Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä syystä olet saanut potkut töistä?

Vierailija
20.12.2014 |

Onko se johtunut käytöksestäsi? Vai onko työpaikkasi mennyt konkurssiin? Onko työpaikaltasi vähennetty työntekijöitä?

Miksi juuri sinä olet saanut potkut työpaikaltasi?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeajalla työsuhteen purku, koska en oppinut tarpeeksi nopeasti tarpeeksi nopeaksi. Toimistotöitä. Nykyään teen sen verran palkatonta työtä salaa kotona, että saan tarpeeksi aikaiseksi. Ammattiliitot sanovat tätä harmaaksi taloudeksi, mutta tehottomuudesta tulevat potkut muuttavat ajattelutapaa.

Vierailija
22/51 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhteeni purettiin koeaikana yllättäen ja ilman selityksiä. Todennäköisesti syynä oli se, että tyyppi jonka tilalle minut palkattiin halusikin tulla takaisin. Paha maku jäi silti suuhun, kun esimies vaan eräänä päivänä työvuoron jälkeen sanoi, että työsuhde päättyy tähän. Olin viihtynyt paikassa ja hoitanut hommani hyvin, kysyessäni perusteita koeaikapurulle esimies vain jankutti, että hänen ei tarvitse perustella mitenkään.

Vierailija
24/51 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Vierailija
25/51 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan tiedä, sainko potkut vai otinko loparit.
Ensimmäinen "työpaikkani" teininä oli puhelinmyyntifirma, johon pääsin "koeajalle" kahdeksi viikoksi ilman mitään sopimuksia tai mitään, käytäntönä oli että jos saa tietyn määrän kauppoja tehtyä koeajalla niin saan sopimuksen ja palkkaa. Sain toki ekan viikon aikana tuotetta myytyä, mutta jotenkin alkoi nyppimään se käytäntö, että jos en saisi sitä tiettyä määrää täyteen, niin olisin tehnyt siellä vain ilmaisia hommia pari viikkoa. Niinpä lakkasin vain käymästä siellä enkä vastannut puhelimeeni enkä sähköpostiin.
Näin vuosia myöhemmin on tullut kyllä mieleen, että ehkä tuonkin olisi voinut hoitaa kypsemmin, mutta eipä voi enää mitään. 

Vierailija
26/51 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:35"]

Onko se johtunut käytöksestäsi? Vai onko työpaikkasi mennyt konkurssiin? Onko työpaikaltasi vähennetty työntekijöitä?

Miksi juuri sinä olet saanut potkut työpaikaltasi?

[/quote]Last come, first go. Olen saanut potkut yhden kerran, ja se oli kuus vuotta sitten kun työpaikka oli konkurssin partaalla ja väkeä vähennettiin. Viimeksi tulleet saivat lähteä sen lisäksi että määräaikaisuuksia ei jatkettu niiden loputtua. Mä olin viimeksi tulleiden joukossa, en ehtinyt olla kyseisessä firmassa vuottakaan. Hyväksihän se lopulta kääntyi kun ko. firman alihankkija rekrytoi mut kun olin ollut vain kuukauden työttömänä ja sillä tiellä ollaan yhä.

Vierailija
27/51 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
28/51 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimus purettiin koeajan sisällä. En tiedä lasketaanko potkuiksi.

Vierailija
29/51 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut tarpeeksi hyvä.

Vierailija
30/51 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommat lähti kiinaan.

Vierailija
31/51 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vain määräaikaisuuksia lukuunottamatta yhtä paikkaa. Määräaikaisuuksien jatkamiselle ei ollut taloudellisia mahdollisuuksia. Olen siis toiminut sijaisena tai kiireapuna tms. Vakituisesta työpaikastani minut irtisanottiin, koska yrityksen toiminta päättyi.

Vierailija
32/51 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuilin liikaa mulkulle työkaverille ja pomolle. Yleensä on ollut tapana antaa takaisin samalla mitalla jos minulle on päätä auottu. Enkä puhu mistään parista haukkumisesta vaan vuosia kestäneestä turhasta valittamisesta mm. työni tehokkuutta kohtaan. Epäiltiin kaikesta lusmuilusta ja tavaroiden katoamisista jne.. Vaikka olin varmaan lojaalein työntekijä työnantajaa kohtaan koko firmassa.

Vierailija
33/51 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:56"]

Vittuilin liikaa mulkulle työkaverille ja pomolle. Yleensä on ollut tapana antaa takaisin samalla mitalla jos minulle on päätä auottu. Enkä puhu mistään parista haukkumisesta vaan vuosia kestäneestä turhasta valittamisesta mm. työni tehokkuutta kohtaan. Epäiltiin kaikesta lusmuilusta ja tavaroiden katoamisista jne.. Vaikka olin varmaan lojaalein työntekijä työnantajaa kohtaan koko firmassa.

[/quote]

Lisään vielä että uudessa työpaikassa olen nyt viihtynyt viisi vuotta ja minut on palkittu monena vuotena bonuksella hyvästä työstä. Lisäksi parista työkaverista on tullut todella hyvät kaverit myös vapaa-ajalla. Eli vika ei ollut minussa, vaan entisessä kierossa työpaikassa.

Vierailija
34/51 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut pari kertaa potkut koeajan viimeisenä päivänä. On vain ollut näiden firmojen tapa pyörittää nuoria. Jos 10 uutta saapui linjan viereen niin vähintään 9 oli vaihtunut ennen koeajan päättymistä.

Vierailija
35/51 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään potkut Sub tv:n Voittopotti- ohjelmasta.

Vierailija
36/51 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 00:19"]

Sain tänään potkut Sub tv:n Voittopotti- ohjelmasta.

[/quote]

Eikös ne potkut annettu jo eilen? O_o

Vierailija
37/51 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkuja en ole saanut mutta määräaikaisuutta ei ole jatkettu. Syynä se, että meni sukset lopullisesti ristiin vittumaisten pomojen kanssa. Mieluummin työttömänä kuin siellä rääkättävänä. Eli ihan hyvä että pääsin pois.

Vierailija
38/51 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiitollinen siitä, ettei sijaisuutta jatkettu. Työyhteisö oli sairas ja kieroutunut, ja se aiheutti minulle sekä fyysisiä että henkisiä oireita. Olin ikään kuin se kanarialintu kaivoksessa. Sääliksi käy niitä mukavia (niitäkin oli) entisiä kollegoita yhä siellä. :( 

Uskon oikeasti, että poispääsy pelasti henkeni.

Vierailija
39/51 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittostudio humalassa - pikkujoulut 2014

Siinä sai eilen kaksi juontajaa ja tuottaja potkut.

Vierailija
40/51 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 00:40"]

Voittostudio humalassa - pikkujoulut 2014

Siinä sai eilen kaksi juontajaa ja tuottaja potkut.

[/quote]

Kamalaa :( Amatöörit asialla.