Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3/4 kansasta haluaa pakkoruotsin pois -> hallituksen johtopäätös:

Vierailija
22.12.2014 |

Aikaistetaan pakkoruotsi alkamaan jo ala-asteella!

Demokratia?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

W

Vierailija
2/51 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos kukaan ajatellut seurauksia, jos pakkoruotsi poistetaan? Samalla nimittäin poistuu myöskin pakkosuomi, jota ruåtsinkieliset nyt opiskelevat. Suomi on perustuslain mukaan kaksikielinen maa, ja jos pakkoruotsia/suomea ei ole, niin kuitenkin on jokaisen kansalaisen saatava palvelut omalla äidinkielellään, totalt.Kuulostaa omituiselta ja tulisi pirun kalliiksi. Virkakelpoisuuskielikoekin muuttuisi varmaan vähän vaikeammaksi, nythän se on semmoinen "Jag heter Pekka, ger meg pengar". Sådant är livet. Poistakaa mieluummin uskonnon opetus, sehän on täyttä soopaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 00:35"]

3/4 osaa uutisoidaan ja 62% oli lukema. Mäkin sentään tiedän että 3/4 on 75%. Pikkasen yli puolet sitä mieltä mutta kaikki oli selvästi sitä mieltä ettei ruotsin kieli saa poistua. Mun mielestä mitään pakkoruotsia ole olemassa mutta mulle sopii sellainen että voi valita kumpaa lapset opettelee suomea vai ruotsia ja molempiin on oltava mahdollisuus. [/quote]

http://web.abo.fi/pressmaterial/sprakundersokning_Finska.pdf

36% + 38% = 74% haluaa ruotsin vapaaehtoiseksi

Vierailija
4/51 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja pitäisi varmaankin äänestää, että RKP jäisi ulos hallituksesta yhden vaalikauden ajaksi. Nythän ovat istuneet siellä kuin tatit 70-luvulta asti, ainoana ajamanaan asiana tuo pakkoruotsi. Kaikessa muussa joustavat ja kääntävät takkiaan aina sen mukaan, miten isommat puolueet haluavat heidän äänestävän - kunhan nuo puolueet sitten vuorostaan äänestävät pakkoruotsin puolesta (tarvittaessa). 

Melkein itsekin harkitsen persuille äänen antamista ihan vain tästä syystä. Eihän tällainen pelleily ole mistään kotoisin! Parempi vaihtoehto olisi toki uudistaa koko järjestelmää siten, että yhden asian puolue ei voisi tuolla tavalla pelata. Onneksi nyt on kansalaisaloitteetkin, pitäisi varmaan tehtailla tästä aiheesta aloite toisensa perään niin kauan että menee läpi. Siis pakkoruotsin muuttamisesta pakolliseksi vieraaksi kieleksi, jonka saa itse valita.

t. Vihreiden äänestäjä

Vierailija
5/51 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä PS, poistetaan pakkoruotsi ja mamutus.

Vierailija
6/51 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta ei ole kysytty. kannatan pakkoruotsia.

Vierailija
7/51 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 00:12"]

[/quote]

Voit ihan rauhassa pakottaa omat lapsesi lukemaan ruotsia. Anna meille muille mahdollisuus valita toisin. Vai oletko itsekäs ihminen?

Vierailija
8/51 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsin poisto ei ole asian ydin vaan suomen kielen saaminen maan viralliseksi kieleksi. Ruotsalaisilta on poistettava kaikki etuoikeudet kuten kiintiöt virkoihin, opiskelupaikkoihin, ruotsinkieliset paikannimet on korvattava suomalaisilla sillä ymmärtääkseni viimeisetkin Ruotsin armeijan miehitysjoukot ovat poistuneet maasta jo yli 200 vuotta sitten yms. Ruotsalaisten säätiöiden toimintaan on myös aika puuttua ja pohdittava pitäisikö niiden omaisuus konfiskoida valtiolle. Ruotsi on suomalaisille kielellisesti ja kulttuurillisesti aivan yhtä läheinen kuin toinen suomalaisia aikoinaan sortanut valloittaja Venäjä. Ruotsalaisten velvollisuus on opiskella suomenkieli koska kerran asuvat täällä. Kaksikielisyys on täysin keinotekoinen järjestely joka olisi loppunut jo ajat sitten ilman Paavo Lipposen kaltaisia orjamielisiä poliitikkoja.

Vierailija
9/51 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Oletkohan vähän tyhmä?

Vierailija
10/51 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää oikeasti olla päässä jotain vikaa jos on suomenkielinen ja ihan tosissaan kannattaa PAKKOruotsia. En siis tarkoita VAPAAEHTOISTAruotsia vaan koko kansalle pakotettavan PAKKOruotsin kannattamista. Lievästi hullu täytyy olla.

Vierailija
11/51 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh finnar bråkat sinsemellan

Vierailija
12/51 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ok, tykkäät ruotsista, mutta miksi haluat PAKOTTAA kaikki muutkin siihen?

Vierailija
13/51 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus päättää aloittaa indoktrinoinnin vielä aikasemmilla vuosiluokilla, jotta kansa turtuisi ruotsiin ja vastustaisi sitä vähemmän. Hitlerjugend -taktiikkaa.

Vierailija
14/51 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa jos Ruotsissakin olisi ruotsinkielisiä ruotsalaisia, jotka aina kovaan ääneen huutaisi että kaikkien ruotasalaisten pitäisi opiskella pakkosuomea. Heitä pidettäisiin hulluina.

Vierailija
15/51 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/4 osaa uutisoidaan ja 62% oli lukema. Mäkin sentään tiedän että 3/4 on 75%. Pikkasen yli puolet sitä mieltä mutta kaikki oli selvästi sitä mieltä ettei ruotsin kieli saa poistua. Mun mielestä mitään pakkoruotsia ole olemassa mutta mulle sopii sellainen että voi valita kumpaa lapset opettelee suomea vai ruotsia ja molempiin on oltava mahdollisuus. 

Vierailija
16/51 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 00:32"]

Ajatelkaa jos Ruotsissakin olisi ruotsinkielisiä ruotsalaisia, jotka aina kovaan ääneen huutaisi että kaikkien ruotasalaisten pitäisi opiskella pakkosuomea. Heitä pidettäisiin hulluina.

[/quote]

Niinpä. Edes Ahvenanmaalla ei ole pakkosuomea, vaikka se sentään on osa Suomea.

Vierailija
17/51 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 00:26"]

[/quote]

[/quote]

Minä olen vielä pahempi tapaus, minä kannatan kaikkien nykyisten kouluaineiden pakollisuutta.

Vierailija
18/51 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 00:44"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 00:26"]

[/quote]

[/quote]

Minä olen vielä pahempi tapaus, minä kannatan kaikkien nykyisten kouluaineiden pakollisuutta.

[/quote]

Ok, mutta miksi haluat pakottaa kaikki muut lukemaan ruotsia?

Vierailija
19/51 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 22:32"]

Persuja pitäisi varmaankin äänestää, että RKP jäisi ulos hallituksesta yhden vaalikauden ajaksi. Nythän ovat istuneet siellä kuin tatit 70-luvulta asti, ainoana ajamanaan asiana tuo pakkoruotsi. Kaikessa muussa joustavat ja kääntävät takkiaan aina sen mukaan, miten isommat puolueet haluavat heidän äänestävän - kunhan nuo puolueet sitten vuorostaan äänestävät pakkoruotsin puolesta (tarvittaessa). 

Melkein itsekin harkitsen persuille äänen antamista ihan vain tästä syystä. Eihän tällainen pelleily ole mistään kotoisin! Parempi vaihtoehto olisi toki uudistaa koko järjestelmää siten, että yhden asian puolue ei voisi tuolla tavalla pelata. Onneksi nyt on kansalaisaloitteetkin, pitäisi varmaan tehtailla tästä aiheesta aloite toisensa perään niin kauan että menee läpi. Siis pakkoruotsin muuttamisesta pakolliseksi vieraaksi kieleksi, jonka saa itse valita.

t. Vihreiden äänestäjä

[/quote]

Sä olet se vihreiden äänestäjä joka puoltaa myös ydinvoimaloita ja etenkin venäläistä. Mamut myös häiritsee sun elämääsi vaikket niitä näe kun kuvista ja eu. 

Vierailija
20/51 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kysyn, että mitä te "pakkoruotsin" vastustajat haluatte tilalle? Mahdollisuuden eri kieliin vai? Se tulisi nimittäin todella kalliiksi, jos jokaisella koululla pitäisi olla tarjottavissa monien eri kielten opiskelumahdollisuus. Jokaisella koululla pitäisi olla myös samat kielet valittavissa, jottei opiskelijat olisi epätasa-arvoisia koulusta riippuen. En usko, että Suomella riittää tässä taloustilanteessa tähän resurssit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme