Huono palvelu optikolla
Kävin äsken sovitelemassa silmälaseja, kun haluaisin ostaa toisenlaiset kuin entiset.
Ulkona sadekeli ja olin varmaan sään piiskaman näköinen, mut kyllä oli aika ärsyttävää kun ensimmäiseksi alettiin esitellä halvimpia 29e silmälasin pokia. Eli selkeästi tehtiin päälle päin asiakasarviota ja pidettiin köyhänä.
Siksikö että takki oli märkä sateisella kelillä. Palvelu oli muutenkin kaikin puolin teennäistä. Onko muilla vastaavia kokemuksia tästä asiakkaan ostokyvyn arvioinnista?
Kommentit (64)
Menee jotenkin amerikkalaiseen tyyliin, että pitäisi kaupoilla käydessäänkin oikein "pukeutua" ja tietenkin harmaat hiukset piiloon ja huuliin punaa ja mitä vielä. Merkkilaukku tietty kainaloon.
Voi huh huh tätä menoa. Onko miehillä vastaavia kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Niin se ikävä kyllä voi olla. Jotkut palvelevat asiakkaita ulkoisen olemuksen mukaan. Olen huomannut useaankin otteeseen, että saan yleisesti ottaen tylympää palvelua, kun liikun arkivaatteissa pienten lasteni kanssa kuin jos esim. olen yksin ja asioin esim. työuniformussani jossakin. Kun olen työvaatteissani, niin saan asiallisinta ja kohteliaita palvelua.
Tuo on surullista. Mitähän liikkeiden omistajat sanoisivat myyjilleen, jos tietäisivät? Että kiitos kiitos, kun karkoitat asiakkaat :p
Vierailija kirjoitti:
Menee jotenkin amerikkalaiseen tyyliin, että pitäisi kaupoilla käydessäänkin oikein "pukeutua" ja tietenkin harmaat hiukset piiloon ja huuliin punaa ja mitä vielä. Merkkilaukku tietty kainaloon.
Aika monelle ihmiselle on melkoisen normaalia ja tavallista, että ihmisten ilmoille lähdettäessä "pukeudutaan", kuten asian ilmaisit, ja laitetaan itseään. Siinä ei ole mitään outoa eikä vähäteltävää, mutta ilmeisesti sinulle se on vierasta. Tuulipuvussako tukka likaisena ja naama ahavoituneena kaupassa käyt ja mulkoilet kaikkia siistejä ihmisiä, joilla on älliä pitää olemuksensa siistinä/tyylikkäänä? Ja huulipunakin oikein ihmeteltävä asia!
Varsinainen kassialma!
Joskus on tehnyt mieli kommentoida toisen asiakkaan sankavalintaa, kun isot kehykset painaa poskia ja optikko vaan nyökyttelee, että ihan kivat. Näissä liikkeissä kun palvellaan vain yhtä asiakasta kerrallaan ja kun odottelee vuoroaan, niin on aikaa seurata. Sankoja on laatikoissa, ja en tiedä, saako niitä itse aukoa ja etsiä omatoimisesti sieltä, mitä ei ole esillä seinillä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on tehnyt mieli kommentoida toisen asiakkaan sankavalintaa, kun isot kehykset painaa poskia ja optikko vaan nyökyttelee, että ihan kivat. Näissä liikkeissä kun palvellaan vain yhtä asiakasta kerrallaan ja kun odottelee vuoroaan, niin on aikaa seurata. Sankoja on laatikoissa, ja en tiedä, saako niitä itse aukoa ja etsiä omatoimisesti sieltä, mitä ei ole esillä seinillä.
Me oltiin kerran miehen kanssa syömässä ja ruokaa odotellessa katselin, kun vastapäisessä optikkoliikkeessä nuori nainen sovitteli kehyksiä ja joko hän tai miehensä puisteli päätään jokaiselle kehykselle. Teki mieli sännätä sinne kauppaan ja ottaa yhdet kehykset ja sanoa sille naiselle, että nämä sopi sulle tosi hyvin. Ei sitä sitten kuitenkaan viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monelle ihmiselle on melkoisen normaalia ja tavallista, että ihmisten ilmoille lähdettäessä "pukeudutaan", kuten asian ilmaisit, ja laitetaan itseään. Siinä ei ole mitään outoa eikä vähäteltävää, mutta ilmeisesti sinulle se on vierasta. Tuulipuvussako tukka likaisena ja naama ahavoituneena kaupassa käyt ja mulkoilet kaikkia siistejä ihmisiä, joilla on älliä pitää olemuksensa siistinä/tyylikkäänä? Ja huulipunakin oikein ihmeteltävä asia!
Varsinainen kassialma!
Ap vastaa: hienosti arvattu - olin todella kahden laukun taktiikalla, sillä olin juuri ostanut uudet monot ja koska olin tulossa töistä, niin kalliissa repussani mulla oli läppäri. Ja kotoa lähtiessäni pukeudun kyllä ja meikkaan kevyesti jne. Olen erittäin siisti ja tyylikäs nainen.
Eilen satoi, ja jos olet kävellyt kilsan sateessa, ni kuka on tip top sen jälkeen?
Ja saako se vaikuttaa asiakkaan kohtaamiseen? Siitä on kyse.
Hopeakettuna aina hyvää palvelua, riippumatta onko softshellipuku päällä vai farkut vaikko pikkutakki.
Mulle optikko sanoi että ei pysty säätämään laseja päähäni sopiviksi syystä: "oletko huomannut, että kasvosi ovat epäsuhdat? Toinen puoli syvemmällä kuin toinen." Kiitos tiedosta, vaihdoin paikkaa.
sama kyllä koskee toisinaan myös asiakkaita, ollaan niin ollakseen ja jopa vähätellään asiakaspalvelijaa -että kyllä tuota varmaankiin esiintyy puolin ja toisin (onneksi kuitenkin harvakseltaan)
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettuna aina hyvää palvelua, riippumatta onko softshellipuku päällä vai farkut vaikko pikkutakki.
Hienoa kuulla!
Halusin hienomman autosoittimen. Kloppi esitteli alk. malleja ja sanoi että ei niissä kalliimmissa mitään parempaa ole, säädettäviä värejä ja muuta vain.
Minulle näyttöväri oli tärkeä premium-autooni.
Vaihdoin liikettä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle optikko sanoi että ei pysty säätämään laseja päähäni sopiviksi syystä: "oletko huomannut, että kasvosi ovat epäsuhdat? Toinen puoli syvemmällä kuin toinen." Kiitos tiedosta, vaihdoin paikkaa.
Muuten sama kokemus mutta mun korvat on kuulemma eri korkeudella. Ihme, ettei muut optikot ole moista huomanneet ja istuvat lasitkin on aina löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Optikot ja hautaustoimistot ovat kaksi suurinta huijausalaa. Kummassakin mielipuoliset hinnat ja raaka ahdingossa tai hankalassa tilanteessa olevan ihmisen hyväksikäyttö.
Silmälasien kehykset on enimmillään muutaman euron arvoinen tuote. Hyvin yksinkertainen esine, vähän profiloitua metallilankaa, pari pikkuruista saranaa ja ruuvia. Eipä juuri muuta.
Ostan omat kehykseni sieltä mistä halvimmalla saa. Viimeksi maksoin kaksi (2) euroa ja sain mukaan vielä linssit, molempiin silmiin. Hyvin näkee lukea
-myös samaa mieltä suomalaisten optikkoliikkeiden hinnoitteluista eli ne ovat törkeitä suoraan sanoen
-olenkin hankkinut viimeisen viiden vuoden aikana useammat linssit pokineen kiinan verkkokaupasta, jossa pokatkin ovat järkevässä hintaluokassa 5-50 USD kuten myös linssit 20-100 USD / pari
-nytkin syyskuussa tilasin sieltä uudet kaksteholasit pokineen kaikilla herkuilla (tummenee auringossa, ohennuksilla, sinisen valon estolla yms.) ja tullin veroilla 170 € kun vastaavat Suomesta olisivat tulleet maksamaan minulle hieman paikasta riippuen 1100-1500 €
-tokihan se ns. yksilöllinen palvelu jää tällöin pois mutta pokien sovituksen / mallaamisen voi hoitaa kun lataa sivustolle oman kuvansa ja kokeilee siihen sitten eri pokavaihtoehtoja niin ainakin tähän asti itseäni on onnistanut niiden kanssa 👍
-toimitusaikakaan ei ole yhtään sen pidempi kuin Suomesta hankittaessa eli ne perinteiset 2-3 viikkoa
-vaimo tilasi Suomesta samaan aikaan lasinsa ja sai ne hieman myöhemmin ja maksoi niistä 850 € (kaupungin edullisin tarjous), pelkät pokat 200€ 😱 ja linssien pelkät automaattiset tummennukset maksoivat jo extraa 100€
-täsmennyksenä vielä tähän että vaimoni lasit ovat aina olleet 500-600€ halvemmat kuin omani, johtuen linssini vahvuuksista ja siitä johtuvista hionnoista / ohennuksista
Minua monesti luullaan juopoksi. Kortisoni on turvottanut naaman ja minulla on couperosa iho. Lääkityksen kanssa ei saa juoda yhtään. Kerran asiakas sanoi, että kannattas jättää se juominen niin saisit pari kiloa pois. Hieman mieltäni pahoitin.
Hautaustoimiston hinnat ovat kyllä taivaissa, kirjaimellisesti. Halpakin arkku maksaa vähintään 500-600e, halvin uurna satasen, tuhkaukset, uurnanlasku vaikka kuuluisi kirkkoonkin. Vähintään 1500e menee teki mitä tahansa. Kukkaseppelekulttuuri taitaa olla osin hiipumassa eli yksikin kukka arkulla on ihan soveliasta. Toki kukkakauppiaat tästä kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Minua monesti luullaan juopoksi. Kortisoni on turvottanut naaman ja minulla on couperosa iho. Lääkityksen kanssa ei saa juoda yhtään. Kerran asiakas sanoi, että kannattas jättää se juominen niin saisit pari kiloa pois. Hieman mieltäni pahoitin.
Jumangekka miten törkeetä kohtelua!! Toivottavasti toi myyjä joutuu joskus itse pitkälle kortisonikuurille ja turpoaa ihan palloksi.
nim. kokemuksia kortisoni-kuurista täälläkin reuman takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumangekka miten törkeetä kohtelua!! Toivottavasti toi tyyppi joutuu joskus itse pitkälle kortisonikuurille ja turpoaa ihan palloksi.
nim. kokemuksia kortisoni-kuurista täälläkin reuman takia
miksi ap alentuu rahvaan käyttämiin optikon liikkeisiin. RAHAA KUN KERRAN ON VOI TEETTÄÄ KULTA SEPÄLLÄ KULTAISET POKAT. NIIN EROTUT PAREMMIN RAHVAASTA VÄESTÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Mistähän muuten johtuu, että Sokoksille on päätynyt kaikista tympeimmät myyjät?
Huomattu on.
Instru ja Nissen ne liikkeet, joissa myös on huono palvelu taattu. Ei tosin kaikissa toimipaikoissa. Sellossa mukavat ja osaavat myyjät.
Instru on kyllä jaksanut yllättää. Ollaan käyty saman kaupungin kahdessa eri Instrussa ja lähes jokaisella silmälasiostoksella ollaan kuultu miehen kanssa erikoisia kommentteja ulkonäöstämme. Esim. kuulemma minulla on silmät lähellä toisiaan (ei tod. ole lähellä). Sitten kun mies meni sinne, niin sai myös kuulla, että hänelläkin oli kuulemma silmät lähekkäin (ei ole). Nenän varsikin on liian matalalla ja posketkin vääränlaiset. Huvittaa aina sinne mennessä, että mitä ”totuuksia” lauotaan seuraavaksi. Ihan voisi kyllä olla sanomattakin. :D
Linssien sopivuus siis riippuu myös siitä, miten lähellä silmät on toisiaan. Minulla mitattiin Silmäasemalla silmien väli erikseen. Sain aivan huippuhyvät linssit.
Ei kannata olla niin nirppanokka silmälasiostoksilla. Itse en edes katso kehysten hintaa, vaan otan ne joista tykkään eniten. Aivan sama, ovatko jotkin merkkikehykset tai eivät.
Ja maltaita en suostu kehyksistä minkään merkin takia maksamaan, kun pelkät linssitkin ovat varsin kalliit.
Niin se ikävä kyllä voi olla. Jotkut palvelevat asiakkaita ulkoisen olemuksen mukaan. Olen huomannut useaankin otteeseen, että saan yleisesti ottaen tylympää palvelua, kun liikun arkivaatteissa pienten lasteni kanssa kuin jos esim. olen yksin ja asioin esim. työuniformussani jossakin. Kun olen työvaatteissani, niin saan asiallisinta ja kohteliaita palvelua.