Ehdottakaa saman kokoluokan koirarotuja kuin Jackrusselin terrieri.
Olen ihastunut russelien ulkonäköön, mutta luonne taitaa olla mulle liian haastava.. Mitä muita samankokoisia rotuja on, mutta ei noin aktiivisia eikä itsepäisiä? Ei mitään puudelia kuitenkaan..
Kommentit (55)
Lancashire on sairas rotu, en voi suositella. Todella kapea geenipohja.
Ehdotan whippet tai islanninlammaskoira. Ehkä shiba.
Cockerspanieli, jos haluat helpon koiran. On todella miellyttämishaluinen ja super kiltti. Meillä nyt vehnäterrieri ja on ihan mahdottoman kovapäinen, kuten terrierit aina!
Kääpiösnautseri!! Itselläni 10v kokemusta näistä ja voin kyllä sanoa että sopii (lähes) kenelle tahansa :) toki terrierit ja terrierimäiset koirat (käppänä ei ole terrieri ulkonäöstään huolimatta) ovat taipuvaisia haukkumiseen, mutta rodusta riippumatta lääke siihen on koulutus. Kääpiösnautseri on terrierimäisen "topakka" ja ryhdikäs koira, mutta huomattavasti esim. russelia helpompi. Kaikin puolin. Lapsiperhe, eläkeläinen, urheilijaperhe- kääpiösnautserista on moneksi! Suosittelen lämpimästi <3
Cavalier king charles spanieli tai kleinspitz
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 21:05"]
Tanskalais-ruotsalainen pihakoira. Löytyy samaa energisyyttä ja ulkonäköä kuin russelissa, mutta luonteen puolesta hieman pehmeämmässä paketissa. Luonne-eroja löytyy, mutta useimmat ihmisystävällisiä, aktiivisia, vilkkaita, leikkisiä... Oikea koira kompaktissa paketissa.
[/quote]
meillä on tämän rotuinen. Aivan huippu koira!!! Suosittelen. Itsekin tykkäsin russelin ulkonäöstä, mutta luonne oli kysymysmerkki.
Pieni portugalinpodengo. Löytyy karkea- ja sileäkarvaisena. Mahtava rotu ja hieman helpompi luonteeltaan kuin russeli. Jaksaa touhuta ja lenkkeillä, mutta myös lojua kainalossa sohvan nurkassa :)
Jackrusselille pisteet multa! Kaks ihanaa russelia 5v ja 3v mulla, narttu ja uros. Nartun kanssa käyty enempi keskustelua kun oli nuorempi. Kova kuri ja paljon rakkautta, näillä pääsee russelien kanssa pitkälle. Ihana rotu, en vaihtaisi. :)
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 15:58"]
Rotta
[/quote]
Mulla on rottia ja voin suositella. Oppivat nimensä ja tulevat perässä kun ovat vapaana. Sylissäkin viihtyvät ja nuolevat naamasi jos vaan annat. Jos haluat, niin niiden kanssa voi harrastaa agilityä tai opettaa temppuja. Eli ovat vähän niinkuin minikoiria. Bonuksena rottien kanssa ei tarvitse mennä ulos huonolla säällä, pitävät minimaalisesti ääntä ja tuhovoimaa on vähemmän kuin aktiivisella koiralla.
Kääpiösnautseri. On melko terve ja aktiivinen rotu. Vaatii tosin jonkin verran turkinhoitoa, mutta sen voi opetella tekemään itsekin.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 16:08"]Lancashire heeler, maailman pienin paimenkoira.
[/quote]
Tämä oli uusi.. En ole yhtään näitä nähnyt livenä, pitääpä syventyä enemmän.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 16:20"]Kääpiösnautseri. On melko terve ja aktiivinen rotu. Vaatii tosin jonkin verran turkinhoitoa, mutta sen voi opetella tekemään itsekin.
[/quote]
Mahdollinen. Ap
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 16:16"]Jackrusselille pisteet multa! Kaks ihanaa russelia 5v ja 3v mulla, narttu ja uros. Nartun kanssa käyty enempi keskustelua kun oli nuorempi. Kova kuri ja paljon rakkautta, näillä pääsee russelien kanssa pitkälle. Ihana rotu, en vaihtaisi. :)
[/quote]
<3 Ap
Westeille ääni täältäkin. Oikeita sydäntenmurskaajia.
Brasilianterrieri, corgit, mäyrikset.