En saa koskaan joululahjaa mieheltä
Naurettavan lapsellinen harmituksen aihe, mutta on se silti kurjaa. Olen vihjaillut parina vuotena tarvitsevani sitä tai tuota, jotain ihan pieniä asioita, mutta ei ole ymmärtänyt vinkkiä. Olen myös kysynyt joinain vuosina suoraan, että saanko tänä vuonna lahjan, mies on luvannut mutta mitään ei ole tullut. Synttärilahjoissa vähän sama vika.
Itse ostan joka vuosi kivan ja mieleisen lahjan, koska pidän siitä että voin hyvällä tekosyyllä ilahduttaa miestäni. Joka joulu elättelen toiveita että ehkä nyt saan jotain, mutta ei koskaan. Miehen on vaikea ostaa muitakin lahjoja, jättää ne aina viime tippaan. Luulen että suurin ongelma on tämä. en halua vaatimallakaan vaatia lahjaa, silloin siitä menee idea. Ärsyttää vaan ettei mies tajua kuinka paljon siitä ilahtuisin. Tänäkään jouluna tuskin mitään saan.
Muilla vastaavaa?
Kommentit (56)
Kyllä se oikeassa parisuhteessa menee niin että mies antaa lahjan ja saa palkkioksi sitten pimperoa yhden kerran. Näin ainakin meillä
Huh huh... Kyllä on av-mammoilta itsetunto hukassa kun katsotte noin välinpitämättömiä miehiä. Ja vielä teette lapsia tuollaisten törppöjen kanssa, ei käy järkeen. Mun mies ei osaa ostaa yllätyslahjoja, kuitenkin ostaa lahjoja, kunhan tietää mitä haluan. Itsekin kyselen yleensä mieheltä lahjatoiveita.
Tänä jouluna jäi lahjat hankkimatta molemmilta kun on ollut muuta stressiä, ollaan kuitenkin puhuttu lahjaideoista ja varmaan hankitaan toisillemme jotain kivaa joulun jälkeen, nyt voidaan keskittyä joulutunnelman tekemiseen :)
Mitä ideaa on täsmälahjoissa? Jos tietää, että saa hajuvettä merkkiä x. Kiitos ei, ostan itse mitä tarvitsen ja en halua sellaista mitä en tarvitse. En siis halua lahjoja enkä varsinkaan mitään estrakoruja tms turhaa. Ihan tarpeeksi on jo. Ennemmin ilahtuisin niistä vaelluskengistä, tosin nekin ostaisin mieluummin itse. Meitä on moneen lähtöön, harmi ettei parit mene aina kohdalleen.
Ostin muutamia lahjoja exälle, mutta ne kommentit jälkeenpäin; Tätä olis saanu vihreenä tai sinisenä. Tää on just se mitä mä toivoin.... mutta olisin halunnu et käytät vähän mielikuvitusta ja antanut jonkun toisen asian tai tehnyt itse. Mä kyl ajattelin ostaa tän itse heti kun kaupat aukee jne. Eli mikään ei oo hyvä. Vanhemmiten tajusin et noi on vaan huonosta itsetunnosta kärsivän kommentteja ei uskalleta olla iloisia ja oikeesti avoimia toisen lähellä. Mut miehelle toi on myrkkyä... pallien poistamista. Ei sitte osteta mitään kun ei haluta tuntea sitä mitättömyyttä taas. Selkeät ohjeet vaan jätkälle rohkeesti. Kun se tietää mitä oikeesti haluut ja sanot sen SELKEÄSTI niin se tuo vaikka kuun taivaalta.
Osta lahja laita pakettiin itsellesi ja sano et se on mieheltäsi. Parasta jis voit hankkia lahjan laskulla jonka anna miehelle.
sta itse itsellesi lahja, jospa mies sitten ymmärtäisi.
Jos ei tiedä mitä ostaa, parempi jättää ostamatta.
Ex-mies osti aina itselleen lahjan tai joskus ueammankin. Sitä oli joskus surkuhupiasaa katsoa kun aina piti paketoida kaikki ja sitten itse availla. Muille ei koskaan ostanut mitään. Jos ostin hänelle lahjan niin sitä piti haukkua kaikilta kanteilta kuukausi tolkulla ja näyttää vieraillekin ja kertoa miten on ollut typerä lahja.
Ihan oikein sulle kun olet av-palstailija, te ette ansaitse mitään muuta kuin rapaa silmille.
Jaan apn kokemuksen täysin! Meillä ei myöskään mies ostele lahjoja, ei koskaan. Joskus on rahapula, joskus ei ole ehtinyt (eli muistanut) jos joskus jotain saanut on ollut koko perheelle yleishyödyllistä yms. Romantikkoa ei tekemällä saa. Sen huomasin jo ensimmäisen vuoden aikana. Exää muistan vielä 12 vuoden takaa, joka muisti aina, joskus jopa kauppareissulla, mutta muut ongelmat olikin sitten jo isompia. Yritän näin jouluna muistaa, että miehen lahja on olla läsnä perheen ja lasten kanssa, auttelee2356 missä voi ja pitää muuten meistä huolta. Tälle iltaa kaikki muut saa lahjoja, mutta minä en. Pieni pala saattaa tuntua kurkussa, mutta olen onnellinen, että perheemme on koossa.
en antaisi tuollaisen tavan jatkua enää hetkeäkään. Syynähän voi olla että hänen lapsuusperheessään ei ole osattu toimia oikein, voi olla alkoholistiperhe. Oman sisarukseni aikuiset lapset ovat samanlaisisa, eivät osaa ostaa lahjoja tai edes kortteja. Sinun on nt kasvatettava hänet uudelleen. Ei enää lahjaa hänelle ennen kuin hän huomioi myös sinut. Ehkä kuitenkin tekisin niin että sovitte yhdessä ennen joulua että mitä kumpikin toivoo joululahjaksi, ja SINÄ osaavampana ostat ne lahjat molemmille yhteisillä rahoillanne, tai otat häneltä veloituksen kuittia vastaan omasta lahjastasi. Jos kieltäytyy, harkitsisin avioliittoneuvontaa, ja järeämmät keinot.
2