Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäättekö 10-vuotiaan potilaan avuksi?

Vierailija
30.12.2014 |

Mulla poika hurjassa kuumeessa. Yli 39 ja on aivan tainnuksissa. Kuume alkanut viikko sitten. Pari kuumetonta päivää ollut.
Oikeastiko lapsi pitäisi jättää yksin?! Työnantaja katsoi kieroon, kun ilmoitin olevani päivän kotona lapsen kanssa!
Mulla vielä työt 100km päässä kotoa, joten pikatarkistuksia ei oikeen pääse tekemään :(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin tuossa tilanteessa, tietenkin.

Vierailija
2/11 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se kuume alene lääkkeelläkään? En itse ole koskaan noin vanhan kanssa enää kokenut tarvetta kotiin jäädä, kyllähän se siellä kotona pärjää yksin yhtä lailla kuin äidin kanssa, ja puhelimen päässä on vanhemmat tavoitettavissa jos olo pahenee niin että täytyisi päästä lääkäriin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yli 39 asteen kuume on sellainen, että jäisin kotiin. Yli 10 v. kohdalla se ei onnistu enää palkallisena poissaolona, mutta ainakin meillä onnistuu palkattomana. Tuollaisessa kuumeessa 10 v. on vielä liian nuori olemaan yksin.

10 vuotias oli meillä yhden sairaspäivän yksin kotona, kun kyseessä oli vatsataudista toipuminen ja sellainen päivä, että oireet oli jo loppu, mutta katsottiin parhaaksi olla vielä yksi päivä pois koulusta, jotta varmistutaan, että tauti on ohi ja ei mennä tartuttamaan muita. Silloin minusta ok tuon ikäisen olla yksin (ja taisi jopa nauttia kun sai olla yksi rauhassa koko päivän :)). Jos aamulla/yöllä alkaisi raju vatsatauti, niin jäisin kotiin.

Vierailija
4/11 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen jäänyt, jos on paha sairaus ka tuollainen kuume on.

Vierailija
5/11 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:18"]Eikö se kuume alene lääkkeelläkään? En itse ole koskaan noin vanhan kanssa enää kokenut tarvetta kotiin jäädä, kyllähän se siellä kotona pärjää yksin yhtä lailla kuin äidin kanssa, ja puhelimen päässä on vanhemmat tavoitettavissa jos olo pahenee niin että täytyisi päästä lääkäriin. 
[/quote]
Alenee toki. Muutenhan oltaisiin varmaan jo sairaalassa. Poika nukkuu niin sikeästi ettei tosiaan puhelimeen herää. On se sitten hienoa olla yli tunnin ajomatkan päässä kotoa ja miettiä miten toinen siellä pärjää!

Vierailija
6/11 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoi kieroon muttei sanonut mitään, jospa se vaan karsastaa.

Vierailija
7/11 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin pahasti olisi sairas, niin jäisin palkattomalle, mun pomolle olisi ok. Mutta pikkuflunssien ym. takia en jää. 

Vierailija
8/11 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-v ei ole lapsi. Ei ole mitään mahdolisuutta olla pois töistä, jos työnantaja ei myönnä palkatonta harkinnanvaraista....

Sama, jos olisi miehen sairastumisen (kuumeen) vuoksi kotona

Vierailija
9/11 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:25"]

18-v ei ole lapsi. Ei ole mitään mahdolisuutta olla pois töistä, jos työnantaja ei myönnä palkatonta harkinnanvaraista....

[/quote]

Anteeksi... siis 10-vuotiaan... Ja silloin saa jäädä palkattomalle tilapäiselle hoitovapaalle. Ja kuuluukin jäädä

Meillä oli kerran töissä yksi poissa aikuisen lapsen kuumeen vuoksi

Vierailija
10/11 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:25"]18-v ei ole lapsi. Ei ole mitään mahdolisuutta olla pois töistä, jos työnantaja ei myönnä palkatonta harkinnanvaraista....

[/quote]
Oli kyse 10 vuotiaasta

Vierailija
11/11 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut palkattomalla kun yli 10v lapsi oli kovassa kuumeessa. Esimies oli hengessä mukana.=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan