Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teette tällaisia FB-päivityksiä - voitteko selittää?

Vierailija
21.12.2014 |

Miksi postaatte sellaisia päivityksiä, joissa vihjaatte johonkin asiaan, mutta ette kuitenkaan kerro mistä on kyse - vaikka joku kysyisikin. Voisiko joku tällaisia päivityksiä tekevä ystävällisesti selvittää MIKSI tekee niitä?

Esimerkki:

Maija: Vitsi kun nyt jännittää....!

Lotta: No mikäs juttu tää on?

Maija: En viitti täällä kertoa - puhutaan sit perjantaina.

Esimerkki 2:

Maija postaa kuvan kipsissä olevasta kädestään. Kuva kerää paljon paranemistoivotuksia ja myös kyselyitä mitä on tapahtunut, mutta yhteenkään kysymykseen Maija ei vastaa.

Mistä näissä on kyse - siitäkö että kerjätään huomiota ja halutaan, että toiset kyselevät että no mikäs sulla nyt? Miksi postaatte tällaisia koko kaveripiirinne nähtäville, jos kerran olette tarkoittaneet asian vain pienelle piirille?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset haluaa antaa ymmärtää että heidän elämä on mielenkiintoisempaa kuin mitä se oikeasti on. Päivitetään pieni syötti, jonka jälkeen katsotaan ketä kaikkia kiinnostaa niin paljon että kommentoi/tykkää. Ja näin on jälleen päästy yhden tason verran ylemmäs some-imagossa. Tai näin ne luulee.

Vierailija
2/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, sulla on varmaan sama tyyppi kaverina fb:ssä mitä mulla :P
Raivostuttavaa.
Olenkin alkanut nakkelemaan kaikkea vittumaista niihin kuviin. Tai siis juurikin, että -älkää kysellä, ei kerro kuitenkaan. -tuskin vakavaa kun ei selitystä tule. Yms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi kuulla vastaus sellaiselta henkilöltä, joka tällaisia päivityksiä tekee. Onko ketään sellaista linjoilla??? Itse olen blokannut uutisvirrastani pari tällaista tyyppiä, koska en jaksa lukea näitä typeriä vihjailuja. Eihän niihin voi edes kommentoida tai tykätä kun ei tiedä mistä on kyse!

Vierailija
4/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse boita harrasta, mutta eikös tuo nyt ole juuri sitä puhtainta huomiohuorausta?

Vierailija
5/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiovitunhuorausta.

Vierailija
6/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 11:05"]

En itse boita harrasta, mutta eikös tuo nyt ole juuri sitä puhtainta huomiohuorausta?

[/quote]

kyllä. 

Vierailija
7/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, ettei kukaan huomionkerjääjä vastaa tähän :D

Vierailija
8/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän tuollaiset ihmiset täysin kommentoimatta, vaikka muuten pyrin reagoimaan pieniinkin juttuihin edes peukutuksilla. Skippaan ihan täydellisesti.

Vierailija
9/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päivitän niitä liikuntasuorituksia, esim "Tämän päivän saldo 3000 vatsaa, 3000 selkää, 3000 kyykkyä, 3min hoover x2 ja 1,5h lenkki.", ja "30km lenkki ja sit kouluun (laitettu joskus ennen klo.7 aamulla) <3 ", koska olen syömishäiriöinen paska. Ihan oikeasti. Se vain tuntuu hyvälle, hetken aikaa, kun pystyy laittamaan faceen mitä on saanut tehtyä, mutta kohta se olo katoaa ja pitää mennä uudelleen treenaa.

Vierailija
10/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 11:45"]

Minä päivitän niitä liikuntasuorituksia, esim "Tämän päivän saldo 3000 vatsaa, 3000 selkää, 3000 kyykkyä, 3min hoover x2 ja 1,5h lenkki.", ja "30km lenkki ja sit kouluun (laitettu joskus ennen klo.7 aamulla) <3 ", koska olen syömishäiriöinen paska. Ihan oikeasti. Se vain tuntuu hyvälle, hetken aikaa, kun pystyy laittamaan faceen mitä on saanut tehtyä, mutta kohta se olo katoaa ja pitää mennä uudelleen treenaa.

[/quote]

Tää on ehkä vähän eri asia kuin se lapsellinen muka-salaperäinen vihjailu.

Vierailija
11/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummityttöni (ihan täysi-ikäinen) harrasti noita päivityksiä. Laitoin kommentin, jossa kysyin, että haluaako oikeasti jakaa asian, vai leikkiä arvuuttajaa. Arvuuttelut loppuivat siihen, tajusi itsekin, että asia joko jaetaan tai pidetään itsellä. Ei ole välimuotoa.

Vierailija
12/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina ei edes lue mitään, vaan on joku hemmetin hymiö tai sydän. Typerää.

Vierailija
13/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 11:45"]

[/quote]

Tää on ehkä vähän eri asia kuin se lapsellinen muka-salaperäinen vihjailu.
[/quote]

No niin, mutta yleensä nuo liikuntasuorituksetkin saa ihmisten verenpaineen ja vitutuskäyrän nousuun. En sentään harrasta noita aloituksessa mainittuja asioita.

10

Vierailija
14/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyni harrasti juuri tuota fb:ssä. Ehkä edelleenkin, en tiedä, koska blokkasin hänet jo ajat sitten. Ko. tyypin elämä pyörii oman äidin, huonosti palkatun työn ja muutaman kaverin ympärillä. ÄO aivan varmasti alle 100, paino ei, tupakoi ja esittää olevansa niin kovista että. Puhuu jatkuvasti muista todella halventavasti, levittelee salassapidettäviä tietoja fb:ssä. Ja ikää kuitenkin yli 30... Äiti huolehtii "tytön" rahoista ja ruoasta. Ulosotossa kai kumpikin. 

Kai sitä jossain on leikittävä mielenkiintoista, kun omassa oikeassa elämässään sitä ei ainakaan ole. Sääliksi käy, vaikka ko. ihminen on harvinaisen ilkeä.

Vierailija
15/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mikään ei mua ärsytä fb:ssa. Inhoan kun joka ainoa päivitys vituttaa ihmisiä. Mutta tää ap:n kertoma juttu on poikkeus. Todella raivostuttavaa

Vierailija
16/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen lähikuva- selfieiden julkaisua. Yks tuttu julkaisee semmoisia monta kertaa viikossa ja joka kuvassa sama ilme. Miksi? Kiva tyttö muuten.

Vierailija
17/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nämä salamyhkäiset työpaikanvaihtajat rasittaa. Ensin salaperäisiä jännitysviestejä, joista ihmiset kyselevät mistä on kyse -- ei vastausta. Sitten arvoituksellista tuuletusta jonkin tapahtuman johdosta, johon osa osaa onnitella ja osa kyselee mistä on kyse, ei vastausta. Sitten luopumisen tuskaa ja hyvästien heittoa, johon ei myöskään anneta selvennystä: "Kun suljet yhden oven niin edessäsi aukeaa uusi, ei ole helppoa sanoa näkemiin mutta se on vain tehtävä...". Sitten kehutaan miten nyt on uusi työmaa joka on sitä ja tätä ja tuota, mutta ei vahingossakaan sanota MITÄ mennään tekemään ja MINNE, vaikka ihmiset kysyvät.

En peukuta enkä kommentoi näille naurettaville tapauksille.

Vierailija
18/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jännittää..

Vierailija
19/78 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa....

Vierailija
20/78 |