Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ideoita jouluisesta jälkiruoasta?

Vierailija
21.12.2014 |

Hei!

Olisiko kenelläkään hyviä ideoita jouluisesta jälkiruoasta? Mielellään linkkejä resepteihin. Jotain, missä ei olisi ainakaan paljoa viljoja. Juustokakkua, moussea tai jotain sen tyyppistä... Viime vuonna tein glögijuustokakun, mutta nyt mietin jotain vähän raikkaampaa.

Kiitos jo etukäteen ja hyvää joulua kaikille!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumujuustokakku

Vierailija
2/25 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies aikoo tehdä creme bruleen luumuhillolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumukiisseli kermavaahdolla

Vierailija
4/25 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumurahka

Vierailija
5/25 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glögikiisseli, jossa rypäleitä ja omenakuutioita. 

Vierailija
6/25 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumuvaahto, vatkaat vaniljavaahdon ja sekoitat siihen luumusosetta ja kanelia :)

Vierailija
7/25 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.dansukker.fi/fi/resepteja/jouluinen-pannacotta.aspx tätä ajattelin, syöjiä on 3 lasta/nuorta ja 6 aikuista

Vierailija
8/25 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glögipäärynät.

Vierailija
9/25 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse mangorahkaa, on sellainen keveä kun jouluruuat muuten raskaita.

Vierailija
10/25 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä paljon hyviä ideoita! Kiitos kaikille ja lisääkin ideoita vielä kuulisin mielelläni.

Tuo jouluinen pannacotta varsinkin vaikutti meidän joulupöytään sopivalta. Onhan se melkoinen kaloripläjäys, mutta jos siihen yhdistää marjat, niin se tekee sitä jo huomattavasti terveellisemmän ja raikkaamman. Mahtaisikohan vadelmat sopia siihen? Vadelmat, kaneli, kardemumma... hieman erikoista, mutta ei mielestäni kuulosta huonolta.

Creme brulee voisi myös olla hyvä idea.

Ap

Vierailija
11/25 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeppä juustokakku. Itse teen valkosuklaajuustokakkuja, joihin käytän glögiä liivatteen lisäämiseen ja laitan piparimausteet samalla annoksella, kuin piparitaikinaan. Pohjana käytän murskattua piparia. Tuorejuuston merkillä tuntuu olevan iso merkitys, että tuleeko juustokakusta "tunkkainen" tai raskas.

Vierailija
12/25 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:38"]

Tässäpä paljon hyviä ideoita! Kiitos kaikille ja lisääkin ideoita vielä kuulisin mielelläni.

Tuo jouluinen pannacotta varsinkin vaikutti meidän joulupöytään sopivalta. Onhan se melkoinen kaloripläjäys, mutta jos siihen yhdistää marjat, niin se tekee sitä jo huomattavasti terveellisemmän ja raikkaamman. Mahtaisikohan vadelmat sopia siihen? Vadelmat, kaneli, kardemumma... hieman erikoista, mutta ei mielestäni kuulosta huonolta.

Ap

[/quote]

Niin, siis epäterveellinen jälkiruoka ei kyllä muutu terveelliseksi sillä että siihen lisätään jotain aineita :)

Muuten nuokin kuulostaa hyvältä.

Vierailija
13/25 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara la Fountain: 3 suklaan moussekakku. Taivaallisen hyvää.  On makea, mutta ei sellainen äklö. Oreo keksien tilalle olen itse käyttänyt dominoita.

Vierailija
14/25 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäädykkeet ovat raikkaita

Vierailija
15/25 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:47"]

Teeppä juustokakku. Itse teen valkosuklaajuustokakkuja, joihin käytän glögiä liivatteen lisäämiseen ja laitan piparimausteet samalla annoksella, kuin piparitaikinaan. Pohjana käytän murskattua piparia. Tuorejuuston merkillä tuntuu olevan iso merkitys, että tuleeko juustokakusta "tunkkainen" tai raskas.

[/quote]

Mikä merkki sinusta paras?

Vierailija
16/25 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt useasti pannacottaa, viimeksi mangopannacottaa, sitä ennen piparkakkupannakottaa (mämmistäkin oon tehny, mutta sopiee paremmin pääsiäiseen ;) )

Vierailija
17/25 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin banoffee-sovellusta: jälkiruokamaljoihin kootut annokset, joissa pohjalla toffeeta (kondensoidusta maidosta), sitten punaisia marjoja, kermavaahtoa ja päälle koristeeksi piparimurskaa.

Vierailija
18/25 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen rav. Murun keittokirjasta mustaherukkaparfait'n valkosuklaakinuskikastikkeella. Se oli toissajoulunakin iso hitti:)

Vierailija
19/25 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:38"]

Ap

[/quote]

annoksenhan voi tehdä tosi pieninä, itse ajattelin vaikka shottilaseihin tehdä ja siihen naru ympärille.

kuitenkin on kuivakakkua, pipareita, joulutorttua ja suklaita.

Vierailija
20/25 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime jouluna tein valkosuklaapannacottaa annosmaljoihin ja upotin niihin karpaloita koristeeksi. Tänä vuonna teen karpalojäädykkeen kinuskikastikkeella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme