Lapseni kummitäti, antoi lapseni lahjan hyväntekeväisyyteen!!!!!
Eli siis lapseni kummitäti sanoi, ettei tänä vuonna anna lahjaa kummitytölleen, vaan antoi sen sijaan lapseni nimissä lahjoituksen hyväntekeväisyyteen, eläinsuojelun hyväksi. Mielestäni tämä on todella törkeää ja ajattelee vain itseään, koska itse on valinnut olla ns "viherpiipertäjä". Mitä 3v tyttäreni tekee edes tällä "lahjalla".Ei edes ymmärrä asiaa... Mielipiteitä????
Kommentit (115)
Viisas kummitäti sun tylöllä.Tosin kuin äitinsä.
Minusta myös on todella törkeää antaa lahja hyväntekeväisyyteen. Jos haluaa antaa hyväntekeväisyyteen ja ei antaa lahjaa kummitytölle niin han oma asia, mutta törkeää sanoa se syyksi.
Olen samaa mieltä kuin ap! En ymmärrä tuota lahjaa ja mutta jos kummitäti joskus täyttää pyöreitä niin antakaa samanlainen lahja ja niin on sitten tosi onnellinen lahjastan!
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:11"]Olen samaa mieltä kuin ap! En ymmärrä tuota lahjaa ja mutta jos kummitäti joskus täyttää pyöreitä niin antakaa samanlainen lahja ja niin on sitten tosi onnellinen lahjastan!
[/quote]
Olisin kyllä tyytyväinen sellaisesta synttärilahjasta, en ehkä sitten ole materialisti, niinkuin muut itsekkäät av mammat.. Ajettelen että maailmassa on muitakin tärkeämpiä asioita, kuin lahjani..
Annan itsekin aina jouluna hyväntekeväisyyteen, mutta en todellakaan "kuittaa" sillä lahjoja esim. kummilapsilleni. Näille aineettomien lahjojen puolustelijoille varmaan sopisi mainiosti, jos heidän työnantajansa alkaisi "maksamaan" osan palkasta lahjoittamalla sen hyväntekeväisyyteen?
Joo ihan älytöntä.
"Hei tässä on sun lahja! Tai siis oikeestaan käytin sen rahan sellaseen mitä ite halusin. Sori, et saa mitään"
Ja sit pitäs olla onnellinen :D
Mä annoin kummipoikani joululahjarahat hyväntekeväisyyteen. Pojalle ei koulu maistunut, häiriköi urakalla. Laitoin rahat afrikkalaisten pienten tyttöjen koulunkäynnin tukemiseen.
Minusta nämä "vuohilahjat" on ihan typeriä oman sädekehän kiillotusjuttuja. Hyväntekeväisyys on superjees ja itsekin lahjoitan säännöllisesti rahaa sekä toimin vapaaehtoishommissa.
Mutta miksi se tieto omasta lahjoituksesta pitää antaa lahjaksi jollekulle toiselle?!? Jos ei aio antaa esim. joululahjaa vaikkapa sille kummilapselleen niin sitten ei anna ja sillä selvä. Turhaa siinä sitten mainostaa omaa lahjoitustaan.
Olen ilmeisesti itse niin varakas, että voin ostaa lapsilleni IHAN kaiken tarpeellisen, ja paljon tarpeetontakin, ettei koskaan tarvitse valittaa siitä että joku haluaa turhan romun siaan laittaa rahat oikeasti järkevään asiaan. ostakaa itse pennuillenne lahja ja sanokaa että oli kummilta, jos se on teidän perheissänne kummiuden ydin. Mä olen onnellinen ettei kukaan raahaa meille mitään lahjoja, olen tarkka lasten leluista, vaatteista ja tavaroista, joten hankin kaiken mielummin itse.. ainut tilanne jossa ymmärtäisin närkästyksen hyväntekeväisyyslahjasta, olisi se ette perheellä itsellään olisi varaa juuri mihinkään ja lahjaksi olisi pyydetty jotain tiettyä asiaa helpottamaan tilannetta, olettaen siis tietenkin että kummi vielä tietäisi perheen talousongelmista.. ja silti, ei ole kummin tehtävä ostaa muutenkaan mitään lapselle, jos se ei omaan ideologiaan sovi..
Typerin lahja, mitä voi olla. On itse olevinaan hyvä ihminen, mutta säästää lahjoituksensa kummilapsen varjolla. Paskin lahja, mitä voi olla.
Joskus 2007 noi aineettomat lahjat oli ihan uusinta hottia. Silloinen naisystäväni osti mulle jonkun vuohen Afrikasta. Jätin hänet ennen vuodenvaihdetta.
Terveisiä vaan Heidille, toivottavasti olet jo löytänyt uuden miehen ja osaat arvostaa häntä edes pienellä hänelle itselleen tulevalla joululahjalla. Mika
Lapsemme kummit laittoivat viime vuonna lahjarahan lastensairaalan hyväksi! Arvostin todella tuota lahjaa enemmän kuin mitään krääsää. Tyttäremme oli silloin 3v ja sai muutenkin ihan tarpeeksi tavaraa, ei meinannut jaksaa avata kaikkia paketteja, kun niitä oli noin 10.
Otsikossa on pilkku varsin erikoisessa kohdassa.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 01:01"]
Otsikossa on pilkku varsin erikoisessa kohdassa.
[/quote]
Sopii ihan hyvin yhteen noiden viiden huutomerkin kanssa.
Ihana lahja. Lämmittää oikeasti mieltä.
Yrittäkääpä laittaa tää nyt perspektiiviin: lapsesi saa luultavasti useita leluja, uutuuttaan kiiltäviä, joilla leikitään hetki ja jotka sitten päätyvät lelukopan pohjimmaiseksi. Joka tapauksessa aikanaan lelut ainakin jäävät. Tämä kummitädin oletettu lahja tuskin olisi ollut lapsen ensimmäinen tai ainoa lelu, vaan lisää kamaa edellisen perään.
Mutta sen sijaan annettiin toiselle lapselle ruokaa. Taattiin elämän jatkuminen. Mahdollistettiin, että tämäkin lapsi, joka on samanarvoinen kuin sinunkin kultamussukkasi, pääsee näkemään aikuisuuden. Voiko hienompaa lahjaa antaa? Voit kertoa lapsellesi, että sen ansiosta, että hän oli iso ja reipas tyttö, toinen lapsi, ehkäpä nuori tyttö niinkuin hänkin, tuli hyvin hyvin onnellliseksi.
Aika hienoa minusta.
Siis miten törkeää, kuin se kehtaa auttaa oikeasti apua tarvitsevia ja sitä arvostavia eikä ostakaan Mico-Jennicalle jotain kallista ja tarpeetonta muovikrääsää, jota lapsi tuskin yltäkylläisyydessään eläessään edes kaipaa tai ehkä heittää nurkkaan kerran käytön jälkeen. Siis Kummi vaihtoon! JSSAP!
Aloittaja osoittaa oman sivistymättömyytensä ja noloutensa.
Herää junttimaailmastasi, aineettomat lahjat ja lahjoitukset lapsen nimissä ovat tätä päivää.
Ja monesta vetoa, että hymähtelit vain tälle ihmiselle, kun hän kertoi asian, ja sitten riensit riehumaan selän takana...
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 01:59"]
Ihana lahja. Lämmittää oikeasti mieltä.
Yrittäkääpä laittaa tää nyt perspektiiviin: lapsesi saa luultavasti useita leluja, uutuuttaan kiiltäviä, joilla leikitään hetki ja jotka sitten päätyvät lelukopan pohjimmaiseksi. Joka tapauksessa aikanaan lelut ainakin jäävät. Tämä kummitädin oletettu lahja tuskin olisi ollut lapsen ensimmäinen tai ainoa lelu, vaan lisää kamaa edellisen perään.
Mutta sen sijaan annettiin toiselle lapselle ruokaa. Taattiin elämän jatkuminen. Mahdollistettiin, että tämäkin lapsi, joka on samanarvoinen kuin sinunkin kultamussukkasi, pääsee näkemään aikuisuuden. Voiko hienompaa lahjaa antaa? Voit kertoa lapsellesi, että sen ansiosta, että hän oli iso ja reipas tyttö, toinen lapsi, ehkäpä nuori tyttö niinkuin hänkin, tuli hyvin hyvin onnellliseksi.
Aika hienoa minusta.
[/quote]
Tämä niiiiin paljon!
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 01:59"]Mutta sen sijaan annettiin toiselle lapselle ruokaa. Taattiin elämän jatkuminen. Mahdollistettiin, että tämäkin lapsi, joka on samanarvoinen kuin sinunkin kultamussukkasi, pääsee näkemään aikuisuuden. Voiko hienompaa lahjaa antaa? Voit kertoa lapsellesi, että sen ansiosta, että hän oli iso ja reipas tyttö, toinen lapsi, ehkäpä nuori tyttö niinkuin hänkin, tuli hyvin hyvin onnellliseksi.
Aika hienoa minusta.
[/quote]
Voi jessus. Voi sitä rahaa lahjoittaa, ja sitten vaikka kertoa lapselle, että äiti lahjoitti tänään rahaa köyhille, mutta ei siitä tarvitse sen lapsen LAHJAA tehdä! Ei se ole sen lahja! :D Ihan eri juttu, jos lapsi olisi itse saanut rahat ja päättänyt lahjoittaa ne köyhille. Silloin se olisi sen lahja. Mutta kun tuossa vaiheessa se lahja on jo käytetty ennen kuin saaja saa sen.
Itsekkyys taas huipussaan. Eiköhän nykypenskat saa ihan tarpeeksi lahjoja muutenkin ilman, että yhden kummitädin paketin puuttuminen haittaisi 3-vuotiasta millään tavalla. Toivottavasti pidät lapsen lähellä mölyt mahassasi, ettei hänestäkin tulisi yhtä idioottia materialistia kuin äidistään.