Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka tekee siivoojan töitä 10e/h palkalla?

Vierailija
23.12.2014 |

Eilen kävin työhaastattelussa siivoojan paikkaa. Muuten ihan hyvin meni koko haastattelu mutta palkkaus oli sitten mikä loksautti leukkani aki: 10,10e/h? Vaikka kyseessä olikin kokopäiväinen ja vakituinen työ niin nopsasti laskettuna palkka on vain reilu tonnikuussataa kuussa. Oma palkka pyyntöni oli niin kaukana tarjottu summasta, etten edes jäänyt vastatarjoilemaan mitään.
Varmasti tekijöitä olisi jonoksi asti mutta ne(ulkomaalaiset?) omaa oksaa sahaavat

Kommentit (242)

Vierailija
21/242 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä, kympin tunti? Olen datanomi eli käynyt amiksen. Olen it-tuessa, vastaan puhelimeen kun asiakkaat soittelee jos vaikka tulostin ei toimi tai nettisivut ei aukea. Todella helppoa työtä siis, ei tähän tarvita kuin harrastuneisuutta vähän ja keskustelukykyä. Istun toimistossa ja korjaan viat joko puhelimessa kertomalla toiminta-ohjeet tai sitten otan etäyhteyden. Työnkuvaan ei kuulu mitään muuta.

Bruttopalkkani on hieman yli 2700€. Työaika on arkisin liukuva työaika kello 7 ja 18 välillä, eli voin tulla töihin välillä 7-9 ja lähteä kotiin välillä 14-18. Väli 9-14 on oltava töissä. Muuten ei ole väliä, kunhan viikottainen tuntimäärä tulee täyteen, joka on 38tuntia 45minuuttia viikossa. Tämä tekee 8-15.45 joka päivä eli 7 tuntia 45 minuuttia päivässä, josta siis on 30 minuutin ruokatunti. Lisäksi yksi vartin kahvitauko, joka on pidettävissä vapaasti. Varsinaista työtä on siis 7 tuntia päivässä, jos tekee joka päivä yhtä paljon.

Saan siis 17,42€ tunti tuntipalkaksi muutettuna.

Huh huh, mitä töitä ihmiset tekee ja millä palkoilla. Älyttömän raskaita duuneja, joissa on reissattava kohteesta toiseen ja ihmeellisin kellonajoin. Itse istun toimistossa, kirjaimellisesti jalat pöydällä ja palkka juoksee. Jos asiakkaita ei soita, minä en tee mitään - palkka juoksee silti. Eikä oleteta tekevänkään. Työnkuva on yllä mainittu. Alkaa ihan hävettää. En tiedä onko minulla jotenkin hyvä työ sitten, vai monilla helvetin huono? Kertokaa te. Eihän minun palkkanikaan hyvä ole, kerta keski- ja mediaanipalkatkin ovat yli 3000 euron. Mutta tähän työmäärään, rasittavuuteen ja raskauteen nähden ihan loistavaa. Nytkin kirjoittelen töissä tänne foorumille, tietokoneellahan tässä istutaan. Asiakkaita ei näy nyt jonossakaan.

Vierailija
22/242 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, minulla on ollut vuosia 8e tunti. 10 euroa olisi ratkaisu kaikkiin pulmiini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/242 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein opiskeluaikoina siivoushommia 7 eurolla tunti, ja palkkaa ei maksettu siirtymisistä työkohteiden välillä vaan tarkasti laskettujen työtuntien mukaan kohteissa. Työaika oli vedetty tosi kireälle, joten oli joko jätettävä tekemättä joku vähäisempi homma tai mentävä ylitöillä, joista ei luonnollisesti maksettu yhtään mitään.

Vierailija
24/242 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
25/242 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on palkka kohteesta riippuen 10,03 tai 10,53 plus ilta- ja yölisät. Ei parane valittaa, huomattava osa tuntemistani omanikäisistä ei ole töissä koska töitä ei ole. Ei parane olla nirso.

Vierailija
26/242 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon se Ap sit odotti sitä palkkaa??

Vierailija
27/242 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on liksa TES:n mukaan 9,56 euroa per tunti. Näinhän tää menee.

Vierailija
28/242 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
29/242 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 07:02"]

Oikeasti älkää tehkö sitä työtä niin pienellä palkalla. En kyllä ymmärrä miksei liitto aja korkeampaa palkkaa.

[/quote]

Ei tuohon pitäisikään suostua, ei ihan oikeasti pitäisi, mutta joskus joidenkin on olosuhteiden vuoksi tehtävä niin. Se on ihmisten riistoa ja ahnetta härskiä hyväksikäyttöä, ja sen tulisi olla rangaistavaa työnantajan toimintaa. Mitä useampi siihen suostuu, sitä kammottavammaksi meno menee, ikävä kyllä. Ja yrittäjä käärii itse valtavat voitot välistä.

Vierailija
30/242 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että suomalaiset lahnat makaavat kotona ja muualta tänne tulevat tekevät työt. Töihin kipin kapin! Voit samalla etsiä muuta hyväpalkkaista työtä. Opiskele vaikka lääkäriksi. Ei tarvitse täällä narsita.

Vierailija
31/242 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitto ja liitto. Se on vienyt tämän maan tuhoon. Menkää vällyjen alle ja tehkää lisää elättejä meille raatajille.

Vierailija
32/242 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän tein viime kesän fyysistä ulkotyötä 35 asteen helteessä reilu neljän euron tuntipalkalla. Riemusta kiljuen ottaisin tuollaisen työn.

Vierailija
33/242 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka laitettiin sileäksi, siinä oli 17€ tuntipalkka. Muuta kun ei ollut tarjolla otin vastaan mitä sai eli 9,25 €/h ja olin hyllytäjänä.

Sitä tehdään sitä työtä mitä saadaan. Jos on vaihtamassa työpaikasta toiseen voi nirsoilla, mutta kortistossa ollessa otetan mitä saa eikä jäädä kotiin odottamaan parempia päiviä, "because I'm worth it". Saman olisin saanut päivärahoilla, mutta itselleen tekee hallaa jos jää kotiin odottamaan ihmettä.

Vierailija
34/242 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:01"]

Itsehän tein viime kesän fyysistä ulkotyötä 35 asteen helteessä reilu neljän euron tuntipalkalla. Riemusta kiljuen ottaisin tuollaisen työn.

[/quote]

Sama. Yritin pysyä maahanmuuttajien tahdissa. Kasvihuoneessa lämpötilat nousivat helposti yli 35 asteen.

Miksihän niinkin alhaisia palkkoja myönnetään Suomessa? Eikö tuon 10e h pitäisi olla vähintään minimipalkka.

Vierailija
35/242 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:36"]

Itsehän tein viime kesän fyysistä ulkotyötä 35 asteen helteessä reilu neljän euron tuntipalkalla. Riemusta kiljuen ottaisin tuollaisen työn.[/quote]

Sama. Yritin pysyä maahanmuuttajien tahdissa. Kasvihuoneessa lämpötilat nousivat helposti yli 35 asteen.Miksihän niinkin alhaisia palkkoja myönnetään Suomessa? Eikö tuon 10e h pitäisi olla vähintään minimipalkka.[/quote]

Kyllä 4€/h kuulostaa Suomen oloissa laittomalta. Vai oliko esim. majoitus talon puolesta? Etelämpänä EU:ssa tosin voidaan maksaa 2-3€/h esim. myyjälle tai tarjoilijalle. Eihän tuommoinen riitä mitenkään toimeentuloksi.

Orjuus on tullut takaisin.

Vierailija
36/242 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhainen palkkahan tuo on kuorimittavasta ja tärkeästä siivoajan työstä!

Miten joku maksaa alle 10 euron palkkaa lastenhoitajalle? Meillä oli lastenhoitaja kotona

jonkin aikaa, ja maksettiin hänelle 12 eur/tunti.

Vierailija
37/242 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:36"]

Itsehän tein viime kesän fyysistä ulkotyötä 35 asteen helteessä reilu neljän euron tuntipalkalla. Riemusta kiljuen ottaisin tuollaisen työn.[/quote]

Sama. Yritin pysyä maahanmuuttajien tahdissa. Kasvihuoneessa lämpötilat nousivat helposti yli 35 asteen.Miksihän niinkin alhaisia palkkoja myönnetään Suomessa? Eikö tuon 10e h pitäisi olla vähintään minimipalkka.[/quote]

Kyllä 4€/h kuulostaa Suomen oloissa laittomalta. Vai oliko esim. majoitus talon puolesta? Etelämpänä EU:ssa tosin voidaan maksaa 2-3€/h esim. myyjälle tai tarjoilijalle. Eihän tuommoinen riitä mitenkään toimeentuloksi.

Orjuus on tullut takaisin.

[/quote]

Ei ollut majoitusta. Ruokatuntikaan ei kuulunut työaikaan, eli käytännössä töitä oli se 9h päivässä :/

Vierailija
38/242 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon just valmistunu maisteri toimisto töissä ja palkka 1700€kuussa

Vierailija
39/242 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 07:11"]

Tämä Suomi on onneton maa, jos tuotakaan duunia ei viitsi ottaa vastaan. Hintataso meillä on niin korkea, että eläminen on vaikeaa. Eihän tästä mitään tule, jos työssä olijalle joutuu yhteiskunta maksamaan tukia. Työllä pitäisi elää, eikä mitään tukia pitäisi maksaa.

[/quote]

Kyllä tolla palkalla toimeen tulee. Eikä siihen mitään tukia tarvitse maksaa.

Vierailija
40/242 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite oon tehny 6,20€ että sen puoleen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän