Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2x rokotettu leviämisalueella: Mitä koronavarotoimia noudatat tällä hetkellä?

Vierailija
20.10.2021 |

Tilaatko ruuat kotiin, mitä teet ruokapakkauksille kotona? Käytätkö maskia, millaista?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-palsta on teille hysteerikoille just passeli paikka. Älkää ikinä menkökään minnekään muualle!

Vierailija
42/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen kaasunaamarissa ja sukelluspuvussa, suhtaudun kanssaihmisiin vihamielisesti. Jos näen maskittoman tuijotan pitkään ja puin nyrkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko ei uskalleta käydä esim kirjastossa? Moni muukin asia ihmetyttää mutta tää kyllä ihan eniten. Ruokaravintolassa, kampaajalla?

Mä olen käynyt kirjastossa ja kampaajalle. En nirmaalistikaan käy kovin usein. Kampaajalla ei ole koskaan muita asiakkaita samaan aikaan ja kirjastossa on yleensä väljää, joten tartuntariski on pieni.

Kesällä kävin ravintoloissa, kun pystyi syömään ulkona terassilla. Nyt soitan ja tilaan etukäteen ja käyn vain noutamassa annokset maski päällä tartuntariskin minimoimiseksi. Eli en mene ravintolaan syömään.

Se mitä olen kokonaan jättänyt pois on kulttuuritapahtumat, uimahallin yms. jotka ei ole millään tavalla välttämättömiä sekä joukkoliikenteen (kuljen pyörällä tai omalla autolla).

Vierailija
44/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän ihmisjoukkoja, vaikka teatterissa kävinkin. Kertismaski tai kangasmaski siellä teatterissa, julkisissa ja kaupassa. Pesen käsiä. Desinfioin kädet kaupassa ja jos pitää syödä eväitä jossain random-paikassa. Pidän edelleen turvaväliä muihin ihmisiin, vaikkei se nyt ihan kahta metriä koko ajan ole. Yritän peittää astmayskääni imeskelytableteilla.

Vierailija
45/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vain töissä ja kaupassa, sekä poikani perheen luona. Maskia aina kaupassa. Ei kiinnosta edes lähteä mihinkään muualle.

Vierailija
46/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman paljon etätöitä, maski (kirurginen) ruuhkissa ja kaupassa. Välttelen väkijoukkoja ja massatapahtumia sekä yökerhoja, mutta hiljaisina aikoina liikun julkisilla, käyn ravintolassa syömässä ja pubissakin on tullut poikettua samoin leffassa ja uimahallissa sekä kylpylässä. Näen kavereita lähes normaalisti. Kultainen keskitie siis.

Vierailija
47/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vertaistuesta.

Laittakaa lisääkin vielä!

Itse tosiaan välttelen kaikkea ei-välttämätöntä.

Ap

Vierailija
48/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski, käsidesi, turvavälitja osittainen etätyö.

Vierailija
49/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään muita kuin työnantajan edellyttämiä eli etätyötä ja työpaikalla työnantajan kustantamaa maskia. Kaksi rokotetta otettu, enkä suostu rokottamattomien panttivangiksi. Viikonloppuna olin kylpylähotellissa ihan ilman maskia.

Vierailija
50/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnassa käytin kaupoissa maskia, Ruotsissa en. Ruotsissa vielä kaupoissa henkilömäärä rajoitukset mutta ei maski suosituksia. Suomessa elän normaalia elämää.

Vierailija
51/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pidän. Käyn joka viikko kolme kertaa tanssimassa. Siinä ollaan mukavan lähellä toista ihmistä.

Vierailija
52/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskia käytän kaupassa. En niinkään itseni vaan ehkä lähinnä muiden Vuoksi. Vaikka minulla on vaikea astma. En halua tietoisesti olla se joka tautia levittää. Olen töissä heikkokuntoisten, immuunipuutteisten yms parissa.

Työtäni ei voi etänä tehdä ja olen aika normaalia eloa elänyt muuten. En normaalistikaan käy juuri missään.

Kolmas rokotus olisi minulle kohta saatavilla mutta meidän kunta on päättänyt kutsua ihmiset kolmennelle rokokteelle, joten sinne ei niin vaan mennä. Kesäkuun alussa sain 2. rokotteen.

Vierailija
53/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskia kaupassa. Niitä samoja maskeja aina uudestaan ja uudestaan. Miellän sen maskin roiskesuojaksi, eihän se minun käyttötavalla minua itseäni juuri suojaa. Silti näinkin löperöllä meiningillä olen säästynyt flunssiltakin viimeisen kahden vuoden aikana. (Toki maskeja en ole kahta vuotta käyttänyt, mutta viimeisestä flunssasta on jo yli kaksi vuotta.)

Helsingissä asun, en edes tiedä onko se leviämisaluetta vai mitä. Ei ole nämä termit oikein hallussa.

Vierailija
54/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etätöissä, maskia en enää käytä (käytin ennen kaupassa ja julkisissa), mutta jäänne siitä on kalahuivin vetäminen naamalle julkisissa sisätiloissa. Siitä yritän luopua.

Vierailija
55/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen etätöissä, maskia en enää käytä (käytin ennen kaupassa ja julkisissa), mutta jäänne siitä on kalahuivin vetäminen naamalle julkisissa sisätiloissa. Siitä yritän luopua.

...kaulahuivia...

Vierailija
56/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän kuten vuonna 2019, eli minulle koronaa ei enää ole. Terv. Helsingistä

Meillä on jäänyt ulkomaanmatkat ja fine dining aikalailla pois kuvioista. Alkuun oli ahdistavaa kun ei päässyt hienoon ravintolaan, mutta nyt on jo tottunut eikä kaipaa. Ja mökki tuli ostettua, sehän vie kaikki rahat ja kaiken ajankin. Ei enää kaivata niitä ulkomaanmatkojakaan. Että sillä tavalla elämä on muuttunut siitä koronaa edeltävästä ajasta. Plus että mies on koko ajan kotona, kun ennen oli koko ajan töissä. Puolet vuodesta ollaan mökillä.

Vierailija
57/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskia ja käydään lounasravintoloissa syömässä. Ystäviä tapaan joko kotona, mökillä tai lenkeillä. Baareissa en käy enkä tanssimassa. Kirjastossa, kampaajalla, salilla oon käynyt ihan normaalisti.

Itselläni se tilanne, että isäni sairastaa erästä keuhkosairautta ja olen hänen kanssaan paljon tekemisissä. Haluan siis vältellä niitä pahimpia tautipesäkkeitä eli iltaravintoloita ym. Eikä itse asiassa ole niihin hinkuakaan.

Helsingissä asun.

Vierailija
58/58 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaava varoa, kun kaikki on auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan