Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirjapaljastus: Jyrkissä oli törkeää seksuaalista ahdistelua

Jyrki, älä tyrki
20.10.2021 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f0f6e7c3-e164-49f9-98d4-d20973…

"Toimittaja Juuso Määttäsen ja Joonas Hytösen kirjassa Jyrki 1995–2001 kerrataan MTV3:n Jyrki-ohjelman historiaa. Siinä kuvataan myös, kuinka Jyrkissä oli häirintää ja alatyyliset puheet olivat arkipäivää.

Ääneen pääsevät Jyrki-ohjelman tekijät.

Häpykarvoitus oli tosi kiinnostava aihe Kulmalan ja Pizzan mielestä. Useita kertoja pohdittiin ääneen, onkohan jollakulla ’palkki vai kolmio’. Sitä tentattiin Jyrkin naisjuontajilta, joskus vieraanakin olleilta henkilöiltä”, Joonas Hytönen sanoo.
Kulmala oli ohjelman vastaava tuottaja Marko Kulmala, Pizza puolestaan juontaja ja tuottaja Antti ”Pizza” Pekkarinen.

Kommentit (156)

Vierailija
21/156 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KulmalaSyyton kirjoitti:

Suurin syytetty Kulmala oli itse uhri, koska oli alkoholisti eikä näin hallinnun mitä teki muille! Alkoholistia ei saa seks.ahdist. syyttää, koska hän kärsii sairaudesta.
Tein TV-työtä 1990-luvun loppupuolella, vaikka minun olisi pitänyt olla esimiestyön sijaan hoidossa. Olin juova alkoholisti, joka kylvi pelkoa ja vaikeuksia ympärilleen. Elämäni perusta muuttui vuonna 2004, kun raitistuin. Alkoi toipuminen, Kulmala kirjoittaa.

Tämä. Luin selittelyt ja olen tyrmistynyt. Aivan kuin alkoholismi tekisi juomarin syyntakeettomaksi, veisi järjen ja vastuun omista teoista. Että mitähän vattua?

Vierailija
22/156 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1990 luvun puolivälissä ollessani kolmekymppinen  siirsin töistä kotiin tuloa klo 19:00 asti koska TV:stä ei tullut muuta kuin Jyrki jossa soitettiin karseata musiikkia  ja Kauniit ja Rohkeat.

No, nyt sitten sellaiset asiat kuin uusi musiikki, luovuus jne karsittu pois ja telkkarissa sekä Suomipop-kanavalla kierrätetään n. kymmentä iskelmäartistia kaikki särmät markkinatutkimuksin pois höylättynä ettei vaan kukaan ärsyynny mistään. Onnea sinulle ja kaltaisillesi, pääsit tavoitteeseen jolla musiikki murhattiin Suomessa.

JEP! Mä kuuntelen pääasiassa radiossa ruotsinkielistä RadioX3me kanavaa. Suomipopista vain klassikot kuten Juice  tai Eput ovat mun makuuni. 

Nykyään on telkkarissa 20 kanavaa, 1990-luvulla oli vain kolme ja todellakin klo 17-19 tuli vain Jyrki ja Kauniit ja rohkeat ja jotain uskonnollsita tuubaa. Siski siirsin töistä kotiin tuloa klo 19 paikkeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/156 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kenelle tuli yllätyksenä ? En katsonut kyseistä ohjelmaa , joskus vilkaisin sitä heiluvaa kuvaa ja tunsin myötähäpeää koko ohjelmasta.  Biisit oli varmaan hyviä mutta minun makuuni koko ohjelma oli tosi lapsellinen ja nolo.

Vierailija
24/156 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä ollut ihan normaalia toimintaa? Moon TV:n aikana televisiossa polteltiin sytkärillä häpykarvoja, hyvä että oltiin työhaastattelussa kysytty.

https://www.seiska.fi/Uutiset/Hapykarvojaan-poltellut-kohujuontaja-teki…

Tää oli sellaista sen ajan huumoria. Häpykarvojen ajelu oli siihen aikaan vielä tollanen ohimenevä muotijuttu.

Vierailija
25/156 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös M. Veitola jossain lehtijutussa kertonut siitä, miten oli hakenut Jyrkiin töihin, samana iltana haastattelija oli ahdistellut häntä jossain baarissa, ja koska MV antoi pakit, työ jäi saamatta?

Saatan muistaa väärinkin. 

Joo, näin oli.

No ei varmaan muutenkaan olisi päässyt kun juontajien piti artikkelin mukaan olla 'fuckable', sellaista ei Veitolasta saa millään.

Vierailija
26/156 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös M. Veitola jossain lehtijutussa kertonut siitä, miten oli hakenut Jyrkiin töihin, samana iltana haastattelija oli ahdistellut häntä jossain baarissa, ja koska MV antoi pakit, työ jäi saamatta?

Saatan muistaa väärinkin. 

Joo, näin oli.

No ei varmaan muutenkaan olisi päässyt kun juontajien piti artikkelin mukaan olla 'fuckable', sellaista ei Veitolasta saa millään.

Niin, sehän ei ole koskaan haitannut, että ne äijät on itse ihan s**tanan rumia.

Vierailija
27/156 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyikö joku, että pääpukareina oli Kulmala ja Pizza Pekkarinen? Ensimmäinen on aina vaikuttanut ylimieliseltä mulkerolta ja jälkimmäinen limanuljaskalta pervolta.

Vierailija
28/156 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KulmalaSyyton kirjoitti:

Suurin syytetty Kulmala oli itse uhri, koska oli alkoholisti eikä näin hallinnun mitä teki muille! Alkoholistia ei saa seks.ahdist. syyttää, koska hän kärsii sairaudesta.
Tein TV-työtä 1990-luvun loppupuolella, vaikka minun olisi pitänyt olla esimiestyön sijaan hoidossa. Olin juova alkoholisti, joka kylvi pelkoa ja vaikeuksia ympärilleen. Elämäni perusta muuttui vuonna 2004, kun raitistuin. Alkoi toipuminen, Kulmala kirjoittaa.

Tämä. Luin selittelyt ja olen tyrmistynyt. Aivan kuin alkoholismi tekisi juomarin syyntakeettomaksi, veisi järjen ja vastuun omista teoista. Että mitähän vattua?

Yllätyikö joku, että pääpukari veti alkoholismikortin esiin. Ei ollut ensimmäinen viihdealan vaikuttaja, joka uhriutui alkoholismistaan seksualirikosten paljastuttua.

Varsinkin tässä tapauksessa on aivan naurettavaa vedota ryyppäämiseen, kun hän kuitenkin erittäin todennäköisesti on ollut selvinpäin näitä törkeyksiä tehdessään. Sen verran kyseistä jamppaa 90-luvun musatouhuista tiesin jo ennen Jyrkiä, etten lainkaan yllättynyt näistä paljastuksista.

Vierailija
29/156 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyntä ja vapaamielisyys alkaa olla ohi. Sitä oli vuosituhannen vaihteessa ja se oli hyvää aikaa.

Nyt alkaa olla moni normaali asia kiellettyä ja kaikkea paheksutaan. Lasten halutaan elää jossain kuplassa. Mistään ei saa sanoa kriittisesti ja kaikesta pitää tehdä iso haloo. Kaivetaan jotain vanhojakin asioita, jotka ennen oli normaaleja. Nyt niitä samoja asioita samat ihmiset kauhistelevat.

Mielestäsi sellainen oli hyvää aikaa ja normaalia, kun esimies kännissä pakottaa harjoittelijat riisumaan housunsa?

Tuo on sama ras a ekä liity aikaan mitenkään.

Vierailija
30/156 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko limaista, etten sanoisi.

Toki voisin pahana ihmisenä väittää, että häpykarvoituksen kyseleminen on ainoastaan ahdistelua, ei törkeää sellaista.

Kysyminen ei sinänsä ole jos se jolta kysytään tajuaa ettei siihen tarvitse vastata, mutta vastauksen odottaminen tai vaatiminen on, vielä enemmän on jos vaaditaan näyttämään niitä tai jos on jonkinlainen esimiesasema etc.

Vierailija
31/156 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noi mun mielestä nyt kovin kummosilta kuullostaneet. Kyllä monella miesvoittosella työpaikalla on edelleen aika härskit puheet. Enemmänkin ongelma on tässä nykypäivän loukkaantumiskulttuurissa. Mitään ei kestetä enää ja pitää olla niin korrektia ja hienotunteista että. Mua ainakaan kiinosta jos joku härskistä läpästä mielensä pahottaa. Jos käsiksi käydään niin se on tietenkin väärin.

Sä et ihan taida käsittää, että käsiksi käyminen on fyysistä väkivaltaa, mutta paskan jauhaminen on henkistä väkivaltaa. Kumpikin on ei-toivottavaa käyttäytymistä. Kuka jaksaa kuunnella kenenkään ääliön "hauskoja härski läppiä" joka päivä töissä? Ei ne ihan niiiin hauskoja läppiä useinkaan ole.

Vierailija
32/156 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 90-luvulla oli toisenlaista kuin nykyään. Olen itse omin silmin nähnyt kun työnhakijoita riisutettiin pomojen edessä, ovatko he sopivia ja tarpeeksi näyttäviä tiskille asiakaspalvelutyöhön. Se oli silloin normaalia eikä siihen kukaan puuttunut. Hakijat riisuivat vaatteensa koska muuta mahdollisuutta ei ollut, tai no oli tietysti vaihtoehto olla hakematta, mutta yrityksemme oli siihen aikaan erittäin haluttu työpaikka. Taukotilassa itketettiin naisia toden teolla ja ne viikkopalaverit, joku oksensikin pelosta ennen palaveria, kun niin pelkäsi pomon palautetta.

Oi, niitä aikoja. Kyllä ennen kaikki oli paremmin. (sarkasmia, jos joku tyhmempi ei nyt tajunnut)

Vierailija
33/156 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on Suomessa 2021 edelleen käypä tekosyy ihan mihin törkeyteen hyvänsä. Kännissä ja läpällä.

Vierailija
34/156 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä masturboin Electric Circuksen biletytöille monet kerrat. Olin 17-18v miehenalku.

Vierailija
35/156 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat näistä (Kulmala & Pekkarinen) vaikuttaa hieman peräkammarin pojilta.

Ulkonäkö, ulkonäkö. Kun ei teininä olleet saaneet tyttöystäväseuraa, niin aikuistuttuaan pyrkivät sellaiseen asemaan, missä saattoi sikailla mielin määrin ja kyykyttää nuorempiaan. Oksettavia tyyppejä molemmat. Toinen nytkin lehdessä sanoo että "läpällä läpällä, toivottavasti ei ole kukaan traumatisoitunut, heh heh" ja toinen käyttää alkoholismia tekosyynä. Just. Niinkuin joku jo sanoi, on tuhansia alkoholisteja jotka ei käyttäydy tuolla tavoin.

Vierailija
36/156 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän läheskään kaikki alkoholistit ole seksuaalisia ahdistelijoita, muuten rasittavia kyllä ovat.

Vierailija
37/156 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi tehdä ihan mitä vaan, kunhan jälkeenpäin muistaa selittää, että oli kännissä ja on alkoholisti. Sitten saakin osakseen sääliä ja ymmärrystä eikä moitteita ja syyttämistä.

Vierailija
38/156 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyntä ja vapaamielisyys alkaa olla ohi. Sitä oli vuosituhannen vaihteessa ja se oli hyvää aikaa.

Nyt alkaa olla moni normaali asia kiellettyä ja kaikkea paheksutaan. Lasten halutaan elää jossain kuplassa. Mistään ei saa sanoa kriittisesti ja kaikesta pitää tehdä iso haloo. Kaivetaan jotain vanhojakin asioita, jotka ennen oli normaaleja. Nyt niitä samoja asioita samat ihmiset kauhistelevat.

Kuule ei ole ollut normaalia 90-luvullakaan näytellä pomolle pikkuhousujaan tai tulla kuristetuksi pomon taholta. Että tuo sun läppäs ei kyllä tähän ketjuun kuulu millään lailla.

Vierailija
39/156 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla hyypiäisellä kysyntää kun yrittää säälittävillä paljastuskirjoilla tehdä rahaa. Kavereitten kesken puheet ovat rennompia kuin ventovieraassa seurassa. Kaverit eivät yleensä puukota selkään ja rolli muille keskinäistä vitsailua, sitä pahantahtoisesti värittäen. Nolla pistettä.

Vierailija
40/156 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noi mun mielestä nyt kovin kummosilta kuullostaneet. Kyllä monella miesvoittosella työpaikalla on edelleen aika härskit puheet. Enemmänkin ongelma on tässä nykypäivän loukkaantumiskulttuurissa. Mitään ei kestetä enää ja pitää olla niin korrektia ja hienotunteista että. Mua ainakaan kiinosta jos joku härskistä läpästä mielensä pahottaa. Jos käsiksi käydään niin se on tietenkin väärin.

Sä et ihan taida käsittää, että käsiksi käyminen on fyysistä väkivaltaa, mutta paskan jauhaminen on henkistä väkivaltaa. Kumpikin on ei-toivottavaa käyttäytymistä. Kuka jaksaa kuunnella kenenkään ääliön "hauskoja härski läppiä" joka päivä töissä? Ei ne ihan niiiin hauskoja läppiä useinkaan ole.

Yhtälailla tuollainen mielipidejyräys mitä sinä kommentissasi harrastit kuuntelematta vastapuolta ja leimaamalla jo etukäteen erimieltä olevan huonommaksi ihmiseksi ja siten väärässä olijaksi on samanlaista henkistä väkivaltaa.

Olen joskus joutunut elämään tuollaisen mielipidejyrän kanssa ja taidan olla kuullut kaikki mahdolliset temput joilla tuollainen vänkää itsensä voitolle ja vastapuolen siihen asemaan että saa pyydellä anteeksi olemassaoloaan kun mikään selitys ei kelpaa.