Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen oletko kokenut turvattomuutta liikkuessasi ulkona tai oletko kokenut ahdistelua

Vierailija
19.10.2021 |

Nainen oletko kokenut turvattomuutta liikkuessasi ulkona tai onko sinua joskus ahdisteltu, kerro mitä tapahtui.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Perään on huudeltu, vihellelty ja tuppauduttu seuraan ja houkuteltu auton kyytiin, en tietenkään mennyt, mutta oli sinnikäs jankkaaja. On myös yritetty seura kotiin. Suurin osa näistä kylläkin ehkä yllättäen ihan päiväsaikaan, jolloin paikalla on ollut muitakin ihmisiä. Kotiin seuraajastakin pääsin eroon huutamalla julkisella paikalla että lakkaa seuraamasta ja jätä minut rauhaan. Siitä säikähti ja kiersin varmuuden vuoksi kiertoreittiä kotiin.

Kukaan ei ole käynyt varsinaisesti käsiksi, mutta kyllä se luo pelon ilmapiiriä. Puristeltu on kyllä baareissa ihmisjoukossa, mikä on enemmänkin ärsyttävää kuin pelottavaa.

Onneksi olen jo yli kolmekymppinen niin nuo on vähentyneet. Parikymppisenä sitä oli paljon. Asuin keskisuuressa kaupungissa Suomessa.

Ja lisään vielä että parikymppisenä olin kiltti ja hymyileväinen. Saatoin vastata ystävällisesti ja hymyillen jos joku vieras mies kysyi vaikka kelloa kadulla. Nykyään olen oppinut olemaan nyrpeä ämmä, enkä vahingossakaan vaikuta kiltiltä ja mukavalta.

Nuori, vähän ylikiltti ja vanhempia ihmisiä kunnioittava nainen tai tyttö on oman kokemukseni mukaan noiden yleisin kohde.

Vierailija
42/84 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huutelua kummenpaa mutta en lue sitä ahdisteluksi.

Miestuttava on yrittänyt vaivihkaa hiplata rintojani vaikka oma aviomies oli samassa huoneessa.

Lisäksi bussissa humalainen kiehnännyt olkaani vasten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Perään on huudeltu, vihellelty ja tuppauduttu seuraan ja houkuteltu auton kyytiin, en tietenkään mennyt, mutta oli sinnikäs jankkaaja. On myös yritetty seura kotiin. Suurin osa näistä kylläkin ehkä yllättäen ihan päiväsaikaan, jolloin paikalla on ollut muitakin ihmisiä. Kotiin seuraajastakin pääsin eroon huutamalla julkisella paikalla että lakkaa seuraamasta ja jätä minut rauhaan. Siitä säikähti ja kiersin varmuuden vuoksi kiertoreittiä kotiin.

Kukaan ei ole käynyt varsinaisesti käsiksi, mutta kyllä se luo pelon ilmapiiriä. Puristeltu on kyllä baareissa ihmisjoukossa, mikä on enemmänkin ärsyttävää kuin pelottavaa.

Onneksi olen jo yli kolmekymppinen niin nuo on vähentyneet. Parikymppisenä sitä oli paljon. Asuin keskisuuressa kaupungissa Suomessa.

Ja lisään vielä että parikymppisenä olin kiltti ja hymyileväinen. Saatoin vastata ystävällisesti ja hymyillen jos joku vieras mies kysyi vaikka kelloa kadulla. Nykyään olen oppinut olemaan nyrpeä ämmä, enkä vahingossakaan vaikuta kiltiltä ja mukavalta.

Nuori, vähän ylikiltti ja vanhempia ihmisiä kunnioittava nainen tai tyttö on oman kokemukseni mukaan noiden yleisin kohde.

Joo niin on. Huoh. Pitää sitten varmaan kulkea naama norsunvitulla hymyilemättä kenellekään ja olla töykeä, paremmat tsäänssit välttää noiden id io ottien ahdistelut.

n22

Vierailija
44/84 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein pelottaa jos kuljen pimeässä yksin baarista kotiin. Pidän puhelinta ja avaimia käsillä.

Eli vika on lähinnä oman pääsi sisällä.

Jostain kokemuksistahan se pelko sinne pään sisään tulee. Ei tarvitse kuin seurata uutisia ja lukea lehtiä.

Niin, monia ulkomaalaistaustaisia näkyy lehtien otsikoissa komeilevan.

Vierailija
45/84 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa kadulla tuikituntemattomien ja ihan kantismiesten toimesta uhattu raiskata, joista toisen kerran jouduin lähtemään juoksemaan karkuun, kun se humalainen äijä ampaisi sellaisella tarmolla mua kohti, että totesin, ettå nyt taitaa olla tosissaan. Tämä oli ihan päiväsaikaan, jouluaattona vieläpä. Enkä todellakaan ollut pukeutunut provosoivasti, päälläni oli joku ylisuuri parkatakki ja lenkkarit.

Erään kerran seisoin yöaikaan liikennevaloissa kun joku autolla liikkeellä ollut miesporukka (jälleen kantiksia) vaati mua jättämään pyöräni siihen paikkaan ja lähtemään heidän mukaan. Juuri kun takapenkkiläiset olivat nousemassa ulos autosta, mahdollisesti tulossa hakemaan mua väkisin mukaansa, liikennevalo onneksi vaihtui vihreäksi ja pääsin jyrkän alamäen avustamana karkuun.

No sitten kerran oli kaksi tummahipiäistä miestä, jotka bongasivat mut istuskelemassa erään virkistysalueen lammen rantakallioilta. Huomasin tulijat, enkä ollut aluksi moksiskaan. Tilanne muuttui kuullessani keskustelun: "Hey there's a girl - and she's ALONE." Tässä vaiheessa ampaisin karkuun metsään, hälytyskelloni kilkuttivat sen verran kovaa.

Vierailija
46/84 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa kadulla tuikituntemattomien ja ihan kantismiesten toimesta uhattu raiskata, joista toisen kerran jouduin lähtemään juoksemaan karkuun, kun se humalainen äijä ampaisi sellaisella tarmolla mua kohti, että totesin, ettå nyt taitaa olla tosissaan. Tämä oli ihan päiväsaikaan, jouluaattona vieläpä. Enkä todellakaan ollut pukeutunut provosoivasti, päälläni oli joku ylisuuri parkatakki ja lenkkarit.

Erään kerran seisoin yöaikaan liikennevaloissa kun joku autolla liikkeellä ollut miesporukka (jälleen kantiksia) vaati mua jättämään pyöräni siihen paikkaan ja lähtemään heidän mukaan. Juuri kun takapenkkiläiset olivat nousemassa ulos autosta, mahdollisesti tulossa hakemaan mua väkisin mukaansa, liikennevalo onneksi vaihtui vihreäksi ja pääsin jyrkän alamäen avustamana karkuun.

No sitten kerran oli kaksi tummahipiäistä miestä, jotka bongasivat mut istuskelemassa erään virkistysalueen lammen rantakallioilta. Huomasin tulijat, enkä ollut aluksi moksiskaan. Tilanne muuttui kuullessani keskustelun: "Hey there's a girl - and she's ALONE." Tässä vaiheessa ampaisin karkuun metsään, hälytyskelloni kilkuttivat sen verran kovaa.

Puhuivat englantia keskenään?

Vierailija
47/84 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistin öljyvettä vesi-ilmapalloon. Voi täyttää myös kondomin.

Valmistusaineeksi tarvitaan naga-jolokia chiliä tai carolina reaperia.

Keitetään keitinvedessä jossa on öljyä. Viilennetään ja täytetään vesi-ilmapallo.

Toinen vaihtoehto on kuivata chilit ihan rutikuivaksi ja jauhaa ne morttelissa.

Kuivana hiekkalaatikkohiekkaan sekoitettuna pussiin joka hajoaa helposti taskussa tai käsissä puristamalla.

Tarvittaessa heitetään hyökkääjän kasvojen eteen.

Öljyversio on hyvä koska öljyisiä sormia voi käyttää silmien sokaisuun pelkällä hipaisulla, jos päällekävijä on rivelyksissä. Kuivattu hiekkamaisteseos sokaisee hetkessä.

Samoja lajikkeita käytetään Intiassa kyynelkaasuissa.

Pussin käyttöä kannattaa harjoitella ja pussi pitää saada rikki nopeasti oikealla hetkellä. Itselläni on pussi aina taskussa tai pimeällä käsillä valmiina käyttöön.

Oma mieheni menetti näkönsä yli neljäksi tunniksi kun harjoittelimme itsesuojelua. Oikein hienoksi jauhettu naga-jauhe voi sokaista myös heittäjän, joten harjoittelua vaaditaan. Öljyvesiseos on epävarma osumatarkkuudeltaan, mutta iskeytyessään suoraan naamaan päällekävijän ollessa kiinni on vaikutus 100% varma ja yllättävä.

Tässä vaiheessa on sitten vedeltävä kunnolla pataan, koska sokaistunut on äärimmäisen agressiivinen ja paniikissa. Oma mieheni suosittelee tässä vaiheessa irtautumiseen kevyttä hyppytakakierrepotkua.

Vierailija
48/84 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannalla viime kesänä viimeeksi. Miehet änkeää juttelemaan ja pällistelemään ja kohteliaana ihmisenä ei kehtaa käskeä painua v... eivätkä tajua häipyä kun puhut puhelimeen tai menet uimaan tms.

Vierailija
49/84 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, asun pikkukaupungissa pohjois-Pohjanmaalla. Ei ole mammuloita riesana ja muutoinkin keskustassa liikkuu fiksua porukkaa, edes baarissa kukaan ei ole käyttäytynyt törkeästi.

Vierailija
50/84 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chiliä silmille kirjoitti:

Valmistin öljyvettä vesi-ilmapalloon. Voi täyttää myös kondomin.

Valmistusaineeksi tarvitaan naga-jolokia chiliä tai carolina reaperia.

Keitetään keitinvedessä jossa on öljyä. Viilennetään ja täytetään vesi-ilmapallo.

Toinen vaihtoehto on kuivata chilit ihan rutikuivaksi ja jauhaa ne morttelissa.

Kuivana hiekkalaatikkohiekkaan sekoitettuna pussiin joka hajoaa helposti taskussa tai käsissä puristamalla.

Tarvittaessa heitetään hyökkääjän kasvojen eteen.

Öljyversio on hyvä koska öljyisiä sormia voi käyttää silmien sokaisuun pelkällä hipaisulla, jos päällekävijä on rivelyksissä. Kuivattu hiekkamaisteseos sokaisee hetkessä.

Samoja lajikkeita käytetään Intiassa kyynelkaasuissa.

Pussin käyttöä kannattaa harjoitella ja pussi pitää saada rikki nopeasti oikealla hetkellä. Itselläni on pussi aina taskussa tai pimeällä käsillä valmiina käyttöön.

Oma mieheni menetti näkönsä yli neljäksi tunniksi kun harjoittelimme itsesuojelua. Oikein hienoksi jauhettu naga-jauhe voi sokaista myös heittäjän, joten harjoittelua vaaditaan. Öljyvesiseos on epävarma osumatarkkuudeltaan, mutta iskeytyessään suoraan naamaan päällekävijän ollessa kiinni on vaikutus 100% varma ja yllättävä.

Tässä vaiheessa on sitten vedeltävä kunnolla pataan, koska sokaistunut on äärimmäisen agressiivinen ja paniikissa. Oma mieheni suosittelee tässä vaiheessa irtautumiseen kevyttä hyppytakakierrepotkua.

Aika hyvä resepti, kiitos!

Vierailija
51/84 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49v mies. Yksin kaupungilla tai syrjäisessä paikassa tunnen turvattomuutta ja ahdistusta. Pelkään että nainen käy päälle ja ahdistelee. Nainen osaa päälle käyvä ja julma. Pelkään että nainen voi käyttää miestä seksuaalisesti hyväksi. Nainen myös raiskaa miehiä.

Vierailija
52/84 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa kulkea rautatieaseman lähistöllä ja Kaisaniemenpuistossa pimeällä. Olivat ikäviä paikkoja jo 2000-luvun alussa eikä tilanne ole ainakaan parantunut. Taksit ovat myös nykyisin turvattomia.

Vierailija
53/84 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen raiskaa miehiä kirjoitti:

Olen 49v mies. Yksin kaupungilla tai syrjäisessä paikassa tunnen turvattomuutta ja ahdistusta. Pelkään että nainen käy päälle ja ahdistelee. Nainen osaa päälle käyvä ja julma. Pelkään että nainen voi käyttää miestä seksuaalisesti hyväksi. Nainen myös raiskaa miehiä.

Voi sinua rassukkaa, älä liiku pimeällä yksin.

Vierailija
54/84 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelolle ei saa antaa valtaa. Avainnippu mukaan ja sitä kilisytät kun tilanne tulee ja sanot tiukasti tämä on minun no-no zone.

Vierailija
55/84 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valitettavasti, ulkomaalaiset seuraavat Helsingissä keskellä päivää.

Vierailija
56/84 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein pelottaa jos kuljen pimeässä yksin baarista kotiin. Pidän puhelinta ja avaimia käsillä.

Suosittelen myös tämän tekniikan opiskelua, YLE opettaa kuinka raiskaus ehkäistään:

Nauratti, mutta oikeasti edes tätä ei opeteta koulussa lapsille. Aina vaan opetetaan lapset että pitää kiltisti olla ja sietää kaikki, omaa tahtoa ei saa olla.

Tällaisia harjoituksia pitäisi olla kouluissa säännöllisesti ja puhua omista rajoista ja kertoa elävän elämän esimerkeillä mitä kaikkea kauheaa voi tapahtua, ei pelkkää varoittelua, se ei mene perille.

Ja joo oon kokenut kaikkea inhottavaa itse.

Vierailija
57/84 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, asun pikkukaupungissa pohjois-Pohjanmaalla. Ei ole mammuloita riesana ja muutoinkin keskustassa liikkuu fiksua porukkaa, edes baarissa kukaan ei ole käyttäytynyt törkeästi.

Heh, ei ole ihan samanlaiset kokemukset Oulussa asuneena. Tosin ehkä se ei ole pikkukaupunki, mutta kaikenlaisia ahdistelijoita ja hulluja sielläkin riittää. Ja edelleen valtaosa heistä on ihan kantis-Pekkoja ja Jareja.

Vierailija
58/84 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen turvattomuutta ja on ahdisteltu.

Ensimmäiset ahdistelukokemukset ovat ala-asteen koulumatkalta jolloin humalaiset ukot huutelivat kaikkia typeryyksiä, kuten spekulointia siitä joko mulla kasvaa karvat alakerrassa ja käskivät näyttää tissit. Yläasteikäisenä isäni kaveri lääppi mua autossa, vaikka vanhempani istuivat etupenkeillä. Nuorena on ollut nämä perusbaaripuristelijat, joihin toki törmäsi keikoilla ja festareilla. Viimeisimpänä erään ison metallibändin keikalla pari vuotta sitten joku äijä tarttui mua takaapäin rinnoista kiinni. Mut on myös aamulla, ihan työmatkalla toimistolle tönitty seinään kiinni ja vaadittu antamaan pill ua. Tästä sain onneksi taisteltua itseni pois. Pururadalla on lähdetty seuramaan pari kertaa.

Eihän näitä kaikkia edes jaksa muistaa. äkin olen ihan tavallisen näköinen nainen, joka ei ole koskaan liikkunut missään epämääräisissä porukoissa.

Lenkeillä en enää pelkää, kun hankin koiran kaveriksi. Koira on kiltti kuin mikä, mutta karhukoira-husky-sakemanni-mixinä vakuuttavan näköinen :D

Vierailija
59/84 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lainsäädäntöä tulisi keventää niin, että jos pahoinpitelet raizkausta yrittävän hiipparin joko uhrina tai tilanteeseen sivusta tulleena vaikkakin vahingossa turhan törkeästi niin siitä ei pitäisi joutua tuomiolle vaan saada mitali. Raizkaukseen ryhtyvän pitäisi menettää siinä hetkessä oikeus fyysiseen kokskemattomuuteen.

Vierailija
60/84 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun 120 asukkaan pikkukylässä ja niin vaan mun alusvaatteita on varastettu pyykkinarulta ja lopulta kyseinen tyyppi tuli vahtaamaan mun ikkunan taakse ja hakkaamaan hanskaan. Täällä asui myös yksi nuorehko mies, joka diilasi huumeita ja varsinkin nuoria tyttöjä raahasi asunnolleen tehden heille ties mitä. Onneksi joutui mokoma sontaläjä vankilaan.

Ihan todella tyhmää väittää, että nämä ongelmat olisivat vaan isojen kaupunkien ja mm-väestön ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän