Onko itselle sopivia miehiä oikeasti näin vähän?
Yksinoloon kyllästyttyä aloitin viime vuoden puolella aktiivisen treffailun. Olen kokeillut nettideitit, antanut jopa kavereiden järjestää sokkotreffejä. Alkuun suhtauduin positiivisesti kaikkeen, ja olin aika varma että hyvä mies saattaa näillä metodeilla jopa löytyä. Muutamia täysiä huteja on tullut vastaan, mutta iso osa miehistä on myös alkuun tehnyt hyvän vaikutelman ja olen odottanut innolla jatkoa. Pakkeja en ole itse saanut vielä kertaakaan.
Olen kuitenkin alkanut huomata tietyn kaavan joka toistuu useimmiten samanlaisena: ensitreffeillä menee loistavasti, juttua riittää ja mies saattaa vaikuttaa todella kiinnostavalta. Uudet treffit sovitaan. Seuraavalla kerralla innostus ehkä hieman laimenee minun osaltani, mutta silti lähdetään vielä kolmansille treffeille. Yleensä niiden, tai viimeistään neljänsien, aikana selviää että mies ei olekaan niin lupaava kuin toivoin. Syynä voi olla jotkin paljastukset miehen luonteesta, elämänasenteista tai muusta perustavanlaatuisesta, tai vaikka se, että en tunne mitään fyysistä vetoa muuten mukavaan mieheen. Olen huomannut, että kipinän puute johtaa ilmeisesti minun kohdallani siihen, että jo suuteleminen tuntuu oikeasti ällöttävältä ja kiusalliselta.
En usko että lataan miehille liikaa odotuksia, vaan usein tarkemman arvion tekeminen vaatii useamman tapaamiskerran. Pettymykset ovat olleet suuria, kun on joutunut toteamaan että kipinää ja kemiaa ei sittenkään ole. Se on helpotus, jos sen tajuaa jo ensitreffeillä.
Olen 28-vuotias, ja tunnen olevani valmis vakiintumaan. Nuorempana poikaystävien löytäminen ei ollut erityisen vaikeaa, luulen että kriteerini ovat näin aikuisena vähän tiukemmat, kun haussa olisi toivottavasti mies, jonka kanssa voisi perustaa perheenkin. Aiemmin oletin, ettei kumppanin löytäminen nyt niin vaikeaa ole kun vain jaksaa ahkerasti tutustua ihmisiin ja olla positiivinen, mutta kyllä se vain on todella vaikeaa. Puheenaiheiden totaalinen loppuminen ja intiimin kanssakäymisen toimimattomuus ovat yleisimpiä tuntemuksia, ja se on masentavaa. En usko, että puuttuva kemia kahden ihmisen välillä on asia, mitä pystyisi millään paikkaamaan. Sinänsä nämä miehet ovat olleet kaikki ihania ihmisiä, mutta vääriä minulle.
Muilla samanlaisia pettymyksiä takana?
Kommentit (103)
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:28"]
Ap haaskaa aikaa tuollaisella deittailulla. Ensimmäiseksi pitäisi suudella ja nuuhkia toista. Suudellessa keho tekee biologisen analyysin siitä onko toinen itselle pariutumistarkoituksessa sopiva. Äklö tunne suudellessa kertoo että ei. Sopiva kun sattuu kohdalle, ei halua lopettaa.
Pariutunut mies
[/quote]
Aika hassu teoria. Tiedän kyllä jo ennen suutelua, herättääkö joku nainen panetuksen tunteita vai ei. Tunnelma on suudellessa sen mukainen. Korkeintaan voi lisäksi todeta, onko toinen yhtä innola mukana, jossain harvinaisessa tapauksessa myös mahdollisen suutelukokemuksen puutteen.
Naisessa tuoksuu tosiasiassa vain mahdollinen hajuste, ellei hän ole hikinen, joka on tietysti vähemmän toivottava vaihtoehto.
[/quote]
Hassu tai ei mielestäsi, mutta naiset todistetusti tietävät miehen ominaistuoksun perusteella onko mies geneettisesti naiselle oikea. Lajinjatkamisen kannalta.
Miehille naisen tuoksulla ei ole niin suurta väliä, naisillahan hajuaisti on parempi muutenkin kuin miehillä.
Minäkin tiedän ensisuudelman perusteella onko mies minulle oikea vai ei.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:22"]
Ne miehet, joiden kanssa olen viihtynyt, ovat alkaneet kanssani parisuhteeseen eli oletettavasti ovat kyllä viihtyneet seurassani....?
Ap
[/quote]
Miten nuo aiemmat suhteet sitten ovat syntyneet? Oletko törmännyt johonkin tuikituntemattomaan, jonka kanssa on heti lähdetty kiihkeissä merkeissä eteenpäin, vai onko jo entuudestaan tutuista henkilöistä löytynyt joku, joka on tehnyt/jolle olet tehnyt aloitteen?
[/quote]
Yksi miesystävä löytyi yhteisten kavereiden kautta hiljalleen tutustumalla, toinen sattumalta eräässä tapahtumassa jossa ystävystyimme. Molemmissa tapauksissa mies teki aloitteen, mutta omalta osaltani olin myös hyvin ihastunut eikä esim. suuteleminen tuntunut kertaakaan pahalta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:33"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 14:27"]
Mun vinkit, tee persoonallisuustesti ja mieti minkälaisen ihmisen kanssa se "kemia" saattaisi toimia. Mulla on sellainen juttu, että en pysty oikein olemaan siinä normaalissa treffailu-seksisuhde-parisuhde-asemassa passiivisemmassa liehiteltävän naisen roolissa, mun kaikki kiinnostus parhaimmillaan häviää ja pahimmillaan vaihtuu paniikiksi. Olisin todella kuumana sellaiseen mieheen, joka olisi jotenkin neutraalisti viestittänyt olevansa kiinnostunut musta mutta ei jostain minusta riippumattomasta syystä voi tehdä aloitetta ja käyttäytyisi ystävällisen etäisesti. Repisin siltä vaatteet päältä jos olisin järkeillyt että se on hyvä kumppani muuten. Jos taas mukavakin mies tekee jonkin normaalin aloitteen, niin haluan vain haihtua paikalta ja jos seksiin saakka silti tilanne etenee, se tuntuu vaan ihan hirveän kiusalliselta eikä ollenkaan seksiltä.
Ei pidä ajatella että kaikki ihmiset on samanlaisia (miehet/naiset), vaan me voidaan olla hyvinkin erilaisia. Välttämättä vikaa ei ole niissä miehissä joita olet tapaillut, vaan siinä asetelmassa. En tiedä miten itse selviäisin siitä treffihommasta, tekisin varmaan hyvin erikoisen ja rehellisen treffi-ilmoituksen, sanoisin ekoilla treffeillä mukavan oloiselle miehelle että olen tällainen, sopiiko että et yritä päästä seksiin asti niin se mahdollisesti tapahtuu hyvinkin nopeasti. Kunhan minä en koe että mies yrittää saada mua sänkyyn.
[/quote]
Ihan uteliaisuudeta pakko kysyä, onko taktiikkasi toiminut.? :)
M40
[/quote]
No kerran olen tehnyt rehellisen treffiprofiilin (se oli ehkä tavallaan aloite minulta) ja yksi asiallinen mies tarttui sen kautta matkaan. Mutta silloin en vielä tajunnut sitä, miten paljon mieluummin itse tekisin aloitteen koko ajan, joten alku oli suhteen kehittymisen ja seksin kannalta takkuista. Miehessä ei mitään vikaa mutta minulla ei vain mikään valo välkkynyt ennen kuin sain olla vetovastuussa. Jos nyt vielä jostain syystä joutuisin siihen hirveään tilanteeseen, jossa pitäisi etsiä uutta kumppania itselle, niin varmaan tekisin noin kuin selitin. Naisen kannalta siinä on riskinä että joku mies pelästyy/närkästyy/ärsyyntyy/menettää kiinnostuksensa kun rohkenen ottaa seksin suoraan puheeksi ja oletan hänen haluavan sitä myös (tuskin olisi silloin oikea minulle kuitenkaan) taikka en pääse kokemaan jonkun upean miehen loppuunsa hiottua viettelytaktiikkaa (epätodennäköistä).
[/quote]
Aika "räyhäkkä" nainen taidat olla. :) Miehethän näilläkin palstoilla vaatii naisia tekemään aloitteita, mutta moni taitaisi mennä puihin kohdallasi. Eipä silti, ei noita aloituksia tahdo saada aikaiseksi itsekään, jokin pelimiesgeeni kait puuttuu, joten joku "tahtonainen" täytyisi asialla olla, mikäli meinaisi vielä jotakin tässä maailmassa "saavuttaa", jos naista nyt saavutukseksi voisi luonnehtia. :)
M40
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:58"]
Kuulemma miehet eivät yleensäkään pysty syvälliseen keskusteluun naisen kanssa, jota himoitsevat hulluna, eivät pysty multitaskaamaan eli katsomaan ja puhumaan yhtä aikaa.
[/quote]
Tästä ei pariutumisvinkit enää parane. Onnea matkaan rakkauden etsinnässä.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:58"]
Kuulemma miehet eivät yleensäkään pysty syvälliseen keskusteluun naisen kanssa, jota himoitsevat hulluna, eivät pysty multitaskaamaan eli katsomaan ja puhumaan yhtä aikaa.
[/quote]
Tästä ei pariutumisvinkit enää parane. Onnea matkaan rakkauden etsinnässä.
[/quote]
Lisääkin saa laittaa.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:52"]
Hassu tai ei mielestäsi, mutta naiset todistetusti tietävät miehen ominaistuoksun perusteella onko mies geneettisesti naiselle oikea. Lajinjatkamisen kannalta.
Miehille naisen tuoksulla ei ole niin suurta väliä, naisillahan hajuaisti on parempi muutenkin kuin miehillä.
[/quote]
Ok, todisteita kehiin sitten.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:52"]
[/quote]
Ok, todisteita kehiin sitten.
[/quote]
Tuosta miehen ominaistuoksusta on tullut telkusta (tv1/teema) joku dokumentti. Nainen pystyy tuoksun perusteella valitsemaan miehen, jonka geenit ovat mahdollisimman kaukana omia geenejä. Tästä syystä isän/veljien hikiset kamppeet "haisevat" pahemmilta, kuin "naapurin Villen".
Tehtiin myös koe, jossa 8 miestä puki suihkun jälkeen päälleen t-paidan, jota pidettiin pari päivää. Paidat lasipurkkiin ja kansi päälle. Naisten piti haistelemalla merkata tuoksun perusteella itseään eniten miellyttävä paita. Valinnat eivät osuneet kovinkaan hyvin kohdilleen.
M40
Ehkä sun pitäisi muuttaa kriteereitä, ja laittaa ulkonäkö ja fyysinen vetovoima ykköskriteeriksi? Itse tein näin, kun olin sinkku. Ekoilla treffeillä mietin ensisijassa, että onko seksuaalisesti haluttava. Sen kyllä tietää hyvin nopeasti, jos ei vetovoimaa: next! :)
Et ole ns. pariutuvaa tyyppiä, kun ei ilmeisesti juuri kukaan kelpaa. Raaka totuus.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 09:57"]Ehkä sun pitäisi muuttaa kriteereitä, ja laittaa ulkonäkö ja fyysinen vetovoima ykköskriteeriksi? Itse tein näin, kun olin sinkku. Ekoilla treffeillä mietin ensisijassa, että onko seksuaalisesti haluttava. Sen kyllä tietää hyvin nopeasti, jos ei vetovoimaa: next! :)
[/quote]
Mulla ainakin fyysinen vetovoima tulee vasta ihastumisen myötä, että en sitten siitäkään tiedä vielä tavatessa :(
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 09:43"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 00:47"]
Joskus odotukset ovat liian kovia. Kaikki tulevat keskustelut aiheuttaa pettymyksiä. Entä jos lähdet ulos kaverimielellä? Molemmille on selvää, että kavereina tutustutaan? Silloin ehkä kaikki hyvät piirteet onkin plussaa ja kiinnostus herää.
[/quote]
Ei miehet tutustu kavereina nettitreffeillä. Olen naisena sitä kokeillut ja tällöin miehet eivät suostu edes näkemään, puhumattakaan näkemisestä uudelleen :D Jos pillun mahdollisuus on minimoitu ei ne jaksa, testattu on.
[/quote]
No ei todellakaan. Ystävyyssuhteet sentään solmitaan ihan oikeassa elämässä. Jos ei mahdollisuutta seurusteluun tai seksiin ole, niin miksi edes vaivautua jossain netissä?
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:17"]
Suurin osa ottaa sen "ihan ok":n. Henkeäsalpaavat romanssit ovat harvinaisia.
[/quote]
En tarvitse henkeäsalpaavaa, tarvitsen suhteen jossa ei tylsisty heti alkumetreillä, jossa olisi myös seksuaalista kipinää, ja jossa toista voisi aidosti kunnioittaa.
Ap
[/quote]
Jatka vaan harjoituksia. Ehkä joku jaksaa vääntää itsensä solmuun, jotta saa Sinun kunnioituksesi. Mikäli olet sen arvoinen?
Sopivia miehiä on niin vähän! Et tietenkään rakastu 'ihan kivaan' vaan haet jotakin enemmän. Lisää vaan treffejä liukuhihnalle, kun kokemusta karttuu, et käy turhaan neljää treffiä, tiedät jo kahden jälkeen viimeistään onko potentiaalia sinulle.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 09:43"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 00:47"]
Joskus odotukset ovat liian kovia. Kaikki tulevat keskustelut aiheuttaa pettymyksiä. Entä jos lähdet ulos kaverimielellä? Molemmille on selvää, että kavereina tutustutaan? Silloin ehkä kaikki hyvät piirteet onkin plussaa ja kiinnostus herää.
[/quote]
Ei miehet tutustu kavereina nettitreffeillä. Olen naisena sitä kokeillut ja tällöin miehet eivät suostu edes näkemään, puhumattakaan näkemisestä uudelleen :D Jos pillun mahdollisuus on minimoitu ei ne jaksa, testattu on.
[/quote]
No ei todellakaan. Ystävyyssuhteet sentään solmitaan ihan oikeassa elämässä. Jos ei mahdollisuutta seurusteluun tai seksiin ole, niin miksi edes vaivautua jossain netissä?
[/quote]
Tai siis sinkkumies on aina lähinnä kiinostunut sinkkunaisista joko seksi -tai parisuhdemielessä. Jos nämä eivät syystä tai toisesta tapahdu, niin sitten voidaan olla kavereita, jos toinen on muuten tarpeeksi kiinnostava. Mun naispuoliset ystävät olisivat henkisellä tasolla aikalailla mun unelmakumppaneita, mutta ovat siis joko varattuja tai seksuaalista vetovoimaa ei jommankumman puolelta löydy.
Ne on kaikki sulle sopivia. Olet itse ronklaaja.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:17"]
Suurin osa ottaa sen "ihan ok":n. Henkeäsalpaavat romanssit ovat harvinaisia.
[/quote]
En tarvitse henkeäsalpaavaa, tarvitsen suhteen jossa ei tylsisty heti alkumetreillä, jossa olisi myös seksuaalista kipinää, ja jossa toista voisi aidosti kunnioittaa.
Ap
[/quote]
Ethän itse ole myöskään tylsä tai lahna sängyssä?
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:22"]
Ne miehet, joiden kanssa olen viihtynyt, ovat alkaneet kanssani parisuhteeseen eli oletettavasti ovat kyllä viihtyneet seurassani....?
Ap
[/quote]
Miten nuo aiemmat suhteet sitten ovat syntyneet? Oletko törmännyt johonkin tuikituntemattomaan, jonka kanssa on heti lähdetty kiihkeissä merkeissä eteenpäin, vai onko jo entuudestaan tutuista henkilöistä löytynyt joku, joka on tehnyt/jolle olet tehnyt aloitteen?