Kyttäävät myyjät!!!
Jos myyjiä on paikalla niin kiinnostaisi tietää mikä saa teidät epäilemään potentiaalista asiakasta kaupassa niin että alatte kyttäämään häntä? Hyvin yleistä ainakin omalla kohdallani on se, että kun menen kauppaan katselemaan niin viimeistään 5 minuutissa tulee joku myyjä muutaman metrin päähän mukamas järjestelemään vaatteita tai tavaroita ja kun vaihdan paikkaa niin pian myyjä tulee perässä ja on taas järjestelevinään jotain. Tämä on alkanut pikkihiljaa ärsyttämään ihan todella!
Kiinnostaisi tietää, johtuuko se asiakkaan ulkonäöstä (köyhän näköinen), käytöksestä vai mistä? Vai näiden yhdistelmästä?
Itse olen mielestäni ihan tavallisen näköinen keski-ikää lähestyvä nainen ja etenkin Sokoksella ja ns. hienommissa liikkeissä myyjät kyttäävät (ei puhettakaan että tulisivat esim. kysymään voivatko olla avuksi) ja näin on ollut jo vuosia. Tämän seurauksena ostan netistä entistä enemmän jatkossa.
Kommentit (32)
Minusta ei kiinnostu myyjät vaan vartijat ja järjestyksenvalvojat. Johtuu siitä että kuljen reppu selässä. Mitään en reppuuni koskaan tunge enkä sieltä mitään ota, mut ilmeisesti reppu tekee minusta varkaan.
Tosin vain Ala-Tikkurilan Lidlissä reppuni halutaan tutkia, missään muualla ei. Siksi en käy enää Ala-Tikkurilan Lidlissä.
Mene siihen missä myyjä "järjestelee" siten että se on tiellä. Siten kun se väistää niin myllää ne sekaisin. Jatka.
En kyllä osaa sanoa, minä olen köyhä ja näytän myös siltä kulahtaneissa ja yleensä hiukan rikkinäisissäkin vaatteissani, mutta ei vielä kukaan ole touhujani kaupassa kytännyt. Mahdatko käyttäytyä jotenkin erikoisesti?
Heitä kaikki tavarasi maahan, juokse kassojen ohi ja huuda "mittään en vieny". Uskovat sitten.
Se voi johtua toisten valheista tai ennakkoluuloista tai siitä että on vähän enemmän meikkiä eikä siksi välttämättä näytä niin kiltiltä...
Mua on myös epäilty ja tuossa on muutama syy ja mulla on tapana maksaa mun ostokseni mutta yksi syy noiden lisäksi on se että mulla on niin iso laukku, laukkuni on Puccini ja mulla on aina laukkuni mukana ja se on täynnä eikä sinne edes mitään lisää mahtuisi mutta kun epäillään sellaiseksi joka en ole niin laitan sen kaupan boikottiin ja vien rahani muualle
Tokmannissa jossa olen usein käynyt tapahtui näin ja laitoin sen Tokmannin boikottiin jos kerran käyttäydytään noin niin eihän sellaisessa kaupassa kannata käydä ja mä oon vielä ollut työharjoittelussa hyllyttäjänä kaupassa ja se oli Vapaa valinta
Rehellisyyden nimissä, kyllä Kaikki tietävät miten rasittavaa on myyjien kyttäys. Tulevat lähelle viikkaamaan tyhjässä kaupassa.
Joskus rasittaa myös kyselyt Tarviiko apua ym
Vierailija kirjoitti:
Mene siihen missä myyjä "järjestelee" siten että se on tiellä. Siten kun se väistää niin myllää ne sekaisin. Jatka.
Saako sinunkin työpaikallesi (jos nyt ylipäätään olet työelämässä...) tulla häiritsemään sinun työntekoasi?
Teininä tuota ongelmaa oli useinkin. Pari kertaa joutui jopa vartijoiden koppiin kun olin mukamas jotain varastanut. Sinänsä mielenkiintoista, olen kuitenkin aina näyttänyt siistiltä. Nyt 28-vuotiaana ylempään keskiluokkaan kuuluvana ei enää kyylätä, mutta muistan nämä paikat, enkäa asioi niissä edelleenkään.
Mä haluan, että asiakas tekee nopeasti ostopäätöksen, maksaa ja häipyy.
En tykkää, kun ne vätkyttää ja laahustavat kaupassa.
Käyttäkää nettikauppoja. Siellä kukaan ei kyttää ja kyttäävien myyjien kaupat menee konkurssiin.
Mikä on kyttäämistä? Jos myyjä tekee työrään sinua lähellä niin se on kyttäämistä vai?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää nettikauppoja. Siellä kukaan ei kyttää ja kyttäävien myyjien kaupat menee konkurssiin.
Oi, kun tuo toteutuisikin...
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei kiinnostu myyjät vaan vartijat ja järjestyksenvalvojat. Johtuu siitä että kuljen reppu selässä. Mitään en reppuuni koskaan tunge enkä sieltä mitään ota, mut ilmeisesti reppu tekee minusta varkaan.
Tosin vain Ala-Tikkurilan Lidlissä reppuni halutaan tutkia, missään muualla ei. Siksi en käy enää Ala-Tikkurilan Lidlissä.
Minullakin on aina reppu se on kauppakassini, enkä ole varas vaikka olenkin lapsena jotain karkkia näpistänyt. Ainoastaan motonetissa joku uusi myyjä alkoi nilittäm''n repustani sanoin hänelle suorat sanat että näinkö asiakkaita täälä kohdellaan? Ei sen puoleen että näytän kyllä kysyttäessä mit' repussa on, mutta että etukäteen alkaa joku vaatimaan oikein että kassit ja laukut on jätettävä jonnekkin ihme säilytykseen.
Minä luulen, että myyjä tulee siihen lähistölle siksi, että on valmiina palvelemaan, jos asiakas sattuu tarvitsemaan apua. Ei aina pidä ajatella pahinta vaihtoehtoa.
Mä käytän nettikauppoja. En voi sietää myyjien moikkailua ja änkemistä seuraan kun haluan rauhassa katsella ja sovitella vaatteita. Olen myös törmännyt tuohon apn mainitsemaan 'kyttäämiseen', jäävät muka järjestelemään vaatteita ihan viereen. Jotain tajua heillä pitäisi olla lukea asiakasta että haluaako tämä olla rauhassa. Osaan kyllä kysyä jos jotain tarvitsen.
Mä oon asiakkaana huomannut, että jos on epävarman ja ujon oloinen niin herättää sekin myyjissä epäilyksiä. Sitten kun reipastaa itsensä, hymyilee, tervehtii ja rupattelee pari sanaa niin ovat paljon luottavaisempia.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän nettikauppoja. En voi sietää myyjien moikkailua ja änkemistä seuraan kun haluan rauhassa katsella ja sovitella vaatteita. Olen myös törmännyt tuohon apn mainitsemaan 'kyttäämiseen', jäävät muka järjestelemään vaatteita ihan viereen. Jotain tajua heillä pitäisi olla lukea asiakasta että haluaako tämä olla rauhassa. Osaan kyllä kysyä jos jotain tarvitsen.
Osaat kai itsekin lukea ajatuksia? Ai et, ja silti oletat sitä taitoa muilta. Vähän nyt valoja päälle.
Enpä nimittäin usko, että se on ihmisestä välttämättä luettavissa haluaako tämä apua vai ei. Sinä ehkä osaat kysyä, joku muu ei. Ja sitten suututaan siitä ja itkeä vollotetaan ku myyjä ei tullut apuun, vaikka ihan selvästi vinkiks katselin pitkin seiniä, olis sen pitäny siitä arvata.
Olen aiemmin työskennellyt myyjänä ja saanut varkaudesta kiinni useamman asiakkaan. Pölliminen on todella yleistä ja sitä tekevät kaiken ikäiset ja näköiset. Jos jokin asiakkaan käytöksessä herättää myyjän epäilykset, niin pakkohan se on mennä lähistölle tarkkailemaan tai kutsua vartija seuraamaan. Vai pitäisikö vain katsella muualle kun varkaat kantavat tavaraa ulos?
Älä siis ota henkilökohtaisesti myyjän seuraamista, jokin käytöksessäsi/olemuksessasi vain ilmeisesti herättää huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että myyjä tulee siihen lähistölle siksi, että on valmiina palvelemaan, jos asiakas sattuu tarvitsemaan apua. Ei aina pidä ajatella pahinta vaihtoehtoa.
Juuri näin. Myyjän homma (etenkään jossain vaateliikkessä) ei ole etsiä myymälästä potentiaalisia varkaita.
En ole myyjä mutta maalaisjärjellä ajateltuna jokin asia joko käytöksessäsi tai ulkonäössäsi herättää myyjien epäilykset ja ilmeisesti uskovat että aiot varastaa jotain, en tiedä miten tuon muutoin voisi selittää...