Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä ahdistaa

Vierailija
20.12.2014 |

Oon 15-vuotias ja mun elämä tuntuu ahdistavalta. Uhan kuin olisin seinien välissä, jotka lähestyy mua joka suunnasta, enkä pääse pois. Mulle valitetaan, joka asiasta. Äiti valittaa aina jostain ja aina mulle. Kuten esimerkiksi että kukaan ei tee koskaan ikinä mitään ja että mä vaan muka makaan sohvalla enkä tee mitään järkevää. Äiti myös huutaa pikkuasioista ja jos sanon vastaan, hän syyttää kaikesta mua ja valittaa kuinka törkeästi käyttäydyn muka häntä kohtaan, vaikka itse siinä raivoaa. Mun käyttäytyminen laski 8 jostain syystä. En tajua miten oon siinä onnistunu. Voi olla, että olen hölöttänyt pari kertaa tunnilla mutta lopettanut heti siihen paikkaan jos on huomautettu.
Tää syksy on jotenkin ollu kauheata aikaa mulle. Tietysti nyt on tää nuoruusikä ja blaa blaa mutta on tässä muutakin. Tuntuu että ketään ei kiinnosta. En ole kauhean sosiaalinen, joten uusien kaverisuhteiden luominen on hankalaa. Lisäksi yksi mun ns. kaveri kyseenalaistaa aina kaiken mitä teen tai sanon. Teen sen mielestä aina kaiken väärin ja se vertaa mua toisiin. Yritän esittää ettei mua kiinnosta tai haittaa, mutta joka kerta se kirpaisee. En koe itseäni enää hyvänä ihmisenä. Olen hyvä koulussa, mutta kaverini on parempi. Minulla on muutama ystävä, mutten ole avautuvaa sorttia. Olen kyllä puhunut heille siitä miten mua kohtaan kaverit on käyttäytyny mutta en syvimpiä murheitani. Mä en ymmärrä mitä teen väärin kun saan aina kaikkien syytökset niskaani. Tietysti olen itsekin tehnyt paljon virheitä. Monesti olisin voinut pitää suuni kiinni, mutta se on vaikeaa, koska en voi olla hiljaa jos joku kokee vääryyttä. Esim minä tai ystäväni. Olen puolustaja ja hyvä siinä mutta se on arpia jättävä puoli minussa ja arpia on kertynyt nyt paljon.
Ilmaisen monesti mieliputeeni ja perustelen ne aina. Mutta mua vituttaa suoraan sanottuna se että saan kokea luonteeni takia vittuilua osakseni joka päivä ja tietynlaista ns. syrjintää ja haukkumista. Nyt on ysin kevät joulun jälkeen edessä ja olen päättänyt panostaa joka ikisen energiahyppysen siihen ja harrastukseeni. Yritän parantaa omalta osaltani, mutta miten pystyn siihen, kun joku aina tulee rääpiin päätään mulle jostain ja sitten mulla alkaa keittään päässä yli.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi