Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa koskaan joululahjaa mieheltä

Vierailija
22.12.2014 |

Naurettavan lapsellinen harmituksen aihe, mutta on se silti kurjaa. Olen vihjaillut parina vuotena tarvitsevani sitä tai tuota, jotain ihan pieniä asioita, mutta ei ole ymmärtänyt vinkkiä. Olen myös kysynyt joinain vuosina suoraan, että saanko tänä vuonna lahjan, mies on luvannut mutta mitään ei ole tullut. Synttärilahjoissa vähän sama vika.

Itse ostan joka vuosi kivan ja mieleisen lahjan, koska pidän siitä että voin hyvällä tekosyyllä ilahduttaa miestäni. Joka joulu elättelen toiveita että ehkä nyt saan jotain, mutta ei koskaan. Miehen on vaikea ostaa muitakin lahjoja, jättää ne aina viime tippaan. Luulen että suurin ongelma on tämä. en halua vaatimallakaan vaatia lahjaa, silloin siitä menee idea. Ärsyttää vaan ettei mies tajua kuinka paljon siitä ilahtuisin. Tänäkään jouluna tuskin mitään saan.

Muilla vastaavaa?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en yleensä saa, joskus olen ollut todella painostava ja varannut kaupasta itselleni jotain ihanaa ja lähettänyt miehen sinne ostamaan sen kun mies valitti että ei ikinä tiedä mitä ostaa. :D Tänä vuonna en jaksa. Mies on kuitenkin tänä vuonna muistanut että sanoin jotain haluavani pari kuukautta sitten ja on nyt joulun partaalla katsonut niitä ulkomailta netistä ja sanonut että valitse sellainen tilaa se itsellesi lahjaksi ja se tulee kun tulee.

Vierailija
22/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 19:45"]

Ei minunkaan vaimo välttämättä saa joka joulu lahjaa, vain silloin kun huomaan hänen tarvitsevan jotain oikeasti. Esim nyt tulee saamaan kunnon tyynyn koska nykyinen on niin lintassa ja aiheuttaa niskasärkyä. Samoin saa matkaradion töihin ja kunnon vaelluskengät & merinovillaisen kerraston.

Viime jouluna ei saanut mitään, eikä sitäkään edellisenä. Lahja "toimii" paremmin kun se tulee oikeasti yllärinä ja todelliseen tarpeeseen.

[/quote]

onneksi et ole minun mieheni! Matkaradio ja tyyny.... Voi apua... Sun vaimo kyllä pettyy :( Oma mieheni on ollut yllättävän hyvä ostamaan lahjoja. Olen saanut mm kaulakorun, korvakorut, hajuvettä, merkkiyöasun ym lahjaksi. Ja joka joulu ollaan ostettu toisillemme lahjat. Itse en naisena halua saada mitään tarpeeseen, vaan nimenomaan jotain ekstraa tai luksusta, mitä en muuten välttämättä hankkisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä samaa. Tosin lahjoja saan kun vähiten odotan. Aina ei voi voittaa.

Vierailija
24/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä miehiä, meillä on pitkä liitto, ja joka vuosi mieheni kysyy lahjatoivetta, kerron muutamia lahjoja, mitä haluaisin ja saan ne, miksei voi ilahduttaa toista ja ottaa huomioon. Samoin itse annan hänelle monta pakettia, kahden ollaan. Hajuvesien ystävä, miehelle voi laittaa muistilapun, että tämä tuoksu ja mieskin voi mennä Sokokselle, Emotioniin tai Stokkalle, ja tulee oikea tuote, mielestäni Emotionissa on paljon miehiä ostoksilla joulun alla. Koruista voi sanoa tarkan kuvauksen, Kalevakoru Lumimarja, ranneketju. Kumma mies, ellei huomioi rakasta, jos on taloudellisesti mahdollista.

Vierailija
25/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon Kalevakoru, oikeasti Kalevala

Vierailija
26/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään mies osta lahjoja sen enempää mulle kuin lapsillemmekana. Mä hommaan meidän perheen lahjat, koska tiedän mitä kukin tahtoo ja tarvitsee. En haluaisi, että mies ostaisi mulle jotain mikä menee pieleen ja olisi näin tuhlannut meidän yhteisiä rahoja ihan taivaan tuuliin.

Vierailija
27/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:27"]

Ei meilläkään mies osta lahjoja sen enempää mulle kuin lapsillemmekana. Mä hommaan meidän perheen lahjat, koska tiedän mitä kukin tahtoo ja tarvitsee. En haluaisi, että mies ostaisi mulle jotain mikä menee pieleen ja olisi näin tuhlannut meidän yhteisiä rahoja ihan taivaan tuuliin.

[/quote]

Niitä omia toiveita ei siis voi sanoa miehelle, miksei?

Vierailija
28/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että miehesi tajuaa siitä, että itse jätät lahjan antamatta. Onko teillä jotain yhteistä ystävää/sukulaista, jolle voisit kertoa onglemasta ja joka sitten kädestäpitäen veisi miehesi lahjaostoksille? 

Vierailija
29/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:31"]

En usko, että miehesi tajuaa siitä, että itse jätät lahjan antamatta. Onko teillä jotain yhteistä ystävää/sukulaista, jolle voisit kertoa onglemasta ja joka sitten kädestäpitäen veisi miehesi lahjaostoksille? 

[/quote]

Eikö normaali, terve mies osaa mennä vaikka Sokokselle ja ostaa lahjaa. Ei ole ylivoimaista.

Vierailija
30/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap et ole ainoa. Sama toistuu äitienpäivänä ja syntymäpäivänä. Ei tuo nyt niin kovin mieltäylentävää ole. Olen alkanut ostamaan itse itselleni lahjoja, mutta eihän se sama ole.

Vierailija
31/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, miehet eivät osaa tehdä monia normaaleja asioita. Esimerkiksi hän ei ehkä tidä, mitä ostaisi, joten jostain kumman syystä kuvittelee, että on parasta olla ostamatta mitään. Kannattaa vääntää rautalangasta.

Vierailija
32/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ei koskaan löydä sinne kauppaan ennen joulua ostamaan sitä lahjaa, yleensä kyllä keksii mitä aikoo ostaa ja sitten on niin innoissaan ettei meinaa pysyä pöksyissänsä. Viime joulun lahjan sain nyt lokakuussa..

Vierailija
33/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kun luen tätä palstaa, tulee tunne, että oma parisuhteeni on jotenkin erikoinen, koska me kommunikoimme.

Vierailija
34/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämäkin ketju hyvä esimerkki nuorille miehille pysyä erossa vakituisista parisuhteista. Meinaan kyseessä on osa "pakkolahjonta". Auta armias jos unohdat joulut, synttärit, hääpäivät jne. Ja vaikka muistaisitkin niin kuitenkin lahja on väärää laatua.

Vierailija
35/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei itse lahjojen saamisesta perusta, niin ei välttämättä hoksaa että jotakuta muura asia voi kiinnostaa enemmän.

Vierailija
36/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 19:45"]

Ei minunkaan vaimo välttämättä saa joka joulu lahjaa, vain silloin kun huomaan hänen tarvitsevan jotain oikeasti. Esim nyt tulee saamaan kunnon tyynyn koska nykyinen on niin lintassa ja aiheuttaa niskasärkyä. Samoin saa matkaradion töihin ja kunnon vaelluskengät & merinovillaisen kerraston.

Viime jouluna ei saanut mitään, eikä sitäkään edellisenä. Lahja "toimii" paremmin kun se tulee oikeasti yllärinä ja todelliseen tarpeeseen.

[/quote]

onneksi et ole minun mieheni! Matkaradio ja tyyny.... Voi apua... Sun vaimo kyllä pettyy :( Oma mieheni on ollut yllättävän hyvä ostamaan lahjoja. Olen saanut mm kaulakorun, korvakorut, hajuvettä, merkkiyöasun ym lahjaksi. Ja joka joulu ollaan ostettu toisillemme lahjat. Itse en naisena halua saada mitään tarpeeseen, vaan nimenomaan jotain ekstraa tai luksusta, mitä en muuten välttämättä hankkisi. 

[/quote]

Minä taas ihastelin, että tuossapa olisi lahjat juuri minun makuuni. Tykkään enemmän tarpeellisesta kuin luksuksesta. Niistä hyvistä tarpeellisista on iloa arjen luksuksena joka tapauksessa. Tärkeintä lienee se, että osaa tulkita vastaanottajaa. Minäkin osaan antaa muille sitä ekstraa, vaikka itse toivonkin ihan arkisia juttuja.

Vierailija
37/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole tosiaankaan hyvä ostamaan lahjoja, ja on jo lapsena kotoaan oppinut, ettei äiti saanut koskaan mitään. Mun mies on kyllä aina ostanut jotain, mutta ei se osaa ostaa mitään kivaa yllätystä. Alkuvuosina olinkin aina vähän pettynyt, kun sain hiukan epämääräisiä lahjoja, mutta nykyään hän on skarpannut ja kuuntelee vihjeitä tarkemmin. Mutta nykyään kyllä sanon suoraan, jos jotain toivon ja sen myös saan. Lisäksi ostan usein itse itselleni lahjoja ja paketoinkin ne :) Olemme kaikki tyytyväisiä, kun saan mitä haluan ja mies ei tuhlaa yhteisiä rahoja lahjoihin, jotka menee melkein aina vähän pieleen. Tänä vuonnakin sanoin miehelle, ettei osta mulle mitään, mutta epäilen, että on ostanut yhden sisustustavaran, jota olen kauan himoinnut, mutten ole raaskinut itse ostaa.

Vierailija
39/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:31"]

[/quote]

Eikö normaali, terve mies osaa mennä vaikka Sokokselle ja ostaa lahjaa. Ei ole ylivoimaista.

[/quote]

Olen erimieltä!

T: 11cm mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi