Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa kun tein lapset nuorena!

Vierailija
21.12.2014 |

Molemmat jo muuttaneet pois, nuorempi täyttää 10pv:n päästä 18 vuotta :) Ja itse olen 35-vuotias, heheh! Elämää vielä edessä. Kyllä teiniäitiys kannatti.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos tekee sinut onnelliseksi! Itse ainakin tykkään, että onnistuin luomaan hienon uran ja tein lapset "myöhemmin" (29-vuotiaana ensimmäinen). Ystäväni oli teiniäiti eikä koskaan saavuttanut muuta elämässään, siksi itselläni on ennakkoluuloja :(

Vierailija
22/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämäkin ole sellainen asia, että jokainen kokee sen oman elämäntapansa parhaaksi. Minulla vähän samantapaiset suunnitelmat kuin ap:lla, jos saisi toisen lapsen vielä ennen 25 ikävuotta ja sitten on varaa tehdä vielä nelikymppisenä iltatähti :) Vaikka vanhahan minä jo olen ap:n tahtiin nähden!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tein lapset päälle kolmikymppisenä ja jo nyt lasten ollessa pieniä surettaa etukäteen, kun sitten joskus muuttavat pois. Ehkä sitten aikanaan olen valmis asialle, mutta nyt vajaa nelikymppisenä pienet lapset ovat parasta mitä tiedän. Suorastaan kamala ajatus, että jo tässä iässä lapset lähtisivät pois kotoa ja pitäisi luopua lapsiperhevaiheesta.

Vierailija
24/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:36"]Hyvä jos tekee sinut onnelliseksi! Itse ainakin tykkään, että onnistuin luomaan hienon uran ja tein lapset "myöhemmin" (29-vuotiaana ensimmäinen). Ystäväni oli teiniäiti eikä koskaan saavuttanut muuta elämässään, siksi itselläni on ennakkoluuloja :(
[/quote]

Hyvä jos tuo tapasi sopii sinulle! Ja itsellänikin on hyvä ura meneillään, ei ehkä maailman hyväpalkkaisin (tosin ei kovin pienipalkkainenkaan), mutta unelma-ammattini kuitenkin :) AP

Vierailija
25/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut lapset aika lailla keskiarvoiässä, mutta mitään erikoisempaa nuoruutta en ole elänyt. Tein töitä äitini yrityksessä silloin kun muut olivat "menossa". 

Vierailija
26/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin toisinpäin eli sain esikoiseni 35v iässä. Siinä ehti viettää melkoisesti nuoruutta ja nuorta aikuisuutta ja elämä oli taloudellisesti valmis lasten syntyessä. Tuttuni on melkein kuin sinä, nyt hänellä on ikää 42 vuotta ja 3 lapsenlasta, jotka ovat kaikki viikonloput mummolassa. Joten nauti nuo muutamat vuodet ennen kuin raskas kahle isketään jalkaasi ja huomaat, että elämä olisi kannattanut elää toisin.

Vierailija
27/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:31"]

Ihanaa kun en ole tehnyt lapsia nuorena! Olen kouluttautunut, matkustellut paljon ym. Lapset joskus 30-35 vuotiaana jos silloinkan, saapahan heitettyä pihalla ennen eläkepäiviä ja taas pääsee matkustelemaan ja nauttimaan säästöistä;)

[/quote]

Et sä välttämättä sitten enää mitään lapsia saa. Itse tein kolme ja alle 30 vuotiaana gyne totesi että enempää ei ole lapsia tulossa, sillä munasarjat on finaalissa.

Vierailija
28/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolensa ja puolensa. Kyllä sitä yön pimeinä tunteina miettii, että parikymppisenä olisi ehkä jaksanut paremmin. Mutta en olisi jaksanut opiskella ja tehdä uraa pienten lasten kanssa.

Rahahuolia on edelleen ajoittain, mutta ollaan matkusteltu lasten kanssa useissa maanosissa, asutaan kivalla alueella jne.

Vierailija
29/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lapset opiskeluitten jälkeen ja ehdin olla töissä pari vuotta. esikoisen sain 24v ja viimeisimmän 30v, siinä välissä vielä pari. Nyt olen nuorehko mummo, 46v. Olen tyytyväinen osaani.

Vierailija
30/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:31"]

Ihanaa kun en ole tehnyt lapsia nuorena! Olen kouluttautunut, matkustellut paljon ym. Lapset joskus 30-35 vuotiaana jos silloinkan, saapahan heitettyä pihalla ennen eläkepäiviä ja taas pääsee matkustelemaan ja nauttimaan säästöistä;)

[/quote]

Et sä välttämättä sitten enää mitään lapsia saa. Itse tein kolme ja alle 30 vuotiaana gyne totesi että enempää ei ole lapsia tulossa, sillä munasarjat on finaalissa.
[/quote]

Mulle adoptio ei ole mikään ongelma. Ja jos näin on, että lapsia en saa, en edes adoptoitua niin minkäs teet? Ei kaikkien tarvitse lisääntyä.

Vierailija
31/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla puolensa. Kaikki ikä on hyvä saada lapsia.

Vierailija
32/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:31"]

[/quote]

[/quote]

Jos alle 30-vuotiaana on tuolta osin jo finaalissa, niin se on mielestäni surullista. Täytyy sanoa, että silloin on tuolta osin tullut finaaliin kyllä erittäin nuorena.

Vierailija
33/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullista että noin monen mielestä äitinä olo tai aika kun lapset on pieniä, ei olisi jotenkin "omaa elämää". Minulle tämä nimenomaan on minun elämääni, kun saan elää sitä perheeni ja rakkaideni kanssa. Siksi olen iloinen että sain lapset nuorena sillä sen vuoksi saan myös elää lasteni kanssa tätä elämää kauemmin. 19v eka lapsi, nyt myöhemmin lähdin opiskelemaan toista ammattia kun eka ei miellyttänytkään (se jonka hankin ennen lapsia). Ja ihan yliopistossa arvostettua ammattia olen lukemassa ettei se lasten nuorena saaminen ainakaan Suomessa estä opiskelua myöhemmin :)

Vierailija
34/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:59"]

Aika surullista että noin monen mielestä äitinä olo tai aika kun lapset on pieniä, ei olisi jotenkin "omaa elämää". Minulle tämä nimenomaan on minun elämääni, kun saan elää sitä perheeni ja rakkaideni kanssa. Siksi olen iloinen että sain lapset nuorena sillä sen vuoksi saan myös elää lasteni kanssa tätä elämää kauemmin. 19v eka lapsi, nyt myöhemmin lähdin opiskelemaan toista ammattia kun eka ei miellyttänytkään (se jonka hankin ennen lapsia). Ja ihan yliopistossa arvostettua ammattia olen lukemassa ettei se lasten nuorena saaminen ainakaan Suomessa estä opiskelua myöhemmin :)

[/quote]

Aika ihana ajatus tuo, että saa elää lastensa kanssa pidempään. Itse olen saanut molemmat lapseni alle 30v, en siis kovin nuorena, mutten kovin vanhanakaan. Ensimmäinen oli ylläri, ja silloin harmitti yksinjääminen, kun kaverit olivat kovia menemään, eikä muilla ollut perheenperustaminen mielessä. Ja kyllähän ne sitten lopulta meni menojaan. Onneksi on löytynyt uusia kavereita.

Vierailija
35/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kiire niistä lapsista on päästä eroon? Minäkin tein ensimmäisen lapsen nuorena, en sentään onneksi teininä vaan 23-vuotiaana. Nyt 36-vuotiaana on lapsia viisi, kolme 13-9 vuotiasta ja kaksi "iltatähteä" 2-vuotias ja 2kk ikäinen vauva. Minusta on ihana ajatus, että kun isommat muuttaa pois kotoa, niin pienemmät ovat vasta koululaisia. Ja aina on lapsia ympärillä, kun isommat toivottavasti n. 10 vuoden päästä alkavat tekemään lapsenlapsia. Mutta kaikki eivät lapsista pidä. Ihmettelen vaan miksi niitä täytyy sitten tehdä. Vaikka tuskinpa ap:nkaan teiniraskaudet niin suunniteltuja oli.

Vierailija
36/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytän koht 20 ja en vois kuvitellakkaan... huhhu. ehkä joskus 20 vuoden pääst :D 

Vierailija
37/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:15"]

täytän koht 20 ja en vois kuvitellakkaan... huhhu. ehkä joskus 20 vuoden pääst :D 

[/quote]

tosin mun mutsi oli just täyttäny 18 saadessaan mut... 

Vierailija
38/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen rellestänyt, opiskellut ja ollut töissä ja sain viimeisen lapseni 25 vuotiaana. Nyt olen alle 40 v. ja tähän astinen elämäni on ollut ihanaa. Tykkäsin istua hiekkalaatikolla tekemässä kakkuja lasten kanssa, nukuttaa silittäen heitä ja vain olla heidän kanssaan. Nyt matkustellaan yhdessä. Vanhimman lapsen kanssa meillä on yhteinen harrastus. Harkitsin iltatähteä, mutta olen mieluummin kohta mummi kuin mummoäiti.

Vierailija
39/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:13"]Mikä ihmeen kiire niistä lapsista on päästä eroon? Minäkin tein ensimmäisen lapsen nuorena, en sentään onneksi teininä vaan 23-vuotiaana. Nyt 36-vuotiaana on lapsia viisi, kolme 13-9 vuotiasta ja kaksi "iltatähteä" 2-vuotias ja 2kk ikäinen vauva. Minusta on ihana ajatus, että kun isommat muuttaa pois kotoa, niin pienemmät ovat vasta koululaisia. Ja aina on lapsia ympärillä, kun isommat toivottavasti n. 10 vuoden päästä alkavat tekemään lapsenlapsia. Mutta kaikki eivät lapsista pidä. Ihmettelen vaan miksi niitä täytyy sitten tehdä. Vaikka tuskinpa ap:nkaan teiniraskaudet niin suunniteltuja oli.
[/quote]

Gosh

Vierailija
40/64 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniäiti=wt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme