalla kymmeneltä pääsen kotiin, lämmitetään joulusauna ja nautitaan ;-)
Mä oon vauvalomalla, mies palautti viimeisen työn perjantaina ja teki pyydetyt korjaukset eilen, joten on jo lomalla! Ihanaa!
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:53"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:30"]Täällä on paljon tämän tyylisiä aloituksia. Ainakin itse saan kuvan, että kirjoittaja on kotiäiti/äitiyslomalla/hoitovapaalla oleva nainen, ja perheessä vain mies käy töissä. Onko suurin osa kirjoittajista tässä asemassa? Nainen odottaa miestä kotiin tulevaksi ja harmittelee, jos perheen isi tekee pitkää päivää... Meillä mies lähti jokin aika sitten iltavuoroon ja tulee kl 23 kotiin. Minä tulin just äsken töistä ja hain lapset hoidosta. Viikonloppuna tehtiin joulusiivoukset yhdessä ennen miehen iltavuoroja. Eilen ja tänään ei olla pahemmin nähty, koska itse teen arkityötä. Hän oli hakenut vapaapäivänään kuusen jo perjantaina terassille odottamaan. Koristellaan se huomenna. [/quote] Tämä on Vauva-lehden foorumi. Ei pitäisi olla yllättävää, että suuri osa on vauvojen äitejä, jotka ovat kotona. Varsinkin jos ketjun aloittaa aatonaattona keskellä päivää, silloin aika harva työssä käyvä ehtii täällä surffailemaan.
[/quote]
Tämä on ikuisuuskeskustelu.
Meillä on 2v ja 4v lapset. Kyllä minäkin luen vauvalehteä, jossa on myös muitakin kuin ihan vauvajuttuja ja olen työssäkäyvä perheen äiti. Voisin yhtä hyvin olla myös vuorotyöläinen kuten mieheni. Ja koska itse menen aikaisin töihin (kl 6), pääsen aikaisin töistä ja siis ehdin päivälläkin piipahtaa netissä. Ei läheskään kaikilla ole virastoaikainen työ.