Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei sitten juhlaväelle kelvannut

Vierailija
20.12.2014 |

Tatjottavani, vierailivat n. 4 tuntia, joten olisi ollut hyvä edes syödä. Tarjottavat sisälsivät Suolaisen kalapiirakan, salaattia joka sis mm tomaattia, kurkkua ja vesimelonia. Mehua/vettä/maitoa/teetä/kahvia, leipäjuustoa, kolmiovoileipiä sis salaatin, kraavilohen ja tuorejuuston. Oli myös tummaa suklaata. Vain jotkut joivat vettä, toiset eivät mitään. Ruoista meni ainoastaan pieni pala leipäjuustoa jollekkin. Huoh, mitä te haluatte syödä?

Kommentit (179)

Vierailija
141/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:36"]

Ruokaa oli tarpeeksi, yöi vieraiden määrän eli kaikkea +10 kpl. Ap

[/quote]

Kai ne nyt jotain sanoi miksi eivät syö?
[/quote] Eivät. En sitten viitsinyt tuputtaakaan kun eivät näyttäneet halukkailta.

Ap

Vierailija
142/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:14"]Kuulostaa muuten hyvältä, mutta ihan liikaa kalaa! Itse en syö kalaa lainkaan.
On muuten todella raivostuttavaa kun aina väkisin tyrkytetään kahvia tai teetä. Kahvista en pidä, teetö voin juoda mutta sitten ravaan kusella 10min välein. Mieluiten joisin vettä, mutta eihän se käy.
[/quote] En tyrkyttänyt mitään. Kuten huomaat, vaihtoehdoista löytyi hyvin muutakin juotavaa, esim. Vesi, maito & mehu.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:30"]Aloittaja mainitsee sen tarkemmin määrittelemättä vain ympäripyöreästi juhlaväen, millaisista juhlista oli kyse ja olisivatko tarjottavat mahdollisesti olleet jotenkin ristiriidassa juhlien aiheen/syyn kanssa?
[/quote] Olin ihan vain kutsunut juttelemaan, tapaamaan joitain ketä en ole aikoihin nähnyt. Ainänsä sopivat ruoat kai?

Ap

Vierailija
144/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:30"]Aloittaja mainitsee sen tarkemmin määrittelemättä vain ympäripyöreästi juhlaväen, millaisista juhlista oli kyse ja olisivatko tarjottavat mahdollisesti olleet jotenkin ristiriidassa juhlien aiheen/syyn kanssa? [/quote] Olin ihan vain kutsunut juttelemaan, tapaamaan joitain ketä en ole aikoihin nähnyt. Ainänsä sopivat ruoat kai? Ap

[/quote]

Liikaa kalaa. Olis jäänyt multakin syömättä.

Vierailija
145/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pahoittelee pieniä kirjoitusvirheitä, olen mobiililla.

Ap

Vierailija
146/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää ap:n kiusaksi mitä selitätte, ei se kuitenkaan normaalia tai yleistä ole ettei noinkin isosta vierasporukasta kukaan syö mitään! Ikinä en ole moiseen törmännyt vieraana tai emäntänä.

Vierailija
147/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan syö kylässä mitään. Joskus nuorena söin, ja toisinaan oli hankala saada alas sitä pahalle maistunutta tarjottavaa.
Mutta minä en kotonakaan syö kahvin kanssa mitään, joten en ymmärrä oikein miksi pitäisi kohteliaisuuttaan ruveta puputtamaan kaloreita.
Muutoinkin syön yleensä vain kerran päivässä.
Mutta olen ollut huomaavinani että muutkaan keski-ikäiset naiset eivät syö oikein mitään. Hyvä ettei pikkuleipääkin puoliteta, että jos minä tuota maistaisin. Lähtiessä kiitetään että "oli hyvännäköiset tarjottavat, vaikken kyllä maistanutkaan."
Vai onko sitten tammikuu pahaa aikaa kun kaikki ovat laihiksella... En nyt sitten tiedä kannattaako enää mitään laittaa tarjolle. Varaa pakkaseen jotain mitä sulattaa, jos on vierailta ensin kysynyt haluaako nämä.

Vierailija
148/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisko olla vähän kollektiivista kursailua? Että jos kukaan ei kehtaa aloittaa? Kehoititko aloittaja selväsanaisesti ottamaan? Itä-Suomessa/Savossahan on tapana, että pitää useasti pyytää pöytään... Söitkö aloittaja itse?

Vierailija
149/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:16"] Ja olen vegetaristi, mutten syö liivatetta. Kalaa syön ja maitotaloustuotteita sekä kananmunaa. [/quote] Mun kaaliin vaan ei mene tää kalansyöjävegetarismi. [/quote] Oletko ikinä kuullut lakto-ovo-pesco-vegetarismista ;)? Googleta, saatat sivistyä.

[/quote]

Älä riehu, en kirjoittanut etten tiedä mitä eri vegetarismin lajeja on, mutta jos sanoo "olen vegetaristi" niin kyllä mä ainakin käsitän asian niin että henkilö on nimenomaan kasvissyöjä, ja siihen ei kuulu kalat ja munat.

Vierailija
150/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 17:39"]

Meidän perhe käy syömässä ennen vierailuja, jotta ei jouduta selittelemään, jos lapsi ei syö tomaattia tai minä en juo kahvia. Kiitellään kovasti ja hymyillään, mutta ei oteta mitään, koska ei haluta loukata sitä emäntää, joka on varmasti nähnyt vaivaa. Ei vaan jaksa sitä äksyilyä, jos jää tomaatti lautaselle.

[/quote]

Sä oot se Tappajatomaattiäiti sieltä keskustelusta muutaman kuukauden takaa!
[/quote]

Ei taida olla. Hehän joutuivat pakenemaan paikalta välittömästi jos tarjolla oli tomaatteja.

Vierailija
151/179 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:35"]Niin, onko porukka ihan tavallista? Kuulostaa TODELLA oudolta. Istuitte siis pöytään, pöydän ääreen?! On mahtanut olla vaivaantunutta.... :-( Juttelitteko? Kerro vielä lisää, tuo on niin outoa, että pakko tuossa jokin "selkeä" syy olla.
[/quote] Juttelimme ihan vain, mukana oli yksi erityisaikuinen. Hän oli yksi vedenjuojista.

Ap

Vierailija
152/179 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:09"]Sä kehotit ottamaan ruokaa, joka oli katettu juhlavieraiden nenän eteen. Kukaan ei ottanut mitään. Kai ne nyt sentään jotakin sanoivat, edes joku? Siis selittivät, miksi eivät ota? [/quote] Kaksi vain tuijotti ruokaa, kolme sanoi ei kiitos, kaksi nyppi hiukan (siis ihan minimaalisen palasen) salaatista, loput joivat hiukan vettä. Ap

[/quote]

Minusta kuulostaa aika moukkamaiselta käytökseltä närppiä ruokaa nyrpeänä, ellei sitten tosiaan osunut paikalle armeijaa kala-allergisia tai erityisruokavaliolla olevia. 
[/quote] Kalaa oli pyydetty, ei erityisruokavalioisia/allergikkoja.

Ap

Vierailija
153/179 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:35"]

Pelkkää kalaa? Oisko syy siinä?

[/quote]

No ei voi olla syynä, ap:han kertoi aiemmin, että oli etukäteen kysellyt vierailta ja olivat nimenomaan ilmoittaneet pitävänsä kalasta ja erityisesti graavilohesta.

Kerro nyt jo ap lopulta, mitä tuossa vieraidesi käytöksessä oikeasti oli takana! :D
[/quote] Se olisi kyllä kiva tietää, en kutsu toista kertaa ennen selitystä!

Ap

Vierailija
154/179 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:50"]

Ap, nyt voisi olla aika paljastaa: oliko tämä trolli?

[/quote]

Joo, oli. :D :D
[/quote] Miksiköhän vastasit puolestani?

Ap

Vierailija
155/179 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:50"]

Ap, nyt voisi olla aika paljastaa: oliko tämä trolli?

[/quote]

Joo, oli. :D :D
[/quote] Miksiköhän vastasit puolestani?

Ap
[/quote] Ja tämä ei ole provo, kiitos vain vastauksesta joka poikkesi täysin omastani.

Ap

Vierailija
156/179 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 18:06"]Mikähän meni pieleen, kala ei maistunut? Minä olisin tod. näk. mättänyt kaksin käsin tarjottavia, rakastan lohta. :) 
[/quote]
Ja minulta lähtisi henki siitä lohesta. Joskus on jäänyt muutakin ottamatta vieraammassa paikassa sen takia että pelkään sitä ettei ole käytetty eri välineitä kalalle ja muille tarjottaville. Siitä kun on ikäviä kokemuksia.
[/quote] Tunsin kaikki hyvin, keltään ei olisi lähtenyt henki mistään raaka-aineesta.

Ap

Vierailija
157/179 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en syö lihaa enkä kalaa, enkä välitä piirakoistakaan tai juustosta.. olis jäänyt syömättä sun tarjottavista osa näistä syistä.

joku kakku tai pulla on aina turvallinen vaihtoehto.

Vierailija
158/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:16"] Ja olen vegetaristi, mutten syö liivatetta. Kalaa syön ja maitotaloustuotteita sekä kananmunaa. [/quote] Mun kaaliin vaan ei mene tää kalansyöjävegetarismi. [/quote] Oletko ikinä kuullut lakto-ovo-pesco-vegetarismista ;)? Googleta, saatat sivistyä.

[/quote]

Älä riehu, en kirjoittanut etten tiedä mitä eri vegetarismin lajeja on, mutta jos sanoo "olen vegetaristi" niin kyllä mä ainakin käsitän asian niin että henkilö on nimenomaan kasvissyöjä, ja siihen ei kuulu kalat ja munat.

[/quote]

Kysymällähän nuo asiat selviävät, tai oma-aloitteisesti ilmoittamalla. Olen todennut useamman olevan nimenomaan lacto-ovo-vege kuin täys vegaani, mutta tuskinpa ensinnä mainittu pahastuu, jos saa eteensä täysin vegaanista ruokaa. Mieluummin oletus noin päin kuin tarjota automaattisesti kasvissyöjälle kalaa tai maito- ja munatuotteita sisältävää ruokaa. :) Mutta olettaisin kyllä, että tiukan linjan vegaani ilmoittaisi olevansa nimenomaan tiukan linjan vegaani, ainakin varmuuden vuoksi. Vai olenko väärässä? 

Ohis

Vierailija
159/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:16"] Ja olen vegetaristi, mutten syö liivatetta. Kalaa syön ja maitotaloustuotteita sekä kananmunaa. [/quote] Mun kaaliin vaan ei mene tää kalansyöjävegetarismi. [/quote] miten sitte kutsut hlöitä jotka ei syö lihaa? "sekasyöjä, ei syö lihaa"

[/quote]

Jos on käytössä termit lihansyöjä/sekasyöjä ja kasvissyöjä, niin miksi ei kalansyöjäkin?

Vierailija
160/179 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 17:37"]Oliko siis katettuna ja kaikki istuivat tyhjän lautasen kanssa? Vai oliko niin, että sulla oli ruoat sivussa ja kyselit että ottaisivatko sitä tai tätä. Jos ruoat eivät ole esillä, niin tulee vähän sellainen fiilis ettei niitä ole tarkoituskaan tarjoilla.
[/quote] Katettuna nenän eteen.

Ap