Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rosa Meriläinen ikävöi lastaan, entäs lapsi sitten?

Vierailija
06.09.2006 |

Iltalehti tänään: " - Ensimmäisenä päivänä on lähinnä sellainen olo kuin teuraalle olisin lähtenyt.

- Aion joka ilta olla kotona niin, että ehdin nähdä vauvani hereillä."

Rosan haluaa, että näkee vauvansa päivittäin hereillä ennen nukkumaan menoa. Hänelle se riittää? Milloin tähän maahan saadaan oikea laki lasten oikeuksista? Miksi vauvan pitää alistua moiseen? Rosa on hankkinut lapsen, ja nyt hänelle kuitenkin riittää, että näkee jälkikasvuaan iltaisin hereillä.

Minulla tuo menee yli maalaisjärjen, kirjaviisauskaan nyt auta.

Käsi pystyyn, kenelle riittää, että näkee vauvansa joka ilta hereillä??

Minä: Ei ikinä! Haulan elää lapseni kanssa! Haluan ennen kaikkea sitä, että lapsellani on äiti, äiti siinä lähellä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää nyt jaksako olla niin tuomitsevia.

Vierailija
22/43 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo aika ei todellakaan riittäis, tosin minähän olen vain kotiäiti.

Mutta Rosan oma asia. Kyllä kansanedustajan työ varmaan on hyvin mielenkiintoista, joten ymmärrän kyllä hänen töihin paluunsakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa Roosan elää omaa elämäänsä. Jos lapsi on kotona hoitajan ja isän kanssa, niin eipä lapsella ole hätää. Isä on lapselle ihan hyvä turva ja rakastava vanhempi siinä missä äitikin. Sitä paitsi minusta on ihan luonnollista, että Roosa ikävöi lastaan. Huonompi juttu se olisi, jos ei ikävöisi.

Oi pyhä äiti-myytti...

Vierailija
24/43 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ikinä riittäisi, että näkisin vauvani iltaisin hereillä! Uskon, että hän on huolehtinut vauvansa hoidon asianmukaisesti, mutta luuleeko hän, että vauvalle riittää, että näkee äitinsä kerran päivässä juuri ennen nukkumaanmenoa?

Vierailija
25/43 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai edustajalla on oikeus äitiysvapaaseen, mutta duunit jää sitten tekemättä. Harvinainen poikkeus työelämässä.

Meriläinen on hyvä äiti vaikka kantaakin vastuunsa töissä.

Vierailija
26/43 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosahan oli oikeasti ikävissään ja sanoi, ettei ole aiemmin ollut 2 tuntia pidempää aikaa erossa lapsestaan. Nyt lasta hoitaa kotona hoitaja ja lapsen isä.

Naisten julmuus toisiaan kohtaan on hirveää!

Vierailija
27/43 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mielestäni toisen vanhemmista pitäisi olla noin pienen kanssa useamman tunnin päivässä.

Mutta mikäpä minä olen ketään tuomitsemaan.

Vierailija
28/43 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, oi miksi hänenkin piti se lapsi tehdä??

Vierailija
29/43 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi ole mikään suoritus.

ap

Vierailija
30/43 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi hitsi, tervemenoa muille maille jossa äitiysloma (rosan 8kk) on P A L J O N lyhempi, jossa lapset menee kouluun aikaisemmin kuin suomessa (7v), jossa ollaan myös suvaitsevaisempia!

Lapsia ei saisi tehdä jos ei ole lapsien kanssa 24/7 kunnes laps täyttää 18v?

Kyllä ne ihmiset elämässään pärjää, hoiti niitä äiti, isä tai ulkopuolinen. Vietiin lapsi 1vko ikäisenä hoitoon tai ei.

Miksi pitää olla niin mustavalkoinen?

Jokaisen perheen omia asioita, joita varmaan on mietitty miten milloinkin tehdään ja mikä ratkaisu sopii just siihen omaan perheeseen.

Vierailija
31/43 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni niin isän kuin äidinkin pitäisi nähdä lastaan enemmän kuin kerran päivässä

ap

useimmissä normaaleissa perheissä toinen vanhempi käy työssä. ja nyt kun se on äiti niin se on kamalan paheksuttavaa?

musta tää koko aloitus on nyt vaan taas osoitus siitä että äidit haluaa päteä jossakin ja mollaamalla tuntea paremmuutta. kun tavallinen äiti palstalla sanoo että vauva on 8kk ja lähden töihin ja isi jää kotiin hoitamaan, niin kaikki taputtaa selkään ja sanoo että vitsi miten hienoa; sulla on upee mies ja sulla on oikeus olla töissä.

Mutta kun on julkkis kyseessä niin ai jai...

Vierailija
32/43 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä kanssasi.

Vierailija
33/43 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva saada lukea joskus julkkiksesta, joka lupaa lyhentää työpäiväänsä ja lupaa kotiutua joka päivä esim. viimeistään klo 18. Hyvähän se on sanoa ikävöivänsä ja pyrkivänsä ehtimään kotiin ennen nukkumaanmenoa.

Järjestelykysymys, ja ellei onnista, pitäisi lapsi nostaa etusijalle ja jäädä kotiin tai vaihtaa duunia. Lapsi on kerran lapsi.

Vierailija
34/43 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienelle lapselle on hyvä, jos jompi kumpi vanhemmista hoitaa lasta suurimman osan päivästä (tai edes useamman tunnin hereilläoloajasta). Ihan sama, onko se äiti tai isä. Jopa hoitaja voi olla lapselle ihan hyvä asia, kunhan hoitaja ei ola ainoa, joka lasta näkee hänen hereillä ollessaan.

Itse olen ollut nuorena hoitamassa 6 kk ikäistä vauvaa kotonaan. En voi ajatella, että tämä lapsi olisi niin hirveästi kärsinyt hoidossani. Toinen vanhemmista tuli kotiin niin aikaisin kuin mahdollista, töiden mukaan sumplivat vuorotellen, että lapsi ei olisi liian kauan erossa heistä.

Hoidin tuota vauvaa vuoden verran, luulen, että olin hänelle vain rikkaus elämässä, kolmas " vanhempi" hänelle, joka häntä rakasti. Vaikka vanhemmat kävivät töissä, he olivat erittäin hyviä vanhempia, huolehtivaisia ja rakastavia.

Höpö höpö teidän kanssanne!!

Vierailija
35/43 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

momentti:

Minun mielestäni niin isän kuin äidinkin pitäisi nähdä lastaan enemmän kuin kerran päivässä

ap

useimmissä normaaleissa perheissä toinen vanhempi käy työssä. ja nyt kun se on äiti niin se on kamalan paheksuttavaa?

musta tää koko aloitus on nyt vaan taas osoitus siitä että äidit haluaa päteä jossakin ja mollaamalla tuntea paremmuutta. kun tavallinen äiti palstalla sanoo että vauva on 8kk ja lähden töihin ja isi jää kotiin hoitamaan, niin kaikki taputtaa selkään ja sanoo että vitsi miten hienoa; sulla on upee mies ja sulla on oikeus olla töissä.

Mutta kun on julkkis kyseessä niin ai jai...

En tarkoittanut tuossa sitä (niin kuin voit lukea itsekin), että isän ja äidin pitäsi molempien jäädä kotiin vauva-aikana. Tarkoitin sitä, mitä kirjoitin eli mielestäni sekä isän että äidin pitäisi huolehtia, että voivat olla lastensa kanssa päivittäin enemmän kuin vain iltasadun verran. Jos kaksi aikuista hankkii lapsen, kantakoon myös hänestä vastuun!

Eikä tämä aloitus liity mitenkään erityisesti julkkiksiin tai naisiin. Meillä on käyty paljon keskustelua ja painia samasta asiasta. Me vain emme pääse lehtihaastatteluihin mukaan, kun olemme tavallisia tallukoita ;)

Ja kuule, tavallinen palstaäiti ei mene yleensä töihin noin pitkiksi työpäiviksi. Yleensä tavispalsta-av-äitikin kotiutuu viimeistään 10 tunnin työpäivän jälkeen ja ehtii jopa leikkiä tai tehdä muuta kivaa lapsensa kanssa ennen nukkumaan menoa.

Tuo Iltalehden juttu nyt vain sattui olemaan Rosa Meriläisestä. Ihan samalla lailla minua harmittaisi, jos jutun takana olisi ollut tavisäiti. Tietty Rosa saattaa antaa samalla mallia muille epävarmoille äideille siitä, ettei vauva tarvi äitiään. Riittää, että äiti ikävöi!?

ap

Vierailija
36/43 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku äiti tai isä tykkää, että ura on maailman tärkein asia, on hänen paras jättääkin vauvansa hoito jollekin muulle aikuiselle.

Ihan yhtä ikävää se on, jos lapsi ei näe isäänsä. Minusta lapsella on oikeus molempiin vanhempiin enemmän kuin hampaiden pesun verran.

ap

Vierailija
37/43 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et av-mammat pistää Rosalle kyselyn sähköpostina josta tulee selvitä ainakin seuraavat seikat:

onko valiokuntatyöskentelyä vähennetty?

tekeekö Rosa etänä töitä kotoaan käsin?

luetaanko matka-aikaa työajaksi jos hän tekee töitä junassa?

ja millainen työaikaseuranta eduskunnassa oikeasti on?

Me ei ihan oikeesti tiedetä totuutta.

Vierailija
38/43 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon lasta ehdi arkisin nähdä - olen ollut 3 vuotta kotona ja nyt 3 vuotta lapsi hoidossa - hyvin vähiin jää yhteinen aika.

Rosa itki jo tuota haastattelua antaessaan, voisiko av-mammat kerrankin tukkia suunsa.

Vierailija
39/43 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Rosa itki jo tuota haastattelua antaessaan, voisiko av-mammat kerrankin tukkia suunsa.

Aivan. Ja oli ollut lapsestaan aijemmin erossa vain 2 tuntia.

Tuskin Rosa on vain naureskellut " jee pääsen laps susta eroon kauemmaks aikaa kun aloitan pian duuniin, jee jee" .

Jonkunhan ne duunitkin on pakko tehdä. Ei kaikki äidit ja isät voi lapsiaan jäädä kotiin hoitamaan, vai kuka tätä maata sitten pyörittäis?

Vierailija
40/43 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos joku äiti tai isä tykkää, että ura on maailman tärkein asia, on hänen paras jättääkin vauvansa hoito jollekin muulle aikuiselle.

ap