Huono palvelu optikolla
Kävin äsken sovitelemassa silmälaseja, kun haluaisin ostaa toisenlaiset kuin entiset.
Ulkona sadekeli ja olin varmaan sään piiskaman näköinen, mut kyllä oli aika ärsyttävää kun ensimmäiseksi alettiin esitellä halvimpia 29e silmälasin pokia. Eli selkeästi tehtiin päälle päin asiakasarviota ja pidettiin köyhänä.
Siksikö että takki oli märkä sateisella kelillä. Palvelu oli muutenkin kaikin puolin teennäistä. Onko muilla vastaavia kokemuksia tästä asiakkaan ostokyvyn arvioinnista?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Päivästä ja tapauksesta aina kiinni. Ei voi yleistää. Espoonlahden Pikkulaivan Nissenillä tosi hyvä palvelu, aina!
Totta. Sorry yleistys. Sellossa on hyvä palvelu ja aiemmilla käynneillä olen sitten vissiin ollut huolitellumpi, kun silloin Kampissakin sai hyvää palvelua. Eri myyjä tosin. Tämän päiväinen oli surkea.
Optikko Arvolalla on aina ollut mielestäni hyvä palvelu. Viimeksi vein sinne korjattavaksi silmälasini, joista oli toinen nenätuki irronnut.
Koetapa mennä naisena autpkaupoille. Onko millaisia kokemuksia. isoissa liikkeissa ihan ok palvelu, mutta pienimmissä ei naista palvella, kun ei ne mitään tiedä autoista,,,,
Vierailija kirjoitti:
Optikko Arvolalla on aina ollut mielestäni hyvä palvelu. Viimeksi vein sinne korjattavaksi silmälasini, joista oli toinen nenätuki irronnut.
Aloittaja vastaa: Hyvä tietää. Jatkan etsimistä pienemmissä firmoissa. Noi isot ketjuliikkeet eivät oikein vakuuta.
Kaikesta sitä taas voi loukkaantua. Sitten jos myyjä olisi vienyt heti kalliiden pokien ääreen niin valitettaisiin että myyjä yritti väkisin tuputtaa pelkkiä kalliita laseja. Eikö sitä nyt aikuinen saa suutaan auki ja sanottua että ajattelin itse laseja tässä esim. 200-500e hintahaarukassa. Ja kyllä minä ainakin mielelläni ostan edulliset jos niistä löytyy omasta mielestä hyvännäköiset. Vaikka minulla onkin varaa ostaa kalliitkin lasit, miksi tuhlaisin niihin enemmän jos halvemmallakin löytyy hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta sitä taas voi loukkaantua. Sitten jos myyjä olisi vienyt heti kalliiden pokien ääreen niin valitettaisiin että myyjä yritti väkisin tuputtaa pelkkiä kalliita laseja. Eikö sitä nyt aikuinen saa suutaan auki ja sanottua että ajattelin itse laseja tässä esim. 200-500e hintahaarukassa. Ja kyllä minä ainakin mielelläni ostan edulliset jos niistä löytyy omasta mielestä hyvännäköiset. Vaikka minulla onkin varaa ostaa kalliitkin lasit, miksi tuhlaisin niihin enemmän jos halvemmallakin löytyy hyvät.
Kyllä, totta tuokin. Luulen että tässä tapauksessa ei olekaan kyse pelkästään hinnasta, vaan yleisestä palvelusta ja siitä mikä fiilis siitä jää.
On aitoa palvelua ja sitten sitä joka ei ole. Sääliksi käy sellaista myyjää, joka ei asiakaspalvelua jaksa hoitaa asiallisesti. Se nyt kuitenkin on se juttu noin niiin kuin myyjän työssä.
Menimme mieheni kanssa lenkkivaatteissa ostamaan ihan uutta autoa. Kierreltiin mutta kukaan ei tullut sanomaan mitään. Lähdettiin pois ja tuumailtiin, että oltiin kait liian arkisissa vaatteissa.
Seuraavana päivänä laitetttiin nahkatakit päälle ja mentiin toiselle paikkakunnalle saman automerkin liikkeeseen. Saimme asiallista palvelua ja tehtiin tilaus uudesta autosta.
Kyllä tuli selväksi se, että kannattaa pukeutua parhaasti, kun auton vaihto on ajankohtainen.
Vierailija kirjoitti:
Menimme mieheni kanssa lenkkivaatteissa ostamaan ihan uutta autoa. Kierreltiin mutta kukaan ei tullut sanomaan mitään. Lähdettiin pois ja tuumailtiin, että oltiin kait liian arkisissa vaatteissa.
Seuraavana päivänä laitetttiin nahkatakit päälle ja mentiin toiselle paikkakunnalle saman automerkin liikkeeseen. Saimme asiallista palvelua ja tehtiin tilaus uudesta autosta.
Kyllä tuli selväksi se, että kannattaa pukeutua parhaasti, kun auton vaihto on ajankohtainen.
Eräs kaverini joka oli juuri myynyt kovaan hintaan it-alan yrityksensä, meni ihan testimielessä useaan autoliikkeeseen resuisen näköisenä. Päätyi ostamaan silloisen n 50 t euron autonsa sieltä missä sai resupekkanakin hyvää ja asiallista palvelua. Maksoi tilisiirrolla auton saman tien.
Vierailija kirjoitti:
.
Mistähän muuten johtuu, että Sokoksille on päätynyt kaikista tympeimmät myyjät?
Huomattu on.
Instru ja Nissen ne liikkeet, joissa myös on huono palvelu taattu. Ei tosin kaikissa toimipaikoissa. Sellossa mukavat ja osaavat myyjät.
Instru on kyllä jaksanut yllättää. Ollaan käyty saman kaupungin kahdessa eri Instrussa ja lähes jokaisella silmälasiostoksella ollaan kuultu miehen kanssa erikoisia kommentteja ulkonäöstämme. Esim. kuulemma minulla on silmät lähellä toisiaan (ei tod. ole lähellä). Sitten kun mies meni sinne, niin sai myös kuulla, että hänelläkin oli kuulemma silmät lähekkäin (ei ole). Nenän varsikin on liian matalalla ja posketkin vääränlaiset. Huvittaa aina sinne mennessä, että mitä ”totuuksia” lauotaan seuraavaksi. Ihan voisi kyllä olla sanomattakin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sukulaista luultu juopoksi ja pysäytetty huvipuiston portilla. Haluttiin katsoa laukku, ettei siellä ole viinapulloa. Siinä penkoi ja me naurettiin kippurassa, koska kyseessä oli absolutisti, joka ei ollut juonut yli 20 vuoteen.
Laukku sisälsi pillimehuja lapsenlapsille.Kuka penkoi??? Optikkoko?🤤
Huvipuistossa ei ole yhtään työntekijää, jolla olisi oikeus tonkia asiakkaan laukkua.
toi on kyl jo tosi kummallista - hyvä että jaksatte ottaa huumorilla
Myönnetään, oltiin liikkeellä kaksien lastenrattaiden kanssa etsimässä kummallekkin rattaiden työntäjille laseja useamman satasen budjetilla. Saatiin S-ryhmän optikkaliikkeessä niin huonoa palvelua. Ei edes tervehditty, mulkoiltiin ja siinä vaiheessa kun eka asia mitä sanottiin oli ”voitte lapset rullata ulos odottamaan” päätettiin että vaihdetaan liikettä.
Olisi sellon käytävälle pitänyt jättää 2v ja vauva.
Itse käyn Specsaversillä, kun siellä saa hyvää palvelua ja näkö testataan kunnolla. Ja lasitkin on sellaiset kuin pitää.
Vierailija kirjoitti:
Myönnetään, oltiin liikkeellä kaksien lastenrattaiden kanssa etsimässä kummallekkin rattaiden työntäjille laseja useamman satasen budjetilla. Saatiin S-ryhmän optikkaliikkeessä niin huonoa palvelua. Ei edes tervehditty, mulkoiltiin ja siinä vaiheessa kun eka asia mitä sanottiin oli ”voitte lapset rullata ulos odottamaan” päätettiin että vaihdetaan liikettä.
Toi on aivan törkeätä!!
Mikä muuten on S-ketjun optikko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on aivan törkeätä!!
Mikä muuten on S-ketjun optikko?
Silmäasemalta voi kerryttää S-bonuksia ostoista
Suosittelen Keopsia. Aina on ollut hyvä palvelu. Joskus saa kahvitkin.
Ei tuollainen koske pelkästään optikkoliikkeitä. Olen nimittäin tehnyt testin. Testi oli seuraavanlainen. Menin pankkiin "ihan tavallisissa vaatteissa, siis arkivaatteissa" oli nyrpeää palvelua, hyvä että päivää jaksettiin sanoa", huomasin, että oho, taitaapa johtua minun arkisesta lookistani. Toisella kerralla laitoin päälleni tummansinisen jakkupuvun, eli takki, hame ja paitapusero ja avokkaat, huh heijaa, palvelu oli melkeinpä pokkurointia, luulikohan se ylimielinen pankkineiti (on yleensä aina sellainen), että minulla on käynyt jokin elämänmittainen flaxi, siis ihan jakkupuku ja kaikki. EVVK !
Samaa on koettu.
Paskamaista, mutta osoittaa vain myyjien pikkumaisuuden. Niillähän ei varmasti mitkään hyvät palkat ole, joten jotkut heistä saavat varmaan kiksit kun kokevat olevansa vallassa ja voivat kyykyttää.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Keopsia. Aina on ollut hyvä palvelu. Joskus saa kahvitkin.
Tuohan kuulostaa aivan tosi kivalta. Kiitos vinkistä. Ap.
Voipi olla. Ei niiden ego mahtuis kassan ja tuolin väliin.