Nainen oletko kokenut turvattomuutta liikkuessasi ulkona tai oletko kokenut ahdistelua
Nainen oletko kokenut turvattomuutta liikkuessasi ulkona tai onko sinua joskus ahdisteltu, kerro mitä tapahtui.
Kommentit (84)
On yritetty saada autoon sisälle, lenkillä ollessa juostu perään tai vaikkapa kotiin mentäessä joku on tullut kyselemään laatu pillua ja seurattu ihan kotiovella asti vonkumassa. Ihan syystä naiset kyllä valittavat turvattomuuden tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
En ole kokenut ulkona ahdistelua enkä oikeastaan turvattomuuttakaan.
Olen asunut aikuisikäni Helsingissä, matkustanut yksin mussslimivaltioissa, jakanut huoneen usean terrroriztin näköisen myslimimiehen kanssa jne. eikä ole ahdisteltu.Minua on ahdisteltu tasan yhden kerran elämässä, mutta se oli sisällä kaverini kotona, ja tekijä oli sinisilmäinen, suomalainen Veikko.
Lisäksi on teininä raizxzzkattu, samoin sisätiloissa kaverin tuttavien kämpässä, tässäkin tekijä oli suomalainen, blondi ja sinisilmäinen Anssi.
Nykyään kolmikymppinen perus K-Raudan mainoksen näköisessä laatikkotalossa asuva perheenisä.Eli ”plakkarissa”: yksi ahdistelukokemus ja yksi raizzzkaus.
Molemmat by Finnish boy ja kuten yleensä mäissä tapauksissa: tuttavapiirin sisällä ja asunnoissa tapahtuneita juttuja, ei missään kaduilla.
Lisään vielä, että molemmat tapaukset alkaneet silloin kun nukun, eli tällä kokemuksella katson hyvin tarkkaan etten mene missään kaverin/tuttavan bileissä mihinkään takahuoneeseen nukkumaan tms.
Nuoret on usein liian huolettomia, ja saattavat juurikin mennä nukkumaan kaverin sänkyyn vaikka olohuoneessa on kaverin poikaystävän kavereita joita ei tunne.
Muuttakaa pois pääkaupunkiseudulta. Ongelma ratkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei ole Suomessa syntyneitä taksikuskeja.
Tämä on taas näitä palstatotuuksia eli persssujen propagandaa.
Asun Helsingissä, taksikuskit olleet yleensä suomalaisia, rapussani on vain suomalaisia sukunimiä ovissa, en koe turvattomuutta jne.
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa pois pääkaupunkiseudulta. Ongelma ratkeaa.
Mikä ongelma? Luuletko, että miehiä asuu vain pk-seudulla?
Nämä naisia ahdistavat tyypithän on lähes aina miehiä.
Humalassa ei paljon tee mieli missään kuljeskella yksin, järjestän miehen hakemaan. Kaikkea ikävää tissien ja rintojen kommentointia ja väkisin halailua yms. hiplailua ollut.
Pelottaa kyllä jos yöllä joutuu liikkumaan kaupungilla yksin. Ennen töiden takia jouduin paljonkin siellä pyörimään ja olemaan esim. bussipysäkillä odottelemass yöbussia ties kuinka kauan. Kyllähän siihen aina välillä joku tuli höpisemmään mutta onneksi mitään pahaa ei koskaan sattunut.
Olen. Perään on huudeltu, vihellelty ja tuppauduttu seuraan ja houkuteltu auton kyytiin, en tietenkään mennyt, mutta oli sinnikäs jankkaaja. On myös yritetty seura kotiin. Suurin osa näistä kylläkin ehkä yllättäen ihan päiväsaikaan, jolloin paikalla on ollut muitakin ihmisiä. Kotiin seuraajastakin pääsin eroon huutamalla julkisella paikalla että lakkaa seuraamasta ja jätä minut rauhaan. Siitä säikähti ja kiersin varmuuden vuoksi kiertoreittiä kotiin.
Kukaan ei ole käynyt varsinaisesti käsiksi, mutta kyllä se luo pelon ilmapiiriä. Puristeltu on kyllä baareissa ihmisjoukossa, mikä on enemmänkin ärsyttävää kuin pelottavaa.
Onneksi olen jo yli kolmekymppinen niin nuo on vähentyneet. Parikymppisenä sitä oli paljon. Asuin keskisuuressa kaupungissa Suomessa.
Olen kokenut, esim. miehet (ihan kantiksia valtaosa) ovat lähteneet seuraamaan, käyneet käsiksi aika moneen eri ruumiinosaan, huudelleet asiattomuuksia yms. Nykyään saan onneksi olla pääsääntöisesti rauhassa, koska liikun harvoin ulkona ilman puolisoani jos työmatkoja ei lasketa. Aika harva kehtaa tulla soittamaan suutaan yli 190-senttiselle miehelle. On tosi surullista, että ääliöt ja häiriköt osaavat käyttäytyä vasta sitten, kun on mies mukana.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään pelottaa narkkarit joita näkyy ihan päiväseltäänkin käyttämässä puistoissa.
Joo tämä! Siis mitä täällä tapahtuu? Kuluneen vuoden aikana olen jo muutamaan kertaan vaihtanut toiselle puolelle katua, kun jo kaukaa näkee että joku hoipertelee vastaan tuhannen sekaisin. Eilen sattui kanssa pelottava tilanne. Nisti lähti juoksemaan perässä kun nopeutin kävelytahtia. Niitä hyppäsi kolme kävelytielle ja onneksi sitten menivät lähikauppaan sekoilemaan.
Baareissa en enää käy ja suurimman osan ajasta liikun mieheni kanssa. Mutta aika skarppina ulkoilutan koiraanikin ilta-aikaan ja pimeällä jos yksin olen. Koen että parempi olla varuillaan.
Vierailija kirjoitti:
Usein pelottaa jos kuljen pimeässä yksin baarista kotiin. Pidän puhelinta ja avaimia käsillä.
Eli vika on lähinnä oman pääsi sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään pelottaa narkkarit joita näkyy ihan päiväseltäänkin käyttämässä puistoissa.
Joo tämä! Siis mitä täällä tapahtuu? Kuluneen vuoden aikana olen jo muutamaan kertaan vaihtanut toiselle puolelle katua, kun jo kaukaa näkee että joku hoipertelee vastaan tuhannen sekaisin. Eilen sattui kanssa pelottava tilanne. Nisti lähti juoksemaan perässä kun nopeutin kävelytahtia. Niitä hyppäsi kolme kävelytielle ja onneksi sitten menivät lähikauppaan sekoilemaan.
Poliisi saisi puuttua näihin enemmän, kun tuntuu että ihan keskellä kesäpäivää vedetään suoneen kamaa yleisessä keskustapuistossa. Meilläkin täällä Ekarjalan pikkukaupungissa. Ovat niin sekaisin ettei tiedä mitä tekevät rahapulassaan. Pöllivät pyöriä ja ryöstävät ihmisiä.
Monta kertaa. Oon vasta aikuisena tajunnut, että monet tilanteet joita tapahtui kun olin teini-ikäinen, olivat ahdistelua. Ja mä olin uskovaisen perheen kiltti tyttö, en todellakaan provosoinut. Silti olen alaikäisenä kokenut aikuisten miesten huutelua, seksistisiä vitsejä, itsepaljastelua ja ehdottelua. Ja nämä olivat suomalaisia.
Pelottavin tapaus oli se kun mua seurattiin kun kävelin kotiin. Toinen oli se kun pyöräilin illalla kotiin ja kaksi miestä yritti napata kiinni pyörästäni. Joku kuudes aisti varoitti mua näistä miehistä niin että kiihdytin vauhtia juuri ennen kuin olin heidän kohdallaan. Siinä olisi voinut käydä todella huonosti.
Ja siis mulla oli kavereita ja harrastuksia, siksi liikuin usein ulkona iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut, esim. miehet (ihan kantiksia valtaosa) ovat lähteneet seuraamaan, käyneet käsiksi aika moneen eri ruumiinosaan, huudelleet asiattomuuksia yms. Nykyään saan onneksi olla pääsääntöisesti rauhassa, koska liikun harvoin ulkona ilman puolisoani jos työmatkoja ei lasketa. Aika harva kehtaa tulla soittamaan suutaan yli 190-senttiselle miehelle. On tosi surullista, että ääliöt ja häiriköt osaavat käyttäytyä vasta sitten, kun on mies mukana.
Voi kun olisikin semmoinen tazeri niin voisi antaa vähän sähköhoitoa jokaiselle urpolle. Valitettavasti ovat laittomia, mutta niin taitaa myös olla ahdistelu, pelottelu, uhkailu ja käsiksi käyminen. Kaduille tarvitaan kyllä joku kurinpalautus. Nyt on tosi huono aika leikata poliisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein pelottaa jos kuljen pimeässä yksin baarista kotiin. Pidän puhelinta ja avaimia käsillä.
Eli vika on lähinnä oman pääsi sisällä.
Jostain kokemuksistahan se pelko sinne pään sisään tulee. Ei tarvitse kuin seurata uutisia ja lukea lehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, etenkin nuorempana. 14-20-vuotiaana oli useita pelottavia tilanteita ja vielä enemmän hemmetin epämiellyttäviä, mutta ei varsinaisesti pelottavia tilanteita. Osa näistä tapahtui keskellä kirkasta päivää ja osa ilta-aikaan. Useimmat ahdistelutapaukset oli sellaisia, että joku mies tuli juttelemaan ja ehdottelemaan jotain eikä suostunut lähtemään pois, vaikka ilmaisin kiinnostuksen puutteeni. Välillä se verbaalinen ahdistelu oli lievempää ja välillä taas todella vastenmielisiä seksuaalissävytteisiä kommentointia sekä aggressiivista raivoamista, huorittelua ynnä muuta herjaamista. Muutamia kertoja on joku käynyt käsiksikin. Pelottavin tilanne oli, kun tuntematon mies seurasi kadulla ja yritti lopulta tunkeutua sisään kotiini, mutta onneksi sain taisteltua oven kiinni.
Piti tarkastaa, etten vaan vahingossa ollut kirjoittanut tätä itse joskus aiemmin, koska mulla on täsmälleen samat kokemukset.
En pelkää vaikka olen kulkenut yöllä kotiin.
mmaaa hhha mutteja ovat aina olleet. ja miehiä
Kyllä, etenkin nuorempana. 14-20-vuotiaana oli useita pelottavia tilanteita ja vielä enemmän hemmetin epämiellyttäviä, mutta ei varsinaisesti pelottavia tilanteita. Osa näistä tapahtui keskellä kirkasta päivää ja osa ilta-aikaan. Useimmat ahdistelutapaukset oli sellaisia, että joku mies tuli juttelemaan ja ehdottelemaan jotain eikä suostunut lähtemään pois, vaikka ilmaisin kiinnostuksen puutteeni. Välillä se verbaalinen ahdistelu oli lievempää ja välillä taas todella vastenmielisiä seksuaalissävytteisiä kommentointia sekä aggressiivista raivoamista, huorittelua ynnä muuta herjaamista. Muutamia kertoja on joku käynyt käsiksikin. Pelottavin tilanne oli, kun tuntematon mies seurasi kadulla ja yritti lopulta tunkeutua sisään kotiini, mutta onneksi sain taisteltua oven kiinni.