Minkä ikäinen lapsesi painaa tai on painanut 27kg?
Kommentit (31)
Meillä 10v tyttö 27kg ja 134cm. Siro rakenteinen ollut aina.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:04"]Miettikää, mikä hajonta!! Mun poika on nyt 6v, isommat sisarukset on olleet varmaan kolmannella-neljännellä luokalla kun ovat painaneet 27kg. Pituutta kuopuksella 120cm. Nyt onneksi lähti käyrät laskuun, hirvittää vaan tuo ruokahalu..!
Ap
[/quote]
Huh. Meidän poika saman mittainen ja painaa 7 kg vähemmän. Melkoinen pullukka teillä.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:22"]Jännä juttu muuten, että täällä on aina vaan niitä lihaksikkaita ja muuten jänteviä ;-) Kun kaupungilla, päiväkodissa ja töissä koulussa näen valtavat määrät lapsia ja aika moni pukkaa olemaan joko "laiha läski" eli täysin lihaksetön hötö tai sitten ihan reilusti lihava.
Vanhempien silmä jotenkin kai sokaistuu ja asioita koitetaan selitellä parhain päin. Kummipoikanikin 7v. on varsinainen taffel. Ehkei painokäyrällä vielä lihava, mutta kun tyyppi harrastaa vain tunnin viikossa liikuntaa kerhotyyppisessä muodossa ja on muutenkin aika passiivinen, ei se paino todellakaan ole lihasta. Selluista vatsaa on ja naama kuin täysikuu. Karkki ja herkut maistuvat. Äitinsä sen sijaan pitää varsinaisena vilperttinä ja sporttisuuden huipentumana. Selittää tohkeissaan lapsen liikunnallisuudesta jne. Siinä on vähän vaikea olla, ei tiedä mitä sanoisi. Poika kun ei jaksa edes 500m vinkumatta kävellä ja on kömpelö kuin mikä.
[/quote]
Tätä vanhempien sokeutta oman lapsensa ulkomuotoon mäkin olen ihmetellyt. Tiedän useamman äidin jotka pitävät juuri poikiaan todella atleettisena vaikka pojat ovat olleet juuri sellaisia "pehmeitä" ja kaikkea muuta kuin sporttisia. Hitusen on siinä vaiheessa aina hymyilyttänyt. Mutta en tosiaan ymmärrä miten voivat katsoa poikiaan niin vaaleanpunaisten lasien läpi. Itse kun kyllä näen lasteni ulkoisen olemuksen sellaisena kuin ovat hyvine ja vähemmän hyvine puolineen.
Ja alkuperäiseen kysymykseen, niin meillä nuorin lapsi (tyttö) painoi tuon verran 9,5v:na ja on laiha.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:04"]Miettikää, mikä hajonta!! Mun poika on nyt 6v, isommat sisarukset on olleet varmaan kolmannella-neljännellä luokalla kun ovat painaneet 27kg. Pituutta kuopuksella 120cm. Nyt onneksi lähti käyrät laskuun, hirvittää vaan tuo ruokahalu..!
Ap
[/quote]
Huh. Meidän poika saman mittainen ja painaa 7 kg vähemmän. Melkoinen pullukka teillä.
[/quote]
Niin on! Sanoinkin tuossa, että onneksi lähti käyrät laskusuuntaan.. Tanakka poika on ollut vauvasta asti. Herkkuja ja välipaloja rajoitetaan, mutta syö ruokaakin enemmän kuin 11v isoveli (joka painaa 32kg).
Ap
Tuttujen 10 vee tyttö painaa 28 kg. Pituutta jo 140cm. On TOSI luiseva ja kalpea, mutta kun ei ruoka maistu, karkkipullamässy on paljon parempaa !
Pituus mukaan. Muuten ihan turhaa höpinää, kun 116 cm vähän eri kuin 142 cm. Meillä 7.5 v oli 27 kg ja 132 cm.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:02"]11v poika, 132cm
.
[/quote] miksi alapeukku?