Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei sitten juhlaväelle kelvannut

Vierailija
20.12.2014 |

Tatjottavani, vierailivat n. 4 tuntia, joten olisi ollut hyvä edes syödä. Tarjottavat sisälsivät Suolaisen kalapiirakan, salaattia joka sis mm tomaattia, kurkkua ja vesimelonia. Mehua/vettä/maitoa/teetä/kahvia, leipäjuustoa, kolmiovoileipiä sis salaatin, kraavilohen ja tuorejuuston. Oli myös tummaa suklaata. Vain jotkut joivat vettä, toiset eivät mitään. Ruoista meni ainoastaan pieni pala leipäjuustoa jollekkin. Huoh, mitä te haluatte syödä?

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:25"]Itse en koskaan syö kylässä mitään. Joskus nuorena söin, ja toisinaan oli hankala saada alas sitä pahalle maistunutta tarjottavaa.
Mutta minä en kotonakaan syö kahvin kanssa mitään, joten en ymmärrä oikein miksi pitäisi kohteliaisuuttaan ruveta puputtamaan kaloreita.
Muutoinkin syön yleensä vain kerran päivässä.
Mutta olen ollut huomaavinani että muutkaan keski-ikäiset naiset eivät syö oikein mitään. Hyvä ettei pikkuleipääkin puoliteta, että jos minä tuota maistaisin. Lähtiessä kiitetään että "oli hyvännäköiset tarjottavat, vaikken kyllä maistanutkaan."
Vai onko sitten tammikuu pahaa aikaa kun kaikki ovat laihiksella... En nyt sitten tiedä kannattaako enää mitään laittaa tarjolle. Varaa pakkaseen jotain mitä sulattaa, jos on vierailta ensin kysynyt haluaako nämä.
[/quote] YKSI ateria päivässä? Mene lääkäriin, tuo on vaarallista!

Vierailija
162/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä kehotit ottamaan ruokaa, joka oli katettu juhlavieraiden nenän eteen. Kukaan ei ottanut mitään. Kai ne nyt sentään jotakin sanoivat, edes joku? Siis selittivät, miksi eivät ota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:54"]No voisko olla vähän kollektiivista kursailua? Että jos kukaan ei kehtaa aloittaa? Kehoititko aloittaja selväsanaisesti ottamaan? Itä-Suomessa/Savossahan on tapana, että pitää useasti pyytää pöytään... Söitkö aloittaja itse?
[/quote] Söin itse kyllä salaattia & kolmioleipiä, sanoin vieraille pöytään kutsuttuani että ottakaa mitä maistuu. Kerroin yksittäin missä mikäkin on ja mitä sisältää, Juotavaa tarjosin myös.

Ap

Vierailija
164/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:16"]

On se aika omituista, jos vieraat käyvät ennen kylään tuloa syömässä. Sitten ei kelpaa mikään. Luuletteko, ettei se loukkaa yhtään emäntää?

Muistanpa tilantee jonkun vuoden takaa. Sukulaiset olivat tulossa katsomaan uutta asuntoani. Kun sovittiin tulosta, sanoin, että minä laita ruuan siiheksi kun tulette. No vieraita ei alkanut kuulua. Pelkäsin jo, että on sattunut onnettomuus, mutta ei, vaan olivat keksineet poiketa syömään, kun oli niin nälkä. Puolen tunnin päässä odottivat karjalanpaistit sun muut tykötarpeet. Kyllä oli itku kurkussa, mutta vieraat eivät tajunneet lainkaan, miksi olin niin myrtsi.

[/quote]

Minä muistan vastaavan tilanteen, vieraana tosin. Oli sovittu, että kun 4 tunnin ajomatkan jälkeen ollaan perillä, niin siellä odottaa ruoka. Vaan ei odottanut, ensin piti saunoa - uusi talo ja uusi sauna. Meillä ei ollut mitään kylpypyyhkeitä tms. mukana, lapset kärttyisiä ja nälissään. Ei auta, miehet ainakin saunoo. Siihen meni 2 tuntia. Emäntä ei edes aloittanut ruokavalmisteluja vaan sanoi, että tehdään yhdessä, kun miehet tulevat saunasta. Kyselin, josko lapsille edes voileipää ennen sitä, mutta emännän mielestä se ei ollut tarpeen, kun kerran oli syömään kutsuttu.Lopulta kaivoin kassista 2v:lle ja 5v:lle hätävaraeväiksi varatut hedelmäsosepurkit. Kun mies tuli saunasta, kiitin isäntäparia vierailusta, toivotin onnea uuteen kotiin ja sanoin miehelle, että nyt on syytä lähteä kotiin.

Tästä viisastuneina käymme aina syömässä ennen kuin menemme "syömään".
[/quote] No emäntä ei siis antanut edes välipalaa lapsille, :O ?

Ap

Vierailija
165/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:09"]Sä kehotit ottamaan ruokaa, joka oli katettu juhlavieraiden nenän eteen. Kukaan ei ottanut mitään. Kai ne nyt sentään jotakin sanoivat, edes joku? Siis selittivät, miksi eivät ota?
[/quote] Kaksi vain tuijotti ruokaa, kolme sanoi ei kiitos, kaksi nyppi hiukan (siis ihan minimaalisen palasen) salaatista, loput joivat hiukan vettä.

Ap

Vierailija
166/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt, mutta oliko kyse ihan ns. normaaleista ihmisistä? Vai olivatko "erityisaikuisia"?

Vierailija
167/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onko porukka ihan tavallista? Kuulostaa TODELLA oudolta. Istuitte siis pöytään, pöydän ääreen?! On mahtanut olla vaivaantunutta.... :-( Juttelitteko? Kerro vielä lisää, tuo on niin outoa, että pakko tuossa jokin "selkeä" syy olla.

Vierailija
168/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää kalaa? Oisko syy siinä?

Vierailija
169/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:09"]Sä kehotit ottamaan ruokaa, joka oli katettu juhlavieraiden nenän eteen. Kukaan ei ottanut mitään. Kai ne nyt sentään jotakin sanoivat, edes joku? Siis selittivät, miksi eivät ota? [/quote] Kaksi vain tuijotti ruokaa, kolme sanoi ei kiitos, kaksi nyppi hiukan (siis ihan minimaalisen palasen) salaatista, loput joivat hiukan vettä. Ap

[/quote]

Minusta kuulostaa aika moukkamaiselta käytökseltä närppiä ruokaa nyrpeänä, ellei sitten tosiaan osunut paikalle armeijaa kala-allergisia tai erityisruokavaliolla olevia. 

Vierailija
170/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin synttäreille mun kaverin luokse yli 200km päähän, pyysivät meidät ennen muita vieraita et keritään vaihtaa kuulumiset yms. Lähettiin sit aamulla kahdeksalta ajelemaan ja kun päästiin perille isäntäväki oli juuri syömässä tilaamansa pitsat. Vähän aikaa siinä pyörittiin ja kateltiin kuola valuen. Kun lopettivat mentiin miehen kanssa niiden lasten lautasilta syömään jämäpalat :D kauhee nälkä ja nää mussuttaa pitsaa nenän edessä. Emännän pitsa oli koskematta kun vatkasi kakkuun kermaa niin tää vielä tokas et älkää syökö mun pitsaa kun en oo vielä ottanut. Voi jumaliste sanon vaan. Tosi hyviä kavereita ovat mutta enää ei mennä kun yasan just sillon kun kutsutaan ja kahvi katetaan pöytään.

Vierailija
171/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:35"]

Pelkkää kalaa? Oisko syy siinä?

[/quote]

No ei voi olla syynä, ap:han kertoi aiemmin, että oli etukäteen kysellyt vierailta ja olivat nimenomaan ilmoittaneet pitävänsä kalasta ja erityisesti graavilohesta.

Kerro nyt jo ap lopulta, mitä tuossa vieraidesi käytöksessä oikeasti oli takana! :D

Vierailija
172/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt voisi olla aika paljastaa: oliko tämä trolli?

Vierailija
173/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:50"]

Ap, nyt voisi olla aika paljastaa: oliko tämä trolli?

[/quote]

Joo, oli. :D :D

Vierailija
174/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:25"]Itse en koskaan syö kylässä mitään. Joskus nuorena söin, ja toisinaan oli hankala saada alas sitä pahalle maistunutta tarjottavaa.
Mutta minä en kotonakaan syö kahvin kanssa mitään, joten en ymmärrä oikein miksi pitäisi kohteliaisuuttaan ruveta puputtamaan kaloreita.
Muutoinkin syön yleensä vain kerran päivässä.
Mutta olen ollut huomaavinani että muutkaan keski-ikäiset naiset eivät syö oikein mitään. Hyvä ettei pikkuleipääkin puoliteta, että jos minä tuota maistaisin. Lähtiessä kiitetään että "oli hyvännäköiset tarjottavat, vaikken kyllä maistanutkaan."
Vai onko sitten tammikuu pahaa aikaa kun kaikki ovat laihiksella... En nyt sitten tiedä kannattaako enää mitään laittaa tarjolle. Varaa pakkaseen jotain mitä sulattaa, jos on vierailta ensin kysynyt haluaako nämä.
[/quote] YKSI ateria päivässä? Mene lääkäriin, tuo on vaarallista!
[/quote]no mitä ihmettä se lääkäri sille tekisi? Hyvin on pärjätty vuosikymmenet. Kaikki eivät ole sellaisia muutaman tunnin välein mussuttavia. Olen iltaihminen, nähtävästi sen ruokahalunkin suhteen.

Vierailija
175/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää kalasta ollenkaan mutta salaatti ois maistunut

Vierailija
176/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 18:06"]Mikähän meni pieleen, kala ei maistunut? Minä olisin tod. näk. mättänyt kaksin käsin tarjottavia, rakastan lohta. :) 
[/quote]
Ja minulta lähtisi henki siitä lohesta. Joskus on jäänyt muutakin ottamatta vieraammassa paikassa sen takia että pelkään sitä ettei ole käytetty eri välineitä kalalle ja muille tarjottaville. Siitä kun on ikäviä kokemuksia.

Vierailija
177/179 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
178/179 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua teidän käytöstapoja. Meille opetettiin jo lapsina, että kaikkea, mitä on tarjolla pitää maistaa. Syötiin päiväkoti-ikäisinä tädin luona päärynä-homejuustokeittoa, se oli kova paikka, muistan. Mutta lautaset tyhjennettiin ja kiitettiin maittavasta ruoasta. Jotenkin uskomatonta, että täällä nyt aikuiset ihmiset yökkäilee kalalle (eikö kala ole ihan peruselintarvike siinä missä jauhelihakin??)... Kohteliaisuudesta voi edes maistella. Juntteja vieraita sulla ap!

Vierailija
179/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:16"]

On se aika omituista, jos vieraat käyvät ennen kylään tuloa syömässä. Sitten ei kelpaa mikään. Luuletteko, ettei se loukkaa yhtään emäntää?

Muistanpa tilantee jonkun vuoden takaa. Sukulaiset olivat tulossa katsomaan uutta asuntoani. Kun sovittiin tulosta, sanoin, että minä laita ruuan siiheksi kun tulette. No vieraita ei alkanut kuulua. Pelkäsin jo, että on sattunut onnettomuus, mutta ei, vaan olivat keksineet poiketa syömään, kun oli niin nälkä. Puolen tunnin päässä odottivat karjalanpaistit sun muut tykötarpeet. Kyllä oli itku kurkussa, mutta vieraat eivät tajunneet lainkaan, miksi olin niin myrtsi.

[/quote]

Minä muistan vastaavan tilanteen, vieraana tosin. Oli sovittu, että kun 4 tunnin ajomatkan jälkeen ollaan perillä, niin siellä odottaa ruoka. Vaan ei odottanut, ensin piti saunoa - uusi talo ja uusi sauna. Meillä ei ollut mitään kylpypyyhkeitä tms. mukana, lapset kärttyisiä ja nälissään. Ei auta, miehet ainakin saunoo. Siihen meni 2 tuntia. Emäntä ei edes aloittanut ruokavalmisteluja vaan sanoi, että tehdään yhdessä, kun miehet tulevat saunasta. Kyselin, josko lapsille edes voileipää ennen sitä, mutta emännän mielestä se ei ollut tarpeen, kun kerran oli syömään kutsuttu.Lopulta kaivoin kassista 2v:lle ja 5v:lle hätävaraeväiksi varatut hedelmäsosepurkit. Kun mies tuli saunasta, kiitin isäntäparia vierailusta, toivotin onnea uuteen kotiin ja sanoin miehelle, että nyt on syytä lähteä kotiin.

Tästä viisastuneina käymme aina syömässä ennen kuin menemme "syömään".