Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa kun tein lapset nuorena!

Vierailija
21.12.2014 |

Molemmat jo muuttaneet pois, nuorempi täyttää 10pv:n päästä 18 vuotta :) Ja itse olen 35-vuotias, heheh! Elämää vielä edessä. Kyllä teiniäitiys kannatti.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä lukea näitä muiden kokemuksia. Itse 27v ja yksi lapsi, itse en koe että olisin ollut esikoisen saadessani järin nuori (25v), biologisestihan se on ihan normaali ikä, mutta tiedän kyllä nykymittareilla olleeni aika nuori. Oli tietoinen valinta, nyt ollaan molemmat valmistuttu (opiskelin myös sinä vuonna, jonka olin lapsen kanssa kotona.) Meille se lapsen hankinta ei ollut mikään rauhoittuminen ja pysähdys, vapaus tietysti väheni ja talous muuttui, mutta käydään edelleen kavereiden kanssa ulkona yms. Yhdessä tietysti harvemmin päästään. Mies myös tykkää matkustaa ja on saanut matkustaa, itse en ole niin innostunut, joten olen silloin ollut lapsen kanssa kotona. Mutta täytyy myöntää että isoin vaikutus on silti siinä, miten vapaa-aikaa on ja miten sen käyttää.

Vierailija
2/64 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, mä elin nuoruuden silloin nuorena, sain esikoisen 31v ikäisenä.. Ja kun nuorin on 18v mä olen 54 eli tuollaiset 30-35v sitä kuuluisaa omaa elämää vielä edessäkin päin. Eiköhän tuo riittäne, ainakin mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:31"]

Ihanaa kun en ole tehnyt lapsia nuorena! Olen kouluttautunut, matkustellut paljon ym. Lapset joskus 30-35 vuotiaana jos silloinkan, saapahan heitettyä pihalla ennen eläkepäiviä ja taas pääsee matkustelemaan ja nauttimaan säästöistä;)

[/quote]

Ihanaa! Olen tehnyt lapset nuorena JA kouluttautunut ja matkustellut. Olen jaksanut antaa itsestäni muille ja silti saanut itse mitä halunnut.

Vierailija
4/64 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:26"]

Molemmat jo muuttaneet pois, nuorempi täyttää 10pv:n päästä 18 vuotta :) Ja itse olen 35-vuotias, heheh! Elämää vielä edessä. Kyllä teiniäitiys kannatti.

[/quote]

Elämänkoulu on vahva sinussa.

Vierailija
5/64 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te kolmekymppisenä tai sitäkin vanhempana lapsia saaneet oletatte, että ap:llä ei olisi hyvää koulutusta ja uraa? Tunnen monta teiniäitiä, jotka ovat hankkineet akateemisen koulutuksen ja saavuttaneet menestyneet työelämässä. Itse sain esikoiseni 22-vuotiaana ja valmistuin tohtoriksi 29-vuotiaana. Työurallani olen saavuttanut myös paljon. Nuoruusvuosien baarielämä jäi tietysti väliin, mutta se nyt ei jaksanut kovin pitkään kiinnostaa muutenkaan. 

Vierailija
6/64 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 19:43"]

Miksi te kolmekymppisenä tai sitäkin vanhempana lapsia saaneet oletatte, että ap:llä ei olisi hyvää koulutusta ja uraa? Tunnen monta teiniäitiä, jotka ovat hankkineet akateemisen koulutuksen ja saavuttaneet menestyneet työelämässä. Itse sain esikoiseni 22-vuotiaana ja valmistuin tohtoriksi 29-vuotiaana. Työurallani olen saavuttanut myös paljon. Nuoruusvuosien baarielämä jäi tietysti väliin, mutta se nyt ei jaksanut kovin pitkään kiinnostaa muutenkaan. 

[/quote]

Sain itse lapsen nuorena, mutta tosiasia on, että valtaosa teiniäideistä ei ole suunnitellut elämäänsä kovin pitkälle ja suuri osa ei myöskään kouluttaudu ainakaan toista astetta pidemmälle. Yksittäistapaukset on aaia erikseen. 

Nuorena lasten hankkiminen sopii niille, joiden fysiikka ja terveys ei riitä lasten hankkimiseen kolmekymppisenä, ja näihin lukeudun itsekin. Terveet naiset, jotka fyysisesti selviää hyvin raskaudesta yli 30-vuotiaana, voi ihan hyvin siirtää lasten hankkimista. 

Vierailija
7/64 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun en tehnyt lastani nuorena. On vara elättää häntä vieläkin vaikka on yli 20-vuotias. Opintomaksut maksavat noin 70.000 euroa - ulkomailla kun opiskelee. Kouluttamattoman teiniäidin uran valinneena ei siihen olisi ollut mahdollisuuksia. Näille teiniäideille on tärkeää saada heivattua lapsensa heti pois omasta elatuksesta, kun se vain on mahdollista.

Vierailija
8/64 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 23:27"]

Mitä mä olen seurannut tätä palstaa, niin vanhemmat äidit kritisoivat nuoria äitejä. He ovat olevinaan parempia äitejä, koska ovat niin vanhoja ja perustelevat asiaa monella asialla. Nuoret äidit harvemmin alentuvat moiseen. Johtuneeko siitä syystä, että ovat tyytyväisiä elämäänsä eikä heitä kiinnosta muiden ratkaisut, kun omat on onnistuneet.

[/quote]

Mun äitini oli 20 v. kun minut sai, ja mulle on siksi ollut aina selvää, että itse en hanki lapsia kovin nuorena. Olen halunnut, että mulla on taloudellista varmuutta ja ennen kaikkea elämänkokemusta, ennen kuin alan lisääntyä. Nimenomaan tällä palstalla huudellaan aina mummoäideistä.

Vierailija
9/64 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimustulokset ovat karua luettavaa. Teiniäitien lapset ovat useimmin huostaanotettuja, kouluttamattomia kuten äitinsäkin ja elämässä menee huonosti. Siinä faktaa.

Vierailija
10/64 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 19:57"]

Tutkimustulokset ovat karua luettavaa. Teiniäitien lapset ovat useimmin huostaanotettuja, kouluttamattomia kuten äitinsäkin ja elämässä menee huonosti. Siinä faktaa.

[/quote]

Maisterit käyköön yliopistonsa, mutta paras koulu on kuitenkin elämänkoulu.

Pelkkä teiniäiteys kertoo minusta siitä, että elämänkoulusta päättötodistus on saatu.

Vierailija
11/64 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:42"]Mä muuten odotan mummoksi pääsemistä. Ihanaa kun saa lällyttää lapsia ilman varsinaista vastuuta ja mikään pakkohan ei ole ottaa hoitoon jos haluaa nukkua tai matkustella. Mun lapset on tehty 1,5-vuoden ikäerolla, 23 vuotiaana ensimmäinen. Rellestin kyllä ihan riittävästi nuorempana, enkä kärrää lapsia hoitoon jatkuvasti. Ei ole paikkaa jonne lapsia varsinaisesti lykkäisi ja aika itse hoidan pääasiassa, mies on yrittäjänä paljon töissä. Mulla on ammatti mut ei vakkaripaikkaa, harkitsen opiskelua myös. Olen kotona ainakin siihen asti että nuorempi on 1,5-vuotias, todennäköisesti pidempäänkin. Musta on ihanaa että lapset on olemassa ja että meillä toivottavasti on vielä monta yhteistä vuotta. Pidän myös sukulaissuhteita tärkeänä ja mun lapsilla esim. on kaksi isoisomummoa elossa. Itse olin myös oman mummoni kanssa läheinen ja sitä toivon omille lapsillenikin koska mielestäni on tärkeää että lapset oppii myös menneiden sukupolvien vaiheista. Mulle on ihan sama minkäikäisenä kukin lapsensa tekee, ennakko-oletukset on noloja ja naurettavia, ehkä vielä naurettavempia jos joku lähempänä neljääkymmentä huutelee oman elämänsä ratkaisuja täytenä totuutena miten elämäänsä tulisi muidenkin elää. P.S. Oon nyt 26-vuotta ja asun velattomassa omakotitalossa enkä ole ikinä käynyt sossun luukulla tai saanut edes asumistukea [/quote] Olisit rehellisesti sanonut, että miehesi on maksanut talon eikä se ole sinun ansiotasi, että talo on velaton.

[/quote]

Miten väärässä oletkaan. Miehelläni on yrityksen puolesta velkaa, mulla ei mistään. Talo on velaton ja oman osani olen maksanut ihan itse omilla roposillani kaikista säästämistäni tuloista. Ei asuta ruuhka-suomessa eli talokaan ei ole mikään yli 200 000 maksanut kivilinna ja olen tehnyt töitä myös opiskeluajat ja säästänyt kaiken mikä on ollut säästettävissä jotta ei tarvitsisi vuokralla kituuttaa. Asuin myös vanhempien luona ja säästin siellä asuessani kaiken (mun kamalat nuorena lapsen saaneet vanhemmat vielä katsoivat aikuista lasta nurkissaan jotta lapsi sai säästettyä omaa elämää varten...) En pidä huonona asiana että nyt voin rauhassa olla kotona ilman pelkoa persnahkassa siitä että talo lähtisi alta jos haluan lapset hoitaa kotona kotihoidontuella

Vierailija
12/64 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut yhden lapsen 20 vuotiaana, enkä tahdo edes enempää lapsia. Terveys ei varmaan kestäisi toista raskautta, kun tämäkin oli niin vaikea. Rakastan lastani ja haluan olla elämässään mahdollisimman paljon mukana ja tukea, myös taloudellisesti on helpompaa yhden kanssa. Olisi myös ihanaa saada lapsenlapsi(a) joku päivä <3 ja ehkä sitten en olisi niin vanhakaan vielä ja olisi lastenlastenkin kanssa vielä monet vuodet edessä :)

Vierailija
13/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten olisi iltatähti :)? saitko miten paljon painostusta aborttiin silloin teininä?

Vierailija
14/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun en tee lapsia ollenkaan. :)

Vierailija
15/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun en ole tehnyt lapsia nuorena! Olen kouluttautunut, matkustellut paljon ym. Lapset joskus 30-35 vuotiaana jos silloinkan, saapahan heitettyä pihalla ennen eläkepäiviä ja taas pääsee matkustelemaan ja nauttimaan säästöistä;)

Vierailija
16/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:28"]miten olisi iltatähti :)? saitko miten paljon painostusta aborttiin silloin teininä?
[/quote]

Hmm, pitäisi miettiä miehen kanssa tuota ;) Mutta tuskinpa nyt lähiaikoina, ehkä sitten lähemmäs 40v, jos sellainen aiotaan tehdä :) Ja melkein koko sukuni - varsinkin äiti - painosti aborttiin. No, nykyään rakastaa lapsenlapsiaan :) AP

Vierailija
17/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:29"]

Ihanaa kun en tee lapsia ollenkaan. :)

[/quote]

Komppaan. En osaisi edes ajatella, että oma elämä alkaisi vasta nyt! Olisin menettänyt niin paljon.

Vierailija
18/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehhen onneksi minä sain elää normaalin teini-iän ja nuoruuden...lapset vasta kolmenkympin molemmin puolin ja paras valinta ikinä!

Vierailija
19/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:33"]Hehhen onneksi minä sain elää normaalin teini-iän ja nuoruuden...lapset vasta kolmenkympin molemmin puolin ja paras valinta ikinä!
[/quote]

Noo, eri ihmisillä eri valinnat :) AP

Vierailija
20/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19, 20, 24&28. Olis ehkä kaksi riittänyt, nyt on mennyt julmetusti vuosia kun joku pissaa sänkyyn, korvatulehdus , yhtä syöttää ja toista nukuttaa, kuravaaterumba jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi