Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko itselle sopivia miehiä oikeasti näin vähän?

Vierailija
22.12.2014 |

Yksinoloon kyllästyttyä aloitin viime vuoden puolella aktiivisen treffailun. Olen kokeillut nettideitit, antanut jopa kavereiden järjestää sokkotreffejä. Alkuun suhtauduin positiivisesti kaikkeen, ja olin aika varma että hyvä mies saattaa näillä metodeilla jopa löytyä. Muutamia täysiä huteja on tullut vastaan, mutta iso osa miehistä on myös alkuun tehnyt hyvän vaikutelman ja olen odottanut innolla jatkoa. Pakkeja en ole itse saanut vielä kertaakaan. 

Olen kuitenkin alkanut huomata tietyn kaavan joka toistuu useimmiten samanlaisena: ensitreffeillä menee loistavasti, juttua riittää ja mies saattaa vaikuttaa todella kiinnostavalta. Uudet treffit sovitaan. Seuraavalla kerralla innostus ehkä hieman laimenee minun osaltani, mutta silti lähdetään vielä kolmansille treffeille. Yleensä niiden, tai viimeistään neljänsien, aikana selviää että mies ei olekaan niin lupaava kuin toivoin. Syynä voi olla jotkin paljastukset miehen luonteesta, elämänasenteista tai muusta perustavanlaatuisesta, tai vaikka se, että en tunne mitään fyysistä vetoa muuten mukavaan mieheen. Olen huomannut, että kipinän puute johtaa ilmeisesti minun kohdallani siihen, että jo suuteleminen tuntuu oikeasti ällöttävältä ja kiusalliselta. 

En usko että lataan miehille liikaa odotuksia, vaan usein tarkemman arvion tekeminen vaatii useamman tapaamiskerran. Pettymykset ovat olleet suuria, kun on joutunut toteamaan että kipinää ja kemiaa ei sittenkään ole. Se on helpotus, jos sen tajuaa jo ensitreffeillä.

Olen 28-vuotias, ja tunnen olevani valmis vakiintumaan. Nuorempana poikaystävien löytäminen ei ollut erityisen vaikeaa, luulen että kriteerini ovat näin aikuisena vähän tiukemmat, kun haussa olisi toivottavasti mies, jonka kanssa voisi perustaa perheenkin. Aiemmin oletin, ettei kumppanin löytäminen nyt niin vaikeaa ole kun vain jaksaa ahkerasti tutustua ihmisiin ja olla positiivinen, mutta kyllä se vain on todella vaikeaa. Puheenaiheiden totaalinen loppuminen ja intiimin kanssakäymisen toimimattomuus ovat yleisimpiä tuntemuksia, ja se on masentavaa. En usko, että puuttuva kemia kahden ihmisen välillä on asia, mitä pystyisi millään paikkaamaan. Sinänsä nämä miehet ovat olleet kaikki ihania ihmisiä, mutta vääriä minulle.

Muilla samanlaisia pettymyksiä takana? 

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 00:47"]Joskus odotukset ovat liian kovia. Kaikki tulevat keskustelut aiheuttaa pettymyksiä. Entä jos lähdet ulos kaverimielellä? Molemmille on selvää, että kavereina tutustutaan? Silloin ehkä kaikki hyvät piirteet onkin plussaa ja kiinnostus herää.
[/quote]

Sinänsä hyvä idea, mutta veikkaan, että kuitenkin alitajuisesti molemmat tiedostavat, että kumppania tässä ollaan etsimässä ja kaikki sama paska seuraisi siinäkin tilanteessa.

Vierailija
102/103 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia ja tästä syystä lopetin nettitreffit ja tinderin. Niin väkinäistä, niin tarkoitushakuista ja vie ilon koko touhusta. Jos loppuelämäni aikana sopivaa miestä ei löydy baarista / sattumalta / kavereiden kautta / töistä niin sitten olen sinkkuna.

En usko, että kaikki sopivat ovat parisuhteissa (koska munlaisia naisiakaan ei ole paljoa), enemmänkin että sinkuilla on aika se perinteinen haitta: kohtaamisongelma.

Mun elämäni rakkaus voi asua 300 km päässä ja potentiaaliset superihastukset vaikka 110 km ja 50 km päässä. Enhän mä nettitreffeilläkään niin suurelta alueelta koskaan hakenut ja ihmisen henkisten 'kustannuslaskelmien' takia monet päätyy juuri sen ok-tapauksen kanssa yhteen...olen mieluummin yksin kuin yksi niistä tyytyjistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 00:47"]

Joskus odotukset ovat liian kovia. Kaikki tulevat keskustelut aiheuttaa pettymyksiä. Entä jos lähdet ulos kaverimielellä? Molemmille on selvää, että kavereina tutustutaan? Silloin ehkä kaikki hyvät piirteet onkin plussaa ja kiinnostus herää.

[/quote]

Ei miehet tutustu kavereina nettitreffeillä. Olen naisena sitä kokeillut ja tällöin miehet eivät suostu edes näkemään, puhumattakaan näkemisestä uudelleen :D Jos pillun mahdollisuus on minimoitu ei ne jaksa, testattu on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä