Kuka tekee siivoojan töitä 10e/h palkalla?
Eilen kävin työhaastattelussa siivoojan paikkaa. Muuten ihan hyvin meni koko haastattelu mutta palkkaus oli sitten mikä loksautti leukkani aki: 10,10e/h? Vaikka kyseessä olikin kokopäiväinen ja vakituinen työ niin nopsasti laskettuna palkka on vain reilu tonnikuussataa kuussa. Oma palkka pyyntöni oli niin kaukana tarjottu summasta, etten edes jäänyt vastatarjoilemaan mitään.
Varmasti tekijöitä olisi jonoksi asti mutta ne(ulkomaalaiset?) omaa oksaa sahaavat
Kommentit (242)
Ite tein joskus puhelinmyyntiä 4,25€/h. Oli sekin parempi ku ei mitään, monissa puhelinmyyntifirmoissa saa palkan vain myynnistä ei jos ei kauppaa tuu ei saa mitään. Mielestäni tuo on laitonta jos mikä, ja markkinoivat sitä vielä "reiluna palkkauksena" :P
Mä teen 7.9€ täyspäiväsesti.. :(
Minä saan satkun päivässä lorvimalla kotona. T: Ansiosidonnainen
PROVO! Hei, siivooja! Lähihoitaja saa yksityisellä puolella huonoimmillaan 1700e/kk! Sairaanhoitaja 2000e! Joten voi kamala sun 1600e!
Minä olen saanut 8,5 euroa tunnilta siivoojan, varastotyöntekijän ja kahvilatyöntekijän töistä.
Ihan yleinen palkka tuo on.
Eläisin kyllä herroiksi tuolla rahalla! Varsinkin jos molemmat saisimme tuon kuussa.. Meillä tuntipalkka molemmilla noin 12€, mutta kun niitä tunteja ei saa vaikka kuinka haluaisi kuin muutamia viikossa.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 07:55"]
Mä elelisin herroiks 1600 jos kuussa saisin ja täällä vinetään et pitäis olla laitonta?! Jos palkka on ton verran ni suhteutetaan se kuluihin. Vuokea 600 ja laskt vaikka 200 ni tostahan on puolet jäljellä.
[/quote]
Siitä 1600 eurosta pitää vielä maksaa verot ja muut maksut.
Suomessa ei pitäisi olla noin hemmetin surkeasti palkattuja töitä. Vituttaa ajatellakin että siivoojasta veloitetaan melkein 40e/h ja sille jää käteen hyvä jos 9e. Bruttopalkkakaan ei välttämättä ylitä kymppiä.
Valmistuin vuosi sitten AMKista ja siivoan nyt hotellissa 10,5 e palkalla.
Mä vetäisin itseni jojoon jos saisin noin vähän. Harmi vaan että raha määrittää mulle mukavan elämän.
Suomessa on kylmä suurimman osan vuodesta, ei voi ulkonakaan asua säästääkseen asumisessa.
Mun ainoa elämä on liian arvokas tuhlattavaksi siihen että teen inhottavaa työtä pysyäkseni vain hengissä.
15 v koulunkäynninohjaajana, joten urani huipulla. Tuntipalkka kaikkine lisineen 11.70e Jeee.. Lomaa sentääs 38 päivää vuodessa ja kesät lomautettuna. Kyllä arvostetaan!
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:45"]Alhainen palkkahan tuo on kuorimittavasta ja tärkeästä siivoajan työstä!
Miten joku maksaa alle 10 euron palkkaa lastenhoitajalle? Meillä oli lastenhoitaja kotona
jonkin aikaa, ja maksettiin hänelle 12 eur/tunti.
[/quote]
Tekikö tuntityönä vai kuukauspalkka?
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 09:19"]
mä teen 8,76e/h. 40-45h/vko (kahteen firmaan) parempi sekin ku työttömyys.
[/quote]
Mulla sama palkka.
Tehnyt siivoystyötä ilman alan koulutusta 10,5€/h, nyt hoitotyötä lähihoitajan koulutuksella 11,60€/h...
Auts mitä palkkoja. Kaikki tietty naisvaltaisia aloja.
Mun tuntipalkka on 9,25€/h... Eipä tuota muutakaan tunnu saavan ja en viitsisi ihan toimettomana maata. Joudun kyllä hakemaan lisäksi tukia, että pärjään.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 06:57"]
Mun tuntipalkka on 9,25€/h... Eipä tuota muutakaan tunnu saavan ja en viitsisi ihan toimettomana maata. Joudun kyllä hakemaan lisäksi tukia, että pärjään.
[/quote]
Ja siis en ole siivooja, vaan lastenhoitaja.
Voi kun saiskin tehdä 10€/h palkalla. 1600 euroa kuukaudessa olisi tuplatut tulot nykyisiin nähden.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 06:52"]
Eilen kävin työhaastattelussa siivoojan paikkaa. Muuten ihan hyvin meni koko haastattelu mutta palkkaus oli sitten mikä loksautti leukkani aki: 10,10e/h? Vaikka kyseessä olikin kokopäiväinen ja vakituinen työ niin nopsasti laskettuna palkka on vain reilu tonnikuussataa kuussa. Oma palkka pyyntöni oli niin kaukana tarjottu summasta, etten edes jäänyt vastatarjoilemaan mitään. Varmasti tekijöitä olisi jonoksi asti mutta ne(ulkomaalaiset?) omaa oksaa sahaavat
[/quote]
Mitä sä kuvittelit että niille suomenkieltä osaamattomille maahanmuuttajille maksetaan? Meinaatko että siivoot paremmin kuin ne ja sulle pitäisi maksaa enemmän?
teeppä viikko siivoojan homma nii kyl tollanen konttorirotta ymmärtää sen jälkee mitä työ on