Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin sinun mielestäsi koti on siivottu? Siis mitä perussiivous mielestäsi sisältää?

Vierailija
20.10.2021 |

Meillä on mieheni kanssa ihan eri käsitys tästä asiasta. Minun mielestäni perussiivoukseen kuuluu: tavarat paikoilleen, jos niitä on jäänyt lojumaan, pahvit ja paperit keräykseen, pölyjen pyyhintä, lattioiden imurointi ja pesu joko höyrypesimellä tai nihkeäpyyhintänä. Lisäksi minusta perussiivoukseen kuuluu vessassa kalusteiden pesu, myös pöntön pesu ja lavuaarit kunnolla puhtaaksi, lattian pesu sekä puhtaat käsipyyhkeet. Itse pyyhin myös ovenkahvat ja valokatkaisimet desinfioivalla aineella. Kylpyhuonetta meillä ei siivota samalla siivouskerralla, mutta jos minä siivoan, siihen sisältyy kaakeleiden pesu kunnon pesuaineella ja tarvittaessa harjallakin hangaten, likakaivon puhdistus niin että kansi otetaan irti ja lisäksi saunan lasiovi pitää puhdistaa. Minusta kylppärin pesu ei ole pelkkä vedellä huuhtaisu.

Mitä sinun perussiivoukseesi kuuluu?

Kommentit (227)

Vierailija
81/227 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa siivouksessa miellän perussiivoukseksi tavaroiden järjestelyn jos jotain on pois paikaltaan, imuroinnin, lattioiden ja pölyjen pyyhkimisen ja vessoissa lavuaarin ja pöntön pesun. 

Sama miinus lattioiden ja pölyjen pyyhkiminen, joita ei tehdä meillä edes kerran kuussa. Tuo perussiivous parin viikon välein, jolloin myös vaihdetaan lakanat. Pyyhkeet ja tyynyliinat vaihdetaan viikoittain. Tavarat on aina paikallaan ja keittiö siisti, minkä takia meillä yleensä muiden mielestä on aina siistiä - vaikkakaan ei siivottua.

Vierailija
82/227 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa siivouksessa miellän perussiivoukseksi tavaroiden järjestelyn jos jotain on pois paikaltaan, imuroinnin, lattioiden ja pölyjen pyyhkimisen ja vessoissa lavuaarin ja pöntön pesun. 

Sama miinus lattioiden ja pölyjen pyyhkiminen, joita ei tehdä meillä edes kerran kuussa. Tuo perussiivous parin viikon välein, jolloin myös vaihdetaan lakanat. Pyyhkeet ja tyynyliinat vaihdetaan viikoittain. Tavarat on aina paikallaan ja keittiö siisti, minkä takia meillä yleensä muiden mielestä on aina siistiä - vaikkakaan ei siivottua.

Meillä ei asu enää lapsia eikä eläimiä, mikä selittänee edellisen siivoustason riittävyyden parhaiten. t.ylläolevan kirjoittanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/227 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa pyyhin pölyt, imuroin matot, pyyhin nihkeällä lattiat, vaihdan petivaatteet ja käsipyyhkeet, sitten kylpyhuoneen kaakelit ja lasiseinä pestaan samoin lavuaari ja wc-istuin. Asun yksin. Kesäisin imuroin parvekkeen matot myös.

Vierailija
84/227 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä siivoa koko kotia kerralla. 2 kerrosta ja liki 140 neliötä. Normi siivoukseen kuuluu wc pesu, imurointi ja pölyjen pyyhintä. Näitäkin jaan eri päiville. Esim. tänään pesen vessat, huomenna imuroin alakerran ja kolmantena päivänä imuroin yläkerran.

Perusteellisempaan siivoukseen minulla kuuluu kattolamppujen imurointi pölyistä, huoneiden ovien pyyhintä kauttaaltaan, seinälistojen pyyhintä, sohvien imurointi, matot rullalle ja lattian pesu.

Lattiakaivot pesen silloin, kun vaihdan keittiön tiskiharjan uuteen ja se vanha kaivoihin ennen roskiin menoa.

Keittiön kaapit siivosin ehkä kk sitten. Eteisen vaatekaapin järjestelin vasta.

Minä olen myös fiiliksellä siivoaja, enkä kestäisi mitään kerran viikossa urakalla siivousta. Oikeastaan kun pääsin siitä siivouspäivä-ajattelusta eroon niin elämästä tuli paljon helpompaa. Imuroin 1-2 kertaa viikossa tarpeen mukaan, makuuhuoneet ja olohuoneen harvemmin ja eteinen+keittiö useammin. Myös lattiaa pesen useammin keittiöstä ja eteisestä, makuuhuoneista harvemmin. Joskus on fiilis että huvittaa siivota enemmän, joskus menen siitä mistä aita on matalin. Ihan siistiä täällä pääasiassa on.

Fiilissiivous on kyllä tosi jees! Lapsuudenkodissa oli aina lauantaisin the siivouspäivä, oli hirvein päivä viikossa.

Vierailija
85/227 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivous on typerimpiä asioita mistä stressata/riidellä.

Olettaen että ihminen on normaali (ei mikään saastan keskellä mielellään lojuva porsas) asunto pysyy suht ruodussa aina (huom: ei super siistinä/aina tiptop).

Minulle "perussiivous" (aikuistaloudessa) on se, että robotti-imuri kiertää asunnon läpi n. kerran/vko, ja parketit pyyhitään nihkeällä

Pönttö pestään ainakin kerran/vko, käsienpesuallas samoin. Muutoin kylppäristä suihkulla huuhdotaan pahimmat liat/pölyt satunnaisesti, ja 1-2 kertaa vuosi "tehopesu".

Pölyjä tasoilta pyyitään kun jaksetaan, muutaman kerran/vuosi.

Ikkunat pesen sisältä kerran vuosi, ja 2-vuoden välein sisä- ja ulkolasit myös.

Roskat viedään lähes joka päivä, pahvit, lehdet, ymv. silloin kun kasaa ei enää jaksa katsella.

Tavaroita on usein sikin sokin, mutta aina jonkilainen järjestys yllä kuitenkin.

Liinavaatteet vaihdetaan 10päivän välein, pyyhkeet useammin. Kerran kuussa pestään sohvan torkkupeitot ja vastaavat.

Teillä on ehkä erikoinen käsitys siisteydestä. Pölyt pyyhitte muutaman kerran vuodessa. Meillä pyyhitään joka viikko ja silti sitä kertyy pinnoille. Ja jos nihkeällä pyyhkäisee 3 kertaa vuodessa lattiat, nehän pinttyy pilalle. Ihmiset turhaan välttää lattioiden puhdistamista. Tein opiskeluaikaan 3 vuotta osa-aikatyötä isossa siivousfirmassa. Sieltä jäi hyviä vinkkejä hyppysiin.

Itse kiitän talouskoulua monesta siivous-, pyykinpesu- ja ruuanlaittoniksistä!

Itse kiitän vanhempiani etenkin äitiäni  siisteys on sivistyksen mittari sanottin meilllä ja jokikinen siskoistani ja veljistäni on siisti..

Vierailija
86/227 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perussiivoukseen kuuluu tavaroiden järjestäminen paikoilleen, pölyjen pyyhintä, imurointi, lavuaarien pesu, vessan sekä kylpyhuoneen pesu.

Yleensä noin kolmen kuukauden välein teen vähän perusteellisemman siivouksen, johon yllälueteltujen lisäksi mm. siivoan jääkaapin

Vierailija
87/227 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä perussiivoukseen kuuluu tavaroiden järjestäminen paikoilleen, pölyjen pyyhintä, imurointi, lavuaarien pesu, vessan sekä kylpyhuoneen pesu.

Yleensä noin kolmen kuukauden välein teen vähän perusteellisemman siivouksen, johon yllälueteltujen lisäksi mm. siivoan jääkaapin

Mulla taas jääkaapin pyyhintä ajottuu niin, että kun se on melko tyhjä, ennen seuraavaa kauppareissua, pyyhkäsen hyllyt jos niissä häiritsevää likaa näkyy.

Vierailija
88/227 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkin suurimmat roskat nurkkiin tai sängyn alle. Done!

Vierailija
89/227 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kuulla miten vähän toiset ihmiset siivoaa. Itse olen ns siivousmartta koska minulle on tärkeää että koti on kaunis ja puhdas. Toki ymmärrän että suurelle osalle ihmisestä se ei ole tärkeää. Haluaisin tuoda kuitenkin tähän keskusteluun asian mistä ei ole puhuttu yhtään. Lapsiperheiden kodit ja lasten ajatukset siitä. Tytöllä on kolme sellaista kaveria joiden luo ei voi mennä yöksi koska siellä on siivotonta. En tiedä kun en ole nähnyt mutta nämä tytöt on meillä sanoneet ettei äiti anna kenenkään tulla kun on niin sotkuista ja likaista.

Eikö tuo ole jo aika paljon elämää rajoittavaa? Ei anneta lasten tavata kavereita kotona. Saako muut vieraat sitten tulla, en tiedä.

Pojalla on kans kavereita joilla on kuulemma hurjan näköiset kodit, siellä saa kuitenkin käydä. Ei lapset välitä siitä siivosta, ikinä lapset sanoneet niistä kodeista mitään.

Itse en niinkään tykkää siivoamisesta mutta nautin puhtaudesta ja järjestyksestä. Minulle on hermolepoa siivottu koti, tuoreet kukat pöydällä ja kynttilänvalo. Lapset on opetettu siistiksi ja pitämään paikkansa siistinä. Meillä on iso koti (reippaasti yli 200 neliötä) ja lapset hoitaa itsenäisesti yläkerran. Viikottaiseen ylläpitosivoukseen menee aikaa noin 2 tuntia, riippuu tekeekö extraa. Päivittäin paikat pidetään kunnossa, keittiö siivotaan, lakaistaan isommat roskat, pyyhitään pöydät, vessa siivotaan tarvittaessa jne. Teen mieluummin vähän usein kuin paljon kerralla. Koti on avara ja sisustettu siten että on helppo ja nopea siivota. En voi sietää tavararöykkiöitä, tavaroita väärässä paikassa ja liikaa tavaraa. Meillä on tyhjiä hyllyjä ja kaappeja, tavaraa on hyvin kohtuullinen määrä ja mitään turhaa ei säilötä.

Meillä lapsi on vastuussa oman huoneensa siivoamisesta. Toki välillä sitten sanon, että nyt mennään yhdessä siivoamaan se sinun huone, jos pitkään aikaan ei ole siivottu.

Mutta on sääntönä, että jos haluaa kavereita yökylään, niin huone pitää siivota ensin. Hän tätä vastaan aiemmin kiukutteli, mutta kerran oli joutunut yöllä lähtemään yhdeltä kaverilta kotiin, kun huoneessa oli niin sotkuista ettei siellä voinut nukkua. Sen jälkeen on tajunnut, kun tulee kavereita, niin siistii vähän ja yökyläily varten aina siivoaa koko huoneen kiltisti. Toivottavasti teininä löytää seurustelukumppanin ja ovat meillä yötä, niin olisi siistiä koko ajan :D

Vierailija
90/227 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän jotkut kirjoittajat pyyhkii tahroja, joita ei näy :D! Miksi?

Vierailija
91/227 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on koti siivottu.

Imuroin lattiat, sohvan ja tvn pölyt. Pesin vessan eli lavuaari, pytty ja lattia.

Tiskattu on ja pedattu.

Ah viikonloppu voi alkaa!

Ns joulusiivon teen marraskuussa viimeistään eli lattian pesu ja tarkempi pölyjen poisto. Ulkoilutan matot. Siinäpä se. Tää aikuiselämä ilman pieniä lapsia on vaan eri helppoa. Ei ole myöskään kotieläimiä. Nykymateriaalit on helppo pitää puhtaana.

Vierailija
92/227 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kuulla miten vähän toiset ihmiset siivoaa. Itse olen ns siivousmartta koska minulle on tärkeää että koti on kaunis ja puhdas. Toki ymmärrän että suurelle osalle ihmisestä se ei ole tärkeää. Haluaisin tuoda kuitenkin tähän keskusteluun asian mistä ei ole puhuttu yhtään. Lapsiperheiden kodit ja lasten ajatukset siitä. Tytöllä on kolme sellaista kaveria joiden luo ei voi mennä yöksi koska siellä on siivotonta. En tiedä kun en ole nähnyt mutta nämä tytöt on meillä sanoneet ettei äiti anna kenenkään tulla kun on niin sotkuista ja likaista.

Eikö tuo ole jo aika paljon elämää rajoittavaa? Ei anneta lasten tavata kavereita kotona. Saako muut vieraat sitten tulla, en tiedä.

Pojalla on kans kavereita joilla on kuulemma hurjan näköiset kodit, siellä saa kuitenkin käydä. Ei lapset välitä siitä siivosta, ikinä lapset sanoneet niistä kodeista mitään.

Itse en niinkään tykkää siivoamisesta mutta nautin puhtaudesta ja järjestyksestä. Minulle on hermolepoa siivottu koti, tuoreet kukat pöydällä ja kynttilänvalo. Lapset on opetettu siistiksi ja pitämään paikkansa siistinä. Meillä on iso koti (reippaasti yli 200 neliötä) ja lapset hoitaa itsenäisesti yläkerran. Viikottaiseen ylläpitosivoukseen menee aikaa noin 2 tuntia, riippuu tekeekö extraa. Päivittäin paikat pidetään kunnossa, keittiö siivotaan, lakaistaan isommat roskat, pyyhitään pöydät, vessa siivotaan tarvittaessa jne. Teen mieluummin vähän usein kuin paljon kerralla. Koti on avara ja sisustettu siten että on helppo ja nopea siivota. En voi sietää tavararöykkiöitä, tavaroita väärässä paikassa ja liikaa tavaraa. Meillä on tyhjiä hyllyjä ja kaappeja, tavaraa on hyvin kohtuullinen määrä ja mitään turhaa ei säilötä.

Olen miettinyt, paljonkohan on olemassa niin sotkuisia koteja, ettei niissä käy vieraita ikinä. Aiheestahan on ulkomaalaisia TV-ohjelmia, mutta miksei noita olisi paljon Suomessakin. Luulen, että syynä on yksinkertaisesti räjähdysmäisesti lisääntynyt tavaramäärä. Meilläkin sotkuisuuden ydinongelma ovat nimenomaan tavarat, vaikka tosi kaukana ollaan vielä siitä, että olisi vain kapeat kulkureitit läpi tavarakasojen. Myönnän kokeneeni pientä halpamaista iloa, kun naapurissa on tosi hienon ja modernin näköinen talo, ja piha on ihan viimeisen päälle laitettu. Lapseni kävi siellä joskus perheen lapsen luona ja sanoi, että siellä on ihan kauheat tavaramäärät pitkin poikin. Eli ei se raha ja pettämätön sisustusmaku ym. auta, jos ei saa aikaiseksi tehdä sitä tylsää, jatkuvaa pientä järjestelyä.

Siivoan lattiat kaksi kertaa viikossa. Kerran viikossa puistelen muutaman maton, imuroin, moppaan märkämopilla, pesen vessat, pyyhin pölyt keskeisiltä paikoilta. Vuodevaatteet vaihdan kerran viikossa tai joka toinen viikko (kesällä siis useammin). Toisen kerran viikossa puistelen taas ne muutaman maton ja menen sellaisella nihkeämopilla asunnon keskeisimmät tilat läpi, pesen vessan ja pyyhin pölyjä. Ei noihin kovin kauan mene. Helpotti, kun vähensin mattojen määrää radikaalisti.

Siivousongelmaisille suosittelen kirjaa "Sink reflections", Adlibriksestä olen omani tilannut. Siinä on oikeasti se lähtökohta, että jos lähtötilanne on hirvittävä kaaos (siis se kapea kulkureitti) niin ei hätää, apu tulee :) Kirjassa on yllättävän hyvää psykologiaa ja sen pohjalta luodaan toimivia rutiineja. Tässä sitä harjoittelen pikku hiljaa. Ihanan armollinen näkökulma, ei mikään piiskurimainen, ja luulen, että se on ajan kanssa paljon tehokkaampi. Kirjoittajalla on myös nettisivut, jotka ovat minusta kyllä tosi sekavat. Hän on siis Fly Lady, josta on täälläkin aiemmin ollut keskustelua, ja googlettamalla varmaan löytyy.

Vierailija
93/227 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun lapset oli pieniä, siivosin joka viikko: matot kaikki pihalle (2-kerroksinen omakotitalo 5 h+ keittiö, kaksi kylppäriä, sauna ja aulatilat molemmissa kerroksissa).

Mukulat roikkui jaloissa ja olin ihan hermona AINA pinna tiukalla. En ymmärrä mikä siihen ajoi, että piti joka viikko lattiat pestä. Lisäksi piti leipoa, säilöä ja laittaa ruokaa. Meni ihan pilalle lasten lapsuus.

Nyt sitten osaan kyllä hellätä mutta ei täällä kukaan sotkekaan kun yksin asuu. Siivoan kun näyttää siltä, en laske koska olen viimeksi kylppärin siivonnut. Kun menen suihkuun, siivoan sen siinä samalla jos siltä näyttää jne. Tavarat on aina paikoillaan kyllä.

Vierailija
94/227 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussiisteys pysyy yllä loistavasti kun korjaa jälkensä saman tie. Meillä sen tekee jokainen kaksijalkainen.

Viikkosiivous lauantaisin, sis. mattojen puistelun. Lattiat mopaten ja pesten, pölyt huitsin nevadaan, tasot puhtaiksi. Pyykkikone laulamaan.

Joka päivä kostea pyyhintä lattioihin ja kylppärin sekä wc puhdistaminen. Keittiön tasot, liesi ym tietty kuuluu heti kun on kokkailtu ja syöty puhdistaa ja tiskit tiskata.

15-30 min per päivä kun touhuaa, niin viikkosiivous helppo kun heinänteko.

En käytä pölyimuria, siksi matot piiskataan ja harjataan ulkona. Sohva ja nojatuolit puhdistetaan lastalla ja nämä siksi kun lemmikkitalous. Tosin työkoirat, mutta kotona kun ollaan rakkaita lemmikkejä ovat ja saavat köllötellä mielensä mukaan. Kalustus ja koko asunto pihoineen on vähän kuin "leivän" pöytään tuojien ehdoilla, mutta viihtyisä ja siisti koti koko perheelle.

Vierailija
95/227 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussiivoukseen kuuluu yleinen suurinpiirtein siisteys. Eli perusimurointi (ei siirretä huonekaluja), nopeat pölyjen pyyhinnät (ei jokaista pikkuista yksityiskohtaa), tavarat suurinpiirtein järjestykseen, vessan pesu (pönttö ja allas suurinpiirtein puhtaaksi), vessan lattia jos näyttää likaiselta.

Lattiat pyyhitään kostealla pari kertaa vuodessa.

Vierailija
96/227 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussiivoukseen kuuluu yleinen suurinpiirtein siisteys. Eli perusimurointi (ei siirretä huonekaluja), nopeat pölyjen pyyhinnät (ei jokaista pikkuista yksityiskohtaa), tavarat suurinpiirtein järjestykseen, vessan pesu (pönttö ja allas suurinpiirtein puhtaaksi), vessan lattia jos näyttää likaiselta.

Lattiat pyyhitään kostealla pari kertaa vuodessa.

Unohdin mainita lakanoiden ja pyyhkeiden vaihdot, toisinaan tosin pyyhkeet unohtuvat.

Vierailija
97/227 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattioiden lakaisu tai imurointi pölystä, tavarat suunnilleen paikoillaan, pölyjen pyyhintä. Vessanpyttyä tulee varmaan eniten ja useimmin pestyä.

Suuremmassa siivouksessa lattioiden pesu, kylppärin otan yleensä ihan erikseen pestäväksi lattiakaivoineen kun siihen menee niin paljon aikaa.

Ikkunoiden pesujen välillä saattaa kulua vuosiakin :P

Vierailija
98/227 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin perus siivous sisältää:

- mattojen imurointi, tamppaus (harjaus)ja tuuletus

- imuroinnin kotona

- lattian pesu (nihkeä moppi)

- jalkalistat imuroidaan ja kostea pyyhintä ja pistorasiat pyyhitään samalla

- pölyjen pyyhintä

- tavaroiden paikalleen laittaminen

- sohvan imurointi ja pesu

- ikkunoiden sälekaihtimet imuroidaan ja ikkunat pestään ulkoa ja sisältä

- kattolamput imuroidaan ja pyyhitään nihkeällä liinalla

- ilmalämpö pumppu imuroidaan ja pyyhitään, suodatin puhdistetaan imuroinnilla

- seinät pyyhitään nihkeällä liinalla

- suihkuhuone pestään ja pyyhintä kostealla liinalla

- wc pesu ja lavuaari myös peilikaappi pestään

- saunan pesu lattiat ja lauteet

- vaatekaappi ja vaatehuone käydään läpi siistitään ja hyllyt pyyhitään ja lattia imuroidaan ja pestään

- keittiön kaapit puhdistetaan ja maustehylly järjestetään ja maustepurkit pyyhitään kostealla liinalla

- uuni ja hellan pesu samoin tiskikone

- jääkaappi sulatus ja pesu samoin tasot ja lokerikko

Tämä kerta viikossa ja perusteellisempi siivous kerran kuukaudessa.

Vierailija
99/227 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas jääkaapin pyyhintä ajottuu niin, että kun se on melko tyhjä, ennen seuraavaa kauppareissua, pyyhkäsen hyllyt jos niissä häiritsevää likaa näkyy.

Aika samoin toimin, vähän kun tyhjenee ja huomaan liat, pyyhin heti pois. Periaatteessa siis heti, kun huomaan lian, pesen pois. En osais jättää jotain ruuan tahroja ja muruja sinne ne jo huomattua.

Vierailija
100/227 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin perus siivous kirjoitti:

- lattian pesu (nihkeä moppi)

- jalkalistat imuroidaan ja kostea pyyhintä ja pistorasiat pyyhitään samalla

- sohvan imurointi ja pesu

- ikkunoiden sälekaihtimet imuroidaan ja ikkunat pestään ulkoa ja sisältä

- kattolamput imuroidaan ja pyyhitään nihkeällä liinalla

- ilmalämpö pumppu imuroidaan ja pyyhitään, suodatin puhdistetaan imuroinnilla

- seinät pyyhitään nihkeällä liinalla

- saunan pesu lattiat ja lauteet

- vaatekaappi ja vaatehuone käydään läpi siistitään ja hyllyt pyyhitään ja lattia imuroidaan ja pestään

- keittiön kaapit puhdistetaan ja maustehylly järjestetään ja maustepurkit pyyhitään kostealla liinalla

- uuni ja hellan pesu samoin tiskikone

- jääkaappi sulatus ja pesu samoin tasot ja lokerikko

Kodin perus siivous kirjoitti:

Tämä kerta viikossa ja perusteellisempi siivous kerran kuukaudessa.

:D Mitä siihen perusteellisempaan siivoukseen jää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi