Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei sitten juhlaväelle kelvannut

Vierailija
20.12.2014 |

Tatjottavani, vierailivat n. 4 tuntia, joten olisi ollut hyvä edes syödä. Tarjottavat sisälsivät Suolaisen kalapiirakan, salaattia joka sis mm tomaattia, kurkkua ja vesimelonia. Mehua/vettä/maitoa/teetä/kahvia, leipäjuustoa, kolmiovoileipiä sis salaatin, kraavilohen ja tuorejuuston. Oli myös tummaa suklaata. Vain jotkut joivat vettä, toiset eivät mitään. Ruoista meni ainoastaan pieni pala leipäjuustoa jollekkin. Huoh, mitä te haluatte syödä?

Kommentit (179)

Vierailija
101/179 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokaa oli vaikka tosi vähän suhteessa vieraiden määrään, niin kukaan ei kehdannut ottaa kun muut olisivat jääneet ilman? Tai kaikkien olisi tehnyt mieli makeaa eikä suolaista ruokaa? Ajankohta jossain "kahvihetken" paikkeilla?

Kolmioleipää en itse olisi syönyt kun olen raskaana, muuten kuulostaa ihan ok:lta iltapalatarjottavalta. Joku kylmäsavulohipiirashan on ihan normaali suolainen piirakka.

Vierailija
102/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 20:08"]

Oliko vieraissa (mahdollisesti) raskaanaolevia? Moni raskaanaoleva jättäisi noista tarjottavista leipäjuuston ja kolmioleivät syömättä.

[/quote]

"Isomahojen invaasio"? Raskaanaolevien on parasta pysytellä kanssa ihan siellä omassa kotona ettei vaan tule myrkytystä kalasta, maidosta, kissasta, alkoholista, tupakasta, koirankarvoista, jne.jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/179 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 20:36"]

Olen ollut kasvissyöjä 12 vuotta. En muuttaisi ruokavaliotani jonkun kyläilyn takia vain ollakseni kohtelias. Ap:n tarjottavista olisin salaattia ja leipäjuustoa syönyt, vaikka tuollainen kastikkeeton vihersalaatti ei kovin herkulliselta kuulosta, eikä myöskään kylmä(?) ja lakkahilloton leipäjuusto. Syönyt kuitenkin olisin jos hygienian taso ja siisteys ok (ei kissoja pöydillä ja naperoiden aormet ruuissa jne.). Kerran on olleet juhlat joissa en syönyt mitään. Tarjolla oli karjalanpaistia, kanasalaattia, lohisalaattia, lohipiirakkaa, kinkkupiirakkaa, jotain leipää jossa oli mukana poroa ja jälkkärinä juustokakkua jossa liivatetta. Eli kysyisin kyllä vieraiden erikoisruokavaliota etukäteen, itse kyllä yleensä ilmoitan jos ei kysytä. Em. Tapauksessa en ilmoittanut, kun kyseessä oli yli sadan hengen juhlat ja silloin kukaan ei ehdi seurailla mun syömisiä ja loukkaantua. Olis tosin voinut olla edes tavallista leipää tarjolla, nyt ainoa lihaton vaihtoehto oli pelkkä voi.

[/quote]

Leipäjuusto olisi kelvannut, mutta juustokakku ei? Hämärää.

Vierailija
104/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 20:53"]

Olen ollut kasvissyöjä 12 vuotta. --- Eli kysyisin kyllä vieraiden erikoisruokavaliota etukäteen, itse kyllä yleensä ilmoitan jos ei kysytä. Em. Tapauksessa en ilmoittanut, kun kyseessä oli yli sadan hengen juhlat ja silloin kukaan ei ehdi seurailla mun syömisiä ja loukkaantua. Olis tosin voinut olla edes tavallista leipää tarjolla, nyt ainoa lihaton vaihtoehto oli pelkkä voi.

[/quote] 

Olit menossa sadan hengen juhliin ja sulta ei kysytty rajoitteita, vaikka olet kovin rajoittunut syömisen suhteen. Halusit kuitenkin viestisi sävystä päätellen syödä jotain siellä?

[/quote]

Mun mielestä on kyllä ihan itsestään selvää että jos on juhlia järjestämässä niin tarjolla on myös kasvisvaihtoehtoja - vaikka olis kyse miesten lätkäjengin saunaillan ruokailusta tai rekkamiesten kokoontumisajosta.

Vierailija
105/179 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 20:52"]

Ap täällä, vastaan kaikkeen huomenna, nyt on kiire! Mutta, joihinkin kysymyksiin jotka mieleen jäi: Tapahtui: Eteläsuomessa pk-seudulla. Ikäluokassa: 10 vierasta, 25v-40v EI siis lapsia. Kyllä juteltiin kaikenlaista tms mutta ruoka ei vain maittanut. Ei ainuttakaan allergikkoa. Ap

[/quote]

Ehkä se oli se ruoan eettisyys. Oliko suklaa reilua kauppaa? Miten muut tarjottavat? Oliko eettistä vai ei?

Vierailija
106/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 17:39"]

Meidän perhe käy syömässä ennen vierailuja, jotta ei jouduta selittelemään, jos lapsi ei syö tomaattia tai minä en juo kahvia. Kiitellään kovasti ja hymyillään, mutta ei oteta mitään, koska ei haluta loukata sitä emäntää, joka on varmasti nähnyt vaivaa. Ei vaan jaksa sitä äksyilyä, jos jää tomaatti lautaselle.

[/quote]

Sä oot se Tappajatomaattiäiti sieltä keskustelusta muutaman kuukauden takaa!

Vierailija
107/179 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkasin tän ketjun, tosi urpoa porukkaa vastauksista päätellen. Onneksi kukaan mun kaveri ei ole noin itsekeskeinen ja turhan tärkeä, menis hermo. Monelle sanoisin vain, älä selitä. Pärjäät paremmin elämässäsi kun lopetat tuon selittämisen. Tyhmyydelle ei voi mitään, sori. Pienet on kuviot. Ootteko kuullut sanonnasta "out of the box"?

Vierailija
108/179 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 20:36"]

Olen ollut kasvissyöjä 12 vuotta. En muuttaisi ruokavaliotani jonkun kyläilyn takia vain ollakseni kohtelias. Ap:n tarjottavista olisin salaattia ja leipäjuustoa syönyt, vaikka tuollainen kastikkeeton vihersalaatti ei kovin herkulliselta kuulosta, eikä myöskään kylmä(?) ja lakkahilloton leipäjuusto. Syönyt kuitenkin olisin jos hygienian taso ja siisteys ok (ei kissoja pöydillä ja naperoiden aormet ruuissa jne.). Kerran on olleet juhlat joissa en syönyt mitään. Tarjolla oli karjalanpaistia, kanasalaattia, lohisalaattia, lohipiirakkaa, kinkkupiirakkaa, jotain leipää jossa oli mukana poroa ja jälkkärinä juustokakkua jossa liivatetta. Eli kysyisin kyllä vieraiden erikoisruokavaliota etukäteen, itse kyllä yleensä ilmoitan jos ei kysytä. Em. Tapauksessa en ilmoittanut, kun kyseessä oli yli sadan hengen juhlat ja silloin kukaan ei ehdi seurailla mun syömisiä ja loukkaantua. Olis tosin voinut olla edes tavallista leipää tarjolla, nyt ainoa lihaton vaihtoehto oli pelkkä voi.

[/quote]

Leipäjuusto olisi kelvannut, mutta juustokakku ei? Hämärää.
[/quote]

Juustokakussa liivatetta, leipäjuustossa ei. Ei ole hämärää :)

t. Toinen vege

Vierailija
109/179 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 20:36"] Olen ollut kasvissyöjä 12 vuotta. En muuttaisi ruokavaliotani jonkun kyläilyn takia vain ollakseni kohtelias. Ap:n tarjottavista olisin salaattia ja leipäjuustoa syönyt, vaikka tuollainen kastikkeeton vihersalaatti ei kovin herkulliselta kuulosta, eikä myöskään kylmä(?) ja lakkahilloton leipäjuusto. Syönyt kuitenkin olisin jos hygienian taso ja siisteys ok (ei kissoja pöydillä ja naperoiden aormet ruuissa jne.). Kerran on olleet juhlat joissa en syönyt mitään. Tarjolla oli karjalanpaistia, kanasalaattia, lohisalaattia, lohipiirakkaa, kinkkupiirakkaa, jotain leipää jossa oli mukana poroa ja jälkkärinä juustokakkua jossa liivatetta. Eli kysyisin kyllä vieraiden erikoisruokavaliota etukäteen, itse kyllä yleensä ilmoitan jos ei kysytä. Em. Tapauksessa en ilmoittanut, kun kyseessä oli yli sadan hengen juhlat ja silloin kukaan ei ehdi seurailla mun syömisiä ja loukkaantua. Olis tosin voinut olla edes tavallista leipää tarjolla, nyt ainoa lihaton vaihtoehto oli pelkkä voi. [/quote] Leipäjuusto olisi kelvannut, mutta juustokakku ei? Hämärää. [/quote] Juustokakussa liivatetta, leipäjuustossa ei. Ei ole hämärää :) t. Toinen vege

[/quote]

Ai jaa. En oo ikinä laittanut juustokakkuihini liivatetta, mutta nuohan on molemmat maidosta, sekö kuitenkin kelpaa? Se liivatteen kanssa sählääminen on rasittavaa, enkä edes tajua miksi sitä tarvitaan. Netissä on miljoona ohjetta ilman sitä. 

Vierailija
110/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:16"]

Ja olen vegetaristi, mutten syö liivatetta. Kalaa syön ja maitotaloustuotteita sekä kananmunaa.

[/quote]

Mun kaaliin vaan ei mene tää kalansyöjävegetarismi.

Vierailija
111/179 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 20:36"] Olen ollut kasvissyöjä 12 vuotta. En muuttaisi ruokavaliotani jonkun kyläilyn takia vain ollakseni kohtelias. Ap:n tarjottavista olisin salaattia ja leipäjuustoa syönyt, vaikka tuollainen kastikkeeton vihersalaatti ei kovin herkulliselta kuulosta, eikä myöskään kylmä(?) ja lakkahilloton leipäjuusto. Syönyt kuitenkin olisin jos hygienian taso ja siisteys ok (ei kissoja pöydillä ja naperoiden aormet ruuissa jne.). Kerran on olleet juhlat joissa en syönyt mitään. Tarjolla oli karjalanpaistia, kanasalaattia, lohisalaattia, lohipiirakkaa, kinkkupiirakkaa, jotain leipää jossa oli mukana poroa ja jälkkärinä juustokakkua jossa liivatetta. Eli kysyisin kyllä vieraiden erikoisruokavaliota etukäteen, itse kyllä yleensä ilmoitan jos ei kysytä. Em. Tapauksessa en ilmoittanut, kun kyseessä oli yli sadan hengen juhlat ja silloin kukaan ei ehdi seurailla mun syömisiä ja loukkaantua. Olis tosin voinut olla edes tavallista leipää tarjolla, nyt ainoa lihaton vaihtoehto oli pelkkä voi. [/quote] Leipäjuusto olisi kelvannut, mutta juustokakku ei? Hämärää. [/quote] Juustokakussa liivatetta, leipäjuustossa ei. Ei ole hämärää :) t. Toinen vege

[/quote]

Mutta leipäjuustossa on maitoa?

Vierailija
112/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 20:53"]

Olen ollut kasvissyöjä 12 vuotta. --- Eli kysyisin kyllä vieraiden erikoisruokavaliota etukäteen, itse kyllä yleensä ilmoitan jos ei kysytä. Em. Tapauksessa en ilmoittanut, kun kyseessä oli yli sadan hengen juhlat ja silloin kukaan ei ehdi seurailla mun syömisiä ja loukkaantua. Olis tosin voinut olla edes tavallista leipää tarjolla, nyt ainoa lihaton vaihtoehto oli pelkkä voi.

[/quote] 

Olit menossa sadan hengen juhliin ja sulta ei kysytty rajoitteita, vaikka olet kovin rajoittunut syömisen suhteen. Halusit kuitenkin viestisi sävystä päätellen syödä jotain siellä?

[/quote]

Mun mielestä on kyllä ihan itsestään selvää että jos on juhlia järjestämässä niin tarjolla on myös kasvisvaihtoehtoja - vaikka olis kyse miesten lätkäjengin saunaillan ruokailusta tai rekkamiesten kokoontumisajosta.

[/quote]

Ei välttämättä, jos menet suomen makkaraklubin saunailtaan niin ei ehkä kannata odottaa saavansa syötäväksi muuta kuin erilaisia makkaroita. Toki siellä saattaa olla jotain kasvismakkaroitakin, en tiedä. Jossain saksassa aikanaan kuulemma oli määritelty mitä saa kutsua makkaraksi, eli lihapitoisuudet yms. Vanhan vitsin mukaan suomalainen lenkkimakkara on varmaan siellä leipähyllyssä tai konditoriatuote.

Vierailija
113/179 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kasvissyöjätkö ei muka syö liivatetta? Vegaanit kyllä tiesin, mutta ei viestin kirjoittaja vegaani ollut koska juusto kelpaa. Leipäjuuston juoksutin eristetään muuten vasikan mahasta. Varmaan ei jatkossa kelpaa enää leipäjuustokaan.

Vierailija
114/179 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:21"]

[/quote]

Ai jaa. En oo ikinä laittanut juustokakkuihini liivatetta, mutta nuohan on molemmat maidosta, sekö kuitenkin kelpaa? Se liivatteen kanssa sählääminen on rasittavaa, enkä edes tajua miksi sitä tarvitaan. Netissä on miljoona ohjetta ilman sitä. 
[/quote]

Jos vegetaristi käyttää maitotaloustuotteita niin joo :) Teetkö yleensä jäädytettyjä juustokakkuja siis?

Vierailija
115/179 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:21"]

[/quote]

Kasvissyöjätkö ei muka syö liivatetta? Vegaanit kyllä tiesin, mutta ei viestin kirjoittaja vegaani ollut koska juusto kelpaa. Leipäjuuston juoksutin eristetään muuten vasikan mahasta. Varmaan ei jatkossa kelpaa enää leipäjuustokaan.
[/quote]

Riippuu kasvissyöjästä :) Leipäjuustoa voi tehdä itsekin.

Vierailija
116/179 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:16"][quote author="Vier[/quote] Leipäjuusto olisi kelvannut, mutta juustokakku ei? Hämärää. [/quote] Juustokakussa liivatetta, leipäjuustossa ei. Ei ole hämärää :) t. Toinen vege

[/quote]

Mutta leipäjuustossa on maitoa?
[/quote]

Vegetaristi kyseessä tietääkseni, ei vegaani.

Vierailija
117/179 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:21"] [quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 20:36"] Olen ollut kasvissyöjä 12 vuotta. En muuttaisi ruokavaliotani jonkun kyläilyn takia vain ollakseni kohtelias. Ap:n tarjottavista olisin salaattia ja leipäjuustoa syönyt, vaikka tuollainen kastikkeeton vihersalaatti ei kovin herkulliselta kuulosta, eikä myöskään kylmä(?) ja lakkahilloton leipäjuusto. Syönyt kuitenkin olisin jos hygienian taso ja siisteys ok (ei kissoja pöydillä ja naperoiden aormet ruuissa jne.). Kerran on olleet juhlat joissa en syönyt mitään. Tarjolla oli karjalanpaistia, kanasalaattia, lohisalaattia, lohipiirakkaa, kinkkupiirakkaa, jotain leipää jossa oli mukana poroa ja jälkkärinä juustokakkua jossa liivatetta. Eli kysyisin kyllä vieraiden erikoisruokavaliota etukäteen, itse kyllä yleensä ilmoitan jos ei kysytä. Em. Tapauksessa en ilmoittanut, kun kyseessä oli yli sadan hengen juhlat ja silloin kukaan ei ehdi seurailla mun syömisiä ja loukkaantua. Olis tosin voinut olla edes tavallista leipää tarjolla, nyt ainoa lihaton vaihtoehto oli pelkkä voi. [/quote] Leipäjuusto olisi kelvannut, mutta juustokakku ei? Hämärää. [/quote] Juustokakussa liivatetta, leipäjuustossa ei. Ei ole hämärää :) t. Toinen vege [/quote] Kasvissyöjätkö ei muka syö liivatetta? Vegaanit kyllä tiesin, mutta ei viestin kirjoittaja vegaani ollut koska juusto kelpaa. Leipäjuuston juoksutin eristetään muuten vasikan mahasta. Varmaan ei jatkossa kelpaa enää leipäjuustokaan. [/quote] Riippuu kasvissyöjästä :) Leipäjuustoa voi tehdä itsekin.

[/quote]

Voi toki tehdä itse, juoksutinta tarvitaan silti :)

Vierailija
118/179 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Riippuu kasvissyöjästä :) Leipäjuustoa voi tehdä itsekin.

[/quote]

Voi toki tehdä itse, juoksutinta tarvitaan silti :)
[/quote]

Tämä totta. Voitanee tosin korvata jollain :)

Vierailija
119/179 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:35"]

[/quote] Riippuu kasvissyöjästä :) Leipäjuustoa voi tehdä itsekin. [/quote] Voi toki tehdä itse, juoksutinta tarvitaan silti :) [/quote] Tämä totta. Voitanee tosin korvata jollain :)

[/quote]

No ei se maito ilman juoksutinta leipäjuustoksi muutu.

Vierailija
120/179 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 17:36"]

Millainen on sinun hygieniasi taso? Entä kodin siisteystaso? Jos nämä ovat huonolla tolalla, ei vieraille varmasti maistu syötävät.

[/quote] Sivistystaso on ainakin ala-arvoinen.