Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni kummitäti, antoi lapseni lahjan hyväntekeväisyyteen!!!!!

Vierailija
22.12.2014 |

Eli siis lapseni kummitäti sanoi, ettei tänä vuonna anna lahjaa kummitytölleen, vaan antoi sen sijaan lapseni nimissä lahjoituksen hyväntekeväisyyteen, eläinsuojelun hyväksi. Mielestäni tämä on todella törkeää ja ajattelee vain itseään, koska itse on valinnut olla ns "viherpiipertäjä". Mitä 3v tyttäreni tekee edes tällä "lahjalla".Ei edes ymmärrä asiaa... Mielipiteitä????

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo jeesustelu siitä, ettei osaa "arvostaa" aineetonta hyväntekeväisyyslahjaa on ihan turhaa. Todella moukkamaisestihan tuo kummi teki, olisi voinut edes kysyä kävisikö tällainen. Nythän antoi lahjan lähinnä itse itselleen väittäen vain sen olevan kummitytölleen. Ei nuo muiden nimissä tehdyt lahjoitukset ole mitään lahjoja, ellei sitä ole erikseen pyydetty. Kuulostaa lähinnä pihiydeltä tai muuten vain itsekkäältä. Tulee mieleen kuvio, että kummi on halunnut lahjoittaa rahaa ja ovelana naamioinut sen joululahjaksi kummitytölleen, tai sitten ei ole oikeasti tehnyt mitään lahjoitusta ja valehtelee. 

Miettikääpä tilannetta, jossa kummitäti olisi vaikka ostanut lahjat omalle lapselleen ja sanonut kummitytölle, että tänä vuonna täti antoi joululahjaksi sinulle sen, että annoin joululahjoja omille lapsilleni. Eihän tuossa ole mitään järkeä. 

Vierailija
22/115 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 11:23"]Minusta tuo jeesustelu siitä, ettei osaa "arvostaa" aineetonta hyväntekeväisyyslahjaa on ihan turhaa. Todella moukkamaisestihan tuo kummi teki, olisi voinut edes kysyä kävisikö tällainen. Nythän antoi lahjan lähinnä itse itselleen väittäen vain sen olevan kummitytölleen. Ei nuo muiden nimissä tehdyt lahjoitukset ole mitään lahjoja, ellei sitä ole erikseen pyydetty. Kuulostaa lähinnä pihiydeltä tai muuten vain itsekkäältä. Tulee mieleen kuvio, että kummi on halunnut lahjoittaa rahaa ja ovelana naamioinut sen joululahjaksi kummitytölleen, tai sitten ei ole oikeasti tehnyt mitään lahjoitusta ja valehtelee. 

Miettikääpä tilannetta, jossa kummitäti olisi vaikka ostanut lahjat omalle lapselleen ja sanonut kummitytölle, että tänä vuonna täti antoi joululahjaksi sinulle sen, että annoin joululahjoja omille lapsilleni. Eihän tuossa ole mitään järkeä. 
[/quote]

Itse olet idioootti,kuulostaako pihiltä ostaa arabian lastenastiasto. Kummi on varmasti ostanut lahjoja 3 vuoden aikana muitakin.. Ihmiset ovat niin itsekkäitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on ihan ok ajatella että kummilapsella on ihan tarpeeksi roinaa niin ei osta mitään. Mutta lahjoitus hyväntekeväisyyteen ei ole lahja lapselle. Vähän sama asia kuin ostaisin karkkipussin kummilapselleni mutta naapurin Pirkko syö karkit.

Vierailija
24/115 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kameli Tsadissa. Sain sen kauan sitten "ihailijalta", ja kuitti siitä lahjoituksesta minulla sentään on itselläni :)

Vierailija
25/115 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse olet idioootti,kuulostaako pihiltä ostaa arabian lastenastiasto. Kummi on varmasti ostanut lahjoja 3 vuoden aikana muitakin.. Ihmiset ovat niin itsekkäitä."

Kysymys ei ole lahjasta tai itsekkyydestä, vaan myös lapsella on oikeus lain tuomaan turvaa ja suojaan esim. yksityisyydensuojaan, eikä alaikäisen nimeä tai muita henkilötietoja jaeta julkisuuteen, ilman lapsen huoltajien lupaa ja suostumista.

Eikä kait mammatkaan itse tykkäisi, jos muut käyttäisivät heidän nimeään tai jakelisia henkilötietoja julkisuuteen ja sekin on laissa kielletty. Et voi esiintyä kuin omalla nimelläsi, ei muiden, niin kuin aloituksessa on kysymys, vaikka kuinka haluaisi omaa egoa pönkittää ja saada sädekehää päänsä päälle. 

Vierailija
26/115 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ei haittasi, vaikka kukaan lapseni neljästä kummista ei ostaisi lahjaa tytölle. Mun mielestä kummit on sitä varten, että lapsella on kivoja turvallisia aikuisia elämässä, jotka eivät ole omat vanhemmat ja joiden kanssa voi viettää aikaa. Itselläni on kaksi kummia. En muista, että olisin toiselta saanut koskaan lahjaa muuta kuin ylioppilas- ja häälahjan. Toinen kummi on aina antanut lahjaksi yhteistä aikaa ja tekemistä.

Typerää nillittää tuollaisesta. Ei se lapsi mitenkään traumatisoidu, paitsi jos itse teet tästä hirveen numeron.

Vierailija
27/115 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 11:10"]

Kyseessä ei myöskään ollut mikään iso järjestö, vaan paikallinen eläinsuojeluyhdistys. Ap

[/quote]

Aina parempi. Kummi voisi vielä viedä lapsen sinne yhdistykseen joku kerta ja menisivät katsomaan, mihin joululahja meni. 

Vierailija
28/115 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin lapsi sai kummitädiltään vuohen kehitysmaahan.. Joululahjaksi siis.

Vierailija
29/115 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kolmevuotias vielä edes ymmärrä lahjojen päälle... Sukulaisilta saa varmaan rompetta ihan riittävästi. Ja huonekin pysyy siistimpänä. Itse arvostaisin em. lahjaa. T: 2- ja 5-vuotiaiden lasten äiti.

Vierailija
30/115 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä tajua minäkään.. on kyllä typerää...

Laittaisi mielummin hyväntekeväisyyteen ihan omissa nimissään, eikä tarvisi päästä samalla muka brassailemaan muille että laittaa rahaa hyväntekeväisyyteen. JoS edes laittoi..

Vierailija
31/115 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sano että en ymmärrä. Tuohan on vähän niin kuin antaisi toiselle tarkoitetun lahjan itselleen.

Vierailija
32/115 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä noita aineettomia. En kertoisi koko "lahjasta" lapselle.

Vierailija
33/115 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi voinut kyllä antaa lahjan sekä kummilapselleen että eläinsuojeluun.

En ymmärrä työnantajiakaan, jotka antavat lahjoituksen hyväntekeväisyyteen henkilökunnan joululahjojen sijaan. Joulukorttirahat voi kyllä lahjoittaa.

Vierailija
34/115 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin myös mielissäni lahjasta, ihmiset ovat nykyään niin itsekkäitä, parempaan tarkoitukseen menee, eikä johonkin muoviseen leluun jolla ehkä leikitään hetki. Itse en kyllä edes vaadi lasteni kummeilta mitään joululahjoja yms, En ole lapsilleni sen takia kummeja valinnut, että lahjoja ostaisivat.. Kiva että muistavat vaikka kortilla..

Vierailija
35/115 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että lapsi voi olla innoissaankin kuullessaan, että hänellä on vuohi toisella puolella maailmaa auttamassa lapsia joilla ei ole ruokaa/rahaa. Asia pitää tietenkin selittää hänelle.

Vierailija
36/115 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa antaa hyvantekevaisyyteen please do ja sen voi tehda ihan omissa nimissa. Junttimaista rahan saastoa, etta annetaan muka 'lahjana'. 

Vierailija
37/115 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se toisaalta tytöltä pois? Jos kuitenkin pukki tuo lahjat niin eihän hän edes tiedä että yksi puuttuu. 

Minun lapseni kummi taas lupasi viimevuonna teettää jonkun koiralelun puusepällä. No lelu ei sitten valmistunutkaan jouluksi ja hän lupasi tuoda sen heti kun puuseppä soittaa (tämä ei haitannut kun lapseni oli alle vuoden niin ei niin ymmärtänyt tuliko lahja juuri jouluna). Lahjaa ei kuitenkaan koskaan kuulunut. Kerran uuden vuoden jälkeen kysyin siitä mutta ei ollut vieläkään valmis ja sen jälkeen asiasta ei mainittu. Muuta lahjaa ei tullut. Tänä vuonna kun nähtiin tossa viime viikolla, annoin hänen 4kk tyttärelleen (minun kummityttärelleni) jo lahjani, ja oletin hänen tuovan samalla kertaa lapseni lahjan. Ei tuonut. Sovittiin vielä pikatreffit huomiseksi niin saa nähdä tuleeko lahjaa taaskaan. Taas on kuitenkin puhunut että leikkikeittiö-välineitä meinaa ostaa.. Näinköhän on ostanut. Nyt en kyllä kysele asiasta myöhemmin jos ei lahjaa tule mutta musta outoa, tiedän ettei hänellä ole ainakaan rahasta kiinni, silloin sen ymmärtäisi.

Vierailija
38/115 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 22:08"]Jos haluaa antaa hyvantekevaisyyteen please do ja sen voi tehda ihan omissa nimissa. Junttimaista rahan saastoa, etta annetaan muka 'lahjana'. 
[/quote]

Mun mielestä taas on junttia, jos täytyy valittaa lahjasta, joka kuitenkin menee hyvään tarkoitukseen, sekö on mielestäsi kummiuden tarkoitus, että ostetaan lahjoja??

Vierailija
39/115 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 22:08"]Jos haluaa antaa hyvantekevaisyyteen please do ja sen voi tehda ihan omissa nimissa. Junttimaista rahan saastoa, etta annetaan muka 'lahjana'.  [/quote] Mun mielestä taas on junttia, jos täytyy valittaa lahjasta, joka kuitenkin menee hyvään tarkoitukseen, sekö on mielestäsi kummiuden tarkoitus, että ostetaan lahjoja??

[/quote]

Ehkä noin pienelle lapselle, ja etenkin äidille :) vois antaa konkreettisen lahjan, sitten isompana näitä muita. Ok, jos kummi haluaa näin, ei se huono ole, haluaa opettaa lapselle jotain muuta. Ei sekään huono asia ole, ellei aapeelle...

Vierailija
40/115 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kummitäti. Jatka samalla mallilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi