Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lemppari kouluruokasi?

Muistoja
19.10.2021 |

Mistä kouluruoasta tykkäsit?

Mä muistan aina odottaneeni ohrapuuropäiviä. Se koulun ohrapuuro ja ruusunmarjakiisseli oli niiiiin hyvää.

Tykkäsin myös perunavellistä ja kanaviillokista.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikala pastavuoka oli super hyvää. Haluaisin löytää jostain sen saman reseptin.

Vierailija
42/106 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen paistettu kala, ilmeisesti se oli uunissa paistettu mutta sitä en tiedä, että mitä kalaa se oli mutta se oli ainakin minusta todella hyvää. Sen kanssa oli tietysti perunoita tai perunamuusia (en muista, että kumpaa) ja salaattia. Mutta yhä reilut 20 vuotta peruskoulun lopettamisen jälkeen kaipaan tuota kalaruokaa. Eri asia vain sitten on, että maistuiko se oikeasti niin hyvältä kuin muistan vai kultaako aika tässä tapauksessa vain muistot. Mutta kalaruokien ystävä olen ollut niin pitkään kuin olen kalaa saanut tai siis siitä lähtien kun äiti rupesi minulle kiinteitä ruokia syöttämään ja kala tuli mukaan ruokalistalle niin olen siitä pitänyt eikä se ole mikään ihme, sillä molemmat vanhempani sekä myös kaikki sisarukseni pitävät kalasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puurot ja mehukastike mullakin. Ne olivat ainoa ruoka, joissa ei ollut jotain outoa.

Vierailija
44/106 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunilenkki, kalapuikot. Ehkä koska niitä ei kotona ollut (kalafileet paneroitiin itse). Siellä opin myös, että jotkut einekset maistuvat paremmalle kuin mitä itse osaa/pystyy tekemään. Puurojakin oli, mutta jotenkin on jäänyt sellainen kuva, että niitä olisi ollut vain 1.-2. luokilla.

Vierailija
45/106 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunamuusi ja jauhelihapunajuurikastike lemppari. Yläasteella oli jotain sellaisia tiiviitä lihamurekepihvejä, joita sanoimme kengänpohjiksi. Olivat tosi hyviä

Joo hyviä pihvejä olivat, aina aika tummaksi paistettuja.

Mitähän pihvejä ne olivat? Oon koittanut ettiä ohjetta jopa kotipaikkakunnan fb-ryhmästä samassa koulussa olleilta, mutten ole löytänyt. Ne ei olleet täyslihapihvejä, mutta eivät mitään jauhelihapihvekäkään kun tiiviimpiä

Voisivatko olla merimiespihvejä?

Vierailija
46/106 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindströminpihvit oli lemppari.

Vierailija
47/106 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeitto, keitetty kananmuna ja grahamlihapiirakka!

Vierailija
48/106 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunamuusi ja jauhelihapunajuurikastike lemppari. Yläasteella oli jotain sellaisia tiiviitä lihamurekepihvejä, joita sanoimme kengänpohjiksi. Olivat tosi hyviä

Joo hyviä pihvejä olivat, aina aika tummaksi paistettuja.

Mitähän pihvejä ne olivat? Oon koittanut ettiä ohjetta jopa kotipaikkakunnan fb-ryhmästä samassa koulussa olleilta, mutten ole löytänyt. Ne ei olleet täyslihapihvejä, mutta eivät mitään jauhelihapihvekäkään kun tiiviimpiä

Pannupihvejä? Oliko niiden kanssa sipulihöystöä?

Vierailija
49/106 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto oli lempiruokani koulussa ja kotona. Valitettavasti en voi syödä sitä nykyisin vatsaongelmien vuoksi.

Vierailija
50/106 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä itse muista yhtään inhokkia peruskoulusta, joskus toki laatu vaihteli ja joku kärtsännyt tms. ei maistunut sinä päivänä. Amiskassa oli sit maksaruokia (kokoliha) ja niinä päivinä jäi kyllä käytännössä koko ruokala välistä. Siellä myös keittiöpuolen oppilaat teki enemmän erikoisia ruokia, joskus ei ollut ihan mun mieleen mutta kuitenkin lisukkeet, salaatit ym. niin sai vatsan täyteen opiskelijabudettiin sopivasti. 

Kysyttiin lempiruokaa, ei inhokkiruokaa.

Mun lempiruokia oli riisipuuro joulunaikaan, meillä ei sitä kotona koskaan tehty. Pinaattiletut ja kanaviillokki.

Vierailija
51/106 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt puuroista enkä kasvissosekeitosta. Kaikki muu oli herkkua!

Vierailija
52/106 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasta bolognese ja varsinkin se juusto siinä päällä.

Vierailija
53/106 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaviillokki oli hyvää.

Vierailija
54/106 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikot, pinaattikeitto. En ymmärrä miten ala-asteella pinaattikeitto oli aivan taivaallisen hyvää mielestäni, vaikka moni sitä inhosi.

Graham lihapiirakat oli satunnaista herkkua myös.

Vierailija
55/106 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veripalttu, perunavelli, tilliliha ja kanaviillokki

Vierailija
56/106 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattiletut! Ja niiden kanssa oli sitä ihanaa salaattia, missä oli juustoa ja makkaraa ja joku majoneesipohjainen kastike. Se oli siis sellaista täyttävää salaattia. 

Meillä koulussa ruokatauko oli 30 min ja kun olimme lukioiässä, meillä oli tapana mennä syömään yleensä vasta kun 12 minuuttia ruokatauosta oli jo mennyt. Tällä vältimme siinä alussa olevan jonon. Mutta kun oli pinaattilettupäivä, menimme heti jonon mukana syömään ja söimme vatsan täyteen. Sitten huilasimme hieman (kun aikaa vielä oli) ja otimme lisää :-D

Meillä abit sai aina toivoa viimeisen koulupäivän ruuan ja lähes poikkeuksetta he toivoivat pinaattilettuja.

Vierailija
57/106 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagne, pasta ja jauhelihakastike, makaronilaatikko ja pinaattikeitto.

Vierailija
58/106 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalamureke

Kalapuikot

Lihamureke

Makaronilaatikko

Pinaattikeitto, nakit ja vaalea sämpylä

Vierailija
59/106 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kouluaika 59- 63 kansakoulu ja sitten oppikoulu. Kansakoulussa keitto ja puuro linja sitten oppikoulussa oli jo muitakin ruokia. Ei ollur silloin vgielä pastaa tai lasagnea, mutta oli lihapullat ja jauhelihakastike mm ja new oli ihan syötäviä ruokia

Vierailija
60/106 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mantelikala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi