Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutos ystävän käytöksessä

Vierailija
21.12.2014 |

Ystävystyin työkaverinani työskentelevän naisen kanssa parisen vuotta sitten. Olimme hetI hengenheimolaisia ja kävimme päivittäin syvällisiä keskusteluita maan ja taivaan väliltä. Välillä lounastimme yhdessä. Vaikka olemme eri sukupuolta oli kyseessä pelkkä ystävyys.

Jotain kuitenkin on tapahtunut välillämme enkä voi käsittää mitä ja miksi. Välillä hän käyttäytyy kuten ennenkin, mutta välillä taas on suorastaan tyly ja vastaa viesteihinkin joskus vain yhdellä sanalla. Jos läsnä on muita hän ei ole huomaavinaan minua vaan puhuu muille ohitseni eikä vilkaisekkaan suuntaani.

Olen hänen käytöksensä muutoksesta hämmentynyt ja loukkaantunut. Mistä ihmeestä moinen käyttäytyminen voi johtua? Olenko mahdollisesti tiedostamattani loukannut häntä jotenkin vai yrittävätkö naiset tuolla lailla kertoa jotain, joka pitäisi osata lukea rivien välistä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:08"]

Jos läsnä on muita hän ei ole huomaavinaan minua vaan puhuu muille ohitseni eikä vilkaisekkaan suuntaani. 

[/quote]

Onko tämäkin niitä hänen käytöksessään muuttuneita asioita vai onko hän aina käyttäytynyt tällä tavoin? Mielestäni tuollainen ei ole ystävän käytöstä. 

Itse ottaisin ainakin etäisyyttä sen jälkeen, mikäli joku tuttuni alkaisi käyttäytymään muiden seurassa kuin ei tuntisikaan minua. Voithan jossain sopivassa tilanteessa kysäistä, että oletko mahdollisesti loukannut häntä.

Vierailija
2/21 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:08"]

Jos läsnä on muita hän ei ole huomaavinaan minua vaan puhuu muille ohitseni eikä vilkaisekkaan suuntaani. 

[/quote]

Onko tämäkin niitä hänen käytöksessään muuttuneita asioita vai onko hän aina käyttäytynyt tällä tavoin? Mielestäni tuollainen ei ole ystävän käytöstä. 
[/quote]

Tämäkin asia on muuttunut muutaman viikon sisällä. Aiemmin hän oli seurassakin suuntaani aivan luonteva.

Sehän tässä hämmästyttääkin etten mitään selitystä käytöksen muutokselle ole saanut vaikka olen häneltä kysynyt onko joku hätänä tai pielessä. Ei kuulemma ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että kun tutuistuitte, tällä henkilöllä oli yksinäinen olo. Sinä olit paikalla, ja täytit hänen elämässään sijaitsevan tyhjän aukon. Nyt on sitten käynyt niin, että hän on löytänyt uusia, parempia tyyppejä, joiden kanssa haluaa mieluummin viettää aikaa. Sinä olet hänelle tarpeeton taakka, ja sinut siirretään nyt syrjään.

Tarkkailepa teidän kahden välistä kommunikaatiota: meneekö se niin, että tämä toinen ihminen tulee juttelemaan sinulle, mutta sinä et saisi jutella hänelle? Pyytääkö hän tekemään asioita puolestaan? Itse ei tietenkään tee mitään sinun eteesi, ei sillä että pyytäisitkään.  Jos näin on, mietipä rajasi uudelleen. Älä toimi toisen palvelijana, ei sinuakaan tule kukaan palvelemaan.

Vierailija
4/21 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla ihastunut/rakastunut sinuun, ja hämmentynyt tunteistaan? Siksi ei oikein tiedä miten pitäisi käyttäytyä.

Vierailija
5/21 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku on työpaikallanne kuittaillut hänelle ystävyydestänne ja väittänyt suhteeksi?

Nainen on kyllästynyt.

Nainen on loukkaantunut jostain mitä teit tai et tehnyt.

Nainen onkin ihanstunut sinuun.

Nainen luulee sinun olevan ihastunut häneen.

Onhan noita vaihtoehtoja.

Vierailija
6/21 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:08"] Jos läsnä on muita hän ei ole huomaavinaan minua vaan puhuu muille ohitseni eikä vilkaisekkaan suuntaani.  [/quote] Onko tämäkin niitä hänen käytöksessään muuttuneita asioita vai onko hän aina käyttäytynyt tällä tavoin? Mielestäni tuollainen ei ole ystävän käytöstä.  [/quote] Tämäkin asia on muuttunut muutaman viikon sisällä. Aiemmin hän oli seurassakin suuntaani aivan luonteva. Sehän tässä hämmästyttääkin etten mitään selitystä käytöksen muutokselle ole saanut vaikka olen häneltä kysynyt onko joku hätänä tai pielessä. Ei kuulemma ole.

[/quote]

Voit ainakin ajatella, että sinä olet voitavasi tehnyt. Vaikka teillä onkin ollut hyvät hetkenne, kannattaa nyt suunnata tulevaan ja unohtaa tuolla tavoin käyttäytyvät ihmiset.  

Vierailija
7/21 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten on vain niin, että ystävyys naisten kanssa on erilaista kuin miesten kanssa.

Miehet ovat suoraviivaisempia ja sanoa täräyttävä jos joku asia vaivaa. Heidän mielialansa ei myöskään ailahtele kuten kuukausittain ovuloivien naisten.

Joka tapauksessa ystäväsi käytös loukkaa sinua. Mitä jos kysyisit suoraan, miksi hän käyttäytyy sinua kohtaan noin. Voit myös sanoa suoraan, ettet pidä hänen käytöksestään. Jos ystävyys loppuu tähän niin oliko kyseessä kuitenkaan todellinen ystävä?

Ystävyyden pitäisi antaa voimavaroja -ei viedä niitä!

Vierailija
8/21 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:08"]

Ystävystyin työkaverinani työskentelevän naisen kanssa parisen vuotta sitten. Olimme hetI hengenheimolaisia ja kävimme päivittäin syvällisiä keskusteluita maan ja taivaan väliltä. Välillä lounastimme yhdessä. Vaikka olemme eri sukupuolta oli kyseessä pelkkä ystävyys. Jotain kuitenkin on tapahtunut välillämme enkä voi käsittää mitä ja miksi. Välillä hän käyttäytyy kuten ennenkin, mutta välillä taas on suorastaan tyly ja vastaa viesteihinkin joskus vain yhdellä sanalla. Jos läsnä on muita hän ei ole huomaavinaan minua vaan puhuu muille ohitseni eikä vilkaisekkaan suuntaani. Olen hänen käytöksensä muutoksesta hämmentynyt ja loukkaantunut. Mistä ihmeestä moinen käyttäytyminen voi johtua? Olenko mahdollisesti tiedostamattani loukannut häntä jotenkin vai yrittävätkö naiset tuolla lailla kertoa jotain, joka pitäisi osata lukea rivien välistä?

[/quote]

nainen on varmaan ollut ihastunut sinuun. ja on yrittänyt kiinnittää huomiosi täydellisella passiivisuudella muttet ole nähnyt merkkejä...  

olet ehkä sanonut jonkun kauniin sanan toiselle naiselle ja tämä on vetänyt herneet nenään. 

etkä ole tajunnut tehdä aloitettä tämän suuntaan vaikka hän on antanut kaikki mahdolliset passiiviset merkit maan ja taivaan väliltä... miehet on kyllä tyhmiä kun ne eivät vieläkään osaa lukea selän takana annettuja ajatuksia. 

Vierailija
9/21 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki edelliset ja sitten se tuuliviiri-naisjuttu.

Naiset kyllästyvät jouruamaan saman henkilön kanssa vuosiakausia ja olet nyt jostain syystä joutunut kiertoon.

P.s ap, aloititko mahdollisesti seurustelun viime aikoina.

Vierailija
10/21 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole seurustelurintamallani tapahtunut mitään muutosta, joten tuskin siitä johtuu... Ja vaikka olisikin niin miksi ihmeessä se antaisi ystävälle syyn tuollaiseen käytökseen?

Joku tuossa veikkasi, että kyseessä voisi olla ihastuminen. Jos näin olisi niin kieltämättä hieman erikoinen tapa osoittaa ihastusta. Epäilen teoriaa.

Sehän tässä harmittaa kun mitään syytä en tunnista eikä kysyttäessäkään mitään tule ilmi. Silti käytös on selvästi muuttunut jopa loukkaavaksi. Toisaalta tekisi mieli todeta, että "pidä tunkkis", mutta toisaalta ystävyyttä, jossa on ollut hyvät hetkensä, ei viitsisi heivata ylilaidan.

-aloittaja-

Vierailija
11/21 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette tunteneet lähemmäs pari vuotta toisenne lähemmin. Voisko olla niin että olet hänelle jo niin tuttu ettei hänen tarvitse enää feikata sinulle mitään? Jos on paska päivä niin sulle sen voi myös näyttää. Muille duunikavereille on aina oltava joku positiivisuusrooli päällä.

Vierailija
12/21 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisihmisissä ihastuminen voi saada aikaan outoja ilmenemismuotoja. Jos nyt siitä on kyse.

Vierailija
13/21 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten ystävyyssuhteet kestävät usein koko eliniän. Jos joku ns ottaa päähän sanotaan se suoraan ja seuraavana päivänä asiaa ei enää muistella.

Naiset puolestaan vetävät herneen nenäänsä pienestäkin väärästä sanasta tai teosta eivätkä pysty edes kysyttäessä sanomaan mikä mättää. Seuraa mököttämistä, mykkäkoulua ja omituista käytöstä. Niinpä naisten ystävyyssuhteet ovat katkolla muutaman vuoden välein.

Tai sitten hän vain ei ole pystynyt suhtautumaan sinuun pelkkänä ystävänä. Voi olla että et ole osannut lukea merkkejä ja vastata vihjeisiin -> herne nenään.

Vierailija
14/21 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran mies vain ystävänä. Soiteltiin vaan.
Mutta kyllä se tuli katkeraksi kun aloin seurustelemaan!

Vierailija
15/21 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet itse käyttäytynyt loukkaavasti tai sanonut pahoja asiotia? mieti itse niin varmasti tiedät syyn. me nyt täällä voida sitä tietää!

Vierailija
16/21 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle syvempien ystävyyssuhteiden solmiminen ei koskaan ole ollut helppoa. Tämä johtuu mm introverttiudestani ja siitä, että luottamus ihmisiin syntyy hitaasti.

Kertomasi kuulostaa tutulta ja on yksi syy siihen, miksi luottamuksen syntyminen on vaikeaa. Etenkin naiset voivat ykskaks muuttua etäiseksi ja torjuviksi kuin mitään ystävyyttä ei ikinä olisi ollutkaan. Mitään selityksiä ei ikinä käytöksen muutokselle saa eikä palautetta omasta käytöksestä ole tullut. Syy on aina arvoitus.

Suosittelen jatkossa olemaan varovainen naispuolisten ystävien suhteen. Mahdollisuus pettyä ystävään on suuri. Miesten keskinäisissä ystävyyssuhteissa tällaista ei esiinny.

Vierailija
17/21 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni todennäköisin skenaario on se, että naisen ihastui sinuun, yritti tehdä jonkinlaisen epämääräisen aloitteen jonka sinä ignoorasit vahingossa ja nyt nainen luulee, että torjuit hänet tahallasi ja nyt hän yrittää pitää hieman etäisyyttä sinuun.

Vierailija
18/21 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ansainnut tuollaista ystävää.

Jos hän ei osaa käyttäytyä eikä saa sanottua mikä vaivaa, älä kuluta energiaasi tuollaisen tyypin kanssa.

Anna hänen mököttää yksikseen ja etsi oikeita ystäviä muualta.

Vierailija
19/21 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen käytös voi olla tosi loukkaavaa jos syy ei ole tiedossa. Kyllä ystävyyteen pitäisi kuulua että voi sanoa suoraan jos joku vaivaa eikä käyttäytyä kuin kakara. Jos tuo ei saa sanottua mikä vaivaa niin kysy suoraan.

Vierailija
20/21 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy häneltä kahden kesken, oletko loukannut häntä jotenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän