Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teette tällaisia FB-päivityksiä - voitteko selittää?

Vierailija
21.12.2014 |

Miksi postaatte sellaisia päivityksiä, joissa vihjaatte johonkin asiaan, mutta ette kuitenkaan kerro mistä on kyse - vaikka joku kysyisikin. Voisiko joku tällaisia päivityksiä tekevä ystävällisesti selvittää MIKSI tekee niitä?

Esimerkki:

Maija: Vitsi kun nyt jännittää....!

Lotta: No mikäs juttu tää on?

Maija: En viitti täällä kertoa - puhutaan sit perjantaina.

Esimerkki 2:

Maija postaa kuvan kipsissä olevasta kädestään. Kuva kerää paljon paranemistoivotuksia ja myös kyselyitä mitä on tapahtunut, mutta yhteenkään kysymykseen Maija ei vastaa.

Mistä näissä on kyse - siitäkö että kerjätään huomiota ja halutaan, että toiset kyselevät että no mikäs sulla nyt? Miksi postaatte tällaisia koko kaveripiirinne nähtäville, jos kerran olette tarkoittaneet asian vain pienelle piirille?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini postasi "xx on paikassa xx sairaala" eikä vastannut vaikka monet kyselivät että mitä on tapahtunut. Ei tarvitse kertoa miksi on sairaalassa mutta miksi sitten edes tekee koko postausta? Tai lähettäisi sitten viestin vain sille omalle sisäpiirilleen jolle postaus ilmeisesti on tarkoitettu. Toinen postasi hautajaisista muttei kertonut kuka on kuollut vaikka jotkut kyselivät että onko lähiomainen. Luulisi olevan viimeisenä mielessä hautajaisissa joku Facebookin käyttö!

Vierailija
42/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on yksi fabo-kaveri joka tehtailee juuri tällaisia päivityksiä. :D Joka päivä on aina jotain mystisiä "Tänään. <3" tai "Ei olisi kannattanut alkaa mulle. :D"-viestejä eli jotain draamaa on menossa, mutta mitään ei kerrota. Asianomaiset tietenkin tykkäilevät ja kommentoivat jotain yhtä ympäripyöreää näihin päivityksiin, muut lähinnä pyörittelevät silmiään koska ketään ei kiinnosta niin paljoa, että viitsisivät ihan privaviestinä mennä kysymään mistä on kyse. Ja sitten ne "Taas sairaalaan..."-vihjailut, joissa loppujen lopuksi onkin kyse jostain antibioottireseptin hakemisesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta taas!!

Vierailija
44/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

H

Vierailija
45/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
46/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jännää on, että näitä harrastaa 30+ vuotiaatkin!!! "Tänään tapahtui jaikkea jännää, muttei siitä sen enempää." V*****!!!!

Vierailija
47/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:53"]

Yksi kaverini postasi "xx on paikassa xx sairaala" eikä vastannut vaikka monet kyselivät että mitä on tapahtunut. Ei tarvitse kertoa miksi on sairaalassa mutta miksi sitten edes tekee koko postausta? Tai lähettäisi sitten viestin vain sille omalle sisäpiirilleen jolle postaus ilmeisesti on tarkoitettu. Toinen postasi hautajaisista muttei kertonut kuka on kuollut vaikka jotkut kyselivät että onko lähiomainen. Luulisi olevan viimeisenä mielessä hautajaisissa joku Facebookin käyttö!

[/quote]

Tuli mieleen Weird Al Yankovicin "Tacky" -biisi...

"I would live-tweet a funeral, take selfies with the deceased"

Vierailija
48/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mutsi harrastaa tota ihan oikeassa elämässä, on harrastanut jo kohta 20 vuotta (tai niin kauan olen asiaan kiinnittänyt huomiota)

siis vihjailee käyneensä jossakin, olleensa jossakin tapahtumassa ym, mutta ei voi kertoa kenen kanssa ym. ja loukkaantuu jos asiasta ei ole kiinnostunut ja yritä udella lisää. olen viimeiset 15 vuotta sivuuttanut ko jutut kuin se ei olisi sanonutkaan mitään, en kiinnitä siihen mitään huomioita vaan puhun ihan muusta aiheesta.

rasittavaa

Vierailija
49/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poistin fb ystävistäni yhden ihmisen, joka teki juurikin tuota. En vain enää jaksanut. Ja totta kai kuten asiaan kuuluu, hän loukkaantui siitä verisesti, eikä enää suostu minkäänlaiseen yhteydenpitoon. Mulla vaan hirtti kiinni sen n. sadannen vastaavanlaisen päivityksen kohdalla. Ikää tällä ihmisellä myös yli 30v. ja kaksi lasta. Huoh!

Vierailija
50/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks kaveri tyttö joka leuhkii kui on parhaat lahjat, paljo menny rahaa vaatteisii ja mepä jumpataaki näi paljo ja ootte naiset mulle kateellisia!
Sitte avaudutaa kun kaikki on hälle kateellisia ja hän tietää olevansa paremman näköinen kuin muut kanssasisaret.

Hassua sinänsä kun mies karkaa vähänväliä että ehkä hehkutettu onni liioiteltua?

Tämä tyttö suuttuiki mulle koska ostimme oman talon ja heillä on pieni vanha vuokrahuoneisto.
Ehkä onkin itse se kateellinen?

Tiedä noista.

Vierailija
51/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla JOKA IKINEN KAVERI FACEBOOKISSA kirjottaa ensinnäkin joka perkeleen asiasta, mitä on tapahtunu. Mitä tein ruoaksi, kävin lenkillä, töissä oli raskas päivä ym ym..

Sitten oon huomannu sen, että kaikki tuntuu kirjottavan facebookkiin aina kaikkea positiivista, tuntuu että niiden elämä on aina yhtä iloa ja juhlaa. Pakko olla jotain esittämistä? Että kaikki ois muka aina niin ihkuuu..

Tosi rasittavaa kun tuntuu että kohta paskalla käymisestäkin pitää kirjottaa heti johki vitun faceen.

Samoiten oon myös huomannu tuon saman ihmeellisen ilmiön mitä AP kuvaili. Jösses sentään.

Vierailija
52/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit on nää salipäivittäjät (joo no onhan tää nyt muotia) aamusali/iltasali ihanaa kun päivä alkoi aamusalilla, illaksi voisi mennä taas. Päivän paras tänään oli: "aamusali ja sunnuntai, siitä on joulumieli tehty<3" :D kiva että treenaat mut täytyykö se ilmoittaa heti facessa :D ja joo, en ole kateellinen ylipainoinen wt-mamma..

Vierailija
53/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun näkökulmastani katsottuna elämä saa olla melkoisen köyhää, jos joulumieli tulee salilla käymisestä...

Vierailija
54/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 11:49"]

Ja aina ei edes lue mitään, vaan on joku hemmetin hymiö tai sydän. Typerää.

[/quote]

Tuo on muuten todella hämmentävää. Siis joskus joku laittaa pelkän sydämen, ja sitten kaverit tykkäävät siitä päivityksestä ja kommentoivat "Voih, ihanaa... <3" tai "Olen niin onnellinen puolestasi muru <3" tai jotain muuta yhtä kryptistä. Sisäpiirin juttu selvästi, mutta mitä ideaa tuollaisessa on jakaa kaikille Facebookissa, kun selkeästi ne lähimmät ystävät tietävät jo mistä on kyse, ja muille ei asiasta kerrota sanaakaan? :D

[/quote]

Se on varmaan se sama idea kuin ala-asteikäisillä tytöilläkin oli (ainakin mun lapsuudessa), se että voidaan hihitellä merkitsevästi, että meilläpä on yks tällainen juttu josta te muut ootte ulkopuolella :D Jotkut vaan ei aikuistu koskaan.

Osalla saattaa olla kyse myös siitä, että ollaan niin koukussa siihen faceen, että se toimii jonkinlaisena päiväkirjana ja sinne on siksi aivan pakko purkaa jokainen olotila. Siispä vaikka ei haluaisi kertoa sitä itse asiaa, niin sitä tunnetilaa ei osata käsitellä muuten kuin purkamalla se sosiaaliseen mediaan. Eli tavallaan se tarve purkautua on niin suuri, että ei ajatella sitä miten typerältä se vaikuttaa.

Vierailija
55/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 11:05"]

En itse boita harrasta, mutta eikös tuo nyt ole juuri sitä puhtainta huomiohuorausta?

[/quote]

Minun pikkusiskoni teki tuota aikoinaan. Hän saattoi jopa kun nähtiin, vihjailla samaa kuin päivityksessään ja loppujen lopuksi veti herneen nenään kun minua ei kiinnosta hänen elämänsä :D

Vierailija
56/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani jättää noiden vihjailujen lisäksi haukkupäivityksiä kavereistaan. Jättää nimen mainitsematta, mutta kirjoittaa tunnistettavasti. Hyvällä lykyllä saa muita ääliökavereitaan komppaamaan siihen.

Ei ole kaveri enää sen jälkeen kun kirjoitti haukkupäivityksen myös minusta, kun olin jättänyt hänet kutsumatta syntymäpäivilleni. (Muut vieraat ei tule toimeen hänen kanssa)

Ikää hänellä reilut 30v

Vierailija
57/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus kommentoinut "miten pidetään hulluja jännityksessä" koska mikään ei ole niin rasittavaa kuin tuollainen.

Vierailija
58/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:13"]

Kyllä taas ihmettelen mitä iloa eräät saavat tietynlaisesta toiminnasta?

[/quote]

Se oli nimenomaan esimerkki ärsyttävästä statuksesta.

pistä tää facebookkiin.

[/quote]

Vierailija
59/78 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
60/78 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:19"]Yksi facebook-kaverini, siis reilusti yli kolmekymppinen perheenäiti harrastaa tätä huomioh**raamista lastensa sairastumisien kautta. Monta kertaa vuodessa päivittää tosi dramaattisia ja arvoituksellisia "äkkilähtö päivystykseen + kyynelhymiö"-tyyppisiä juttuja ja antaa olettaa, että jotain vakavampaakin olisi sattunut. Lopulta monien huolestuneiden kommenttien jälkeen sitten selviää että kyseessä on ollut ihan perus nuhakuume, jonka takia on päätetty lähteä lääkäriin. Itsekin huolestuin joskus, mutta nykyään jo tiedän mistä on kyse enkä viitsi edes vaivautua. Silti aina kerta toisensa jälkeen nämä päivitykset saavat facessa suuren huomion, sen takia hän varmaan tätä harrastaakin.  [/quote] Meillä on varmaan sama fb-kaveri. :D

[/quote]

Taru? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi